Do obehu sa dostali ďalšie patenty možno súvisiace s tabletom Andromeda

Patentová smršť z ostatných dní pomaly utíchla, no pred svojim koncom ešte stihla vydať niektoré z donedávna strážených tajomstiev redmondského giganta.

Na svetlo sveta sa tak vynorili patenty pravdepodobne súvisiace s pripravovaným zariadením „Andromeda“, čo má byť vlastne skladací tablet s telefonickými možnosťami, primárne však postavený do pozície akéhosi pokročilého digitálneho zápisníka.

V spomínaných patentoch je popisovaný práve magnetický zamykací mechanizmus pre sklápanie, otáčanie a spojenie skladateľnej obrazovky zloženej z dvoch častí. Patent popisuje ako kĺb a magnetická spojovacia časť držia obrazovky upevnené v potrebnej pozícii, no zároveň ich v prípade potreby umožňujú otáčať v rozsahu 360-stupňov.

Popísaný je aj zaujímavý prístup k spojovaciemu kĺbu medzi dvoma samostatnými časťami obrazovky, ktorý jednoduchým spôsobom umožňuje časti skladacieho zariadenia spojiť do jedného funkčného celku, prípadne ich používať samostatne.

Dôležité je však dodať, že tak veľká firma ako Microsoft žiada každoročne o stovky patentov, ktoré sa nakoniec nepretavia do reálnych produktov, a to čo vidíme, v konečnom dôsledku môže byť určené aj pre úplne iný produkt.

Zdroj: Thurrot

Microsoft chce značne urýchliť inštaláciu aktualizácií pre Windows 10, avizuje ďalšie zmeny

To, že sa Microsoft pre svoj najnovší operačný systém, Windows 10, rozhodol prejsť na nový aktualizačný model „Windows ako služba“ so sebou, tak ako všetko, prinieslo plusy aj mínusy.

Aktualizácie s opravami a novými funkciami, ktoré systém postupne zveľaďujú sú vydávané omnoho častejšie ako bývalo zvykom v prípade niekdajších balíkov „Service Pack“, no na druhej strany si to vyberá svoju daň, nakoľko inštalácia veľkých aktualizácií môže v závislosti od konfigurácie a internetového pripojenia trvať aj niekoľko hodín.

Microsoft sa proti tomu snaží zakročiť a situáciu značne zlepšiť pomocou rôznych opatrenínových mechanizmov, ku ktorým čoskoro pribudne možnosť sťahovanie aktualizácie pozastaviť a plynulo dokončiť neskôr, bez straty už získaných dát, no používatelia sa sťažujú naďalej. Zavedená bola dokonca aj nová distribučná platforma Unified Update Platform, ktorá mala zmenšiť veľkosť aktualizácií až o 35%.

Našťastie to ale vyzerá tak, že pripravované sú ešte ďalšie novinky, ktoré aktualizačný proces upravia, a tým skrátia dobu inštalácie veľkých aktualizácií.

V tomto duchu sa vyjadrila priamo Dona Sarkar, ktorá zodpovedá zo program Windows Insider, a teda aj za novinky a vylepšenia v systéme. Ako presne bude aktualizačný proces upravený, ani aké veľké zlepšenie máme očakávať už však neuvádza.

Zmenu zavádza aj „Redstone 4“

V najnovšej testovacej zostave pripravovanej aktualizácie „Redstone 4“ bol zavedený nový mechanizmus pre službu Windows Update. Ten by mal čiastočne pomôcť s aktualizačným procesom, no očakávajú sa ďalšie, omnoho výraznejšie zmeny pre skrátenie času samotnej inštalácie.

Spomínaná úprava je taká, že služba Windows Update bude pri vyhľadávaní, sťahovaní a inštalácii nových aktualizácií na počítači, ktorý je pripojený v elektrickej sieti, zabraňovať prechodu do režimu spánku, k čomu by štandardne došlo pri dlhej neaktivite používateľa.

Prechod do režimu spánku bude oddialený po dobu maximálne dvoch hodín, aby služba Windows Update získala viac času pre dokončenie sťahovania aktualizácie alebo jej prípravu na inštaláciu. Samotná inštalácia, počas ktorej so zariadením nemôžete pracovať, sa tak síce nezrýchli, no aktualizácia sa nebude musieť opakovane sťahovať alebo pripravovať len kvôli tomu, že sa počítač uspí.

Práve do procesu prípravy na inštaláciu boli v rámci Fall Creators Update presunuté niektoré úkony z fázy inštalácie, nakoľko príprava môže prebiehať na pozadí, zatiaľ čo používateľ so svojim zariadením pracuje. Akonáhle sa ale začne inštalácia, nezostáva nič iné, len sa pozerať na modrú obrazovku, kde postupne nabiehajú percentá. Preto by táto „inštalačná“ fáza mala trvať čo najkratšie.

Ani táto úprava s cieľom skrátiť dobu, počas ktorej nie je možné so zariadením pracovať, ale zjavne nestačila, a tak to bude chcieť ďalšie zásahy.

 

Náš tip
Ako sa vrátiť na predošlú verziu Windows 10 po inštalácii veľkej aktualizácie

Zdroj: Microsoft

Testovaním prechádza ďalšia verzia aplikácie OneNote, prináša drobné novinky

Microsoft mal pre členov programu Windows Insider zaradených v testovacom okruhu Release Preview v ostatných dňoch vydať novú verziu aplikácie OneNote, ktorá má byť dostupná jednak pre počítače, ako aj smartfóny. Najnovšia verzia nesie číselné označenie 17.9029.20992.0 a obsahuje niekoľko drobných noviniek s dôrazom na prepojenie s Outlookom, no nechýba ani štandardná oprava známych chýb.

  • Používatelia môžu posielať kópiu svojich e-mailov z Outlooku priamo do poznámkového bloku v aplikácii OneNote.
  • Po novom je možné z Outlooku do OneNote pridávať podrobnosti o plánovaných stretnutiach vrátane celého dátumu, lokácie, plánovaného programu stretnutia, hlavnej témy, ako aj počtu účastníkov.
  • Na zariadeniach s dotykovou obrazovkou je možné používať virtuálne pravítko pre rysovanie rovných čiar, ako aj meranie vzdialenosti. Pravítko je možné pomocou indikátora uhla otáčať do potrebnej pozície.
  • Upravený mal byť aj algoritmus pre vyhľadávanie obsahu, čo má teraz prebiehať podstatne rýchlejšie pre takmer okamžitý prechod k poznámkam.
  • Pridaná bola nová textúra ceruzky, konkrétne má ísť o možnosť tieňovať po naklonení podporovaného dotykového pera.
  • Opravy viacerých chýb.

Aktualizácia by sa mala k bežným používateľom dostať v najbližších týždňoch, hneď ako prejde aktívnym testovaním zo strany Insiderov.

Náš tip
Windows Ink – písanie poznámok a kreslenie aj bez dotykovej obrazovky

Chrome dostáva gesto „pull-to-refresh“ pre dotykové zariadenia s Windows 10

Populárny webový prehliadač Chrome by sa pri používaní na Windows 10 zariadeniach s dotykovou obrazovkou mohol stať o niečo praktickejším. Inšpiráciu pritom našiel vo svojej verzii určenej pre smartfóny.

Vývojári totiž do prehliadača pridali podporu pre gesto „pul-to-refresh“, teda opätovné načítanie obsahu webovej stránky pomocou potiahnutia prstu smerom dole. Gesto sa zjavne dá ručne aktivovať už aj v najnovšej stabilnej verzii prehliadača pomocou príznaku „chrome://flags/#pull-to-refresh“.

Otázne je samozrejme, či už ide o finálnu implementáciu a všetko tak funguje korektne, ako by malo. Okrem toho sa objavujú aj informácie, že nie každý z používateľov najnovšej stabilnej verzie prehliadača (v64) vidí spomínaný príznak.

Google sa mal pritom s myšlienkou o pridaní podpory tohto gesta pohrávať už v júli minulého roka, no zabudovaná bola pravdepodobne až v niektorej z posledných verzií.

Pull-to-Refresh Flag Working in Chrome OS Dev Channel from chromeos

Náš tip
Google svoj prehliadač do obchodu Microsoft Store dostal okľukou, reakcia na seba nenechala dlho čakať

Zdroj: XDA

Testovanie ďalšej aktualizácie pre konzolovú rodinu Xbox One začne už budúci týždeň

Majitelia konzol rodiny Xbox One sa začiatkom februára po dlhšom testovaní konečne dočkali väčšej systémovej aktualizácie „1802“, ktorá so sebou priniesla niekoľko zaujímavých noviniek. Microsoft ale už teraz hlási, že od budúceho týždňa začne pomocou programu Xbox Insider verejné testovania opäť ďalšej pripravovanej aktualizácie.

Tá by mala na konzoly doraziť približne v rovnakom termíne ako sa začne s distribúciou veľkej aktualizácie „Redstone 4“ pre počítače, tak ako doteraz bolo zvykom.

Hoci Microsoft zatiaľ neuvádza akých noviniek by sme mali dočkať, na základe nedávnych informácií sa predpokladá, že tu konečne nájdeme funkciu „Scheduled Themes“, ktorá sa akosi nedostala do predošlej aktualizácie, ako aj pridanú natívnu podporu pre rozlíšenie 1440p na novších konzolách.

Či to tak skutočne bude, a aké ďalšie vylepšenia má Microsoft v rukáve ale ukážu až postupne zverejňované testovacie verzie pripravovanej aktualizácie.

Náš tip
Ako si zapnúť svetlú tému pre rozhranie konzoly Xbox One? | Návod

Jumper EZBOOK 3 PRO – kompaktný notebook pre kanceláriu a multimédia za dve stovky | Inzercia

Pokiaľ hľadáte kompaktný notebook pre kancelárske využitie, sledovanie filmov, prácu so sociálnymi sieťami, či surfovanie po webe, zaujať by vás mohla aktuálna ponuka známeho e-shopu Gearbest, ktorý ponúka notebook Jumper EZBOOK 3 PRO za akciovú cenu necelých 208€. Za dodatočných 5€ (pri využití kombinácie produktov) si navyše môžete dokúpiť ochranný obal pre bezpečnejšie prenášanie a ochranu proti vonkajšiemu poškodeniu.

Za túto cenu získate praktického spoločníka s 13,3-palcovou Full HD IPS obrazovkou, ktorého poháňa energeticky nenáročné štvorjadro Intel Celeron N3450 so základným taktom 1,1 Ghz. Procesor dokáže v prípade potreby vďaka technológii Turbo Boost svoj takt zvýšiť až na 2,2 Ghz a poradí si tak so všetkými bežnými činnosťami, ktoré by ste od podobného zariadenia mohli očakávať.

Procesor sprevádza až 6 GB operačnej pamäte DDR3 a pre vaše dáta je pripravené 64 GB úložisko typu MMC. Pokiaľ by to nestačilo, pre rozšírenie je možné použiť micro SD karty do kapacity 128 GB, prípadne môžete osadiť dostupný M.2 slot a pomôcť si tak po stránke výkonu, ako aj samotnej kapacity.

O grafický výkon sa stará integrovaný grafický čip Intel HD Graphics 500, čo z tohto kúsku robí stroj vhodný na kancelársku prácu, sledovanie videí a ľahké hranie nenáročných a retro titulov. Operačným systémom je Windows 10 v edícii Home.

Pri váhe 1,4 kilogramov ide o vhodný kúsok na cesty, či prácu mimo domu, pričom pracantov určite poteší aj podsvietená klávesnica. Výdrž batérie dosahuje až 4,5 hodiny pri sledovaní filmov, pri kancelárskom využití by mala na jedno nabitie poslúžiť ešte o niečo dlhšie.

Výrobca po stránke dizajnu a kompaktných rozmerov inšpiráciu hľadal v produktoch nahryznutého jablka, čím sa príliš ani netají. Kovové telo ponúka dostatočnú odolnosť, problémom tak nebude ani časté prenášanie, či miestami trochu neopatrné zaobchádzanie, samozrejme v rámci bežných medzí.

Potrebnú konektivitu zabezpečuje tradičné duo Bluetooth štandardu 4.0 a dual band Wi-Fi s podporou 2.4 a 5 Ghz sietí. Z pohľadu konektorovej výbavy tu nájdete dvojicu USB 3.0, mini HDMI pokiaľ by ste potrebovali pripojiť monitor a jack pre pripojenie slúchadiel alebo reproduktorov. Vo výbave nechýba ani 2-megapixelová webkamera a prirodzene ani čítačka microSD kariet.

Náš tip
NÁVOD ako nakupovať z Číny + reálne skúsenosti s obchodom GearBest

Windows 10 S sa zmení na režim pre ostatné edície Windows 10, čo to znamená?

Operačný systém Windows 10 S, prezentovaný ako samostatná edícia Windows 10, príliš vody zjavne nenamútil, veď poriadne ani nemal kedy, no Microsoft ho zjavne chce trochu podporiť a preto sa rozhodol pristúpiť k značnej zmene rétoriky.

Začiatkom februára sa totiž objavili informácie, že termín Windows 10 S už nebude používaný ako identifikátor samostatnej edície, a hoci po funkčnej stránke so svojimi obmedzeniami zostane táto verzia zachovaná, označovaná bude ako „S mode“, respektíve „režim S“ dostupný pre ostatné edície Windows 10.

Doteraz boli pre bežného používateľa dostupné tri edície – Windows 10 S, Windows 10 Home a Windows 10 Pro. To, čo sme ale poznali ako Windows 10 S bol v skutočnosti Windows 10 Pro bežiaci v „režime S“.

Tento režim zavádzal do klasickej edície rôzne obmedzenia, no zároveň to znamenalo, že používateľ môže plynulo a veľmi jednoducho „prejsť“ na plnohodnotný Windows 10 Pro. Jediné k čomu ale pri tejto zmene dochádzalo bola zmena licencie, a teda odomknutie dovtedy blokovaných funkcií.

To isté akurát v novom kabáte

Po novom bude pre bežných používateľov Windows 10 dostupný v klasických edíciách Home a Pro, no každá z nich v prípade potreby môže fungovať v „režime S“, ktorý do nej zavedie obmedzenia ako napríklad nutnosť inštalovať výhradne aplikácie z obchodu Microsoft Store.

Výrobcovia zariadení sa budú rovnako ako doteraz rozhodovať, či chcú svoj produkt predávať s Windows 10 v edícii Home alebo Pro, no navyše, pokiaľ by chceli znížiť náklady, môžu na nich aktivovať spomínaný „režim S“. Licenčný poplatok, ktorý hradia Microsoftu za inštaláciu Windows 10 má totiž byť nižší pokiaľ bude zariadenie predávané práve s aktivovaným „režimom S“. Tento režim má byť možné vypnúť, respektíve prejsť na plnohodnotnú verziu danej edície, bezplatne.

Aký to má pre Microsoft zmysel?

Možno vám v tejto súvislosti napadne otázka, prečo by mala byť licencia za Windows 10 Home s aktivovaným „režimom S“ pre výrobcov zariadení lacnejšia, ak sa dá bezplatne prejsť na plnohodnotnú verziu a Microsoft tak nezíska žiadne dodatočné peniaze.

Na prvý pohľad to vyzerá tak, že výrobca bude môcť zariadenie predať lacnejšie, z čoho bude ťažiť aj zákazník, ktorý ale okamžite bezplatne prejde na plnohodnotný Windows 10 Home a Microsoft tak obíde naprázdno.

Jednou z najpravdepodobnejších možností je to, že Microsoft pri tomto pláne vychádza z predpokladu, že množstvo používateľov jednoducho tento krok nevykoná a zariadenie bude používať s „obmedzeným“ systémom. Spoliehať by sa tak museli výhradne na aplikácie z obchodu Microsoft Store, čo by z dlhodobého hľadiska malo Microsoftu prinášať zisky.

Nakoľko sú ale informácie o pripravovanej zmene veľmi čerstvé, pričom samotný Microsoft sa k nim zatiaľ nevyjadril, je celkom možné, že to celé má aj iný uhol.

Súčasných používateľov sa zmena takmer nedotkne

To, že Windows 10 S už nebude prezentovaný ako samostatná edícia a namiesto toho pôjde o režim pre Windows 10 Home a Pro, sa súčasných používateľov takmer nijak nedotkne.

Microsoft nový režim nebude nikomu nútiť, to znamená, že pokiaľ dnes používate Windows 10 Home alebo Pro, nestane sa vám, že by ste zrazu mali aktivovaný „režim S“.

Zmena by sa mala dotknúť, aj to len veľmi jemne, majiteľov aktuálnych zariadení s Windows 10 S – ich systém sa po novom bude prezentovať ako „Windows 10 Pro v režime S“. O žiadnych ďalších zmenách zatiaľ nie sú dostupné informácie, a dúfajme, že nás nečaká žiadne nepríjemné prekvapenie.

Náš tip
Windows 10 S – obmedzenia v záujme bezpečnosti

Zdroj: Thurrot, WindowsCentral

Microsoft Store bude čoskoro ponúkať aj UWP aplikácie pre príkazový riadok

Ako sa blížia vývojárske práce na aktualizácii „Redstone 4“ ku koncu, Microsoft zverejňuje nové podrobnosti o novinkách, ktoré prinesie pre vývojárov aplikácií, ale v konečnom dôsledku aj pre ich používateľov.

Okrem možnosti viacnásobne spúšťať tú istú UWP aplikáciu má v systéme cez obchod Microsoft Store pribudnúť aj nový typ UWP aplikácií, takzvané konzolové aplikácie. Tie nevyužívajú tradičné grafické rozhrania ale namiesto toho pre vstup a výstup využívajú systémovú konzolu, akou je Príkazový riadok alebo PowerShell. Doteraz mali vývojári možnosť ponúkať buď UWP alebo klasické konzolové aplikácie, no konzolové UWP aplikácie sú úplnou novinkou.

Microsoft uvádza, že tento nový typ aplikácií bude možné pripnúť do ponuky Štart, hoci prirodzenejším má byť spúšťanie priamo cez spomínané konzolové rozhrania. Prístup pritom budú mať ku rozhraniu pre programovanie aplikácií (API) pre konzolové, ako aj tradičné Win32 aplikácie.

Pre vývojárov UWP aplikácií budú zároveň zavedené nové možnosti z pohľadu prístupových práv, pomocou ktorých môžu jednoduchšie implementovať pravidlá pre povolenie a zablokovanie prístupu k určitým zložkám a súborom. Uľahčiť by sa tak mal vývoj aplikácií, ktoré potrebujú čiastočný alebo plný prístup k súborovému systému. Zavedené boli zároveň aj nové ochranné mechanizmy, aby sa predišlo potenciálnemu zneužívaniu prístupových práv.

Zdroj: Neowin

Microsoft a Xiaomi uzavreli „džentlmenskú dohodu“ o vzájomnej spolupráci

Microsoft a známa čínska spoločnosť Xiaomi uzavreli „džentlmenskú dohodu“ o úzkej spolupráci na projektoch súvisiacich s umelou inteligenciou, oblasťou „cloud computing“ a celkovo hardvérovou výrobou.

Narozdiel od tradičných partnerských dohôd, v tomto prípade nie sú spoločnosti k ničom viazané po právnej stránky, a nie je ani jasné, či je v dohode zahrnutá finančná otázka.

Microsoft pre Xiaomi umožní prístup k svojich „cloud computing“ produktom, vrátane platformy Microsoft Azure. Očakáva sa, že čínska spoločnosť ich využije pre vývoj a úpravu svojich smartfónov, notebookov a takzvaných „chytrých zariadení“ s cieľom expandovať a ponúknuť ich na medzinárodných trhoch. Za to Microsoft na druhú stranu získa lepší prístup k čínskemu trhu.

Medzi dvojicou majú prebiehať diskusie o možnosti integrácie digitálne asistentky Cortana do reproduktoru Mi AI, nakoľko Microsoft v tejto oblasti potrebuje rozšíriť pole pôsobnosti a získať strategických partnerov. Doteraz je s Cortanou dostupný len jediný reproduktor, Harman Kardon Invoke, ktorý má problém presadiť sa v konkurenčnom boji s produktami od Amazonu a Google.

Taktiež sa hľadajú projekty, v rámci ktorých by využitie našli rôzne riešenia od Microsoftu, či už ide o služby umelej inteligencie a spracovávania reči alebo bežnejšie veci ako vyhľadávač Bing, prehliadač Edge a komunikačná platforma Skype.

Xiaomi dnes predstavuje významného hráča na trhu so smartfónmi, podľa prieskumov IDC sa v minulom roku zaradila na piatej miesto s predajom 92,4 miliónov kusov. S Microsoftom pritom už spolupracovala a ich vzájomné vzťahy siahajú ešte do roku 2015, kedy sa podieľali na testovaní systému Windows 10 Mobile.

Aké plody prinesie aktuálna dohoda sa ešte len uvidí v nadchádzajúcich rokoch. Okrem toho ale predáva aj vlastné notebooky a rôzne príslušenstvo.

Náš tip
Pripravovaný reproduktor z dielne HP využívajúci Cortanu sa blysol na Computexe

Zdroj: TheVerge

Aktualizácia „Redstone 4“ umožní viacnásobné spúšťanie UWP aplikácií

S príchodom aktualizácie „Redstone 4“, označovanej aj ako „Spring Creators Update“, pribudne vo Windows 10 z pohľadu UWP aplikácií zaujímavá novinka. Podporované bude viacnásobné spúšťanie tej istej aplikácie pre nezávislé používanie.

Dnes je podobným spôsobom možné pracovať napríklad so systémovou aplikáciou Kalkulačka, no v tomto prípade ide stále o jeden proces spravujúci viacero samostatných okien.

Vývojárom ale bude už čoskoro umožnené aplikácie upraviť tak, aby  fungovali aj ako samostatné, od seba nezávislé procesy. Pokiaľ tak náhodou dôjde k pádu jedného z nich, ďalšie tým nebudú ovplyvnené a naďalej budú pokračovať v práci.

Teoreticky tak budete môcť používať Instagram alebo Messenger vo viacerých oknách, pričom pracovať v nich budete s rozdielnymi dátami, teda aj používateľskými účtami.

Vývojári sa pri pridávaní tejto podpory pre svoje aplikácie budú musieť popasovať s riešením situácií, kedy pri viacnásobnom spustení tej istej aplikácie bude používateľ pristupovať k rovnakým dátam.

V takom prípade je možné v jednom procese povoliť úpravy, a v druhom len čítanie, prípadne je možné pri otváraní súboru vynútiť presmerovanie do už bežiacej aplikácie, namiesto toho, aby došlo k jej ďalšiemu spusteniu.

Náš tip
Prekonali sme nezlomnú ochranu UWP hier, tvrdí pirátska skupina CODEX

Intel chce do notebookov pridať podporu 5G sietí, už v druhej polovici budúceho roka

Intel, známy výrobca procesorov, tesne pred začiatok veľtrhu MWC 2018 avizuje, že do notebookov plánuje pomocou svojich integrovaných modemov radu Intel XMM 8000 zabudovať podporu pre mobilné 5G siete.

S prvými reálnymi výsledkami pritom chce prísť už v druhej polovici budúceho roka. Na projekte Intel spolupracuje s Microsoftom a výrobcami notebookov zvučných mien ako Dell, HP a Lenovo.

Práve na veľtrhu MWC, ktorý štartuje už o niekoľko dní, majú byť prezentované prvé koncepty v podobe zariadení 2v1. Intel na nich podľa svojho vyhlásenia bude demonštrovať rýchlosť 5G sietí pomocou streamovania videa v reálnom čase.

https://www.youtube.com/watch?v=iMvdBb1r9gA

Zabudované modemy budú samozrejme disponovať spätnou kompatibilitou pre 2G, 3G a LTE siete, nakoľko rozvoj a pokrytie samotných 5G sietí ešte len aktívne prebieha, a aj to len v niektorých častiach sveta. Produkty tak síce budú dostupné, no na využitie ich plného potenciálu si zjavne budeme musieť chvíľu počkať.

U nás sa do zavádzania moderných 5G sietí chce pustiť operátor Orange, pričom aktuálne plány uvádzajú, že k tomu dôjde v rokoch 2020 až 2022. Slovensko by tam bolo jednou z prvých krajín v Európe s reálnym pokrytím, aká však bude reálna situácia je otázne.

Na svojich 5G modemoch pracuje zároveň aj spoločnosť Qualcomm, ktorá ich chce do zariadení dostať, rovnako ako Intel, už počas budúceho roka. V tomto prípade sa ale jedná o smartfóny, hoci je možné, že pokiaľ sa uchytí experiment „Windows 10 pre ARM“, uvidíme ich aj v tabletoch a hybridných zariadeniach.

Náš tip
Dell pristupuje k projektu „Windows 10 pre ARM“ pragmaticky, počká si na reakciu trhu

Zdroj: TheVerge

ASUS do predaja uviedol nové notebooky rodiny VivoBook so 7. a 8. generáciou procesorov Intel Core

ASUS na slovenskom trhu uviedol do predaja dvojicu ľahkých notebookov VivoBook S14 a S15, ktoré sú poháňané procesormi Intel Core 7. a 8. generácie až po model i7, v ich výbave sa nachádzajú dedikované grafické karty Nvidia a spoločné majú aj použitie obrazovky NanoEdge s ultratenkými rámikmi a samozrejme operačný systém Windows 10.

Model VivoBook S14 (S410)

VivoBook S14 (S410) je štýlový notebook s hrúbkou 18,8 mm a hmotnosťou 1,3 kg. Má tvrdú kovovú povrchovú úpravu, ktorá je odolná voči poškriabaniu a matný 14-palcový Full HD displej. Ten ASUS dokázal vtesnať do tela s rozmermi tradičných 13-palcových modelov, pričom vďaka dizajnu a tenkým rámikom okolo displeja ponúka pomer obrazovky k telu 78,5 %.

VivoBook S14 (S410) poháňa procesor Intel Core i5 alebo i7 8. generácie, do 16 GB RAM, dedikovaná grafická karta NVIDIA GeForce MX150 alebo NVIDIA GeForce 940MX a kombinácia pevného disku a SSD úložiska s kapacitami až do 1 TB HDD a 512 GB SSD.

Vo výbave nechýba ani USB 3.1, USB-C, dvojica USB 2.0, HDMI, kombinovaný jack, čítačka na SD karty, VGA kamera s analógovým mikrofónom, 802.11ac Wi-Fi a Bluetooth štandardu 4.2.

ASUS VivoBook S14 (S410) je už na Slovensku v predaji za cenu od 599 €. Dostupná je aj verzia s procesom Intel Core i3, v tomto prípade však ide o model 7. generácie (i3-7100U).

Model VivoBook S15 (S510)

Na našom trhu je k dispozícii aj VivoBook S15 (S510) s hrúbkou 17,9 mm a hmotnosťou 1,5 kg. Pohodlne sa zmestí do batohu či pracovnej tašky, má atraktívnu kovovú povrchovú úpravu a prémiový vzhľad.

Jeho 15,6-palcový Full HD displej ponúka 178-stupňové pozorovacie uhly a rámik s hrúbkou iba 7,8 mm, vďaka čomu dosahuje VivoBook S15 (S510) pomer obrazovky k telu na úrovni 80 %.

ASUS VivoBook S15 (S510) poháňa procesor 7. generácie Intel Core i7-7500U, do 16GB DDR4 2133Hz RAM a grafická karta NVIDIA GeForce 940MX. Vo výbave sa nachádza aj kombinácia pevného disku až do 2 TB a SSD úložiska do 512 GB.

Konektorová výbava pozostáva z USB 3.1, USB-C, dvojice USB 2.0, HDMI, kombinovaného jacku, čítačky SD kariet, VGA kamery s analógovým mikrofónom, 802.11ac Wi-Fi a Bluetoothu štandardu 4.2.

ASUS VivoBook S15 (S510) je dostupný za cenu od 569 €.

Zdroj: TS

Vedci z divízie Microsoft Research chcú znížiť spotrebu batérie pri hraní na smartfónoch, pomôže malý trik

Dnešné smartfóny disponujú značne výkonným hardvérom, čo síce pri hraní hier umožňuje dosahovať pozoruhodné vizuálne výsledky, no na druhej strane si to vyberá daň na dramatickom znížení výdrže batérie. Hoci sú hry na smartfóne väčšinou stále vnímané ako občasný oddych, ktorému netreba venovať prehnanú pozornosť, prieskumy naznačujú niečo iné.

Smartfóny sú podľa prieskumu spoločnosti Newzoo na globálnom hernom trhu zodpovedné za približne tretinu celkového obratu, čo predstavuje viac ako 30 miliárd dolárov, a toto číslo má v nadchádzajúcich rokoch len rásť.

Vedci z divízie Microsoft Research sa preto rozhodli prísť so spôsobom, ako energeticky náročným hrám na smartfónoch trošku priškrtiť krídla, no pritom zachovať vizuálny zážitok. Za týmto účelom vyvinuli nový systém nazvaný RAVEN, ktorý stavia na pozorovaní, že množstvo snímok generovaných pri hraní mobilných hier je z pohľadu používateľského vnímania buď rovnaké alebo vzájomne veľmi podobné.

Rozdiel medzi nimi má byť dokonca príliš nízky na to, aby ich človek dokázal spozorovať. Smartfóny si tak štandard vykresľovať 60 snímok za sekundu, bez ohľadu na ich podobnosť, vraj držia zbytočne. Podľa výskumníkov totiž v niektorých hrách nemusí byť renderovaná približne polovica z celkového počtu snímok, čím sa zníži spotreba energie, no herný pôžitok zostane zachovaný.

Systém RAVEN slúži na komplexné vyhodnocovanie toho, či bude nasledovná snímka dostatočne vizuálne podobná s tou aktuálnou, ako aj predošlou. Pokiaľ dospeje k záveru, že to tak bude, jej renderovanie neprebehne. RAVEN momentálne dokáže preskočiť renderovanie až troch po sebe nasledujúcich snímok, no stále sa nachádza len v štádiu testovania.

To, či podobné kroky skutočne neovplyvňujú herný zážitok výskumníci v praxi otestovali sériou hier pomocou smartfónu Nexus 5x na vzorke 11 hráčov. Výsledky majú ukazovať, že spotreba energie klesla v priemere o 21,8%, pričom v niektorých prípadoch išlo až o 34,7% pokles, zatiaľ čo celkový herný zážitok zostal zachovaný.

Nakoľko ale ide o aktívny výskum divízie Microsoft Research, je otázne, kedy by sme sa mohli dočkať reálneho nasadenia. To by navyše vyžadovalo aj väčšiu testovaciu vzorku, no v každom prípade sa zdá, že výskumníci sú na stope niečomu prevratnému.

Náš tip
Divízia Microsoft Research demonštruje ako je možné vylepšiť ovládanie dotykových zariadení

Zdroj: Microsoft

ASUS začína s predajom headsetu pre platformu Windows Mixed Reality

Zatiaľ čo si Acer už mesiace veselo predáva svoj headset pre virtuálnu realitu Windows Mixed Reality, produkty niektorých výrobcov ešte len teraz mieria na pulty obchodov. Príkladom je spoločnosť ASUS, ktorá s predajom začína ako posledná zo všetkých partnerov projektu. Headset s názvom Windows Mixed Reality Headset HC102 sa po dlhom čakaní dostáva do obehu v USA za cenu 429 dolárov.

Aj tento kúsok ponúka rovnaké technické špecifikácie ako produkty ostatných výrobcov a rovnako je súčasťou balenia aj dvojica pohybových ovládačov. Jediné čím sa prvá generácia headsetov z produkcie rôznych výrobcov od seba vôbec odlišuje je dizajnové prevedenia, a s tým súvisiace veci ako hmotnosť a teoreticky aj pohodlie pri používaní. Musíme však uznať, že kúsok od spoločnosti ASUS sa môže pochváliť skutočne unikátnym futuristickým dizajnom.

Z pohľadu technických parametrov sa o zobrazovanie obsahu stará dvojica LCD obrazoviek veľkosti 2,89 palcov s rozlíšeniami 1440 x 1440 pixelov a obnovovacou frekvenciou do 90 Hz. K počítačom sa headset pripája pomocou USB 3.0 a HDMI 2.0. Priamo v okuliaroch je zabudovaný aj 3,5 mm konektor pre pripojenie slúchadiel a mikrofónu.

S otázkou o dostupnosti a cene pre slovenský trh sme sa obrátili na tunajšie zastúpenie spoločnosti, článok budeme aktualizovať.

Náš tip
Windows Mixed Reality PC Check overí kompatibilitu vášho zariadenia | Aplikácie

Google upozornil na ďalšiu dieru vo Windows 10, Microsoft ju neopravil kvôli zlyhaniu v komunikácii

Bezpečnostní výskumníci zo špecializovaného tímu Project Zero v polovici mesiaca zverejnili informácie o zraniteľnosti v prehliadači Microsoft Edge, nakoľko ju Microsoft nestihol opraviť v 104-dňovom termíne, ktorý mu bol poskytnutý.

Ako ale upozornil portál Neowin, tento mesiac došlo k pozoruhodnej situácii a 20. februára boli zverejnené podrobnosti o ďalšej zraniteľnosti, na ktorú bol redmondský gigant upozornený ešte v novembri minulého roka, no doteraz ju neopravil.

Na základe zverejnených informácií to ale vyzerá tak, že pri vzájomnej komunikácií medzi Googlom a Microsoftom došlo k nedorozumeniu, kedy vývojári informácie o dvojici chýb považovali za duplikát toho istého nedostatku, nakoľko má ísť o veľmi blízke záležitosti.

Prvú nahlásenú chybu tak opravili v rámci februárových aktualizácií, pričom ako vyriešené označili obidve hlásenia. Reálne ale druhá chyba v systéme zostala prítomná naďalej, pričom potenciálne sa dá zneužiť.

Nedostatok sa týka výhradne operačného systému Windows 10, kde pri práci so súbormi s pevným odkazom môže útočník zneužiť funkciu SvcMoveFileInheritSecurity a v konečnom dôsledku získať administrátorské práva. Našťastie chyba nie je ľahko zneužiteľná, nakoľko útok nie je možné vykonať vzdialene, ani prostredníctvom sandboxu, ktorým disponujú prehliadače.

Samotný Google, pod ktorý tím Project Zero spadá, oznámil, že ide o skutočne neobvyklú situáciu a informácie o zraniteľnostiach nezvyknú byť zverejňované tak krátko po sebe.

Logická hra Tiles sa pridáva do iniciatívy Xbox Play Anywhere

Hrami spadajúcimi do služby Xbox Play Anywhere, kedy pri kúpe digitálnej licencie získate ich verziu pre Xbox One aj Windows 10, nemusia byť len tie najväčšie a najznámejšie kúsky ako Forza Motorsport 7, či Gears of War 4. Práve naopak, zapojiť sa môžu aj vývojári menších titulov, čo sme mali možnosť vidieť napríklad v prípade adventúry Thimbleweed Park, či temnej plošinovky A Walk in the Dark.

K doterajším hrám sa najnovšie pripája veľmi jednoducho pôsobiaca logická hra Tiles, ktorej cena je 3,99€. Úlohou v nej je presunúť sa zo štartu do cieľa a popritom pozbierať všetky modré dlaždice. Hoci samotná premisa pôsobí veľmi jednoducho, herné mechanizmy ako miznúca podlaha dokážu poriadne potrápiť a vám nezostáva nič iné, len dobre načasovať svoje pohyby.

Hra obsahuje 90 rôznorodých úrovní, a pokiaľ by to niekomu bolo málo, k dispozícii je aj editor máp, pomocou ktorého si môžete vytvoriť vlastné výzvy. Za zmienku stojí plná podpora pre ovládanie gamepadom a lokálny kooperatívny režim pred dvoch hráčov.

Náš tip
3 spôsoby ako je k počítaču s Windows 10 možné pripojiť gamepad Xbox One

Viac ako 85% počítačov s Windows 10 už má Fall Creators Update

Ubehol takmer mesiac odkedy analytická spoločnosť AdDuplex informovala, že podľa jej štatistík je najnovšia aktualizácia pre Windows 10, Fall Creators Update, používaná už na takmer troch štvrtinách počítačov. Teraz prichádza s čerstvou dávkou štatistických dát, ktoré poskytujú bližší pohľad na to, ako sú rozšírené jednotlivé verzie Windows 10.

Podľa nich si mala spomínaná aktualizácia za necelý mesiac opäť výraznejšie polepšiť a aktuálne ju nájdeme na 85% počítačov so systémom Windows 10, čo predstavuje nárast jemne presahujúci 10%. Vzhľadom na to, že aktualizácia je už plne dostupná pre všetky kompatibilné zariadenia, nie sú tieto čísla až také prekvapivé.

Náš tip
Prehľad toho, čo pre počítače prinesie aktualizácia Fall Creators Update

Aktualizácia už od svojho vydania prejavovala v porovnaní s jej predchodkyňami tendenciu rýchlejšieho nástupu na používateľské zariadenia. Medzi decembrom a januárom vykázala dokonca 20% skok v používanosti. Microsoft to odôvodňuje tým, že do jej testovania sa pred vydaním tentokrát zapojilo viac partnerských spoločnosti ako kedykoľvek predtým.

Pri pohľade na predošlé verzie vidíme, že Creators Update nájdeme na 8,1% počítačoch s Windows 10, Anniversary Update na 5,1% a November Update na 1%. Zaujímavé je, že pôvodná verzia Windows 10 (1507) si svoj 0,5% podiel drží už dlhšiu dobu. Insideri predstavujú len 0,4% zo všetkých používateľov Windows 10.

Pripomeňme, že v najbližších mesiacoch by mala začať distribúcia aktualizácie „Redstone 4“, označovanej aj ako „Spring Creators Update“, a celý kolobeh tak začne znova.

Spoločnosť AdDuplex zverejnila aj svoj prehľad toho, ktoré modely zariadení rodiny Surface patria celosvetovo medzi najobľúbenejšie. V top trojke sa umiestnili Surface Pro 4, ktorý nasleduje Surface Pro 3 a nový model Surface Pro z roku 2017. Naopak najhoršie je na to trojica Surface Laptop, Surface Book 2Surface Studio.

Náš tip
Gamepady pre Xbox 360 nachádzajú kreatívne využitie v americkom námorníctve

Japonské kultúrne dedičstvo ožíva vďaka rozšírenej realite a HoloLens

Odkedy sa do obehu dostali okuliare HoloLens, unikátne využitie rozšírenej reality sa objavuje v rôznych sférach po celom svete. Kreatívnym spôsobom ju využívajú vývojári hierautomobilky, no s možnosťou pre jej reálne uplatnenie sa pohrávajú letecké spoločnosti, medicínsky personál, architekti aj armáda.

Rozšírená realita ale taktiež predstavuje skvelý spôsob ako starému umeniu dodať moderný nádych pridaním interaktívnych prvkov z virtuálneho sveta. Historické kúsky, ktoré tak nie je potrebné žiadnym spôsobom fyzicky upravovať, čo by bolo vysoko rizikové, sú razom atraktívnejšími aj pre mladšie obecenstvo.

Microsoft týmto spôsobom pomohol spoločnosti hakuhodo-VRAR vytvoriť interaktívny zážitok zo 400 rokov starého chráneného umeleckého diela od maliara Tawaraya Sōtatsu, ktoré zobrazuje božstvá Raijin a Fujin.

Akonáhle sa počas exhibície dostanete s nasadenými okuliarmi HoloLens do jeho blízkosti, zobrazí sa holografická verzia zen-budhistického mnícha, ktorý vám umelecké dielo a jeho tvorcu do detailov priblíži.

Samotné dielo pritom v rozšírenej realite „ožíva“ pridaním búrkových oblakov, bleskov, hromov a ďalších efektov ako je napríklad stretnutie s nebeskými bytosťami. Súčasťou 10-minutovej interaktívnej prezentácie je aj prehľad 3D verzií ostatných umeleckých diel od tvorcov, ktorých Tawaraya Sōtatsu inšpiroval.

Pokiaľ by ste však tento neskutočný zážitok chceli zažiť na vlastnej koži, museli by ste cestovať do Japonska. Nateraz nám tak nezostáva nič iné, len dúfať, že časom sa podobné projekty rozšíria aj do ďalších kútov, nie len, umeleckého sveta.

Náš tip
Microsoft HoloLens – okuliare pre rozšírenú realitu na vlastnej koži | Prvé dojmy

 

Na umelú inteligenciu sa v kybernetickej bezpečnosti spolieha celosvetovo už 74 % organizácií, ukázala štúdia Cisco

Dômyselnosť hakerov stúpa nečakaným tempom. Na svoje útoky stále častejšie využívajú zašifrovanú webovú komunikáciu i známe internetové služby ako sú Drobpox či Google Docs. Viac sa zameriavajú aj na zariadenia internetu vecí, ktoré organizácie často nechávajú neaktualizované a zraniteľné.

Tieto závery priniesla štúdia Cisco 2018 Annual Cybersecurity Report. Tá ďalej hovorí, že najčastejšou prekážkou pre vybudovanie spoľahlivej bezpečnostnej architektúry je nízky rozpočet, nekompatibilita jednotlivých bezpečnostných riešení a nedostatok IT špecialistov na trhu.

Spam: útoky prichádzajú vo vlnách

Nevyžiadaná pošta (spam) stále tvorí najčastejší spôsob, akým sa útočníci snažia preniknúť do zariadení. Z výskumu škodlivých domén vyplynulo, že 60 % z nich je spojených práve so spamovými kampaňami. Bez ohľadu na to, ako sa mení prostredie kybernetických hrozieb, zostáva e-mail dôležitým a mocným nástrojom útočníkov.

Počet doručovaných spamov nie je v priebehu času konštantný, ale priamo súvisí s aktivitou botnetov (internetových robotov, zasielajúcich spamy), predovšetkým botnetu Necurs, ktorý je globálne hlavným šíriteľom infikovaných e-mailov. Škodlivé prílohy e-mailov sú najčastejšie vo formáte súborov Office (.doc, .ppt, .xls a ďalšie) a to v 37,7 % prípadov. Nasledujú archivačné formáty, teda prílohy obsahujúce prípony .zip alebo .jar (36,8 %) a súbory s príponou .pdf (13,7 %).

Nové techniky hakerov

Kybernetickí zločinci sa okrem šifrovanej komunikácie stále častejšie zameriavajú aj na napádanie používateľov cez známe a legitímne služby ako sú napríklad Google Docs, GitHub alebo Dropbox, prostredníctvom ktorých šíria command and control protokoly.

Zneužívanie týchto legitímnych aplikácií súvisí s ich veľkou obľúbenosťou. Mnoho zamestnancov ich využíva i napriek tomu, že ich podnikové pravidlá nepovoľujú. Navyše je veľmi ťažké, až nemožné, také útoky odhaliť, pretože využívajú šifrovanú komunikáciu.

Organizácie podceňujú aktualizácie zariadení internetu vecí

Výskumníci, ktorí pracovali na štúdii Cisco 2018 Annual Cybersecurity Report, skúmali aj to, ako sa organizácie zameriavajú na zabezpečenie svojich zariadení internetu vecí. Okrem iného zistili, že veľmi podceňujú aktualizovanie ich softvéru. Test, v ktorom sa zamerali na citlivosť na už známe typy malvéru, vykonali na 7328 zariadeniach internetu vecí  ako sú požiarne alarmy, čítačky kariet či senzory pre reguláciu teploty.

Skúška ukázala, že celých 83 % zariadení malo kritickú zraniteľnosť a aktuálnu záplatu malo nainštalovaných len 17 % týchto zariadení. Infikované zariadenia pritom možno využiť nielen na napadnutie vlastnej organizácie, ale aj na DDoS útoky. V roku 2017 totiž kybernetickí zločinci často využívali krátke (rádovo v sekundách), ale intenzívne útoky a podľa prieskumu sa s nimi vlani stretlo 42 % všetkých organizácií.

Hlavné prekážky pri budovaní ochrany

Z prieskumu medzi 3600 bezpečnostnými profesionálmi vyplynulo, že najčastejšou prekážkou pre vybudovanie kvalitnej bezpečnostnej architektúry je nízky rozpočet. Uviedlo to 34 % opýtaných, čo v porovnaní s rokom 2016 predstavuje zníženie o jeden percentuálny bod. Respondenti okrem toho poukazovali na problémy s kompatibilitou technológií (27 %) a nedostatok IT špecialistov (27 %). Práve nedostatok IT špecialistov však dlhodobo obmedzuje stále viac organizácií. Tieto problémy pritom v mnohých z nich prehlbuje budovanie príliš zložitej bezpečnostnej architektúry.

Prieskum ukázal, že 70 % organizácií využíva bezpečnostné riešenia od piatich či viacerých dodávateľov. Pre porovnanie, v roku 2016 to bolo 55 %. Zhruba 5 % organizácií má dokonca v sieti nasadené riešenia od viac než 50 výrobcov. Táto zložitosť paradoxne môže viesť k zhoršeniu ochrany.

Ak na každý typ hrozieb používa podnik riešenie od iného výrobcu, môže sa stať, že nevybuduje celistvú bezpečnostnú architektúru a jednotlivé nástroje nebudú vzájomne kompatibilné. Okrem toho prevádzka týchto riešení sa stane neúmerne nákladnou a organizácie len ťažko nájdu IT špecialistov, ktorí nasadeným nástrojom rozumejú a vedia s nimi pracovať,“ vysvetľuje Milan Habrcetl, bezpečnostný expert spoločnosti Cisco.

internetu vecí

Organizácie sa spoliehajú na umelú inteligenciu

Štúdia Cisco 2018 Annual Cybersecurity Report okrem toho zistila, že organizácie sa dnes bez pokročilých bezpečnostných technológií nezaobídu. Výskum ukázal, že 74 % organizácií sa v obrane aspoň čiastočne spolieha na umelú inteligenciu a 83 % na automatizáciu. Úplne sa na automatizáciu spolieha 39 % podnikov, 34 % na strojové učenie a 32 % na riešenia využívajúce umelú inteligenciu. Navyše 92 % bezpečnostných profesionálov odpovedalo, že veľmi dobre fungujú nástroje na behaviorálnu analýzu dátovej prevádzky siete.

Organizácie by sa tiež nemali sústrediť len na ochranu pred útokom, ale počítať s tým, že sa útočník do siete môže dostať. V takom prípade rozhoduje čas, za aký sa ho podarí odhaliť (tzv. time to detection, TTD). Po včasnom odhalení môže organizácia minimalizovať škody útoku. Spoločnosť Cisco v tejto oblasti dosiahla nový rekordný čas. Priemerný TTD dosiahol hodnotu 4,6 hodiny.

Medzi ďalšie zistenia štúdie patrí:

  • Podľa respondentov presiahli škody vo viac ako polovici prípadov úspešných útokov 500 000 amerických dolárov, ak započítame ušlý zisk, stratu zákazníkov, zmeškanie obchodných príležitostí, priame náklady na odstraňovanie škôd a ďalšie výdavky.
  • 57 % organizácií uviedlo, že prevádzkuje siete v cloude pre lepšie zabezpečenie dát, 48 % pre škálovateľnosť a 46 % z dôvodu jednoduchého použitia.
  • Respondenti v prieskume uviedli, že  32 % prípadov narušenia bezpečnosti sa dotklo viac ako polovice ich systémov. To je viac ako dvojnásobný nárast v porovnaní s 15 % v roku 2016.

Na štúdii spolupracovali bezpečnostní výskumníci šiestich technologických partnerov: Anomali, Lumeta, Qualys, Radware, SAINT a TrapX.

Zdroj: TS

Microsoft prichádza s možnosťou ako si streameri môžu prilepšiť

Microsoft v ostatných mesiacoch veľkú pozornosť venuje svojej službe Mixer pre streamovanie hrania hier. Tú získal ešte v roku 2016 kúpou služby Beam, ktorou chcel konkurovať dobre zabehnutej platforme Twitch.

Nakoľko ale nedokázal prilákať výraznejšie množstvo streamerov ani divákov, pristúpil v polovici minulého roka k ráznym krokom – službu premenoval a začalo sa s pridávaním nových funkcií. Pribudla tak možnosť skupinového streamovania až štyroch hráčov súčasne na jednu obrazovku, podpora pre 21 jazykov a vysielanie v 4K rozlíšení, minimalizácia odozvy, či nová aplikácia pre smartfóny.

Tieto kroky mali priniesť zaslúžené ovocie, nakoľko sa na oficiálnom blogu služby uvádza, že v roku 2017 po prvýkrát dokázala v jednom mesiaci prilákať viac ako 10 miliónov divákov. Aby služba mohla napredovať aj naďalej Microsoft oznámil pridanie nových možností ako si streameri môžu privyrobiť.

Pripravovaná novinka s názvom „Direct Purchase“ im umožní priamo odporúčať nákup hier a rozšírení z obchodu Microsoft Store. Za každého diváka, ktorý túto možnosť využije následne získajú odmenu vo výške 5% z ceny nákupu.

Táto transakcia môže prebehnúť priamo cez stránku služby Mixer, bez toho, aby diváci museli opustiť svoj obľúbený stream, pričom na pozadí ju sprostredkuje Microsoft Store.

Streameri budú mať podľa Microsoftu plnú kontrolu nad tým, nákup čoho chcú odporúčať, a to priamo cez nastavenia svojho kanálu. Okrem základného titulu je možné zvoliť rozširujúci obsah, či niektorú špecifickú edíciu. Novinka „Direct Purchase“ je zároveň spôsobom, ako chce zvýšiť predaje a zlepšiť pozíciu svojho digitálneho obchodu.

Bill Gates si vo vedľajšej roli zahrá v seriáli Teória veľkého tresku

Spoluzakladateľ spoločnosti Microsoft a veľký filantrop, Bill Gates sa ku koncu marca objaví v známom komediálnom seriáli „Teória veľkého tresku“ (The Big Bang Theory). Malo by ísť o krátky výstup, v ktorom bude Gates takpovediac hrať samého seba. Nepôjde pritom o jeho prvú televíznu skúsenosť, v minulosti sa objavil v obľúbenom seriáli Frasier. Bežne pritom poskytuje rozhovory pre médiá.

Tvorcovia seriálu „Teória veľkého tresku“ celkom pravidelne do menších vedľajších rolí obsadzujú známe osobnosti z oblasti vedy, technológií, inžinierstva a matematiky. Za ostatné roky sa v rôznych epizódach objavili osobnosti zvučných mien ako Buzz Aldrin, Stephen Hawking, Neil deGrasse Tyson, Elon Musk, či Steve Wozniak.

Gates bol doteraz v seriáli opakovane spomínaný, prirodzene najmä v súvislosti so spoločnosťou Microsoft a jej produktami. V pripravovanej epizóde bude s Gatesom spolupracovať jedna z hlavných postáv seriálu, Penny, pracujúca vo farmaceutickej spoločnosti. Zvyšok hlavných predstaviteľov sa s ním bude chcieť stretnúť, a to za každú cenu.

Náš tip
Bill Gates o skratke Ctrl+Alt+Del: Bol to omyl, keby som mohol, vymením ju

Zdroj: CNN

Vo Windows 10 sa škodlivé skripty prázdnym znakom dokázali vyhnúť kontrole

V operačnom systéme Windows 10 bola zistená ďalšia slabina, kvôli ktorej sa škodlivé skripty dokázali vyhnúť kontrole. Nedostatok v rozhraní Antimalware Scan Interface, ktoré bolo vytvorené práve na zlepšenie kontroly skriptov v jazykoch PowerShell, Ruby a VBScript, umožňoval, aby sa pridaním prázdneho znaku (NUL) skript vyhol kompletnej kontrole.

Antimalware Scan Interface totiž daný skript analyzuje len pokiaľ nenarazí na nulový znak, nakoľko predpokladá, že za ním sa už nič nenachádza. Útočníci tak tento malý nedostatok môžu veľmi jednoducho zneužiť tým, že škodlivé príkazy umiestnenia až do časti, rozhraním považovanej za prázdne miesto.

Nedostatok odhalil bezpečnostný výskumník Satoshi Tanda, ktorý informuje, že na jeho odstránenie stačila jednoduchá oprava vo forme záplaty. Tú Microsoft vydal v rámci februárovej dávky aktualizácii. Podľa dostupných informácií malo byť vo Windows 10  zraniteľné len rozhranie PowerShell.

Tanda ale túto príležitosť využil na to, aby firmy stojace za bezpečnostnými riešeniami vyzvali na kontrolu toho, ako si ich riešenia pristupujú k spracovaniu nulového znaku.

Zdroj: BleepingComputer

HyperX na trh uvádza novú generáciu RGB herných klávesníc HyperX Alloy Elite RGB

Značka HyperX do predaja uviedla novú klávesnicu HyperX Alloy Elite RGB, ktorá stavia na základoch svojej predchodkyne HyperX Alloy Elite a prvýkrát bola prezentovaná ešte na veľtrhu CES 2018. Novinka predstavuje pre HyperX významný míľnik, nakoľko je to jej prvý produkt s podporným softvérom NGenuity.

Klávesnica má zliatinové telo a využíva špičkové spínače Cherry MX vo všetkých troch štandardných variantoch, teda RED, BLUE a aj BROWN, doplnené o samostatné RGB podsvietenie a pamäťový čip pre ich správu. Podsvietenie pre umocnenie svetelných efektov dostali aj ovládacie tlačidlá pre médiá a klávesy funkčných režimov.

Výrobca uvádza, že na základe odozvy od majiteľom predošlého modelu pristúpil k zachovaniu opierky, priechodného USB 2.0 portu, aj opleteného kábla pre pripojenie.

Spomínaná aplikácia NGenuity umožňuje vytvoriť ľubovoľný počet profilov klávesnice pre rôzne aplikácie a ponúka jednoduchú tvorbu makier pre klávesové skratky. Do integrovanej pamäte vo vnútri HyperX Alloy Elite RGB je potom možné nahrať až tri z týchto profilov a následne ich použiť kdekoľvek na inom PC už bez nutnosti inštalácie softvéru.

Rovnaký softvér umožní v budúcnosti ovládanie podsvietenia a nastavenia citlivosti taktiež u myši HyperX Pulsefire Surge RGB. Tá by podľa plánu mala doraziť do obchodov v druhom štvrťroku tohto roku.

Klávesnica zároveň ponúka Anti-ghosting, N-key rollover a game mode, ktorý zabráni náhodnému stlačeniu klávesy WINdows a podľa nastavenia užívateľa vyradí aj niektoré klávesové skratky, ako napríklad ALT + F4, alebo CTRL + TAB.

HyperX Alloy Elite RGB

Technická špecifikácia HyperX Alloy Elite RGB

Mechanické spínače:

– CHERRY MX RGB Blue (modré): clikacie, aktivačná sila 50cN

– CHERRY MX RGB Brown (hnedé): hmatové, aktivačná sila 45cN

– CHERRY MX RGB Red (červené): lineárne, aktivačná sila 45cN

Podsvietenie: RGB

– Klávesy: 16 777 216 farieb

– Svetelná lišta: 2 500 000 farieb

– Multimediálne tlačidlá: 6 000 000 farieb

Svetelné efekty: RGB nastaviteľné pre jednotlivé klávesy + 4 úrovne jasu

Vstavaná pamäť: pre 3 profily

Pripojenie: USB 2.0 (2 USB konektory)

Priechodné USB 2.0: Áno

Frekvencia hlásení (odozva): 1.000 Hz

Anti-ghosting: 100%, režim N-key Rollover

Ovládanie multimédií: Áno

Herný režim: Áno

Kábel: Odnímateľný, opletený s dĺžkou 1,8 m

Kompatibilné OS: Windows 10, 8.1, 8, 7

Rozmery (š × v × h): 444 × 37,40 × 226,80 mm (aj s opierkou pre zápästie)

Hmotnosť (klávesnica s opierkou pre zápästie a káblom): 1.467g

Plnohodnotného vylepšenia pre Xbox One X sa dočkajú ďalšie hry z Xbox 360

Najnovšia a zároveň najvýkonnejšia konzola z dielne Microsoftu, Xbox One X, ponúka svojim majiteľom pri hraní starších hier pre Xbox One, či Xbox 360 značné vylepšenia, aj bez priamej podpory a zásahu zo strany tvorcov.

Okrem benefitu, kedy sú hry načítavané rýchlejšie, ide hlavne o plynulejší chod a viditeľne lepšie grafické spracovanie, čo je badateľné najmä v tituloch s dynamickým rozlíšením a variabilným snímkovaním.

Keď sa k tomu pripočíta implementácia automatického 16x anisotropického filtrovania, hry aj bez priamej aktualizácie na 4K rozlíšenie vyzerajú lepšie. Nestojí za tým nič iné než skutočnosť, že konzola má k dispozícii omnoho výkonnejší hardvér.

Pri jej uvedení na trh ale Microsoft oznámil, že niektoré hry vydané pre Xbox 360 dostanú bezplatné aktualizácie aby z konzoly Xbox One X dokázali vyžmýkať maximum, rovnako ako to je prípade množstva titulov vydaných pre pôvodnú konzolu Xbox One.

Pomocou aktualizácii niektoré staré kúsky skutočne dostali podporu natívneho 4K rozlíšenie, režim HDR a ďalšie grafické vylepšenia. Ide napríklad o hry Mirror‘s Edge, Assassin‘s Creed, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Halo 3, Gears of War 3, či Fallout 3. Hráči si ale všimli, že od uvedenia konzoly na trh podobné vylepšenia akosi prestali vychádzať a zatiaľ bolo plnohodnotne vylepšených len 7 kúskov.

Marketingový riaditeľ pre konzoly Xbox ale prostredníctvom Twitteru informoval, že vylepšení sa postupom času dočkajú aj ďalšie hry z čias Xbox 360. Neuviedol však žiadne ďalšie podrobnosti o tom, kedy, ani ktoré presne hry dostanú „Xbox One X Enhanced“ aktualizáciu.

Náš tip
Takto vyzerá výstup z Xbox One X na starom CRT televízore