Windows 10 a Xbox One tento rok dostanú prepracovaný systém avatarov

Postavičky Xbox Live Avatar boli pôvodne uvedené pre konzolu Xbox 360 ešte v roku 2008, ako jedna z možností, pomocou ktorej sa jednotliví hráči môžu jasným spôsobom rozlíšiť. Postupom času bol systém rozširovaný o nové možnosti a obsah, aby bol pre hráčom neustále zaujímavý. No s príchodom konzoly Xbox One akosi postupne upadol do zabudnutia. To sa ale Microsoft najnovšie snaží zmeniť a pripravuje prepracovaný systém zameraný na rozmanitosť, tvorivosť a chuť prezentovať sa.

Nové postavy „Avatar 2.0“ prejdú zmenami od základov, a to po stránke vizuálneho prevedenia, ako aj funkčnosti. S plánovanou aktualizáciou pre Xbox One sa tento rok opäť stanú dôležitou súčasťou socializácie konzolových fanúšikov, no doraziť majú aj do Windows 10. Nové modely sú pripravované cez herný engine Unity a používateľom ponúknu slobodu pri výbere toho, ako sa chcú prezentovať v digitálnom svete.

Dell UltraSharp 38 – ultraširokouhlá novinka pre profesionálov

Len pred pár dňami predstavila svoj zaujímavý ultraširoký monitor spoločnosť Samsung, a tú teraz nasleduje Dell. Masívny 38-palcový zahnutý ultraširoký monitor Dell UltraSharp 38 (U3818DW) má byť stelesnením všetkého, čo potrebujú profesionáli  a nároční používatelia na svoju prácu.

Dell UltraSharp 38 má 37,5-palcovú uhlopriečku s rozlíšením 3 840 × 1 600 pixelov a stranovým pomerom 21:9, vďaka čomu má ponúkať až o štvrtinu viac zobrazovacieho priestoru ako štandardné 34-palcové monitory. Obrazovka s odozvou 1 ms je postavená na technológii IPS, disponuje zakrivením 2300R, podporou technológie FreeSync  a Dell taktiež stavil na svoje ultratenké rámiky InfinityEdge.

Okrem toho je v monitore integrovaná dvojica reproduktorov, USB-C, ktoré je schopné dodávať 100 W a okrem prenosu dát tak pripojený notebook aj napájať a štvorica USB 3.0. Na pripojenie k zariadeniam je možné využiť dvojicu HDMI, DisplayPort. Monitor Dell UltraSharp 38 sa v predaji objaví 23.júna za odporúčanú cenu 1499€.

Dell UltraSharp 38

Microsoft predstavil klávesnicu s čítačkou odtlačkov prstov v samostatnom klávese

Informácie z dokumentov komisie FCC ohľadom pripravovanej klávesnice sa ukázali byť správne. Microsoft konečne oficiálne predstavil najnovší prírastok do série svojho štýlového príslušenstva – klávesnicu s názvom „Microsoft Modern Keyboard with Fingerprint ID“, ktorá bola zaradená do ponuky obchodu Microsoft Store.

Náš tip
Prehľad užitočných klávesových skratiek pre Windows 10

Presne ako sa predpokladalo, po stránke dizajnu ide o prakticky totožný model, akým je klávesnica Surface Keyboard predstavená v októbri 2016 po boku all-in-one počítača Surface Studio. Používať sa dá jednak bezdrôtovo cez Bluetooth alebo klasicky pomocou odoberateľného kábla. Najväčším rozdielom a hlavným lákadlom nového modelu je ale čítačka odtlačkov prstov s podporou bezpečnostnej funkcie Windows Hello. Čítačka je pritom šikovne zabudovaná do samostatného klávesu vedľa pravého „Alt-u“.

Presný termín dostupnosti zatiaľ nie je známy, no predajná cena bola stanovená na 130 dolárov. Nová klávesnica tvorí po stránke dizajnu pár s najnovším modelom ikonickej myšky Surface Arc Mouse.

Náš tip
16 klávesových skratiek, ktoré by mal poznať každý používateľ aplikácie Word

Plnohodnotný Microsoft Office je konečne dostupný aj cez Windows Store

Plnohodnotné verzie aplikácií z kancelárskeho balíka Office sú konečne dostupné cez obchod Windows Store. Prvotné informácie o tom, že ich Microsoft plánuje distribuovať aj týmto spôsobom sa objavili ešte v polovici februára. Následne to bolo oficiálne potvrdené počas predstavenia operačného systému Windows 10 S, na ktorom je možné používať výhradne aplikácie z Windows Store.

Práve nový systém sa tak stal jedným z impulzov pre zaradenie aplikácií ako Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access a Publisher do Windows Store, prostredníctvom ktorého bude prebiehať aj ich aktualizácia. Týmto spôsobom chce Microsoft zároveň poukázať na možnosti svojho nástroja známeho ako „Desktop Bridge“. Ten umožňuje pomerne jednoduchým spôsobom upraviť klasické desktopové aplikácie do podoby, v ktorej je ich možné zaradiť do Windows Store.

Ako Microsoft pripomína prostredníctvom svojej stránky, aplikácie Office majú v novej podobe niekoľko obmedzení. Dostupné sú výhradne v 32-bitovej verzii bez podpory rozšírení takzvaných COM add-inov. Okrem toho, v balíku nie je zahrnutá klasická verzia OneNote. Namiesto toho bude nainštalovaná súčasná UWP verzia, ktorú vo Windows Store môžeme nájsť už dlhú dobu. Čo sa týka mobilnej verzie aplikácií Office, tie budú cez Windows Store naďalej dostupné, no len pre zariadenia s uhlopriečkou menšou ako 10,1 palca, teda pre tablety a smartfóny.

Windows Store Office

Vývoj Windows 10 Mobile naďalej zotrvá vo vetve „Feature2“, funkcia Nočné osvetlenie nie je plánovaná

Po vydaní veľkej aktualizácie Creators Update došlo v rámci programu Windows Insider k neštandardnému rozhodnutiu. Vývoj systému Windows 10 Mobile bol presunutý do samostatnej vývojárskej vetvy s označením „Feature2“. Po prvýkrát tak došlo k oddeleniu testovacích verzií pre PC a smartfóny, ktoré dovtedy patrili do spoločných vetiev (Redstone1,Redstone2…) a vychádzali s totožným číselným označením zostáv.

Microsoft situáciu komentoval vyjadrením, že ide o dôsledok prebiehajúcich prác na zapracovaní a zjednotení kódu vo OneCore, ktoré predstavuje pomyselné srdce systému Windows 10, počas toho, ako sú vyvíjané nové vylepšenia pre Windows 10 Mobile a podnikových zákazníkov.

Ako ukázali uplynulé mesiace, prostredníctvom vetvy Feature2 síce naďalej vychádzajú nové verzie mobilného systému, no tie obsahujú len minimum zmien a pripomínajú skôr opravné aktualizácie, nie vývoj a rozširovanie systému, ako by mali.

Vďaka nechcenému zverejneniu testovacích zostáv z internej vetvy však vieme, že aktívne práce naďalej prebiehajú. Minimálne vo forme vylepšení pre Continuum a integrácie adaptivného rozhrania CShell. Vysvetlenie, prečo tieto zostavy nie sú sprístupnené pre verejnosť, ako aj ďalšie kľúčové informácie, ale naďalej chýbajú a neistota používateľov narastá. Situáciu navyše neobjasnil ani tohtotýždňový „webcast“ Microsoftu zameraný na program Windows Insider.

Prvá nepríjemná správa sa týkala toho, že pridanie funkcie Nočné osvetlenie pre smartfóny sa nenachádza v momentálnych plánoch vývojárskeho tímu. Ide pritom o jednu zo žiadaných noviniek, ktorá sa podľa slov šéfky programu Windows Insider, Dony Sarkar, mala k používateľom postupom času dostať, aj s vylepšeniami pre režim Continuum.

nocne osvetlenie

Zo strany používateľov prirodzene padla aj otázka, ohľadom vetvy Feature2. Konkrétne znela, či Microsoft plánuje opätovné zjednotenie vývoja a návrat mobilného systému do vetvy Redstone3. Odpoveď zo strany zástupcov programu Windows Insider bola negatívna – „Momentálne neplánujeme vývoj presunúť mimo vetvy FEATURE2“. Nové zostavy pre verejnosť tak budú naďalej vychádzať rovnakým spôsobom ako doteraz a celá situácia ohľadom vývoja a budúcnosti mobilného systému zostáva nejasná.

Feature2

Možností ako sa situácia bude ďalej vyvíjať je hneď niekoľko. Prvá je taká, že skutočne ide len o dočasný presun vývoja, kým dôjde k doriešeniu kľúčových úprav v jadre systému, a smartfóny sa čoskoro vrátania do vetvy Redstone3 s novými funkciami.

Druhá, o niečo nepríjemnejšia, vyzerá tak, že presun do vetvy Feature2 je trvalým rozhodnutím a súčasným smartfónom už nebude venovaná ani taká pozornosť ako doteraz. Prešlo by sa teda do „udržiavacieho stavu“, kedy by vychádzali opravné aktualizácie, no nové funkcie už nie, prípadne len sporadicky. Aktívne rozvíjanie mobilného systému by prebiehalo exkluzívne pre zariadenia, ktoré Microsoft ešte len uvedie na trh, čím by došlo k údajne plánovanému „reštartovaniu“ celej platformy.

Najhoršou možnosťou by bolo to, keby Microsoft v tichosti ukončil podporu pre súčasné zariadenia s Windows 10 Mobile, a tie by postupne svoju životnú púť skončili vo vetve Feature2 bez ďalších aktualizácií a konkrétnych vysvetlení. Naďalej však platí to, že nateraz nám neostáva nič iné, len čakať na oficiálne informácie. Microsoft sa ale doteraz vyjadroval vždy v duchu, že so smartfónmi naďalej počíta a podporu im bude poskytovať.

Zdroj: Neowin

Microsoft vydal ďalšie bezpečnostné aktualizácie pre Windows XP, varuje pred novou vlnou kyberútokov

Minulý mesiac svet zasiahol masívny útok ransomvéru WannaCry, čo Microsoft donútilo K neštandardnému kroku, a pre operačný systém Windows XP vydal bezpečnostné záplaty. To celé napriek tomu, že mu podporu ukončil ešte v roku 2014.  Softvérový gigant tento mesiac pokračuje v rovnakom duchu, a po boku aktualizácií pre podporované systémy Windows vydal novinky aj pre Windows XP.

Tento krok vysvetľuje závažnosťou zistených chýb, ktoré dramaticky zvyšujú riziko kyberútokov. Okrem štandardných mesačných opráv tak bola vydaná aj dodatočná dávka bezpečnostných záplat pre všetkých používateľov systémom Windows, vrátane starých verzií Windows XP a Windows Vista.

Zároveň ale zdôrazňuje, že ide o neštandardnú situáciu, v ktorej nebude dlhodobo pokračovať. Zákazníci ju preto nemajú vnímať ako odklonenie od štandardného spôsobu, akým sú systémy podporované. Inak povedané, používatelia Windows XP a Vista si nemajú zvykať na to, že podobné záplaty budú dostávať aj naďalej. Microsoftu sa podarilo získať informácie, že odhalené zraniteľnosti môžu masívne zneužiť vládne organizácie v útokoch cielených proti zariadeniam so systémom Windows.

Z akého zdroja pochádzajú informácie o potencionálnych útokoch, Microsoftu neuvádza. Vzhľadom na to, že zareagoval týmto spôsobom sú zjavne ide o dostatočne dôveryhodné. Nové aktualizácie by preto bolo rozumné nainštalovať čo najskôr, a to aj  napriek tomu, že Windows XP pred útokom WannaCry zachránila povestná modrá obrazovka smrti. Druhýkrát ale používatelia toľko šťastia mať nemusia.

Náš tip
Windows XP oslavuje 15 rokov, zaspomínajme si niekoľkými zaujímavosťami

Problémy s odpájaním USB zariadení alebo ich nerozoznaním môže spôsobovať aj funkcia selektívneho vypnutia USB | Návod

Moderné operačné systémy obsahujú množstvo rozličných funkcií , ktoré sa snažia efektívnym spôsobom optimalizovať využívanie energie. Zo softvérového pohľadu im potom vďačíme za predĺženú výdrž batérie na notebookoch a prenosných zariadeniach. A to dokonca bez toho, aby sme o ich prítomnosti vôbec vedeli.

Jednou z takýchto funkcií je aj selektívne vypnutie USB. Tá v podstate funguje tak, že zariadenie pripojené v USB porte, ktoré nie je aktívne používané prepne do stavu extrémne nízkej spotreby. Niekedy sa však tento nenápadný pomocník môže stať pôvodcom problémov.

Keď pripojené USB zariadenie nepracuje na vybranom počítači správne, no inde je všetko v poriadku, môžete vyskúšať, či za problémom nestojí práve selektívne vypínanie USB. Je však dôležité povedať, že vypnutie tejto funkcie sa štandardne neodporúča a mala by zostať zapnutá. Vypnúť ho ale môžete pri spomínaných problémoch.

  • Otvorte Ovládací panel.
  • Prejdite do ponuky Hardvér a zvuk.Selektivne vypnutie USB 2
  • Možnosti napájania.
  • Pri aktuálne používanom pláne napájania kliknite na možnosť „Zmeniť nastavenia plánu“.Selektivne vypnutie USB 4
  • Zvoľte možnosť „Zmeniť rozšírené nastavenia napájania“.
  • V zoznam možností nájdite a rozbaľte „Nastavenie USB“.Selektivne vypnutie USB
  • V ponuke Nastavenie selektívneho vypnutia USB zvoľte možnosti Vypnuté.
  • Zmenu potvrďte stlačením na tlačidlo OK.

Pokiaľ bolo za problémami s daným zariadením skutočne nedostatočné napájanie v dôsledku tejto funkcie, teraz by sa malo dať používať. Toto nastavenie sa pritom nachádza v operačných systémom Windows od verzie 7, nie je teda novinkou, ktorú by zavádzal Windows 10.

Prístup k súborom vo OneDrive pomocou odkazov sa pod názvom „Files On-Demand“ vráti ešte tento rok

Microsoft ešte počas vývojárskej konferencie Build 2017 ohlásil, že pre cloudové úložisko OneDrive bude po rokoch sprístupnený nový spôsob práce so súbormi. Pokiaľ chce používateľ pristupovať k súborom dnes, musí si najskôr obsah OneDrive synchronizovať, a až následne vidí, ktoré súbory tam vlastne má uložené. Ide však o problém, ktorý do značnej miery podkopáva nohy celej myšlienky práce s cloudovým úložiskom. Synchronizované súbory totiž na disku zaberajú miesto, čo pri kompletných zložkách môže predstavovať značný problém.

Nový prístup k súborom, nazvaný ako „Files On-Demand“, tento problém odstraňuje. Priamo z prostredia operačného systému používateľ vidí kompletný obsah svojho OneDrive. Jednotlivé súbory proste reprezentujú odkazy. Až v okamihu, kedy je súbor z disku OneDrive otvorený, dochádza k jeho stiahnutiu na disk zariadenia. Týmto spôsobom pritom OneDrive pôvodne fungoval v systéme Windows 8.1, no s príchodom Windows 10 došlo k zmene.

OneDrive on demand

Verzia aplikácie OneDrive, ktorá novú funkciu obsahuje, je na vyskúšanie dostupná členom programu Windows Insider v rámci zostavy 16215. Stav konkrétnych súborov je zobrazovaný pomocou „obláčikov“ v priamo v Prieskumníkovi.

Pomocou toto používateľ vidí, či je súbor pripravený na prácu aj v režime offline alebo ho treba najskôr stiahnuť. Rovnako tak je možné zvoliť,  či sa má daný súbor trvalo uložiť na disku, prípadne je možné z disku ho odstrániť. K súborom uloženým vo OneDrive môžu novým spôsobom pristupovať aj všetky Windows 10 aplikácie prostredníctvom štandardnej zložky OneDrive.

Microsoft túto funkciu plánuje pre všetkých používateľov pridať ako súčasť aktualizácie Fall Creators Update na jeseň tohto roka. Používateľom tak konečne vráti vec, ktorá im roky chýbala.

Júnové opravné a bezpečnostné aktualizácie sú dostupné pre Windows 10 a Windows 10 Mobile

Pravidelné mesačné opravené a bezpečnostné aktualizácie sú už dostupné. Vydané boli v štandardnom termíne, teda práve počas druhého utorka v mesiaci. Pre zariadenia s operačným systémom Windows 10 je číselné označenie zostavy posunuté na 15063.413 (KB4022725) a v prípade smartfónov ide o označenie 15063.414. Čo sa týka obsahu, v obidvoch prípadoch ide ako štandardne o opravu výraznejších chýb a takzvané bezpečnostné záplaty, ktoré odstraňujú potencionálne zraniteľnosti systému. Dostupné sú štandardným spôsobom – cez službu Windows Update.

  • Opravený problém, používateľ musel pre prihlásenie stlačiť medzerník aj po tom, čo prihlásenie bolo autorizované pomocou sprievodného zariadenia , ako napríklad smartfón.
  • Opravený problém s pomalými operáciami firewallu, ktoré v určitých situáciách spôsobovali problémy s ostatnými úkonmi.
  • Opravené problémy, ktoré pri používaní funkcie „Zdieľané možnosti“ blokovali upozornenia Cortany.
  • Opravený problém, kedy funkcia Privacy Separator pre Wireless Access Point neblokovala komunikáciu medzi zariadeniami na lokálnych podsieťach.
  • Opravený problém s prácou pomocou dotykového pera na zariadeniach Surface Hub, kedy dochádzalo k prerušovaniu zadávaného vstupu.
  • Opravený problém, kedy prehliadač Internet Explorer 11 pri otváraní stránok z ponuky Obľúbené ignoroval nastavenia pre presmerovanie stránok do Microsoft Edge.
  • Opravené dodatočné problémy s informáciami o časových zónach a prehliadačom Internet Explorer.
  • Obsahom aktualizácie sú bezpečnostné záplaty pre jadro Windows, ovládače bežiace v režime jadra Windows, službou Microsoft Windows PDF, Microsoft Uniscribe, Device Guard, Internet Explorer, Windows Shell a Microsoft Edge.

Pre smartfóny je Windows 10 Mobile dostupný v novej testovacej zostave 15223

Pre členov programu Windows Insider bola v okruhu Fast zverejnená ďalšia testovacia verzia operačného systému Windows 10 Mobile. Naďalej sa ale nachádzame v štádiu, kedy v systéme pre smartfóny dochádza k významnejším interným zmenám, no používateľom sú sprístupňované len akési medzičlánky s minimálnymi zmenami a opravami chýb. Zostava 15223 sa nesie v rovnakom duchu ako jej predchodcovia a používatelia sa naďalej tak nemajú príliš z čoho tešiť.  Microsoft si zatiaľ významné novinky ako rozhranie CShell necháva skryté. Na čo presne čaká, a kedy ich zverejní, nie je známe.

  • Opravený bol problém, kedy sa nezobrazovali všetky uložené VPN profily.
  • Opravený problém so zobrazovaním časového pásma, ktoré bolo pri stretnutiach nesprávne zobrazované v čínštine alebo japončine.
  • Na základne spätnej odozvy od samotných Insiderov bola v nastaveniach položka „Phone Update“ premenovaná na „Windows Update“.

Zoznam známych chýb informuje len o tom, že pri pokus o spustenie aplikácie WeChat môže skončiť neúspechom.

Phil Spencer na počítačoch dáva šancu emulácii pôvodných Xbox hier aj službe Xbox Game Pass

Počas herného veľtrhu E3 2017 sme sa dozvedeli obrovské množstvo nových informácií. Či už išlo o oficiálne predstavenie hernej konzoly Xbox One X, oživenie masívneho gamepadu „The Duke“, pripravované hry, alebo rozšírenie programu spätnej kompatibility o tituly pre pôvodný Xbox. Práve program spätnej kompatibility, ktorý sa teší veľkej popularite, naberá s príchodom konzoly Xbox One X na váhe. Microsoft prízvukuje, že majitelia najnovšieho prírastku rodiny Xbox One neprídu o nič z histórie Xboxu a zahrať si budú môcť hry pre Xbox One, Xbox 360 aj pôvodný Xbox.

Už to je pomerne veľkou vecou, no plány pre program spätnej kompatibility sú podľa vyjadrení Phil Spencera, šéfa divízie Xbox, ešte podstatne ambicióznejšie. V rozhovore pre portál PC Gamer sa totiž vyjadril v duchu, že emuláciu hier pre konzoly Xbox by sme v dohľadnej dobe mohli vidieť aj na počítačoch. Najprv vysvetlil, že proces emulácie hier pre Xbox 360 je extrémne náročný kvôli rozdielnosti architektúry,  no v prípade pôvodnej konzoly Xbox bol poznateľne optimistickejší.

„V prípade pôvodnej konzoly Xbox, OG Xbox, je to o trochu jednoduchšie, pretože tá bola postavená na x86 architektúre. Samozrejme, že keď na UWP a možnosť, aby hry bežali naprieč rozličnými konzolami a počítačmi, dostávame sa o niečo bližšie. Chcem, aby vývojári mohli vytvárať prenosné aplikácie, čo je dôvod prečo sa vo veľkom zameriavam na využitie UWP pre hry a dokonca aj aplikácie, ktoré chcú bežať na viacerých zariadeniach. Myslím, že v tomto smere ešte máme čo robiť, no myslím si, že nás to čaká.“

Náš tip
Rozširovanie ponuky spätnej kompatibility pre Xbox One nie je len o technickej náročnosti

Spencer dostal aj otázku týkajúcu sa potencionálnej možnosti, že by sa služba Xbox Game Pass dostala aj na počítače. Hoci nebol ochotný oznámiť nič oficiálne, potvrdil, že vývojársky tím sa pohráva s myšlienkou priniesť túto službu v nejakej podobe aj na počítače. Na základe týchto vyjadrení tak bude zaujímavé sledovať, ako sa vyvinie budúcnosť herného segmentu pod taktovkou Microsoftu.

Náš tip
Podporu pre ovládanie Xbox One hier pomocou klávesnice umožní pridať Xbox Live Creators Program

Zdroj: PCGamer

Najnovšia podložka od Logitechu prekvapuje, bezdrôtovú myš nabíja aj počas používania

V dnešnej dobe technológií od výmyslu sveta, človeka prekvapí už len málo čo. No spoločnosť Logitech to dokázala svojim praktickým prístupom. Predstavila novú technológiu Logitech G Powerplay, ktorá prináša bezdrôtové nabíjania priamo do podložky pod myš. Kompatibilné bezdrôtové myšky sa tak nepretržite nabíjajú aj počas toho, ako s nimi používateľ pracuje. Hoci výdrž dnešných bezdrôtových myší sa počíta prakticky na týždne, stále majú tendenciu vybiť sa v tej najnevhodnejšej chvíli.

Novinka od Logitechu tieto problémy ale rieši praktickým spôsobom. Kým sa túto pomerne jednoduchú myšlienku podarilo priviesť do života, trvalo to viac než štyri roky výskumu a vývoja. Súčasné štandardy pre bezdrôtové nabíjanie totiž nebolo možné použiť kvôli potrebe pokryť rozsiahlu plochu podložky (275 × 320 mm). Vďaka tomu sa myš dobíja bez ohľadu na to, kde je umiestnená a akým spôsobom sa s ňou pracuje. Úplne tak odstraňuje nutnosť dávať myš do dokovacej základne alebo ju inak kvôli dobíjaniu odstaviť.

high_resolution-powerplay-gallery-1

Logitech po boku novej technológie bezdrôtového nabíjania predstavil aj prírastky do radu herných myší Logitech G. Modely G703 a G903 sú vybavené optickým snímačom pohybu PMW3366, ktorý má nulové vyhladzovanie, filtrovanie i akceleráciu v celom rozsahu rozlíšení DPI (200-12.000 DPI). Vyznačujú sa aj tým, že hlavné tlačidlá je možné stláčať z akéhokoľvek uhla. Nakoľko sú určené primárne pre hráčov, ktorí myši používajú dlhé hodiny, obrovský dôraz sa kladie na celkovú ergonómiu. Obsahujú programovateľné tlačidlá, ktoré je možné prispôsobiť pomocou sprievodnej aplikácie.

high_resolution-powerplay-gallery-3

Samotná podložka sa bude predávať od polovice septembra za cenu 129€, k tomu ale potrebujete ešte kompatibilnú myš. Momentálne je na výber z dvoch možností – noviniek Logitech G703 (119€) a Logitech G903 (179€).  Pokiaľ  teda máte záujem o kompletné riešenie, poriadne sa tľapnete po vrecku. Na druhú stranu získate kvalitnú hernú myšku a pohodlie novej úrovne.

Age of Empires: Definite Edition – návrat legendy v remastrovanej verzii so 4K grafikou

Už aj Microsoft sa rozhodol staviť na nostalgiu starších hráčov a oživiť jednu z najlepších stratégií všetkých čias. Dnes už legendárna stratégia Age of  Empires sa pri príležitosti dvadsiateho výročia svojho prvého vydania dočká oživenia v novom šate. Remastrovaná verzia pôvodného titulu z roku 1997 prinesie novú vizuálnu stránku vrátane podpory 4K rozlíšenia a vynovených modelov vo vysokom rozlíšení.

Oznámené boli aj bližšie nešpecifikované vylepšenia hrateľnosti, prerobený soundtrack, ako aj nové herné možnosti. Spomínajú sa napríklad pokročilé možnosti pre prácu s hernou mapou, ale aj nová kampaň.  Opäť sa môžeme tešiť na režim pre jedného hráča aj skvelý multiplayer, ktorý bude postavený na službe Xbox Live, pričom chýbať nemajú ani achievementy.

Titul s názvom Age of Empires Definitive Edition je pripravovaný pod taktovou Microsoft Studios, rovnako ako pôvodná verzia hry, ktorá pre mnohých hráčov predstavovala vstupnú bránu k žánru strategických hier. Obsahovať má aj rozšírenie The Rise of Rome, ktoré pridáva nové jednotky. Remastrovaná stratégia má byť dostupná ešte tento rok, no presný dátum vydania, ani predajná cena zatiaľ zverejnené neboli. Ohlásené ale bolo verejné beta testovanie, do ktorého sa dá prihlásiť na oficiálnej stránke hry. Novinka má byť dostupná exkluzívne pre Windows 10, preto sa treba pripraviť na distribúciu cez Windows Store.

Microsoft môže „Surface Phone“ uviesť ako skladací smartfón, patent by na to mal

Na poli mobilného Windows panovali dlhú dobu informačné suchoty, kvôli čomu sa začalo povrávať, že Microsoft smartfónom definitívne zamával na rozlúčku. Potom ale prišiel rozhovor s výkonným riaditeľom, ktorý nahnal vodu na mlyny množstva fanúšikov tejto platformy. Satya Nadella totiž povedal, že spoločnosť sa ešte mobilným zariadeniam venuje a nejaké to zariadenie vydá. Značne pritom prízvukoval, že nové kúsky sa budú od dnešných smartfónov dramaticky odlišovať. Na trh by prostredníctvom nich spoločnosť chcela priniesť malú revolúciu, podobne ako v prípade produktov rodiny Surface.

hinged-patent-4

Ako ukázali nasledovné mesiace, nešlo len o prázdne slová a na povrch o plánoch Microsoftu preniklo už viacero zaujímavých informácií. Po tom, ako sa z viacerých zdrojov vynorili informácie o pripravovanom zariadení, plánovaných zmenách pre operačný systém Windows 10 Mobile a celkovom „reštarte“ platformy, nasledovali prvé reálne ukážky prispôsobiteľného rozhrania CShell. Tie v posledných týždňoch nasledovali aj informácie z Číny prinášajúce údajné detaily o prototype „Surface Mobile“.

hinged-patent-3

K týmto správam sa najnovšie pripájajú špekulácie, ktoré vyvolal jeden z patentov Microsoftu. Ten totiž znázorňuje skladací smartfón, čo je práve oblasťou, kde by uplatnenie našlo spomínané rozhranie CShell. Hoci v tomto ohľade ide o pravdu, treba myslieť na to, že technologické spoločnosti každoročne žiadajú o desiatky až stovky rôznych patentov, pričom len časť z nich pretavia do reálnych zariadení.

Predmetný patent zachytáva miniatúrny tablet, ktorý je vďaka pokročilému systému kĺbov možné využívať v troch rôznych režimoch inšpirovaných konvertibilnými notebookmi – zatvorená, otvorená a pretočená obrazovka. V závislosti od toho, v akom režime je zariadenie používané, by sa prirodzene upravovalo aj samotné rozhranie operačného systému. Displej má byť celistvým kúskom bez jediného prerušenia vo forme rámika., o čo sa stará špeciálna konštrukcia kombinujúca závesné kĺby a magnety.

hinged-patent-5

Opäť ale ide len o čiastkové informácie. Microsoft má skutočne pripravovať mobilné zariadenie, no to je asi tak všetko čo momentálne vieme povedať. Akékoľvek detaily chýbajú. Je preto celkom možné, že sa vyberie smerom „skladacích“ zariadení. S toto myšlienkou sa totiž výrobcovia pohrávajú už poriadne dlhú dobu a pre mnohých predstavuje akýsi „ultimátny“ cieľ. Microsoft nie je výnimkou. Rovnaký koncept totiž zverejnil vo svojom videu „Vízia produktivity budúcnosti“ ešte v roku 2009.

Celé je to ale technologicky nesmierne náročné, čo je vlastne aj dôvod, prečo sme dodnes podobné zariadenie nevideli. Ak by sa Microsoftu skutočne podarilo svoje nápady premietnuť do reálneho produktu, išlo by o poriadny husársky kúsok, ktorým by zamútil vody. A keďže práve to aktuálne takmer až zúfalo potrebuje, je ľahké predstaviť si, že by sa vydal na cestu „skladacích“ zariadení. Hoci nevieme, čo presne sa momentálne odohráva v laboratóriách redmondského kampusu, narastajúci počet patentov a správ z prostredia spoločnosti jasne poukazuje na to, že v prípravách je skutočne niečo pozoruhodné. Až čas však ukáže, o čo presne išlo.

Ako zmeniť vykresľovanie aplikácií pri vysokom rozlíšení a vyriešiť problém s rozmazaným rozhraním | Návod

S nástupom obrazoviek s vysokým rozlíšením začalo v rámci systému Windows 10 dochádzať k problémom s vykresľovaním rozhrania starších aplikácií, kedy sú niektoré prvky neostré, až priam rozmazané. Rovnaká príčina je pritom aj za problémom s nesprávnou veľkosťou rozhrania a jeho prvkov.

Problémom je narastajúca hustota obrazových bodov, kedy množstvo aplikácií staršieho dáta počítalo s fixnou hodnotou 96 DPI, no dnes sa reálne pohybujeme v omnoho vyšších hodnotách. Samotný operačný systém síce obsahuje funkciu na automatické prispôsobenie vzhľadu aplikácii, no staré  win32 aplikácie ho často nie sú schopné používať automaticky.

Hoci Microsoft pracoval na zmenách už dlhšiu dobu, až s príchodom aktualizácie Creators Update sa dostali do podoby, kedy dochádza k významnejšiemu zlepšeniu. V systéme pribudla možnosť ručne vynútiť, aby konkrétna aplikácia používala nové možnosti pre škálovanie rozhrania. Novinka pre nastavenie správania pri vysokom DPI nesie označenie „Systém (vylepšený)”, a pri jej zapnutí by mali jednotlivé prvky aplikácie mať správnu veľkosť a ostrý text. Miernou nevýhodou je skutočnosť, že toto nastavenie je nutné zapínať pre každú aplikáciu samostatne.

Ako zmeniť spôsob vykresľovania aplikácií pri vysokom rozlíšení a získať tak ostrejšie prvky rozhrania

Pokiaľ teda používate staršiu aplikáciu, ktorá sa nevykresľuje podľa očakávaní, môžete ju prinútiť, aby nastavenie DPI prenechala systému. Robí sa to tak, že na aplikáciu kliknete pravým tlačidlom, zvolíte nastavenia a prejdete do ponuky “Kompatibilita”. V sekcii „Nastavenia“ zvolíte „Prepísať správanie nastavenia vysokého DPI“ , kde z možností vyberiete Systém (vylepšený)“ a túto zmenu následne potvrdíte.  Potrebné nastavenia prejdú pod správu operačného systému, čo by sa malo odzrkadliť na správnom zobrazovaní ostrejšieho rozhrania.

DPI 2

Funkcia v súčasnej implementácií síce funguje dobre, no stále má niekoľko obmedzení. Napriek tomu, že vo väčšine prípadov dochádza k dramatickému zlepšeniu, v prípade niektorých prvkov  môžu byť zmeny o niečo menšie.  Dokonca môže dôjsť aj situácií, kedy ho nie je vhodné používať vôbec. Stále však stojí za vyskúšanie.

Úprava gamepadov cez Xbox Design Lab po roku zamierila aj do Európy

Microsoft ešte počas minuloročného veľtrhu E3 predstavil v súvislosti s gamepadom takzvaný Xbox Design Lab. V podstate ide o obchod, prostredníctvom ktorého si záujemcovia môžu navrhnúť vlastné farebné prevedenie každej z jednotlivých častí gamepadu vrátane páčok, D-padu, či tlačidiel ABXY. Týmto spôsobom získajú unikátny ovládač presne podľa svojej predstavy. Posunúť je to dokonca možné ešte na vyššiu úroveň vďaka možnosti vyryť si na telo ovládača vlastný text. Problémom ale bolo to, že táto ponuka nebola dostupná pre Európu. To sa ale po roku konečne zmení.

Xbox Design Lab bol rozšírený o ďalšie možnosti ako si svoj ovládač prispôsobiť, a zároveň s tým bola ohlásená jeho plánovaná dostupnosť pre európske trhy, kam postupne dorazí počas leta. Podľa vyjadrení Microsoftu je momentálne na výber celkovo z 8 miliónov kombinácií ako si gamepad upraviť.

Nová generácia Mi Notebook Air od Xiaomi dostala procesory „Kaby Lake“ a snímač odtlačkov prstov

Čínska spoločnosť Xiaomi sa poriadne zamerala na svoje zariadenia s operačným systémom Windows 10. Ešte koncom minulého roka uviedla vynovenú sériu notebookov Mi Notebook Air, a tú opätovne vylepšila už tento mesiac.

Najnovšia generácia 13,3-palcového notebooku s Full HD rozlíšením opäť stavila na kovovú konštrukciu, vďaka ktorej dosahuje hrúbku 14,8 mm a celkovú váhu 1,3 kilogramu. Nová generácia sa po stránke vzhľadu nezmenila, no dočkala sa vylepšení po stránke hardvéru. Ako by sa dalo očakávať, využíva už siedmu generáciu procesorov Intel Core i5 -7200U a i7 -7500U zvanú Kaby Lake. Mi Notebook Air sa ale dočkal vylepšenia aj po stránke grafického výkonu. Osadená je tu po novom grafická karta Nvidia GeForce MX150 s 2 GB vlastnej pamäte. Nahradila tak model GTX 940MX používaný v predošlej generácii.

xiaomi-mi-notebook-air-2017

Vo výbave sa nachádzajú stereo reproduktory AKG,  2 × USB 3.0 port, moderný port USB-C, klasický port HDMI, 3,5mm jack a webová kamera so skromným rozlíšením 1 megapixel. Nechýba ani Wi-Fi ac 2×2 MIMO a Bluetooth 4.1. Zaujímavým prvkom je touchpad. Jeho súčasťou je v pravom hornom rohu zabudovaný snímač odtlačkov prstov, pomocou ktorého je zariadenie možné odomknúť v priebehu 2 sekúnd. Celé to napája batéria s kapacitou 40 Wh a výdržou udávanou na 9,5 hodiny. Nechýba pritom ani podpora rýchleho nabíjania.

xiaomi-mi-notebook-air-2017-1

Vynovený model Mi Notebook Air  bude dostupný od 18.júna, pričom základná konfigurácia Intel Core i5 s 8GB operačnej pamäte a 128GB SSD začína na sume 700€. Cena za výkonnejšiu variantu Intel Core i7 s 8GB operačnej pamäte a 256GB SSD sa bude pohybovať na úrovni 900€.

ESET analyzoval najväčšiu hrozbu pre priemyselné systémy od čias červa Stuxnet

Výskumníci bezpečnostnej spoločnosti ESET analyzovali vyspelý a veľmi nebezpečný škodlivý kód, ktorého cieľom je narušiť chod kritickej infraštruktúry. Tento malware mal v decembri 2016 viesť k výpadku elektrickej energie v Kyjeve, hlavnom meste Ukrajiny. Jeho pozmenené formy by však dokázali útočiť aj na iné typy infraštruktúry. ESET túto hrozbu deteguje ako Win32/Industroyer.

„Industroyer je nebezpečný v tom, že dokáže priamo kontrolovať vypínače elektrických staníc a elektrické ističe. Používa na to priemyselné komunikačné protokoly, ktoré sú celosvetovo využívané v elektrickej infraštruktúre, dopravných kontrolných systémoch a kritickej infraštruktúre (voda, plyn),“ vysvetľuje Anton Cherepanov, výskumník škodlivého kódu zo spoločnosti ESET. Industroyer využíva spomenuté protokoly tak, ako boli vytvorené, aby sa používali. V tom spočíva skutočné nebezpečenstvo tohto škodlivého kódu podľa Cherepanova. „Problémom týchto protokolov je, že boli vytvorené pred desiatkami rokov a vtedy mali byť priemyselné systémy izolované od vonkajšieho sveta. Ich komunikačné protokoly teda neboli vytvorené s ohľadom na bezpečnosť,“ varuje Cherepanov.

ESET_Industroyer_operation

Kyjevský výpadok energie, ktorý nastal 17. decembra 2016, sa udial takmer rok po dobre preskúmanom kybernetickom útoku, kvôli ktorému prišlo o energiu 250-tisíc ukrajinských domácností. Útočníci na to v roku 2015 využili škodlivé kódy BlackEnergy, KillDisk a ďalšie škodlivé komponenty. Okrem toho, že v oboch prípadoch šlo o útok na ukrajinskú sieť, nenašli experti z ESETu žiadne podobné znaky s novým útokom z decembra 2016.

Tomu, že ESET analyzoval škodlivý kód, ktorý naozaj zapríčinil tento výpadok, nasvedčujú dva fakty: funkcionalita malwaru zodpovedá danému útoku; malware mal jeden z časových spínačov nastavený na 17. decembra 2016, kedy došlo k samotnému výpadku energie. Bezpečnostní experti si myslia, že decembrový útok bol len testom daného škodlivého kódu.

„Schopnosť Industroyera udržať sa v systéme a priamo zasahovať do chodu priemyselného hardvéru z neho robí najväčšiu hrozbu pre priemyselné systémy od čias známeho Stuxnetu, ktorý dokázal úspešne útočiť na iránsky nukleárny program a bol objavený v roku 2010,“ uzatvára Cherepanov.

Niektoré komponenty Industroyera boli vytvorené na útok na konkrétny hardvér, ide napríklad o produkty spoločnosti ABB a zariadenia Siemens SIPROTEC. „Je veľmi nepravdepodobné, že by niekto dokázal napísať a otestovať takýto škodlivý kód bez prístupu k špecializovaným systémom používaným v priemyselnom prostredí,“ domnieva sa Cherepanov.

Škodlivý kód obsahuje napríklad dodatočný backdoor, ktorý útočníkom umožňuje opätovne získať kontrolu nad systémom, v ktorom mohol byť pôvodný backdoor objavený alebo znefunkčnený. Ako tento dodatočný backdoor slúži trojanizovaný Windows Notepad. Ide o plne funkčnú verziu tejto aplikácie, autori malwaru však do nej vložili škodlivý kód. Úlohou ďalších komponentov je napríklad automaticky v sieti vyhľadávať dôležité zariadenia alebo počítače, mazať systémové komponenty napadnutého počítača (aby sa nedal spustiť) alebo vykonávať Denial-of-Service útoky na zariadenia Siemens SIPROTEC.

ESET_Industroyer_Payload

Zdroj: TS

Nové príslušenstvo pre konzoly Xbox One – 8 TB externý disk Game Drive Hub a bizarný gamepad „The Duke“

Najvýkonnejšia herná konzola súčasnosti bola oficiálne predstavená pod názvom Xbox One X. Už to napovedá, že Microsoft splnil svoje predošlé sľuby a novinka je naďalej súčasťou konzolovej rodiny Xbox One. Majitelia si tak budú môcť zahrať všetky hry z predošlých konzol Xbox 360 a Xbox One, a vďaka rozšíreniu programu spätnej kompatibility aj tie z pôvodnej konzoly Xbox.

Okrem toho je s novinkou kompatibilné aj všetko príslušenstvo, ktoré fungovalo pre Xbox One a Xbox One S. To ale neznamená, že sa nedočkáme ďalších noviniek z tejto oblasti. Už niekoľko výrobcov sa rozhodlo oficiálne odhalenie „konzolovej beštie“ využiť, aby prestavili novinky zo svojej dielne. Niektoré z nich sú pritom poriadne zaujímavé.

Spoločnosť Seagate využíva skutočnosť, že základný model Xbox One X sa bude predávať s 1TB diskom, pričom všetci dobre vieme, že veľkosť nových hier sa dramaticky zvyšuje, a keď k tomu navyše pridáme kvalitné textúry pre 4K rozlíšenie, rýchlo sa môžu dostaviť problémy s nedostatočnou kapacitou. Seagate pre konzoly Xbox One ponúka už dlhú dobu externý disk s kapacitou 2 TB, no myšlienku rozšíriť kapacitu interného úložiska praktickým spôsobom pomocou jediného USB portu, teraz posúva na vyššiu úroveň so svojim ultimátnym riešením Game Drive Hub.

Game Drive Hub

Ide o externý disk, ktorý vďaka svojej kapacite 8 TB vyrieši všetky problémy s prípadným nedostatkom miesta pre inštaláciu hier. Ku konzolám rodiny Xbox One sa pripája pomocou jedného kábla USB 3.0, pričom na svojom tele obsahuje ešte dvojku USB 3.0 konektorov, ku ktorým je možné pripájať ďalšie dva externé disky, príslušenstvo alebo si pomocou nich nabíjať smartfón a gamepad. Game Drive Hub pre svoje svoje vlastné napájanie využíva externý adaptér, USB port by na to nestačil. Predajná cena by sa podľa informácií predajcov mala pohybovať niekde na úrovni 400€.

Game Drive Hub

Druhý kúsok príslušenstva, ktorý bol ohlásený, pôsobí až bizarne. Prerastený gamepad z pôvodnej konzoly Xbox, známy aj pod označením „The Duke“ totiž už čoskoro zažije svoj veľký návrat. Spoločnosť Hyperkin v spolupráci s Microsoftom prinesie tento legendárny ovládač v modernizovanej podobe pre konzoly Xbox One a počítače so systémom Windows 10.

Xbox-Controller-Duke

Napriek modernému nádychu a drobným vylepšeniam, bude verný svojej predlohe vrátane neohrabaných rozmerov. Práve vďaka nim je „The Duke“ do dnešného dňa neslávne známym kúskom hernej histórie. Zaujímavé je aj to, že na prípravách novinky spolupracuje aj tvorca pôvodnej verzie, Seamus Blackley. Informácie o cene a plánovanej dostupnosti zatiaľ nie sú známe.

Náš tip
Takto mal vyzerať ovládač pre Xbox podľa prvotných návrhov | Xbox

Prehľad tých najväčších oznámení z prezentácie Microsoftu na E3 2017

Microsoft odštartoval herný veľtrh E3 2017 vo veľkom štýle a počas prezentácie ohlásil množstvo noviniek pre Xbox, ako aj pre hráčov na počítačoch s Windows 10. Okrem toho, že sme sa konečne dozvedeli tak žiadané informácie o novej konzole, nešetrilo sa ani správami o nových hrách. Prinášame krátke zhrnutie toho, na čo sa môžeme tešiť v dohľadnej dobe.

Hry pre pôvodný Xbox budú zaradené do programu spätnej kompatibility

Microsoft počas prezentácie ohlásil, že hry vydané pre pôvodný Xbox budú zaradené do programu spätnej kompatibility, kde sa pripoja k súčasným titulok pre Xbox 360. V preklade to znamená, že na rodine Xbox One si môžete zahrať všetky hry z histórie Xbox. Nakoľko však ide o náročný proces, podporované hry sa budú objavovať postupne.

Minecraft prepojí hráčov naprieč všetkými platformami

Pozornosť sa dostala aj jednému z najpopulárnejších titulov dneška – Minecraftu. S využitím nového herného enginu hra nielenže dostane 4K prevedenie pre Xbox One X a Windows 10, no zároveň prepojí hráčov zo všetkých moderných verzií služby Minecraft Realms. V jednom svete sa tak spolu stretnú hráči z Windows 10, Xbox One, Nintendo Switch, ako aj mobilných verzií.

22 konzolových exkluzivít

Predstavených bolo celkovo 42 hier, pričom v prípade 22 z nich má ísť exkluzívne tituly pre platformu Xbox One. Microsoft týmto spôsobom reaguje na sťažnosti konzolových fanúšikov, ktorí upozorňovali, že exkluzivít je žalostne málo.

4K rozlíšenie pre existujúce tituly

Xbox takisto oznámil, že hry ako Gears of War 4, Forza Horizon 3, Minecraft, Resident Evil 7, Final Fantasy 15, Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands, Rocket League a ďalšie desiatky obľúbených Xbox One titulov sa dočkajú bezplatnej aktualizácie, aby využili plný výkonový potenciál Xbox One X. Mnohé z nich budú vylepšené, aby bežali v plnom 4K rozlíšení a budú dostupné v deň uvedenia Xbox One X, teda 7. novembra.

Assassins’s Creed: Origins

Debutu sa dočkalo aj ďalšie pokračovanie série Assassins’s Creed s podtitulom Origins. Novinka hráčov tento raz zavedie do starodávneho Egypta. Fanúšikovia série sa môžu tešiť na štandardné prvky, doprevádzané niekoľkými atraktívnymi novinkami. Assassins’s Creed: Origins vychádza pre PC, Xbox One a PlayStation 4 už 27.októbra.

Crackdown 3

Po rokoch čakania sa 7. novembra, po bodu Xbox One X, konečne dočkáme aj akciou nabitého titulu Crackdown 3. Futuristické mesto plné kriminálnych živlov sa pripomína novým trailerom. Crackdown láka hlavne na rozsiahly svet, ktorý má byť v režime viacerých hráčov kompletne zničiteľný.

Forza Motorsport 7

Nechýbalo ani predstavenie najnovšieho prírastku do série závodných hier Forza, tentokrát už s poradovým číslom 7. Novinka Forza Motorsport 7 vychádza 3. októbra a podľa vyjadrené tvorcov má byť najrealitstickejším a technicky najprepracovanejších závodným titulom, aký bol kedy vytvorený. Ponúknuť má viac ako 700 áut, medzi ktorými prvýkrát nájdeme aj Porsche 911 GT2 RS, a 30 rôznych tratí. Na novej konzole Xbox One X si ju vychutnáme v 4K rozlíšení pri 60 snímkach za sekundu. Nepôjde však o exkluzivitu pre konzoly, okrem Xbox One dorazí aj na počítače s Windows 10.

Life is Strange: Before the Storm

Prepracovaná adventúra Life is Strange, ktorá za srdce chytila nejedného hráča, sa tento rok dočká rozšírenia. V ňom budeme sledovať osudy hrdinov ešte pred príbehom prvej časti. Zhostiť by sme sa mali role sympatickej rebelky Chloe a postupne tak sledovať vývoj jej charakteru do podoby, ako ho poznáme z Life is Strange. Vývojári opäť stavili na epizodický formát. Celkovo sa máme dočkať troch častí, pričom prvá z nich vychádza 31.augusta. Pokiaľ si vývojári zachovajú doterajší štandard, tak sa fanúšikovia určite majú na čo tešiť. Life is Strange: Before the Storm vychádza pre Xbox One, PlayStation 4 a PC.

Metro Exodus

Z nového prírastku sa teší aj temná postapokalyptická séria Metro, inšpirovaná knižnou predlohou. Pozostatky Ruska sa opäť raz stanú vašim útočiskom, kde budete musieť bojovať o holý život. Termín vydania bol ohlásený na rok 2018, pričom Metro dorazí na Xbox One a Windows 10. V prípade novinky Xbox One X sa môžeme tešiť na 4K rozlíšenie pri 60 snímkach za sekundu

Ori and the Will of the Wisps

Hra Ori and the Blind Forest od štúdia Moon Studios chytila za srdcia množstvo Xbox One hráčov a patrí medzi najkrajšie hry, ktoré sú pre túto konzolu dostupné. Čoskoro sa navyše dočká pokračovania s názvom Ori and the Will of the Wisps, ktoré sa bude niesť v rovnakom duchu. Novinka bude dostupná pre konzoly Xbox One a Windows 10, pričom pôjde o titul Xbox Play Anywhere.

Playerunknown’s Battlegrounds

Multiplayerová survival akcia, ktorá momentálne hýbe herným svetom, na konzoly Xbox One dorazí ešte tento rok. Vydaná má byť aj špeciálna aktualizácia pre Xbox One X, ktorá prinesie lepšiu vizuálnu podobu. Hra Playerunknown’s Battlegrounds je postavená na masívnom režime viacerých hráčov Battle Royale, kde súčasne bojujete bok po boku, pričom sa snažíte prežiť čo najdlhšie.

State of Decay 2

Fanúšikovia survival akcie si rozhodne prídu na svoje. Pripravovaná hra State of Decay 2 bude orientovaná na spoluprácu viacerých postáv v neľútostnom svete preplnenom zombie. Dostupná bude budúci rok pre Xbox One a počítače.

Sea of Thieves

Multiplayerová hra Sea of Thieves s pirátskou tematikou bola prezentovaná už pred rokom, no vývojári si teraz pripravili poriadnu ukážku v trvaní takmer 10 minút. V hre zažijeme prepracované námorné aj pozemné boje. Ešte si ale budeme musieť chvíľu počkať. Na konzoly Xbox One a Windows 10 vychádza až budúci rok.

Konzola „Project Scorpio“ nesie oficiálny názov Xbox One X, dostupná bude od 7. novembra

Dlhé čakanie na novú konzolu z dielne Microsoftu sprevádzané množstvom špekulácií, je konečne na konci. Ako bolo avizované, spoločnosť počas prezentácie na hernom veľtrhu E3 2017 oficiálne uviedla svoju novinku, donedávna známu len pod názvom „Project Scorpio. Nový prírastok rodiny Xbox nakoniec nesie formálne označenie Xbox One X, pričom termín celosvetovej dostupnosti bol stanovený na 7. november. Oficiálna predajná cena za model s 1TB diskom bola stanovená na 499 dolárov, rovnakú cifru môžeme očakávať v eurách.

Presne podľa doterajších predpokladov, ide o prémiové zariadenie, ktoré chce poskytnúť hranie vo vysokej kvalite. Poháňa ho osemjadrový procesor taktovaný na 2,3 Ghz, ktorý doprevádza 12 GB operačnej pamäte GDDR5 a grafická karta Radeon so 40 grafickými jadrami s taktom 1172MHz. Celkovo sa tak pozeráme na sľubovaných 6 teraflopov grafického výpočtového výkonu.

Napriek masívnemu výkonu pomerne prekvapivo nesie menšie rozmery, ako jej predchodcovia, a to dokonca aj značne zmenšený model Xbox One S, ktorým je do veľkej miery inšpirovaný aj dizajn. Celkovo má ísť o najmenšiu konzolu Xbox One, aká doteraz bola vydaná. Vzhľadom na to, že obsahuje výkonné komponenty, v malom tele boli použité pokročilé techniky pre odvádzanie tepla postavené na vodnom chladení.

Xbox One X

Hoci Xbox One X mieri na hranie v rozlíšení 4K pri 60 snímkach za sekundu, z hrubého výkonu budú vo forme vylepšenej vizuálnej podoby hier ťažiť aj majitelia obrazoviek s rozlíšením FullHD. Samozrejmosťou je taktiež podpora technológií HDR a Dolby Atmos, ako aj zabudovaná mechanika na prehrávanie 4K Ultra HD Blu-ray diskov.

Konzola pritom naďalej zostáva členom rodiny Xbox One, a z tohto pohľadu tak nejde o generačný skok. Hry a príslušenstvo budú fungovať na pôvodných modeloch Xbox One, ako aj na novinke Xbox One X, čím sa zachováva herný ekosystém. Hráči si vďaka tomu budú môcť vychutnať aj všetky spätnej kompatibilné tituly z konzoly Xbox 360 v lepšom grafickom šate. To všetko bez toho, aby vývojári museli existujúce tituly nejakým spôsobom upravovať.

Xbox One X

Jedným z prvých titulov pre novú konzolu je závodná hra Forza Motorsport 7, ktorá pobeží v natívnom rozlíšení 4K pri sľubovaných 60 snímkach za sekundu. Tá svoj debut zažije už 7. októbra, kedy si ju budú môcť užiť majitelia súčasných modelov Xbox One. Po boku týchto noviniek Microsoft navyše ohlásil, že pre rodinu Xbox One pripravuje celkovo 22 exkluzívnych titulov vrátane hier ako Crackdown 3 a Sea of Thieves.

Okrem toho sa na konzoly Xbox One vďaka rozšírenia programu spätnej kompatibility dostanú aj pôvodné hry vytvorené ešte pre pôvodnú konzolu Xbox. Prvou lastovičkou z tejto oblasti bude Crimson Skies.

Článok budeme v prípade ďalších informácií (cena) aktualizovať. 

Acer nám ukázal svoje okuliare pre virtuálnu a zmiešanú realitu Windows Mixed Reality

Spoločnsoť Acer počas tohto týždňa v Prahe prezentovala svoje hardvérové novinky na najbližšie obdobie. Nechýbali tu nové herné notebooky, konvertibilné zariadenia, monitory, či počítače typu all-in-one. Čo ale obzvlásť zaujalo bola vývojárska verzia okuliarí pre virtuálnu a zmiešanú realitu Windows Mixed Reality.

Virtuálna realita do každej domácnosti

Na celej platforme virtuálnej a zmiešanej reality od Microsoftu je zaujímavé to, že využiteľná bude aj na zariadeniach s menej výkonným hardvérom. Na rozdiel od Oculusu, či HTC Vive tak nebudete potrebovať výkonnú hernú grafickú kartu, aby ste si virtuálnu realitu mohli vychutnať. Microsoft sa snaží dostať ju do každej domácnosti, kde je nainštalovaný Windows 10. Ako minimálne požiadavky sú uvádzané varianty Intel Core i5 pre notebooky, integrovaný grafický číp Intel HD Graphics 620 a 8 GB operačnej pamäte. V porovnaní s bežnými reprezentantmi virtuálnej reality sú tak značne nižšie.

Acer Mixed Reality (4 of 22)

Táto platforma predstavuje od aktualizácie Creatores Update štandardnú súčasť operačného systému Windows 10, no stále sa nachádza v štádiu akejsi „beta“ verzie. Jej možnosti, ako aj ponuku má rozšíriť až pripravovaná aktualizácia Fall Creators Update, po boku ktorej budú na trh uvedené aj rôzne okuliare pre virtuálnu realitu. Tie od Aceru nevynímajúc. Hoci oficiálne informácie o predajnej cene zatiaľ nepadli, verzia pre vývojárov sa predáva za 299 dolárov. Tá určená pre koncového zákazníka sa snáď bude pohybovať v rovnakej zóne.

Acer Mixed Reality (9 of 22)

Bez externých senzorov a pripravené na zmiešanú realitu

Okuliare s krkolomným označením Acer Windows Mixed Reality Headset Developer Edition sú prepojené s náhlavníkom, ktorý ich pri používaní drží na mieste. Používateľ ale má možnosť vyklopiť ich smerom hore, čím získa okamžitý pohľad na reálny svet. Vhod to príde pokiaľ potrebuje vidieť na klávesnicu, prípadne ak by mu vo virtuálnom svete prišlo po dlhom používaní nevoľno. Vybavené sú dvojicou predných kamier, ktoré sa starajú o  potrebné snímanie okolitého prostredia. Práve vďaka nim dokáže softvér určiť, kde presne v miestnosti sa nachádzate.

Acer Mixed Reality (14 of 22)

Na rozdiel od Oculusu a HTC Vive tak nepotrebujete žiadnu externú kameru, či snímače. V dohľadnej budúcnosti sa dokonca plánuje aj to, že pomocou nich bude do virtuálneho sveta prenášaný obraz reálneho prostredia, čím používateľ vlastne získa zmiešanú realitu. Momentálne to totiž celé funguje len ako režim virtuálnej reality, kedy je všetok obraz generovaný. Na ovládanie je taktiež zatiaľ možné využívať gamepad z konzoly Xbox One, no pravdepodobne sa chystá aj ďalšie príslušenstvo.

Acer Mixed Reality (16 of 22)

Technicky lákavé, no zatiaľ bez obsahu

Z pohľadu technických parametrov sa o zobrazovanie obsahu stará dvojica LCD obrazoviek veľkosti 2,89 palcov s rozlíšeniami 1440 x 1440 pixelov a obnovovacou frekvenciou do 90 Hz. K počítačom sa to pripája pomocou USB 3.0 a HDMI 2.0m, pričom káble majú dĺžku 4 metre. Priamo v okuliaroch je zabudovaný aj 3,5 mm konektor pre pripojenie slúchadiel a mikrofónu, tie totiž nie sú zabudované priamo. Či sa po technickej stránke bude nejakým spôsobom odlišovať verzia pre koncového zákazníka, nie je známe.

Acer Mixed Reality (18 of 22)

V súčasnom stave chýbajú aplikácie a hry, s ktorými by sa dalo naplno pracovať, a preto ide len o ukážku technológie, akýsi dôkaz funkčnosti. Používate tak rovnaké aplikácie systému Windows 10 ako napríklad Microsoft Edge, Skype, či Outlook, akurát v inom prostredí. Ako to približne vyzerá si mimochodom môžete vyskúšať aj v pohodlí svojho domova, bez toho, aby ste museli vlastniť okuliare pre virtuálnu realitu. Vývojári v spolupráci s Microsoftom už ale hodnú dobu pracujú na tom, aby používateľom pri oficiálnom uvedení na jeseň mali čo ponúknuť. Predpokladaným termínom uvedenia je október alebo november, keďže to celé závisí od Microsoftu a uvedenia Fall Creators Update.

Celý projekt Windows 10 na ARM potencionálne ohrozený, Intel naznačuje právne kroky

Microsoft sa v spolupráci so spoločnosťou Qualcomm a ďalšími hardvérovými partnermi pustili do náročného a technologicky ambiciózneho projektu. Jeho cieľom je priniesť plnohodnotný operačný systém Windows 10 na procesory architektúry ARM, ktoré sa využívajú prevažne v dnešných smartfónoch.

Prvé výsledky tohto snaženia Microsoft demonštroval ešte koncom roka 2016, vtedy ešte na menej výkonnom procesore Snapdragon 820. Odvtedy už spoločnosti pokročili a dnes aktívne pracujú na zariadeniach využívajúcich najvýkonnejší procesor Qualcommu – Snapdragon 835.

Od nových zariadení postavených na platforme ARM je sľubovaná podstatne vyššia výdrž batérie (údajne až 20 hodín), pokročilá konektivita, bezhlučný chod a kompaktné rozmery. Využívať pritom budú plnohodnotný Windows 10, kde sa používatelia nebudú musieť spoliehať len na platformu UWP, ale používať môžu aj klasické 32-bitové aplikácie vytvorené pre platformu x86. Aplikácie nemusia byť žiadnym spôsobom upravované, o všetko potrebné sa postará pokročilá softvérová emulácia, ktorá by podľa dostupných informácii mala za behu prekladať kód z x86 na ARM.

Obidve spoločnosti o pripravovaných zariadeniach hovoria ako o „ďalšej veľkej veci“, ktorá poriadne zamáva súčasným trhom a zmení budúcnosť toho, akým spôsobom ľudia využívajú svoje zariadenia. Prvé hardvérové novinky z tejto oblasti sa podľa doterajších vyjadrení mali objaviť ešte pred koncom kalendárneho roka 2017, no momentálne sa celá situácia značne skomplikovala. Vyzerá to tak, že hoci sa spoločnosti popasovali s náročnými technologickými problémami, čaká ich ešte omnoho náročnejší súper – spoločnosť Intel.

Problémom je práve emulácia aplikácií, ktorá má podľa vyjadrení viceprezidenta a hlavného právnika spoločnosti Intel, Stevena Rodgersa, porušovať viacero patentov z jej dielne. V príspevku na oficiálnom blogu sa Intel ostro ohradil proti emulácií svojej inštrukčnej sady, pričom oznámil aktívnu ochranu svojich patentov a neochotu licencovať ich. Hoci v príspevku neoznačuje priamo Microsoft ani Qualcomm, v celkovom kontexte je jasné, že hovorí práve o tejto dvojici.

Windows 10 pre ARM

„Objavili sa správy, že niektoré spoločnosti sa môžu pokúsiť emulovať proprietárnu inštrukčnú sadu x86 bez autorizácie Intelu,“ píše sa v príspevku na blogu spoločnosti Intel.“

Z tohto vyjadrenia vychádza prekvapujúca informácia – emulácia aplikácií v systéme Windows 10 pre ARM prebieha bez súhlasu spoločnosti Intel. Znie to neuveriteľne, že by si skúsená dvojica spoločností ako Microsoft a Qualcomm niečo také jednoducho neuvedomila. Intel nešpecifikuje, ktoré patenty sú porušované, chránené však majú byť viaceré rozšírenia architektúry x86. Je preto pravdepodobné, že sa jedná o niektoré z nich.

Nakoľko Intel zatiaľ neoznámil žiadne ďalšie kroky, zostáva otázne, akým spôsobom sa situácia bude vyvíjať. Hoci Qualcomm predstavuje priameho konkurenta, Microsoft pôsobil skôr ako nepriamy spojenec, s ktorým Intel tvoril kľúčové aspekty trhu s počítačmi. Zaujímavé je aj to, že Qualcomm pôsobí poriadne sebaisto. Vo vyjadrení uvádza:

„Vzhľadom na naše nedávne ohlásenia so spoločnosťami ASUS, HP a Lenovo, považujeme príspevok zverejnený 8. júna na blogu jedného z našich priamych konkurentov za veľmi zaujímavý. Tešíme sa na uvedenie „vždy pripojených“ Windows 10 počítačov poháňaných procesorom Snapdragon 835, ktoré prebehne koncom tohto roka.“ Vo vyjadrení ďalej pripomína výhody týchto zariadení, a celé to ukončuje v s tvrdením: „Toto zmení budúcnosť využívania osobných počítačov.“

Windows 10 ARM 9

Zdroj: 1, 2 ,3

Malvér „Zusy“ sa šíri prostredníctvom prezentácie v PowerPointe, aktivuje sa netradičným spôsobom

Bezpečnostní výskumníci upozornili na výskyt nového variantu malvéru „Zusy“, ktorý sa začal naprieč Európou šíriť pomocou nevyžiadanej pošty s prílohou. Jej obsahom je infikovaná prezentácia v PowerPointe.

Zaujímavé je ale to, že malvér nezneužíva makrá, ako to obvykle býva. Útočníci využívajú omnoho nenápadnejšiu metódu. Na aktiváciu malvéru stačí len to, aby používateľ prešiel kurzorom myši cez hypertextový odkaz. Po otvorení prezentácie sa v režime prezentácie zobrazí jediný slajd s textom “Loading…Please Wait”, ktorý je zároveň spomínaným hypertextovým odkazom.

Náš tip
Kaspersky Lab sa obrátil na protimopolné úrady, nepáčia sa mu praktiky Microsoftu súvisiace s riešením Windows Defender

Zusy 2

Útočníci zneužívajú to, že používateľ stratí trpezlivosť, a zo zvedavosti myšou prejde na odkaz, aby sa pozrel, na kam vlastne odkazuje. Obzvlášť zákerné je to, že na odkaz nie je potrebné kliknúť, stačí cezeň prejsť myšou. V tom momente PowerPoint spustí prostredníctvom nástroja Windows PowerShell pripravený kód, ktorý následne stiahne škodlivý vírus. Jediným šťastím, je skutočnosť, že PowerPoint sa pri podobných súboroch spúšťa v takzvanom chránenom režime. Používateľ je vtedy chránený, no aj tu to má háčik.

Pri otvorení prezentácie sa zobrazí varovné okno, kde je možné povoliť automatické spúšťanie externých programov z daného súboru. Útočníci sa spoliehajú na to, že používatelia jednoducho zvolia plné spustenie, bez chráneného režimu. Cieľom škodlivého kódu, ktorý následne beží v systéme obete, je monitorovanie internetovej komunikácie a zbieranie citlivých dát, hlavne tých súvisiacich s finančnými inštitúciami – banky, obchodníci a podobne.

Zusy

Škodlivá prezentácia je posielaná v rámci masívnej kampane, doraziť preto môže k obrovskému počtu potencionálnych obetí. Predmetom e-mailu je obvykle text “Purchase Order” alebo “Confirmation” nasledovaný náhodným číselným reťazcom, aby pôsobil, že pochádza od nejakého predajcu. Príjemcu zároveň nabáda, aby otvoril prílohu, ktorá má obsahovať podrobnosti o objednávke.

Náš tip
Vytvoril program, ktorý je zodpovedný za DDoS útoky proti Microsoftu a Sony, posedí si dva roky

Zdroj: Arstechnica