HP Spectre 13 druhej generácie je nateraz najtenším notebookom s dotykovým displejom

Čo sa týka takzvaných prémiových ultrabookov, medzi najzaujímavejšie kúsky na trhu patrí po boku modelov radu Zenbook od spoločnosti ASUS, určite aj kúsok Spectre 13 z dielne „HPčka“. Ten hneď po svojom predstavení poriadne zaujal svojím elegantným dizajnom a tenučkým telom s hrúbkou len 10,4 milimetra a celkovou hmotnosťou 1,1 kg. A hoci dodnes ide o jeden z najtenších notebookov na trhu, už čoskoro bude k dispozícii jeho priamy nástupca.

Pôvodný model HP Spectre 13

HP totiž pripravilo druhú generáciu. Tá síce zachováva názov, ako aj hrúbku, no pripravila si niekoľko zaujímavých zlepšení, primárne v oblastiach, ktoré do pozornosti dávali majitelia pôvodného modelu. Tenšie rámiky okolo 13,3-palcového displeja, ktorý je teraz dotykový so 4K rozlíšením, majú druhej generácii HP Spectre 13 zabezpečiť postavenie najtenšieho notebooku s dotykovou obrazovkou na svete. Nakoľko veľkú rolu v prípade tohto kúsku zohráva jeho dizajn, padlo rozhodnutie ponúkať ho v novom farebnom prevedení – keramická biela.

Vylepšení sme sa prirodzene dočkali aj po stránke hardvéru, tak ako sa patrí. Osadené budú nové procesory Intel Core 8. generácie, ktoré sa vyznačujú tým, že sú štvorjadrové. Tým sekunduje maximálne 16 GB operačnej pamäte a z pohľadu úložného priestoru je možné zvoliť až 1TB PCIe SSD. Z pohľadu konektorov tu nájdeme 1 x USB 3.1 typu C, 2 x USB type C s podporou Thunderbolt 3 a kombinovaný jack.

V porovnaní s predošlou generáciou HP avizuje aj dlhšiu výdrž batérie na úrovni mierne prekračujúcej 11 hodín. Funkcia HP Fast Charge sľubuje nabitie z 0 na 50% za 30 minút. Vyriešený mal byť aj problém s nízkou hlasitosťou reproduktorov, ktoré teraz majú byť jednak hlasnejšie, no zároveň majú poskytovať vysokú kvalitu zvuku. Malou úpravou prešiel taktiež aj sklenený touchpad, ktorý je teraz o 15% väčší, čo má zabezpečiť pohodlnejšiu prácu. HP Spectre 13 bude na Slovensku dostupný od novembra za cenu začínajúcu od 1329 €.

HP ZBook x2 – nezvykle výkonné 2v1 orientované na náročných umelcov a dizajnérov

Nie je to tak dávno, čo spoločnosť HP prekvapila s extrémne výkonnou pracovnou stanicou HP Z8 G4, a teraz opäť vyrukovala s poriadne výkonnou novinkou, ktorá je orientovaná primárne na dizajnérov, tvorcov digitálneho obsahu a umelecky nadaných používateľov. Kúsok HP ZBook x2 má byť tým najvýkonnejším zariadením typu 2v1.

Oddeliteľné zariadenie s viacdotykovým 14-palcovým 4K displejom je, ako to už tradične býva, dostupné vo viacerých konfiguráciách, pričom na samotnom vrchu sa nachádza model s procesorom Intel Core i7-8650U, 32 GB operačnej pamäte a grafickou kartou NVIDIA Quadro M620. Osadené je taktiež aj úložisko HP Z Turbo Drive, ktoré má byť až 6-krát rýchlejšie ako tradičné SSD disky. HP uvádza, že v porovnaní so zariadením Surface Pro dosahuje jej kúsok až o 73% vyšší grafický výkon.

Grafická karta je súčasťou tela tabletu, a nie klávesnice, ako to niekedy pri podobných zariadeniach býva. Aby sa všetky komponenty dostatočne chladili a nedochádzalo k nepríjemnému prehrievaniu, osadený bol aktívny chladiaci systém s dvojicou ventilátorov. Dostupné dotykové pero bolo vytvorené v spolupráci so spoločnosťou Wacom a napriek tomu, že ide o úplne pasívny kúsok bez batérií ponúka 4096 úrovní tlaku, ako aj snímanie náklonu.

Ako jednu z predností HP vyzdvihuje prispôsobiteľné klávesy HP Quick Keys, ktoré poskytujú 18 funkčných skratiek. Tie sa navyše prispôsobujú aktuálne spustenej aplikácii. Dbá sa aj na potrebu zvýšenej bezpečnosti. Zavedená je preto zvýšená ochrana BIOSu, pre potreby šifrovania na úrovni hardvéru slúži čip TMP 2.0 a celé to dopĺňa ešte možnosť overenia totožnosti pomocou čítačky Smart Card Reader, odtlačku prsta, či rozpoznávania tváre. Pred fyzickým poškodením zase chráni zvýšená odolnosť podľa štandardu MIL-STD 810G14.

Nakoľko sa predpokladá, že zariadenie bude často prenášané, výrobca sa to snažil zohľadniť pri návrhu a hmotnosť v režime laptopu skresal na 2,2 kilogramov, zatiaľ čo hrúbku dostal na 20 milimetrov. Nechýba tu ani dvojica konektorov USB-C s podporou Thunderboltu, čítačka SD kariet, HDMI a klasický konektor USB 3.0.

Čo sa týka výdrže, tu HP uvádza 10 hodín a podporu rýchleho nabíjania, kedy sa baterka dostane na 50% svojej kapacity už po 30 minútach. HP ZBook x2 bude na Slovensku dostupný od februára 2018, predajná cena bude začínať na 1949 € bez DPH.

Konferencia Vzdelávame pre budúcnosť ukázala ako modernizovať vyučovací proces

Technológie sa stali súčasťou našich životov a postupne sa dostávajú aj do vyučovacieho procesu na slovenských školách. Spoločnosť Microsoft s partnermi preto úzko spolupracujú s inovatívnymi pedagógmi, vďaka ktorým sa vyučovanie na školách stáva moderným a sviežim.

Práve pre učiteľov či riaditeľov škôl pripravuje každoročne interaktívnu konferenciu Vzdelávame pre budúcnosť, na ktorej získajú potrebné informácie o technológiách a ich uplatnení vo výučbe formou prednášok a interaktívnych workshopov. Tento rok sa konferencia konala v piatich mestách, vždy na pôde školy či univerzity – v Košiciach, Poprade, Lučenci, Žiline a v Bratislave.

Náš tip
Hodina kódu 2016 hlási veľký úspech, zapojilo sa viac ako 3000 študentov

Štvrtý ročník konferencie privítal takmer 450 učiteľov z piatich slovenských regiónov a z rôznych stupňov vzdelávania. Microsoft s učiteľmi ale pracuje celoročne, nie len počas tejto série konferencií. Do šírenia osvety medzi učiteľmi sa tak zapájajú aj pedagógovia, ktorí sú súčasťou celosvetovej komunity učiteľov podieľajúcich sa na digitálnej transformácii škôl – Microsoft Innovative Educator Experts (MIEE). Na Slovensku dnes takto pracuje 66 expertov z radov učiteľov, ktorí často svojimi kreatívnymi prístupmi reprezentujú Slovensko aj v zahraničí.

Štvrtý ročník konferencie Vzdelávame pre budúcnosť sa venoval témam z oblasti hravého programovania, využitia cloudových technológií, služieb Office 365, či dokonca využitiu hry Minecraft vo vzdelávaní.

Náš tip
Otvorenie tabletovej triedy alebo Vzdelávanie tretieho tisícročia

„Našou úlohou a cieľom týchto stretnutí je pomôcť nájsť učiteľom to najvhodnejšie pre ich školu či vyučovací proces. Technológie majú byť iba nástrojom, ktorý pomôže pripravovať dnešných mladých ľudí pre svet zajtrajška. Centrom našej pozornosti je vždy učiteľ, lebo veríme, že ak učiteľ dokáže využívať technológie zmysluplne, pomôže celkovému procesu digitálnej transformácie školy,“ priblížila Marcela Havrilová, riaditeľka pre oblasť školstva, Microsoft.

Samsung predstavil svoju víziu otvoreného a prepojeného internetu vecí

Spoločnosť Samsung sa na vývojárskej konferencii Samsung Developer Conference 2017 venovala prezentácii svojej vízie otvoreného a prepojeného internetu vecí. Okrem iného v blízkej budúcnosti plánuje prostredníctvom technológie SmartThings zjednotiť svoje IoT služby, predstaviť novú verziu hlasového asistenta Bixby a posilniť svoju pozíciu v oblasti rozšírenej reality.

Prostredníctvom ohlásených noviniek plánuje vytvoriť podklady pre éru bezproblémového vzájomného prepojenia širokej škály zariadení, softvérových riešení a služieb tak, aby v konečnom dôsledku došlo k obohateniu každodenného života koncových používateľov a zákazníkov.

Samsung ohlásil, že sa pripravuje na značné rozšírenie pôsobnosti svojho asistenta Bixby. Za týmto účelom prezentoval projekt Ambience, čip, ktorý je možné pripevniť k širokej škále predmetov a umožniť tak ich bezproblémové pripojenie a integráciu s týmto asistentom. Koncepcia vychádza z novej generácie IoT, tzv. „inteligencie vecí“, ktorá zjednodušuje život spojením IoT a inteligencie.

Demokratizácia internetu vecí

Samsung prepája svoje súčasné služby v oblasti IoT – SmartThings, Samsung Connect a ARTIK – do jednej spoločnej platformy pre IoT: SmartThings Cloud. Plánuje tak vytvoriť centrálny hub pracujúci v cloude, ktorý ma predstavovať centrálne miesto pre produktov a služieb podporujúcich IoT z jediného miesta.

Vývojári zase získajú vývojári prístup k jednému cloudovému API určenému pre všetky výrobky podporujúce SmartThings, a budú tak môcť vyvíjať svoje prepojené riešenia a prinášať ich väčšiemu počtu ľudí.

Inteligencia budúcej generácie

Prostredníctvom hlasového asistenta Bixby 2.0 s vývojovým balíkom a technológiami Viv chce Samsung vytvoriť všadeprítomný, osobný a otvorený ekosystém. Hlasový asistent Bixby 2.0 bude dostupný na rade zariadení vrátane Smart televízorov Samsung, či dokonca chladničke Samsung Family Hub Refrigerator. Bixby tak bude stáť v samom centre spotrebiteľského inteligentného ekosystému.

Ponúknuť má schopnosti hlbokého prepojenia a posilní schopnosť lepšie  porozumieť prirodzenému jazyku, čo umožní lepšie rozpoznať jednotlivých užívateľov a vytvoriť prediktívny a na mieru ušitý zážitok. Vývojový balík Bixby bude dostupný vybraným vývojárom a prostredníctvom uzavretého beta programu, pričom obecne dostupnou sa stane v blízkej budúcnosti.

V čele rozšírenej reality

Samsung avizuje, že aj naďalej sa bude venovať vývoju technológií v oblasti rozšírenej reality. Na základe partnerstva so spoločnosťou Google budú môcť vývojári využívať vývojový balík ARCore a priniesť tak rozšírenú realitu ľuďom, ktorí pracujú so zariadeniami Samsung Galaxy S8, Galaxy S8+ a Galaxy Note8.

Spätná kompatibilita pre pôvodné Xbox hry oficiálne spustená, predstavených prvých 13 hier

Majitelia konzoly Xbox One si od dnešného dňa vďaka rozšíreniu programu spätnej kompatibility môžu zahrať pôvodné originálne Xbox hry, medzi ktorými sa nájdu aj také klasiky ako Crimson Skies: High Road to Revenge alebo Star Wars: Knights of the Old Republic. Pôvodné hry je nie len možné spustiť, no hráči sa môžu tešiť aj značnému vylepšeniu po grafickej stránke. Microsoft totiž uvádza, že hry získajú vďaka spätnej kompatibilite až 4-krát viac pixelov na Xbox One a Xbox One S, a až 16-krát viac pixelov na Xbox One X. Ide pritom o natívne rozlíšenie, nie použitie technológie „upscaling“. Spôsobené je to tým, že konzola Xbox One X disponuje dramaticky vyšším výpočtovým výkonom.

Microsoft týmto spôsobom vyriešil problém, kedy by staré hry na nových obrazovkách kvôli nízkemu rozlíšeniu vyzerali rozmazane a prakticky by boli nehrateľné. Zatiaľ bolo predstavených prvých 13 pôvodných Xbox hier, ktoré sa do programu spätnej kompatibility dostali. Okrem vyššieho rozlíšenie sa máme tešiť aj na stabilný framerate a rýchlejšie načítavanie.

Spätná kompatibilita funguje rovnako ako v prípade Xbox 360 hier. To znamená, že do mechaniky stačí vložiť disk, čo konzola rozpozná a hru patrične pripraví. Dostupná má byť ale aj nová sekcia digitálneho obchodu Microsoft Store, kde bude možné hry zakúpiť. Ceny sa majú pohybovať v rozmedzí 10 až 15€, preto by mohlo byť cenovo zaujímavé hry vyhľadať v bazároch. Zoznam podporovaných hier by sa mal v nadchádzajúcich mesiacoch postupne rozširovať. Larry Hryb, známy ako Major Nelson informoval, že druhá várka hier bude predstavená na jar 2018, presný termín však nekonkretizoval.

Náš tip
Rozširovanie ponuky spätnej kompatibility pre Xbox One nie je len o technickej náročnosti

Xbox 360 hry v ešte lepšej kvalite na konzole Xbox One X

Ďalšou zaujímavou správou je vylepšenie spätnej kompatibility pre Xbox 360. Majitelia Xbox One X si budú môcť zahrať vybrané Xbox 360 hry vo vyššom rozlíšení až s 9-krát vyšším počtom pixelov a väčšími farebnými detailmi. Medzi Xbox 360 hrami takto vylepšenými na konzole Xbox One X, nájdete obľúbené hry ako Halo 3, Oblivion a Fallout 3.

Zoznam pôvodných Xbox hier, ktoré je možné hrať na konzolách rodiny Xbox One

  • Star Wars: Knights of the Old Republic
  • Ninja Gaiden Black
  • Crimson Skies: High Road to Revenge
  • Fuzion Frenzy
  • Prince of Persia: The Sands of Time
  • Psychonauts
  • Dead to Rights
  • Black
  • Grabbed by the Ghoulies
  • Sid Meier’s Pirates!
  • Red Faction II
  • BloodRayne 2
  • The King of Fighters Neowave

Microsoft Windows Roadshow 2017 – Takto sme sa bavili v Košiciach! | Fotogaléria

Druhá októbrová sobota patrila v Košiciach akcii Microsoft Windows Roadshow 2017, kde svoje najnovšie produkty a služby prezentovalo množstvo technologických spoločností zvučných mien na čele so spoločnosťou Microsoft. Exkluzívne ste si tu mohli vyskúšať viacero produktov Surface, rozšírenú realitu HoloLens pod taktovkou Tatra banky, virtuálnu realitu v podaní spoločnosti HP, záplavu hardvérových noviniek od spoločností ASUS a Lenovo, ako aj poriadnu dávku kvalitného zvuku od Creative. Nechýbala ani herná zóna naplnená konzolami Xbox One, najnovšie autá Peugeot 3008 a 5008, cosplay, či množstvo prednášok sprevádzaných jedinečným Slávom Jurkom. Všetkým partnerom, ako aj účastníkom veľmi pekne ďakujeme a tešíme sa na ďalšie stretnutia!

Stánok spoločnosti ASUS

Stánok spoločnosti Creative

Stánok spoločnosti HP

Stánok spoločnosti Lenovo

Stánok spoločnosti Microsoft

Stánok Tatra banky

Spoločnosť Peugeot

Herná zóna + cosplay

Prednášky a registrácia

Microsoft sa vracia k prírode, kancelárie postavil priamo v korunách stromov

To, že spokojný zamestnanec, ktorý sa v práci cíti dobre, je produktívny zamestnanec, ako aj to, že pracovné prostredie vo veľkej miere dokáže ovplyvniť kreativitu a duševnú pohodu si uvedomuje množstvo firiem po celom svete. Len máloktoré z nich ale tejto téme venujú takú pozornosť ako Microsoft.

Ten sa návrhu optimálneho pracovného prostredia venuje dlhodobo a svoje poznatky a skúsenosti premieta do reality jednak pri budovaní centrál po celom svete, ale aj pri vytváraní praktických ukážok toho, ako by mala vyzerať synergia práce a pohody.

Únik pred stresom a návrat k prírode

Nakoľko v tejto oblasti nie je žiadnym nováčikom, nebojí sa púšťať aj do ambicióznych projektov, nad ktorými sa verejnosť len pozastavuje v nemom úžase a tajne dúfa, že raz bude mať podobné pracovné benefity. Jedným projektom z tohto súdka sa Microsoft nedávno pochválil na firemnom blogu. Jasne v ňom ukázal, že zatiaľ čo väčšina firiem sa snaží svoje kancelárie oživiť trochou zelene, pristúpiť sa k tomu dá aj opačne a kancelárie preniesol priamo do prírody.

Opieral sa pri tom o štúdiu lekárky Evy M. Selhubovej z Harvardovej univerzity, ktorá prišla so záverom, že stromy a rastliny vylučujú aromatické chemikálie, ktoré ovplyvňujú naše sústredenie sa, duševný stav a dokonca aj našu imunitu.

Únik pred stresom veľkomesta v podobe návratu k prírode by tak mal mať blahodárne účinky na zdravie zamestnancov a zároveň by malo dôjsť aj k nárastu ich celkovej produktivity. Ako sa navyše ukázalo v prieskume medzi zamestnancami Microsoftu, väčšina z nich by dala prednosť práci v prírode, pokiaľ by im to bolo umožnené. Projekt s cieľom vytvoriť pracovné prostredie v korunách stromov tak dostal zelenú a s ponukou o spoluprácu bol oslovený Pete Nelson, ktorý mal v tejto oblasti bohaté skúsenosti.

Pri hľadaní vhodnej lokality sa nemuselo chodiť ďaleko

Centrála Microsoftu v oblasti Pacific Northwest sa nachádza v blízkosti lesa a nakoľko by zamestnanci nemuseli za prírodou nikam cestovať, ukázalo sa, že ide o ideálne miesto pre “domčeky na stromoch”. Vo výške takmer štyroch metrov nad zemou tak postupne vyrástli outdoorové kancelárie, kde za štebotu vtáčikov prebiehajú neformálne stretnutia i hľadanie inšpirácie, čí kúska pokoja.

Pokľudnú atmosféru dotvárajú pohodlné hojdacie kreslá a teplo sálajúce z plynového krbu. O možnosť nerušene pracovať sa stará všadeprítomná Wi-Fi a nenápadne umiestnené elektrické zásuvky. Počas pobytu vonku je taktiež možné navštíviť útulnú kaviareň s ľahkým občerstvením, prípadne reštauráciu, kde sa podávajú barbecue špeciality.  

Priľahlý lesný komplex momentálne ukrýva trojicu “domčekov na stromoch”. Dvojica je už v prevádzke a využíva koncept otvorených konferenčných miestností. Ten tretí predstavuje akýsi krytý salón a otvorený bude ešte pred koncom roka. Už v počiatočnej fáze projektu sa počítalo s tým, že priestory musia byť plne prepojené s prírodou, ale aj s tým, že stromy budú naďalej žiť svojim životom a postupne rásť.

Podľa potreby je tak na jednej strane komplex možné rozšíriť, no zároveň je zohľadnená aj jeho obmedzená životnosť, ktorá bola odhadnutá na 20 rokov. A čo na to hovoria samotní zamestnanci? Prostredie si nemôžu vynachváliť.

Zdroj: Microsoft

Madden NFL 18 si na konzole Xbox One môžete cez víkend vyskúšať bezplatne

Microsoft si pre majiteľov konzoly Xbox One pripravil ďalší „free play“ víkend, počas ktorého si tentokrát môžu naplno vyskúšať športovú hru Madden NFL 18. Bezplatný prístup sa väčšinou týka len predplatiteľov služby Xbox Live Gold, preto je príjemné vidieť, že tento víkend sa do hrania môžu pustiť všetci, bez rozdielu toho, či si službu využívajú alebo nie. Platí však to, že všetkým majiteľom konzoly Xbox One je prístupný offline režim vrátane príbehovej časti Longshot, pričom predplatitelia služby Xbox Live sa môžu zapojiť aj do režimu viacerých hráčov.

Ako to už pri takýchto akciách býva, pokiaľ sa vám hra zapáči, môžete si ju zakúpiť so zľavou, ktorá momentálne dosahuje 33%. Všetky achievementy a dosiahnutý herný postup sa hráčom po zakúpení plnej verzie hry automaticky prenesenú. Bezplatný víkend prebieha až do nedele 22. októbra.

Vybrané funkcie v aplikácii Fotografie budú dostupné len predplatiteľom služby Office 365

Jedným z veľkých lákadiel jesennej aktualizácie Fall Creators Update je vynovená aplikácia Fotografie, ktorá získala rozšírenie pre vytváranie a editáciu videí. Používateľ sa pritom môže spoľahnúť na algoritmus, ktorý zvolený obsah automaticky doplní o rôzne efekty a hudbu, prípadne môže využiť vlastnú kreativitu a jednotlivé prvky si do videa vybrať ručne. Postupom času má byť do aplikácie navyše doplnená aj práca s 3D efektami, ktorými je videá možné dodatočne ozvláštniť.

Ako sa ale ukázalo pred pár dňami, Microsoft pristúpil k zaujímavému kroku a niektoré funkcie bude ponúkať len používateľom s aktívnym predplatným služby Office 365. Tí získajú prístup k rôznym prémiovým 3D efektom, ďalšej hudbe, ako aj špeciálnym štýlom písma. Základné balíčky, vrátanie vybraných 3D efektov, budú dostupné pre všetkých, no plnohodnotný zážitok je vyhradený len pre zákazníkov, ktorí generujú zisky. Microsoft týmto spôsobom zjavne chce prilákať ďalších zákazníkov pre svoju službu Office 365.

Microsoft bojuje proti podvodníkom v hrách, Fall Creators Update obsahuje „anti-cheat“ systém

Windows 10 dostal s aktualizáciou Fall Creators Update viacero vylepšení a nových funkcií. Niektoré z nich sú pritom viditeľné viac, iné menej, no a potom je tu kategória tých, ktoré sú takmer až skryté. Práve sem spadá aj technológia TruePlay bojujúca proti používaniu rôznych aplikácií, ktoré modifikujú hry, a tým hráčom ponúkajú neférovú výhodu, ide o takzvané „cheaty“. TruePlay sa skladá z dvojice komponentov, ktoré môžu vývojári nasadiť v hrách vyvíjaných pomocou platformy UWP. Tieto hry sú potom ponúkané cez digitálny obchod Microsoft Store a ide tak napríklad o kúsky ako Forza Motorsport 7, Gears of War, či Cuphead.

Pri implementácii tejto technológie bude zabezpečené, že hra beží v „chránenom režime“, a tak k nej nemôžu pristupovať žiadne procesy, ktoré by ju akýmkoľvek spôsobom modifikovali. Pri zapnutí režimu TruePlay v systémových nastaveniach dochádza k odosielaniu dát o bežiacich procesoch, aby sa zabránilo ďalšej manipulácii zo strany hráča. Dáta sa dostávajú k tvorcom hry a následne sa vyhodnocujú, či skutočne došlo k pokusu o podvádzanie. Ide prakticky o rovnaký spôsob, aký využíva viacero zabehnutých „anti-cheat“ systémov. Aj tie sa ale v niektorých prípadoch dajú obísť, a je tak otázne, do akej miery novinka reálne naplní svoje poslanie.

TruePlay

Režim TruePlay si môže používateľ vypnúť, no tým pádom si nezahrá hry, prípadne ich časti, ktoré ho vyžadujú. Microsoft prízvukuje, že vývojári by po implementácii tohto ochranného systému mali siahnuť len pre prípady, ktoré to skutočne vyžadujú vzhľadom na zachovanie férovosti. Ide tak napríklad o režim viacerých hráčov, či hry, v ktorých sa nejakým spôsobom zdieľa dosiahnuté skóre. Aj v tomto prípade platí to, že Microsoft vývojárom UWP hier len ponúka možnosť ako bojovať proti podvádzaniu v hrách, či ju využijú, je len na nich. TruePlay navyše nemusia použiť na celú hru a režim jedného hráča tak môže byť „nechránený“.

Zdroj: VG24/7

Nechce sa vám čakať na sprístupnenie funkcie „Súbory na požiadanie“? Nainštalujte si novú verziu OneDrive | Návod

S príchodom aktualizácie Fall Creators Update sa mali používatelia služby OneDrive konečne dočkať očakávaného vylepšenia synchronizácie obsahu, takzvanej „synchronizácie na vyžiadanie“. Jej základnou myšlienkou je to, že používateľ vidí kompletný obsah, ktorý má v úložisku nahratý, no na disku jeho zariadenia nezaberá miesto a reálne sa stiahne až v momente, kedy k nemu pristupuje.

Vďaka tomu má v každom okamihu presný prehľad o tom, čo má v službe OneDrive vlastne uložené. Platí tu ale aj to, že pokiaľ používateľ potrebuje neustály prístup k niektorým súborom a nechce ich opakovane sťahovať, môže cez Prieskumníka povoliť, aby tieto súbory boli vždy uložené priamo na disku jeho zariadenia.

Nanešťastie, viacero používateľov Windows 10 začalo upozorňovať na skutočnosť, že aj po inštalácii veľkej aktualizácie im funkcia „Súbory na požiadanie“ akosi chýba. Microsoft preto vysvetlil, že táto funkcia vyžaduje nielen Windows 10 s aktualizáciou Fall Creators Update, ale aj novú verziu klienta OneDrive. Konkrétne je potrebná verzia 17.3.7064.1005 alebo novšia, ktorej distribúcia prebieha postupne vo viacerých vlnách a ku všetkým používateľom sa má dostať počas nasledujúcich týždňov.

Pokiaľ už máte aktualizáciu Fall Creators Update nainštalovanú a nechce sa vám čakať na sprístupnenie novej verzie klienta OneDrive, môžete si ho nainštalovať ručne z oficiálnej stránky Microsoftu. Po inštalácii reštartujte počítač, potom spustite aplikáciu OneDrive a dokončite proces jej nastavenia. Následne už len kliknite na ikonku OneDrive v notifikačnej oblasti, zvoľte Nastavenia a uistite sa, že máte povolené používanie „Súbory na požiadanie“.

Microsoft vracia úder, Google kritizuje za praktiky súvisiace s bezpečnostnými záplatami pre Chrome

Bezpečnostní experti z tímu Project Zero spoločnosti Google za ostatné mesiace opakovane verejne upozornili na viaceré zraniteľnosti prítomné v operačnom systéme Windows ešte predtým, ako Microsoft stihol zareagovať a opraviť ich. Pri týchto príležitostiach zároveň nechýbala otvorená kritika na to, že riešenia zo strany Microsoftu neprichádzajú dostatočne rýchlo po nahlásení problémov, teda, že dochádza k prekračovaniu časovej lehoty, ktorá bola zo strany expertov poskytnutá s tým, že po túto dobu nebudú informácie poskytnuté verejnosti.

Po zistení vážnych zraniteľností sú totiž informácie z logických dôvodov poskytnuté len tvorcom softvéru, ktorým je následne poskytnuté časové okno na ich vyriešenie, aby sa príliš skorým zverejnením predišlo situácii, kedy by sa útočníci mohli o nedostatkoch dozvedieť a potencionálne hodnotné informácie by prakticky vedeli zneužiť.

Zároveň sa poskytnutím presne vyhradeného času na nájdenie riešenia má prispieť k promptnému vyriešeniu nedostatkov, čo je z pohľadu Google praktika zvyšujúca bezpečnosť. Po uplynutí stanovej doby je o zraniteľnosti následne verejne informované.

Microsoft ale upozorňoval, že týmto spôsobom sa spoločnosti často dostávajú do veľkého časového tlaku a nie všetky odhalené zraniteľnosti sa tak dajú v stanovenom termíne vyriešiť do úplnej spokojnosti. Politika tímu Project Zero je taká, že informácie o chybe zverejnia spravidla po uplynutí 90 dní od kedy došlo k jej nahláseniu tvorcom softvéru, a to bez ohľadu na to, či ju stihli opraviť.

Takéto zverejnenie podrobností tak z pohľadu Microsoftu v konečnom dôsledku môže situáciu pre používateľov zhoršiť. Štatistiky zverejnené v polovici tohto roka však ukazovali, že zo 154 odhalených chýb bolo až 85% opravených v lehote 90 dní. Google preto aj napriek kritike naďalej vo svojich zabehnutých praktikách pokračuje. Aktuálne sa ale karta obrátila a  je to práve Microsoft, ktorý upozornil na bezpečnostné nedostatky prehliadača Chrome a pomerne vážne prešľapy spoločnosti Google v tejto súvislosti.

Tím expertov Microsoft Offensive Security Research zverejnil rozsiahle informácie o vážnej zraniteľnosti prítomnej v spomínanom prehliadači, pričom naznačil aj cestu k ich možnému zneužitiu. Problém predstavuje neinicializovaná premenná v Javascrip engine, ktorá útočníkom umožňuje spustiť vlastný kód pri návšteve špeciálne upravených webových stránok. Zneužitie zraniteľnosti by tak mohlo vyústiť minimálne v získanie dát určených pre ostatné stránky, ktoré obeť navštevuje. Google bol o zraniteľnosti v tajnosti informovaný ešte 14. septembra, no  odstránil ju len v beta verzii prehliadača a používatelia produkčnej verzie zostali nechránení ešte takmer mesiac.

Experti Microsoftu v tejto súvislosti zároveň poukázali na vážne prešľapy zo strany spoločnosti Google. Informácie o zraniteľnostiach v prehliadači Chrome sú totiž zverejňované vo verejne prístupných repozitároch zdrojových kódov ešte pred ich reálnym odstránením. Microsoft uviedol prípad, kedy bola zraniteľnosť v zdrojových kódoch týmto spôsobom prezradená takmer mesiac pred tým, ako vyšla opravená verzia prehliadača Chrome.

Na základe zverejnených informácií to teda vyzerá tak, že ani Google nie je v oblasti bezpečnosti vždy úplne dôsledný. Pripomeňme, že len pred pár týždňami bol Microsoft zo strany Google kritizovaný za to, že zistené nedostatky opravuje najskôr vo Windows 10, pričom tým potencionálne znižuje bezpečnosť svojich zvyšných systémov Windows 7 a 8.1.

Zdroj: TheVerge, Microsoft

ARM zariadenia s Windows 10 majú ponúknuť „absurdnú“ výdrž v ráde niekoľkých dní

Ešte pred koncom tohto roka majú na trh prísť prvé zariadenia s procesormi architektúry ARM využívajúce operačný systém Windows 10, a hoci doteraz nepoznáme podrobnosti o tom akú triedu zariadení uvidíme ako prvú, predstavitelia spoločnosti Qualcomm a najnovšie aj Microsoftu avizujú, že sa dočkáme poriadne atraktívnej výdrže.

Pete Bernard zo spoločnosti Microsoft na základe osobných skúseností uviedol, že takéto zariadenia budú na jedno nabitie dosahovať výdrž v ráde niekoľkých dní. Hoci nešpecifikoval aký typ zariadenia konkrétne používal, tvrdí, že reálne ho nabíja „raz za niekoľko dní“.  Interným testovaním v Redmonde majú už prechádzať stovky zariadení, pričom sa ukázalo, že výdrž batérie reálne prekonala už aj tak vysoké očakávania.

Náš tip
Projekt Windows 10 na ARM potencionálne ohrozený, Intel naznačuje právne kroky

Predošlé informácie od Qualcommu hovorili o 20-hodinovej výdrži a hoci sú tieto informácie konzistentné s tým, čo uvádza Microsoft, opäť nebol špecifikovaný typ zariadenia, ani pri akom type práce, či úrovni záťaže boli tieto hodnoty dosiahnuté. Najnovšie informácie od Bernarda by ale mali skutočne predstavovať výdrž pri reálnom použití a nie akúsi benchmarkovú záležitosť.

Výkonný viceprezident spoločnosti Qualcomm Technologies, Cristiano Amon počas stretnutia 4G/5G Summit zase uviedol, že zariadenia s procesormi architektúry ARM dosahujú 29 hodinovú výdrž pri streamovaní obsahu zo služby Netflix a pri zmiešanom používaní sa výdrž šplhá na 18 hodín. Amon taktiež uviedol, že hoci prvé zariadenia budú používať Snapdragon 835, nevylučuje, že postupom času bude Qualcomm vyrábať čipy špeciálne optimalizované pre Windows 10 pre ARM.

Práce na plnohodnotnom Windows 10 pre architektúru ARM boli oficiálne ohlásené ešte koncom minulého roka, pričom na pripravenie nových zariadení Microsoft sebe a svojim partnerom ako ASUS, Lenovo a HP od prezentácie vyčlenil približne 12 mesiacov. Bernard informoval, že termín bude dodržaný a prvé zariadenia sa na trhu skutočne objavia už pred Vianocami. Microsoft ohlasoval, že Windows 10 na ARM procesoroch nájdeme na rôznych typoch zariadení, vrátane tých 6-, 10- a 14-palcových.

Očakáva sa, že ako prvé budú predstavené notebooky, prípadne tablety, ktoré bude poháňať procesor Snapdragon 835 a okrem ohlasovanej výdrže budú vynikať 4G LTE modemom, podporou pre technológiu eSIM, či lepším pohotovostným režimom. Nakoľko predstavitelia spoločnosti Lenovo uviedli, že ich zariadenie na trh nedorazí skôr ako začiatkom roka 2018, tento rok by sme vidieť mali len produkty od HP a ASUSu. Pokiaľ samozrejme so svojim vlastným zariadením nevyrukuje aj Microsoft.

Microsoft zároveň opakovane naznačil, že postupom času sa k výrobe majú pripojiť ďalšie spoločnosti zvučných mien a o zariadenia rôznych cenových kategórií tak nebude núdza. Hoci prvotné informácie vychádzali z toho, že zariadenia s ARM procesormi a systémom Windows 10 by mohli byť lacnejšie ako tradičné notebooky, podľa aktuálnych informácií sa cena prvých kúskov má pohybovať v rozmedzí 600 až 800 dolárov.

Náš tip
Microsoft vysvetlil, že Windows 10 pre ARM nedorazí na súčasné smartfóny

Zdroj: TrustedReviews

Fall Creators Update na smartfóny dorazí čoskoro, Lumia 640 a 640XL vypadli z hry

Distribúcia veľkej aktualizácie Fall Creators Update už začala pre počítače, ako aj konzolu Xbox One a čoskoro by tak na rad mali prísť aj smartfóny. Hoci Microsoft oficiálne aktualizáciu pre smartfóny označuje rovnakým názvom ako tú pre počítače, na základe jej obsahu sa hovoriť o veľkej aktualizácii až tak veľmi nedá. Novinky sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky a tešiť sa tak môžeme jedine z množstva opráv a niekoľkých menších vylepšení.

Presný termín, kedy aktualizácia dorazí k používateľom síce nebol zverejnený, no s ohľadom na to, že  Insideri zaradení do okruhu „Release Preview“ už hlásia jej dostupnosť, by k tomu malo dôjsť v najbližších dňoch. Microsoft potvrdil, že v prípade „jesenných“ aktualizácií cieli na rovnaký časový rámec.

Náš tip
Čo prinesie Fall Creators Update pre smartfóny?

Po tom, čo len nedávno prišla jasná správa o konci aktívneho vývoja mobilnej desiatky, prichádza ďalšia nepríjemná správa aj v súvislosti s Fall Creators Update. Ukázalo sa, že nie všetky smartfóny ju budú môcť nainštalovať a zoznam podporovaných modelov sa teda opätovne zúži. Microsoft na oficiálnej stránke zverejnil prehľad smartfónov, pre ktoré bude aktualizácia Windows 10 Fall Creators Update (1709) dostupná, a jasne tu chýba duo obľúbených kúskov Lumia 640 a Lumia 640 XL.

Podrobnosti prečo k tomu došlo neboli zverejnené a z Lumií tak na zozname figuruje už len štvorica 550, 650, 950 a 950 XL. Microsoft na stránke ale pripomína, že pre smartfóny, ktoré sa na zoznam nedostali, budú počas celého životného cyklu systému vychádzať bezpečnostné a opravné aktualizácie. Podobná situácia sa odohrala aj pri príchode aktualizácie Creators Update, no vtedy bola ešte dramatickejšia.

Zverejnený zoznam smartfónov, ktoré dostanú Fall Creators Update

  • HP Elite x3
  • Microsoft Lumia 550
  • Microsoft Lumia 650
  • Microsoft Lumia 950/950 XL
  • Alcatel IDOL 4 S/Pro
  • Alcatel OneTouch Fierce XL
  • Softbank 503LV
  • VAIO Phone Biz
  • MouseComputer MADOSMA Q601
  • Trinity NuAns Neo
  • Wileyfox Pro

Zdroj: Reddit, Microsoft

Microsoftu v roku 2013 hackeri prenikli do databázy kritických zraniteľností v systémoch Windows, neinformoval o tom

Podľa informácií, ktoré zverejnila agentúra Reuters sa ešte v roku 2013 „vysoko sofistikovaným“ hackerom podarilo preniknúť do databázy Microsoftu, ktorá obsahovala všetky informácie o zraniteľnostiach prítomných v operačných systémoch Windows, ako aj v ďalšom softvéri z dielne tohto redmondského giganta.

Vďaka prieniku tak útočníci získali podrobnosti o všetkých známych, no zatiaľ neopravených zraniteľnostiach, čo im v praxi mohlo výrazným spôsobom pomôcť pri ďalších útokoch na zariadenia jednotlivcov, či celých spoločností.

Reuters s odvolaním na piatich bývalých zamestnancov Microsoftu uvádza, že táto skutočnosť bola pri zistení zamlčaná, čím došlo k obrovskému hazardovaniu s bezpečnosťou všetkých zákazníkov, medzi ktorých okrem jednotlivcov patria napríklad aj globálne spoločnosti, či vládny a vzdelávací sektor.

Spomínaní zamestnanci uvádzajú, že rozhodnutie o incidente neinformovať malo vychádzať z toho, že v nasledujúcom období po jeho uskutočnení, sa nepodarilo získať jasné informácie o tom, že potencionálne získaný obsah by bol zneužitý v konkrétnych útokoch. Na vyhodnotenie mal byť použitý nástroj na analýzu informácií o páde systému Windows.

Podľa ich vedomostí sa ale v niektorých prípadoch preukázalo, že pri útokoch boli použité zraniteľnosti z ukradnutej databázy. Microsoft mal však napriek tomu stáť za svojim rozhodnutím o incidente neinformovať, pričom to odôvodnil tým, že znalosť o predmetných zraniteľnostiach mohla pochádzať z iných zdrojov.

Po zistení prieniku do databázy malo tiež dôjsť k preskúmaniu viacerých útokov na niektoré spoločnosti, ktoré opäť nepreukázali žiadnu priamu spojitosť, čo teoreticky mohlo upevniť predošlé rozhodnutie.

Vykonanú analýzu ale trojica zamestnancov, ako aj niektorí ďalší bezpečnostní experti označili ako nedostatočnú, nakoľko pri útokoch nemuselo dôjsť k pádom systému, prípadne mohol byť nastavený tak, aby hlásenie neodoslal. Takúto analýzu na základe toho vraj nemožno považovať za dostatočnú.

Hoci Microsoft verejne o ničom neinformoval, interne mal pracovať na vyriešení problémov, čo bolo otázkou „niekoľkých mesiacov“. Dnes už predmetná databáza nie je prístupná ani z internej siete spoločnosti a chráni ju prepracovaný autentifikačný systém. Microsoft incident nekomentuje.

Zdroj: Reuters

Holandský úrad na ochranu osobných údajov: Windows 10 porušuje naše zákony

Téma okolo ochrany osobných údajov sprevádza operačný systém Windows 10 prakticky od jeho uvedenia na trh a vyzerá to tak, že napriek viacerým zmenám, ktoré Microsoft zaviedol, tak skoro ani neutíchne.

Nie je to tak dávno, čo sa problematike zbierania a narábania s používateľskými dátami venoval francúzsky regulačný úrad, ktorý s prihliadnutím na viacero zmien svoje sťažnosti nakoniec stiahol, a aktuálne má Windows 10 problémy v Holandsku. Úrad pre dohľad nad ochranou osobných údajov DPA na sklonku minulého týždňa informoval, že Windows 10 porušuje tamojšie zákony o ochrane osobných údajov.

Problematickým je opäť zber takzvaných telemetrických dát vo Windows 10 edíciách Home a Pro, nakoľko používatelia nemajú byť dostatočne informovaní o tom, aké údaje sú to vlastne zbierané, pričom chýbať taktiež majú detailné informácie o tom, za akým účelom. Na základe toho, že používateľ nie je o problematike dostatočne informovaný, podľa Holanďanov nie je možné, aby Microsoft získal platný súhlas na ich spracovanie.

„Spôsob, akým Microsoft zbiera dáta pri plnej úrovni telemetrie je nepredvídateľný. Microsoft môže zozbierané údaje použiť na viacero účelov, popísaných len veľmi všeobecným spôsobom. Kvôli tejto kombinácii účelov a chýbajúcej transparentnosti, nemôže získať právny základ, ako je súhlas na spracovanie týchto dát,“ uvádza zverejnená správa.

Windows 10 vraj používateľa dostatočne neupozorňuje na skutočnosť, že pri plnej úrovni odosielania telemetrických dát dochádza k neustálemu zberu a odosielaní údajov o využívaní aplikácií, či stránkach navštívených cez prehliadač Microsoft Edge, ako aj časti vstupov písaných ručne pomocou rozpoznávania písma. Podľa vyjadrenia podpredsedu regulačného úradu, Wilberta Tomesena, tento operačný systém „sleduje asi každý krok, ktorý na svojom počítači podniknete“.

Kritizovaná je aj skutočnosť, že štandardným systémovým nastavením je práve vyššia úroveň zberu telemetrických údajov. Situácia je zaujímavá aj preto, že Microsoft už dramaticky skresal objem odosielaných údajov (na polovicu) a podrobnejšie informoval o tom, aké dáta sú vlastne zbierané pri základnej úrovni telemetrie. Práve tieto kroky sa javili ako dostatočné v prípade Francúzska, ktoré Microsoft otvorene kritizovalo práve kvôli objemu zbieraných dát a ich vágnemu popisu. Vyzerá to však tak, že holandské regulačné zložky sú ešte o čosi náročnejšie a požadujú vykonanie dodatočných krokov.

Náš tip
71% používateľov Windows 10 Creators Update zdieľa úplné diagnostické dáta, viete ako ste na tom Vy?

Microsoft sa k aktuálnej situácii vyjadril tak, že zbierané dáta sú nevyhnutné pre riešenie prípadných problémov a hoci so zverejnenými tvrdeniami nesúhlasí, s úradom bude spolupracovať tak, aby Windows 10 spĺňal všetky náležitosti holandskej legislatívy. O kľúčových bodoch spracovávania používateľských dát bude dôrazne diskutované a v prípade potreby dôjde k zavedeniu potrebných opatrení.

Zdroj: Techcrunch

Vydanie Age of Empires: Definitive Edition sa odkladá na budúci rok

Vydanie očakávanej remastrovanej verzie legendárnej stratégie Age of Empires, ktoré bolo ohlásené ešte na tohtoročnom veľtrhu E3 sa nakoniec odkladá. Hra Age of Empires: Definitive Edition podľa pôvodných plánov mala byť dostupná  už počas tohto týždňa, no ako sa ukázalo, vývoj zjavne nejde úplne podľa predstáv, a tak si musíme počkať minimálne do začiatku budúceho roka.

Autori presný termín nekonkretizovali, uviedli však, že do betatestu budú postupne prizvaní ďalší hráči, aby pomohli s hĺbkovým testovaním a následnou optimalizáciou. Pôvodný termín vydania, 19. október, bol pritom ohlásený len pred necelými dvomi mesiacmi počas akcie Gamescom.

Jeho posunutie je odôvodňované tým, že nakoľko Age of Empires patrí medzi kultové hry, vynovená verzia musí byť dotiahnutá do najmenších detailov, a preto si tvorcovia nechávajú dostatok času. Snahy o modernizáciu je totiž nutné zosúladiť tak, aby sa zachoval celkový dojem, ktorý si hráči pamätajú.

Remastrovaná verzia pôvodného titulu z roku 1997 vrátane rozšírenia The Rise of Rome prinesie novú vizuálnu stránku v podobe podpory 4K rozlíšenia a vynovených modelov vo vysokom rozlíšení. Tešiť sa ale máme aj na viacero vylepšení hernej stránky. Spomínané bolo napríklad navýšenie populačného limitu, lepšie približovanie a odďalovanie hernej plochy,  multiplayer cez Xbox Live, vynovený algoritmus pre hľadanie cesty, ako aj ďalšie vylepšenia.

Microsoft avizoval, že hra bude dostupná výhradne pre operačný systém Windows 10, a to cez obchod Microsoft Store za cenu 19,99€.

Zdroj: AoE

Lenovo Legion roadshow prilákala množstvo herných nadšencov, pomohol tomu aj Selassie

Slovenské zastúpenie spoločnosti Lenovo v spolupráci so svojimi partnermi pred pár týždňami zorganizovalo zaujímavú akciu, ktorej cieľom bolo verejnosti priblížiť produkty svojej hernej podznačky Legion.

Za týmto účelom bol zvolený model takzvanej roadshow, kedy so svojimi hernými notebookmi, počítačmi a príslušenstvom precestovali v priebehu jedného týždňa päť miest naprieč Slovenskom, začínajúc v Košiciach a končiac v Bratislave. Práve na bratislavskej akcii v nákupnom centre Bory Mall sme sa pristavili a obzreli, ako to prebiehalo.

Záverečná zastávka Lenovo Legion Roadshow sa tešila obrovskej priazni mladších ročníkov, k čomu značným dielom prispela skutočnosť, že tu bol prítomný youtuber Selassie, ktorý účastníkom porozprával ako vyzerá jeho typický deň a na čo si treba dávať pozor pri využívaní sociálnych sietí.

Akcie sa navyše zúčastnili aj streameri Donatolive a profesionálny komentátor CS turnajov a známy zástupca hernej komunity Dev1, proti ktorým si odvážlivci mohli zahrať a vyhrať hodnotné ceny od Lenovo Slovakia. Mladí herní nadšenci si tak akciu mohli poriadne vychutnať.

Program bol celodenný a vítaný bol každý fanúšik hier a herných počítačov. V rámci akcie návštevníkov privítala FREE TO PLAY zóna, kde ste si na Legion počítačoch mohli zahrať obľúbené hry. Prezentované tu pritom boli herné notebooky Lenovo Legion Y520 a Legion Y720, ako aj stolné počítače, herné monitory, či klávesnice a myši. Lenovo jednoducho prinieslo takmer celé svoje portfólio orientované na hráčov.

Tí najodvážnejší účastníci sa mohli prihlásiť na zápas proti profesionálnemu tímu eEriness v obľúbenej hre Counter Strike: Global Offensive. Najlepší hráči z publika sa tak mohli kvalifikovať na majstrovstvá Slovenska v elektronických športoch. Záver akcie v každom meste ukončoval workshop, kde sa tím eEriness podelil o svoje profesionálne tipy a triky pri hraní.

ESET a Google spojili sily v boji proti neželanému softvéru

Bezpečnostná spoločnosť ESET spustila v spolupráci s firmou Google nový skener a nástroj Chrome Cleanup, ktorý slúži na odstránenie škodlivého kódu. Vytvorený je na to, aby pomáhal používateľom surfovať na internete bezpečne a bez zbytočných prerušení. Chrome Cleanup je k dispozícii pre všetkých používateľov najnovšej verzie prehliadača Google Chrome s operačným systémom Windows.

Chrome Cleanup upozorní používateľov prehliadača Google Chrome na potenciálne hrozby, keď objaví neželaný softvér a následne ho aj odstráni. Chrome Cleanup pracuje na pozadí bez toho, aby sa používateľovi ohlasoval a rušil jeho činnosť. Chrome Cleanup je súčasťou najnovšej verzie prehliadača Google Chrome.

Je však dôležité povedať, že nejde o komplexné riešenie, ktoré by používateľov chránilo pred všetkými hrozbami. Podľa informácií spoločnosti Google dokáže efektívne zasiahnuť proti nechcenému softvéru, ktorý často býva súčasťou legitímneho inštalátora, no proti ďalším hrozbám je potrebné chrániť sa dodatočným bezpečnostným riešením.

ESET zároveň dodáva, že kybernetické útoky rastú na komplexnosti a sú pre bežného používateľa ťažšie odhaliteľné. Surfovanie po internete môže používateľov priviesť na nebezpečné stránky, ktoré môžu do zariadení nainštalovať škodlivý softvér. Proti tomu nový nástroj bojuje.

Zdroj: TS

Kingston Technology je tu s nami už 30 rokov, pozrite si prehľad najväčších míľnikov

Obrovské množstvo technologických spoločností v podobe startupov vzniká a zaniká ako na bežiacom páse, no niektoré firmy tu s nami sú už desaťročia, stoja za nimi tradície a občas im dokonca patrí špeciálne miesto v našich srdciach. A hoci po stránke veku by sa dali už označiť za dinosaurov, rozhodne nevymreli, dokázali sa predrať na výslnie, prispôsobiť trhu a zákazníkom ponúknuť to, o čo majú záujem.

Hneď môžeme spomenúť Microsoft, Dell, či Samsung alebo dokonca našich krajanov, odborníkov na bezpečnosť, firmu ESET. Dnes však svoje okrúhle, tridsiate výročie oslavuje firma, ktorej meno stojí za pamäťovými zariadeniami tak, ako snáď žiadnej inej na svete – Kingston Technology.

Príkladná korporátna kultúra cestou k úspechu

Spoločnosť Kingston vznikla 17. októbra 1987, kedy ju spoločne založili John Tu, súčasný CEO, a David Sun, dnes vo funkcii COO. Obaja spoluzakladatelia firmu dodnes nielenže vedú, ale naďalej sú aktívni aj v riadení každodennej prevádzky. Podnikateľský duch oboch majiteľov a úspech spoločnosti oceňuje svet už mnoho rokov. Vďaka dôslednému uplatňovaniu vodcovského princípu Kingstonu, ktorý presadzuje hodnoty ako sú úcta, lojalita, flexibilita a súdržnosť, vznikla príkladná korporátna kultúra – tá je stále vodítkom pre vzťahy so zákazníkmi, partnermi a predajcami. Práve to vidí Kingston za svojím úspechom.

„Skutočnosť, že sme ako firma úspešní, je výsledkom tvrdej práce našich zamestnancov a rešpektu, ktorý k sebe navzájom máme. Keď sme s Johnom túto spoločnosť založili, chceli sme, aby sa každý, kto tu pracoval, cítil ako súčasť rodiny,“ povedal David Sun, COO a spoluzakladateľ spoločnosti Kingston. „Naša filozofia počas celých uplynulých 30 rokov bola: ‚Pokiaľ sa postaráme o našich zamestnancov a predajcov, oni sa postarajú o našich zákazníkov.‘ To sa ani po rokoch nezmenilo. Žiadny z úspechov spoločnosti Kingston by bez rodinného prístupu nebol možný.“

Tri desaťročia od svojho založenia sa Kingston teší veľkým úspechom a zostáva najväčším dodávateľom pamäťových modulov DRAM medzi výrobcami nepolovodičových produktov, ako aj popredným výrobcom pamäťových produktov typu flash – najmä SSD diskov.

Od jediného produktu k rozsiahlemu portfóliu

Keď v roku 1987 odštartovala spoločnosť Kingston svoju činnosť, začala len s jediným produktom, no neúnavne a strategicky sa rozvíjala ako firma, ktorá chce mať pod kontrolou čo najväčšiu časť výrobného cyklu – od prvotného spracovania „waferu“ (substrátových dosiek) až po konečný produkt. Svoj cieľ dosiahla vďaka expanzii, strategickým investíciám, partnerským vzťahom a tomu, že sa dokázala veľmi rýchlo prispôsobovať potrebám daného odvetvia. Príkladom toho je napríklad reakcia na nástup SSD diskov.

Keďže spoločnosť Kingston považovala SSD disky za budúcnosť pevných úložísk ako v klientských počítačoch, tak aj v dátových centrách, začala už v roku 2009 ponúkať SSD produkty. Dnes patrí medzi špičku najväčších dodávateľov SSD diskov.

Podobný úspech odštartoval aj rok na to. V roku 2010 vytvorila dcérsku spoločnosť Kingston Solutions, Inc. (KSI), ktorá vyrába produkty so vstavanou pamäťou, ktoré skvele vyhovujú potrebám stále ľahších a štíhlejších spotrebných zariadení na každodenné použitie. Dnes je KSI popredným dodávateľom týchto „embedded“ riešení pre druhú úroveň výrobcov chytrých telefónov.

Úspešný prienik do herného segmentu

Len nedávno sa prostredníctvom hernej značky HyperX rozšírilo portfólio produktov o headsety, klávesnice, myši a podložky pre myši. Tieto produkty získali veľmi rýchlo uznanie a komunita hráčov i profesionáli z oblasti eSports ich prijali s otvorenou náručou. Len dva roky po uvedení dodala divízia HyperX prvý milión headsetov.

Dnes Kingston prostredníctvom všetkých svojich značiek a kategórií produktov ponúka viac ako 2000 technologických riešení a dodáva ich do viac než 120 zemí. Celosvetovo tak patrí medzi široko uznávané a oceňované značky.

HyperX Alloy

 Tri desaťročia spoločnosti Kingston v skratke

  • 1987: Kingston zahajuje činnosť v kalifornskom Orange County výrobou nových pamäťových modulov SIMM (Single In-Line Memory Module), ktoré sa stávajú štandardom v danom obore.
  • 1992: Časopis Inc. označuje Kingston za najrýchlejšie rastúcu súkromne vlastnenú firmu v Spojených štátoch.
  • 1995: Kingston otvára svoju prvú zámorskú pobočku v Mníchove v Nemecku s cieľom poskytovať lepšiu podporu európskym zákazníkom.
  • 1995: Kingston vstupuje do Billion-Dollar Club (Miliardárskeho klubu), keď predaje ich produktov presiahli 1,3 miliardy dolárov.
  • 1996: Kingston a Toshiba spoločne ponúkajú upgrade pamätí pre počítače Toshiba. Je to prvýkrát, kedy sa OEM výrobca PC spojil s výrobcom pamätí.
  • 1997: Kingston rozširuje svoju celosvetovú pôsobnosť a otvára centrálu pre činnosti v Ázii a Pacifiku, vrátane výrobného závodu a pobočky na Taiwane. Kingston tiež v Brazílii otvára svoju prvú kanceláriu, ktorá bude obsluhovať zákazníkov v Južnej Amerike. Európska centrála spoločnosti sa presúva do Spojeného kráľovstva a otvára sa výrobný a logistický areál v írskom Dubline.
  • 1997: Vzniká technologická divízia Kingston Technology Services Division (KTSD), ktorá má exkluzívne vytvárať a vyrábať pamäťové riešenia priamo pre OEM zákazníkov, ako napríklad Dell.
  • 1999: Kingston kupuje rozhodujúci podiel v spoločnosti Powertech Technology, Inc., ktorá je v danej dobe najväčším výrobným a testovacím zariadením na svete v oblasti koncových waferov a čipov pre pamäte DRAM i flash. Získaním tohto podielu sa posilňujú schopnosti spoločnosti Kingston mať pod kontrolou všetky aspekty výrobného cyklu pamäťových modulov od waferu až po koncový produkt.
  • 1999: Kingston zo strategických dôvodov otvára svoju pobočku v Mexiku za účelom podpory rastúceho regiónu.
  • 2000: Činnosť zahajujú Advanced Validation Labs, Inc. (AVL) – nezávislé laboratóriá na testovanie a validáciu pamätí. Ich služby typu „one-stop shop“ zahrňujú služby od skúšok na úrovni komponentov až po testovanie modulov, čo podporuje celé odvetvie výroby pamätí.
  • 2000: Je založená spoločnosť Payton Technology Inc. za účelom pomoci riadiť dodávateľský reťazec pre pamäte Kingston, ako aj dodávky služieb na spracovanie backend waferov, vďaka čomu je Kingston efektívnejší v dodávkach pamäťových riešení svojej neustále rastúcej klientskej základni.
  • 2001: Kingston zahajuje montáž pamäťových modulov v čínskom Šanghaji.
  • 2002: HyperX zahajuje činnosť a uvádza prvý produkt – vysoko výkonné pamäťové moduly.
  • 2003: Kingston zahajuje dodávky pamäťových produktov typu flash.
  • 2004: Spoločnosť iSuppli (teraz IHS Markit) vyhlasuje Kingston za svetovú jednotku medzi výrobcami pamäťových modulov pre dodávateľský trh, pričom toto umiestnenie spoločnosti Kingston náleží bez prerušenia až dodnes.
  • 2005: Kingston otvára najväčší výrobný závod pamäťových modulov na svete v čínskom Šanghaji.
  • 2006: Príjmy spoločnosti Kingston dosahujú 3 miliardy dolárov.
  • 2009: Predaje spoločnosti Kingston v ázijsko-tichomorskom regióne prvýkrát prekonávajú hranicu 1 miliardu dolárov.
  • 2010: Spoločnosti Kingston a Phison Electronics Corporation vytvárajú Kingston Solutions, Inc., so zameraním na výrobu produktov so vstavanou pamäťou („embedded memory“) pre rastúce potreby odvetvia mobilných produktov.
  • 2010: Príjmy spoločnosti Kingston zaznamenávajú nový rekord vo výške 6,5 miliárd dolárov.
  • 2013: Organizácia Gartner Research radí Kingston na 1. miesto medzi výrobcami USB zariadení už 6. rok po sebe.
  • 2013: Kingston dodáva najväčší a prvý USB flash disk na svete s kapacitou 1 TB.
  • 2014: HyperX predstavuje svoj prvý headset.
  • 2016: HyperX prekonáva hranicu 1 milión predaných headsetov.
  • 2017: Kingston dodáva prvý a najväčší USB flash disk na svete s kapacitou 2 TB.
  • 2017: Kingston bol podľa analytickej spoločnosti Forward Insights v roku 2016 druhým najväčším dodávateľom SSD diskov v predajných kanáloch.
  • 2017: Kingston oslavuje 17. októbra 30. výročie svojho založenia.

Zdroj:TS

Microsoft v novom videu zhrnul prvú fázu cesty k modernejšiemu rozhraniu

Prvé správy o tom, že pre Windows 10 sa v najbližších rokoch počíta s rozsiahlou modernizáciou po stránke dizajnu, sa začali objavovať ešte koncom minulého roka, kedy sme nové grafické rozhranie poznali pod kódovým označením „Project NEON“. Neskôr došlo k oficiálnemu predstaveniu celej vízie moderného operačného systému, ktorý bude intuitívny a prehľadný, kedy sme sa dozvedeli oficiálne meno „Fluent Design System“, ako aj jeho prvé reálne kontúry.

Prezentačné videá plné efektov, ktoré sľubovali prehľadné okná a rozmazané pozadie za nimi, či množstvo animácií spôsobili, že väčšina očakávala dramatickú zmenu už v rámci aktualizácie Fall Creators Update. Skutočnosť je ale taká, že zmeny sú zatiaľ veľmi striedme a skôr ide o náznak ako ich dôrazné zavedenie. Treba však myslieť na to, že Microsoft upozorňoval na postupnú zmenu počas nadchádzajúcich rokov a Fall Creators Update je tak len prvým kúskom skladačky, čo pripomína aj najnovšie prezentačné video.

Práve v ňom môžeme vidieť aké jemné sú jednotlivé zmeny v skutočnosti, ako aj to, že prechod k modernému rozhraniu pre všetky typy zariadení je maratónom, nie šprintom. Ďalším krokom za týmto cieľom bude zavedenie zmien v rámci momentálne už pripravovanej aktualizácie, známej ako „Redstone 4“.

„Redstone 4“ vylepší Cortanu a rozšíri správu procesov po spustení

Po tom, ako boli dokončené práce na aktualizácii Fall Creators Update oficiálne, vývojári sa pustili do prác na ďalšej novinke, nateraz známej len pod kódovým označením „Redstone 4“. Jej súčasťou by mali byť jednak veci, ktoré sa jednoducho nestihli pripraviť v rámci Fall Creators Update, ale aj množstvo ďalších vylepšení a nových funkcií. Prvú ochutnávku pripravovaných noviniek majú v rámci zostavy 17017 k dispozícii Insideri, ktorí boli zapojení do okruhov „Skip Ahead“ a „Fast ring“.

Medzi najväčšie vylepšenia tu patrí pridanie funkcie „Cortana Collections“, ktorá slúži na to, aby používateľ v rozhraní digitálnej asistentky mohol ukladať a jednoduchým spôsobom spravovať položky, ktoré ho zaujímajú. Kolekcie môžu pozostávať z kníh, filmov, receptov, reštaurácií, či obľúbených nákupných miest a podobne.

Ďalšou novinkou, ktorá už našťastie nie je viazaná na Cortanu, je rozšírenie nastavení o správu procesov po spustení systému. Sekcia „Startup Settings“ poskytuje prehľad o tom, aké programy tretích strán sa spúšťajú zároveň so systémom. Používateľ tak môže aplikáciám automatické spustenie zakázať, čím dokáže urýchliť štart celého systému. Celkovo ale nejde o žiadnu veľkú novinku, nakoľko procesy doteraz bolo možné spravovať priamo cez „Správcu úloh“, prípadne nástroj „msconfig“. Dostupnosť cez systémové nastavenia by však mohla byť priateľskejšia aj pre menej skúsených používateľov, no otázne je, či vôbec budú vedieť, čo vypnúť.

Skákačka Cuphead má na konte už viac ako milión predaných kusov

Inšpirácia retro hrami z obdobia konca 80. a začiatku 90. rokov, tradičné animácie klasických rozprávok od Disney, skvelá hrateľnosť a náročné súboje s bossmi, ktoré v sebe spája dlho očakávaná hra Cuphead, prinášajú tvorcom zo štúdia MDHR sladkú odmenu.

Len dva týždne po oficiálnom vydaní si totiž na konto pripísali už viac ako milión predaných kópií svojho unikátneho retro diela. Hra vyšla pre Windows 10 a Xbox One ako súčasť programu Xbox Play Anywhere a zakúpiť sa dá aj cez obchody Steam a GOG.

A práve zaradenie do obchodu Steam malo významným spôsobom prispieť k dosiahnutiu tohto míľnika, predalo sa tam totiž viac ako 650-tisíc kusov. Svojím úspechom sa autori hrdo pochválili na oficiálnom blogu.

Microsoft jasne ukazuje, že správy o konci produktovej línie Surface boli len klebety

Ešte začiatkom októbra sa vo veľkom začali od rôznych „dobre informovaných zdrojov“ šíriť správy o tom, že produktovú radu Surface čaká skorý zánik. K tomuto názoru sa ale čoskoro začalo prikláňať aj viacero analytikov, či dokonca OEM partnerov, medzi ktorými sa objavil aj prezident a COO spoločnosti Lenovo.

Výkonný riaditeľ analytickej spoločnosti Canalys, Steve Brazier sa vyjadril, že Microsoft čoskoro skončí s výrobou hardvérových produktov série Surface, pretože Satya Nadella je človek orientovaný na softvér a cloudové technológie. Brazier sa vo svojom vyjadrení pritom oprel o nešťastný osud smartfónovej línie Microsoftu. Dodal, že produkty Surface zažívajú búrlivé obdobia – dobré a zlé štvrťroky, no celkovo sú aj tak stratové, a preto nedáva zmysel, aby Microsoft naďalej pokračoval v tomto smere.

Gianfranco Lanci z Lenova, povedal, že Microsoft jasne zarába množstvo peňazí na cloude, Windowse a Office, no jednoznačne prerába na hardvérových zariadeniach. Na základe toho,  preto nedáva zmysel, aby to dlhodobo pokračovalo. Marže v tejto oblasti sú veľmi nízke a trhový podiel Microsoftu dlhodobo nenarastá. Preto osobne verí, že Microsoft výrobu svojho hardvéru ukončí ešte pred rokom 2019.

Analytici, ktorí sa k téme vyjadrili v rovnakom duchu, pripomínali, že Microsoft s súvislosti s líniou Surface odpísal majetok v hodnote stoviek miliónov dolárov. V roku 2013 išlo o 900 miliónov dolárov kvôli neuspokojivému výsledku predajov tabletu Surface RT.

Súčasná situácia dospela do takého štádia, že sa na ňu rozhodol reagovať samotný Panos Panay, ktorý v Microsoft zodpovedá za zariadenia. Správy o údajnom konci produktov Surface označil za jasné „bulvárne klebety“ na kilometre vzdialené realite. Jasne pritom vysvetlil, že produkty Surface majú pre Microsoft, ale aj jeho partnerov ďalekosiahly význam, ktorý sa netočí len okolo ziskov. Panay pripomenul, že spomínané odpisy v hodnote 900 miliónov dolárov boli len väčšou motiváciou vytvoriť niečo skutočne inovatívne.

Dôrazne pripomenul, že množstvo inovácií, ktoré boli pôvodne predstavené v produktoch Surface sa neskôr dostali do produktov ostatných výrobcov. Produkty Surface nás tak budú sprevádzať ešte dlhú dobu, čo, zdá sa, podčiarkuje aj dnešné predstavenie novinky Surface Book 2.

Zdroj:Techradar