Pre opatrných testerov je pripravovaná vôbec prvá ochutnávka jarnej aktualizácie

Testovací okruh „Slow“ pre opatrnejších používateľov, ktorí síce chcú vopred vyskúšať novinky z pripravovanej aktualizácie pre Windows 10, no zároveň chcú minimalizovať riziko, že narazia na vážne chyby, počas príprav súčasnej aktualizácie „April 2019 Update“ zíva prázdnotou.

Testovacích verzií sa zatiaľ dočkali „Insideri“ zapojení do okruhu „Fast“ a Microsoft dokonca zverejnil aj prvé ochutnávky z aktualizácie pre rok 2020 pre tých najodvážnejších v okruhu „Skip Ahead“, no na okruh „Slow“ ako keby zabudol.

Ešte pre rokom sa dušoval, že opatrnejší testeri budú nové zostavy dostávať podstatne rýchlejšie než to bolo zvykom, no na základe toho, čo sa deje v praxi, to vyzerá tak, že program Windows Insider zapadol do starých koľají.

Na to, že akosi stráca na svojom význame bol Microsoft upozornený aj cez sociálnu sieť Twitter, a práve vďaka tomu sa verejnosť konečne dozvedela dobrú správu. Pre okruh je pripravovaná vôbec prvá testovacia verzia aktualizácie „April 2019 Update“, ktorá vraj bude zverejnená čoskoro. Najskôr ale musí prejsť prvotnou skúškou v okruhu „Fast“.

O túto informáciu sa jeden z členov tímu, ktorý zodpovedá za Windows Insider Program, podelil ešte 14. februára. Keďže sa doteraz zatiaľ nič také nestalo, nie je celkom jasné, kedy testovacia verzia uzrie svetlo sveta.

Nové rozhranie pre Xbox 360 bolo pred únikmi chránené nenápadne, no o to kreatívnejšie

Prototypy alebo predprodukčné verzie softvéru aj hardvéru sú celkom bežne z rôznych dôvodov sprístupňované ľuďom mimo úzkeho, zasväteného okruhu. Ísť môže napríklad o ukážku pre médiá, prezentáciu pre spriatelené strany alebo ľudí z iných tímov, ktorí nie sú celkom zžitý s tým, že pripravovaný produkt treba strážiť ako oko v hlave.

Čím väčší okruh ľudí má k veciam citlivej povahy prístup, tým väčšie je aj riziko, že dôjde k úniku informácií ešte pred oficiálnym odhalením, čo je samozrejme neželaným javom, či už z pohľadu marketingovej stratégie alebo celkovej konkurencieschopnosti. Najmä ak sa produkt nachádza v prvotnom štádiu a potrebné je zachovať určité tajomstvo.

Pri ukážkach alebo výpožičkách takýchto produktov preto nestačí čestné slovo a na rad prichádzajú dohody o mlčanlivosti s rôznymi pravidlami a sankciami pri ich porušení.

Tieto dohody ale majú zmysel len vtedy, ak je možné jasným spôsobom identifikovať vinníka, ktorý „informácie pustil von“. Firmy na to dnes používajú širokú škálu prísne strážených postupov, niekedy ide napríklad o rôzne nenápadné a dynamicky sa meniace vodoznaky. Kreativite sa ale v tomto smere medze rozhodne nekladú, a čím nenápadnejšie je možné ukryť nejaký identifikátor, tým lepšie.

Svoje o tom vie aj Microsoft, ktorý v časoch slávy konzoly Xbox 360 pri možných únikov používal veľmi nenápadný, no o to kreatívnejší spôsob ako identifikovať stranu, ktorá dohodu porušila. Používaný bol v súvislosti s interným testovaním nového systémového rozhrania „New Xbox Experience“. Súčasťou obrazovky v pravom dolnom rohu boli nenápadne pôsobiace kruhy obklopujúce logo Xbox, a práve tie boli používané na zakódovanie sériového čísla konkrétnej konzoly.

Kombináciou ich relatívnej pozície, veľkosti a ďalších vlastností došlo k „prekladu“ na 6 bitové sériové číslo. Pokiaľ teda niekto zverejnil snímku obrazovky nového rozhrania, zainteresované osoby v Microsofte boli schopné zistiť, kto presne to bol. Išlo o veľmi nenápadný, no efektívny spôsob. Použitím tejto metódy Microsoft dokázal odhaliť hŕstku ľudí z vlastných radov.

Ktoré hry spadajú do iniciatívy Xbox Play Anywhere? | Február 2019

Prostredníctvom služby, respektíve iniciatívy, Xbox Play Anywhere sa Microsoft rozhodol prepojiť v hernom svete počítače s Windows 10 s konzolami Xbox One. V praxi to funguje tak, že pokiaľ hra spadá do Xbox Play Anywhere, pri zakúpení digitálnej licencie cez Microsoft Store alebo Xbox Store získate verziu pre Windows 10 aj Xbox One.

Následne môžete hrať buď na konzole alebo na počítači, prípadne to kombinovať a platformu si zvoliť podľa aktuálnej nálady. Medzi platformami sa totiž synchronizuje herný postup, obsah, achievementy a podobne. To znamená, že ak si na konzole niečo rozohráte, no omrzí vás hrať z gauča, presuniete sa k počítaču a pokračuje tam, kde ste na konzole prestali.

Navyše, Windows 10 obsahuje natívnu podporu pre Xbox One gamepad, takže ten môžete pripojiť a nemusíte si zvykať na nové ovládanie. Postupom času by to taktiež mohlo fungovať aj opačne, keďže konzola Xbox One konečne dostala vo vybraných hrách podporu pre používanie klávesnice a myši. K januáru 2019 to ale bohužiaľ neumožňuje žiadna z hier zaradených do Xbox Play Anywhere.

Okrem toho má ale Xbox Play Anywhere ešte jednu pridanú hodnotu. Ak sú takéto hry zaradené do služby Xbox Game Pass, v rámci mesačného predplatného sú vám dostupné taktiež obidve verzie. To znamená, že hrať ich opäť môžete na konzole Xbox One, ale aj na počítači s Windows 10.

Zoznam hier, ktoré spadajú do Xbox Play Anywhere, k januáru 2019 obsahuje 85 nižšie vypísaných titulov, hrubo vyznačené sú tie, ktoré nájdete aj v službe Xbox Game Pass. Pre porovnanie, v auguste 2016 to bolo iba 17 hier. Ponuka sa síce rozrastá pomerne pomaly, no rozhodne je dobré vidieť, že Microsoft na svoje plány nezanevrel, naďalej im venuje pozornosť a láka vývojárov.

Zoznam bol aktualizovaný 23. februára, doplnené hry sú označené červenou farbou.

  • A Walk in the Dark
  • Alvastia Chronicles
  • Ark: Survival Evolved
  • Asdivine Hearts
  • Asdivine Hearts II
  • Ashen – plánované
  • ASTONEER
  • Battlerite – plánované
  • Crackdown 3
  • Cuphead
  • Deep Rock Galactic
  • Defunct
  • Disneyland Adventures
  • Doodle God: Crime City
  • Enter The Gungeon
  • Eternal Card Game
  • Everspace
  • Fable Fortune
  • Fallout Shelter
  • Fearful Symmetry & the Cursed Prince
  • Fernz Gate
  • Forza Horizon 3
  • Forza Horizon 4
  • Forza Motorsport 7
  • Full Metal Furies
  • Gears of War 4
  • Gears 5 – plánované
  • God of Light: Remastered
  • Guacamelee! 2
  • Halo Wars: Definitive Edition
  • Halo Wars 2
  • Hello Neighbor
  • Chronus Arc
  • I AM THE HERO
  • Killer Instinct
  • Lichtspeer: Double Speer Edition
  • Little Triangle
  • MARVEL VS. CAPCOM: INFINITE
  • Megaton Rainfall
  • Middle-Earth: Shadow of War
  • Moonlighter
  • My Brother Rabbit
  • On A Roll 3D
  • Ori and the Will of the Wisps – plánované
  • Overdriven Reloaded: Special Edition
  • Ooblets – plánované
  • Phantom Dust
  • Phantom Trigger
  • Pinball FX3
  • Rally Racers
  • ReCore
  • Riptide GP: Renegade
  • Resident Evil 7 Biohazard
  • Revenant Dogma
  • Romancing SaGa 2
  • Ruiner
  • RunestoneKeeper
  • Rush: A DisneyPixar Adventure
  • Samsara
  • Sea of Thieves
  • Silence: Whispered World 2
  • Slime Rancher – plánované
  • Snake Pass
  • Songbringer
  • Spacelords
  • Splash Blast Panic
  • Spheroids
  • State of Decay 2
  • StickType
  • SteamWorld Dig 2
  • Streets Of Rogue – plánované
  • Super Lucky’s Tale
  • Tacoma
  • Tiles
  • Tower 57 – plánované
  • The Culling
  • The Long Dark
  • The VideoKid
  • Thimbleweed Park
  • Vicious Attack Llama Apocalypse
  • Voodoo Vince: Remastered
  • Wargroove
  • We Happy Few – plánované
  • Wenjia
  • Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

 

Epic Games Store rozdáva vydarenú adventúru Thimbleweed Park

Thimbleweed Park pochádza z dielne tvorcov známych hier ako Maniac Mansion a Monkey Island, pričom tentoraz sa zamerali na príbeh tajomného sveta plného bizarných udalostí, kde sa postupne prepojí osud piatich nič netušiacich ľudí. Podivuhodná scenéria mesta, kde zastal čas, v sebe prepája prekliaty hotel, či opustený cirkus a na návštevníkov tu čaká nejedno prekvapenie.

To, čo na prvý pohľad vyzerá ako náhodné udalosti je v skutočnosti poriadne prepletené. Jednoduchý prípad vraždy sa tak postupne rozvedie do omnoho komplikovanejšieho, vzrušujúceho dobrodružstva. Hra Thimbleweed Park sa štandardne predáva za 20€, no digitálny obchod Epic Games Store ju počas najbližších dvoch týždňov (do 7. marca) rozdáva v rámci svojej pravidelnej akcie a snahy o prilákanie nových používateľov.

Tak ako vždy, aj teraz platí, že pokiaľ si hru stihnete vyzdvihnúť v dostupnom čase, súčasťou vášho herného konta zostane natrvalo.

Xbox Game Pass dostáva ďalšie posily, no niekoľko hier čaká koniec

Microsoft prostredníctvom oficiálneho blogu oznámil, že katalóg služby Xbox Game Pass tento mesiac doplní ešte o niekoľko dodatočných kúskov.

K pomerne veľkým lákadlám ako Shadow of the Tomb Raider a Batman: Return to Arkham boli od 21. februáru pridané hry HeadlanderDisney Epic Mickey 2: The Power of Two. Na sklonku mesiaca, 28. februára bude ponuka obohatená ešte o dvojicu The Walking Dead: Season 2Alien: Isolation.

Xbox Game Pass ale čaká aj zmena z úplne opačného konca – desiatka hier ju koncom tohto mesiaca opustí. Konkrétne ide o nasledovné tituly:

  • Aven Colony
  • Dovetail Games Euro Fishing
  • Kyub
  • Lumo
  • Massive Chalice
  • Mega Coin Squad
  • Resident Evil Revelations 2
  • Shadow Warrior
  • Sonic CD
  • The Final Station

Zlatí členovia Xbox Live si cez víkend môžu zahrať Halo Wars

Microsoft si pre zlatých členov služby Xbox Live aj na tento víkend pripravil niekoľko hier, ktoré si môžu na konzolách Xbox One vyskúšať v rámci takzvaných „dní bezplatného hrania“. Dostupná je dvojica hier z Halo univerza, konkrétne ide o „RTSky“ Halo Wars: Definitive EditionHalo Wars 2.

Dostupné by mali byť až do pondelka rána, približne do 9. hodiny. V prípade, že si platíte službu Xbox Live Gold, stiahnuť si ich môžete priamo cez digitálny obchod na svojej konzole. Hry zaradené do aktuálnej ponuky „Free Play Days“ je ako obvykle možné zakúpiť za znížené ceny. V tomto prípade zľava dosahuje 50%.

5 trendov, ktoré budú v roku 2019 dominovať v tlači

Podobne ako je to v prípade bezpečnosti a celého technologického sveta, aj v oblasti tlače predpovedajú popredné spoločnosti trendy nastupujúce pre najbližšie obdobie. Na päťku, ktorá by mala dominovať firemnému sektoru v tomto roku upozornila vo svojej správe spoločnosť Xerox. Aké sú teda trendy v oblasti tlače pre tento rok?

Väčší dôraz na bezpečnosť

Kvalitné zabezpečenie tlačových procesov je v súčasných podmienkach náročné. V dôsledku vývoja technológií sa tlačiarne stávajú čím ďalej častejším cieľom kybernetických útokov, ktorých počet neklesá.

Zavedenie GDPR viedlo k určitému zlepšeniu celkového zabezpečenia, stále však chýba dostatočné povedomie o rôznorodých bezpečnostných rizikách. Vzhľadom na to, že poskytovatelia riadených tlačových služieb (MPS) spravujú zariadenia prostredníctvom cloudu, bezpečnosť je ešte dôležitejšia.

Poskytovatelia tlačových služieb by teda mali rozšíriť svoje služby o vyhodnotenie a monitorovanie bezpečnosti, napríklad v spolupráci s tradičnými dodávateľmi IT zabezpečenia.

Pokračuje konvergencia tlačovín a digitalizácie

Prepojenie tlače a digitalizácie zvyšuje dopyt po integrovanom spracovaní dokumentov. Napriek rýchlemu zavádzaniu digitálnych a mobilných technológií zostáva mnoho podnikov do určitej miery závislých na tlači. Podľa štúdie spoločnosti Quocirca Global Print 2025 sa 64 % podnikov domnieva, že tlač bude aj naďalej dôležitá pre ich každodenné podnikanie až do roku 2025.

Práve tento trvalý trend vo využívaní tlačených materiálov je príležitosťou pre poskytovateľov MPS v ponuke integrovaných služieb v oblasti papieru a digitálneho workflow. Podľa spoločnosti Quocirca sa v MPS službách ujal vedúcej pozície Xerox s platformou ConnectKey, ktorá s pomocou aplikácií pretransformuje papier do digitálu. Xerox tak pomáha spoločnostiam lepšie využiť existujúce investície do tlačových služieb a poskytuje im poradenstvo, ako nastaviť pracovné procesy čo najefektívnejšie.

Cloud zlepší spoluprácu so zákazníkmi

Riadenie tlačových služieb s pomocou cloudu sa v tomto roku stane ešte dôležitejším, dokonca až zásadným. Jeho využitie znižuje náklady na tlač aj záťaž spojenú so správou viacerých serverov. Umožňuje zlepšiť spoluprácu so zákazníkmi vďaka pružnému a lacnejšiemu prístupu k tlačovým službám.

Tým zlepšuje aj prístup firiem poskytujúcich tlačové služby k menším a stredným podnikom (SMB) ako ku klientom. Niekoľko firiem už vykročilo týmto smerom. Ide napríklad o Lexmark, Xerox a Ricoh spolu s Y Soft, ktorí by mali svoje ponuky aj naďalej rozširovať.

Odbornosť v oblasti IT služieb zohrá zásadnú úlohu

Podľa výskumu spoločnosti Quocirca Print 2025 začnú firmy postupne do roku 2025 uprednostňovať poskytovateľov IT služieb pred tradičnými dodávateľmi tlače. Pokiaľ si firmy budú chcieť udržať svoju pozíciu prirodzene, alebo vďaka partnerstvu so skúsenými poskytovateľmi IT služieb, budú musieť rozšíriť ponúkané produkty, služby a zabezpečenie v rámci celkových poskytovaných služieb.

Do tlače vstupuje umelá inteligencia

Rôzne pracovné technológie začnú využívať umelú inteligenciu pre uľahčenie jednotlivých pracovných úkonov. V roku 2018 došlo k zavedeniu niektorých základných schopností rozpoznávania hlasu pre inteligentné tlačiarne a multifunkčné zariadenia, napríklad v spoločnosti Xerox a HP.

Tento rok sa dá očakávať ďalšie vylepšenie, ktoré bude do značnej miery závisieť od partnerstiev so spoločnosťami, ako sú napríklad Google a Amazon. Pri tradičných poskytovateľoch tlačových služieb bude kľúčové rozvíjať práve schopnosti v tejto oblasti, ak si budú chcieť naďalej udržať svoju úlohu dodávateľov tlačových služieb pre pracoviská a kancelárie budúcnosti.

Záverom

Napriek tomu, že pozorujeme silný trend digitalizácie a smerovanie k inteligentným pracoviskám, klasická tlač stále zostáva v hľadáčiku firiem. Digitálna premena bude i naďalej aktuálna pre väčšinu podnikov, ako aj príležitosťou pre priemyselných hráčov, aby ich výrobky a služby predstavovali prostriedok na pomoc podnikom v riadení a zvyšovaní ich efektivity.

Tlač na pracovisku sa môže postupne znižovať, ale celkom nezmizne, a tí dodávatelia, ktorí budú mať najväčšiu pravdepodobnosť na úspech, budú práve tí, ktorí rozširujú svoje ponuky a softwarové kompetencie tak, aby slúžili širším požiadavkám na informačné technológie. Tlačený a digitálny svet sa bude čím ďalej tým viac prepájať.

Náš tip
Čo prinesie technologický rok 2019? Cisco predpovedá týchto 6 trendov

Nastavená stratégia Lenovu prináša skvelé výsledky, hlási rekordný príjem pred zdanením

Lenovo zverejnilo ekonomické výsledky za tretí fiškálny štvrťrok, ktorý končil k 31. decembru. Vyplýva z nich, že spoločnosť pokračuje v nastúpenom trende kontinuálneho rastu.

Dosiahla tržby v hodnote 14 miliárd dolárov, čo predstavuje viac ako 8,5% medziročný rast, pričom zelené čísla vykázala naprieč všetkými svojimi skupinami. Príjmy pred zdanením dosiahli 350 miliónov dolárov, čistý zisk bol vyčíslený na 233 miliónov dolárov.

Na dosiahnuté úspechy je celkom prirodzene hrdý generálny riaditeľ spoločnosti, Yang Yuanqing, ktorý pochvaľuje „cestu Inteligentnej Transformácie“, nastavenú podnikateľskú dynamiku a inovácie v kľúčových oblastiach.

To, čo ma najviac potešilo, je to, ako spoločnosť Lenovo prehlbuje súčasný trend v odvetví – sme silní, v tomto štvrťroku sme dosiahli rekordné výsledky a stále rastieme, uviedol Yang Yuanqing, predseda a generálny riaditeľ spoločnosti Lenovo.

Prehľad výsledkov jednotlivých skupín

Skupina pre osobné počítače a inteligentné zariadenia počas štvrťroka dosiahla tržby v objeme 10,7 miliardy dolárov s medziročným rastom 11,6%.

Rozhýbal sa predaj počítačov, kde medziročne došlo k polepšeniu o 16% a pre Lenovo to znamenalo udržanie miesta svetového lídra v oblasti predaja osobných počítačov s trhovým podielom 24,6%. Z týchto údajov teda vyplýva, že každé štvrté predané zariadenie nieslo logo Lenovo.

Skupina pre mobilné zariadenia, ktorá bola v predošlom štvrťroku stabilizovaná, teraz už, vôbec prvýkrát od akvizície Motoroly, dosiahla zisk. Dosiahla to vďaka realizácii novej stratégie so zameraním na kľúčové trhy, zredukovaniu nákladov a zefektívnenia produktového portfólia.

Skupina dátových centier zaznamenala piaty po sebe idúci štvrťrok s rastom zisku. Medziročne dokonca došlo k nárastu tržieb o 31% na 1,6 miliardy dolárov.

Náš tip
Lenovo hlási silný druhý kvartál, verí v úspech druhého Yoga Booku aj skladateľné displeje

Crackdown 3 nenapĺňa očakávania

Od prvého predstavenia tretieho prírastku série Crackdown do jeho reálneho vydania uplynulo takmer päť rokov. Hra je pre verejnosť dostupná už takmer týždeň, čo predstavuje dostatok času na to, aby sa recenzie od odborníkov aj verejnosti utriasli a ukázalo sa, či skutočne ide o taký prémiový titul ako to bolo prezentované.

Už letmý pohľad na agregátor recenzií Metacritic, bohužiaľ ukazuje, že po tak dlhom vývoji a opakovaných odkladoch s odvolávaním sa na snahu o dosiahnutie vysokej kvality, ktorú si takáto hra zaslúži, hráči jednoducho čakali viac, než nakoniec dostali.

Crackdown 3, hra, ktorá mala byť klenotom herného portfólia pre konzoly Xbox One, sa bohužiaľ stala len ďalším priemerným kúskom s nenaplneným potenciálom a väčšina sa zhoduje, že pri plnej cene sa jej kúpa zdôvodňuje dosť ťažko.

Kritizovaná je najmä za nedotiahnutý multiplayer, zastaralé technické spracovanie a chýbajúce inovácie, čo v kombinácii s vysoko nastavenou cenou a chýbajúcou iskrou Crackdown 3 stavia do pozície „béčkovej“ zábavy, nie „AAA“ titulu, na ktorý sa čakalo.

Napriek tomu recenzie uvádzajú, že Crackdown 3 dokáže ponúknuť množstvo nespútanej zábavy, no lepšie než ju kupovať v plnej cene, je buď počkať na nejakú tú zľavu alebo investovať pár € do predplatného Xbox Game Pass.

Hra patrí do iniciatívy „Xbox Play Anywhere“, čo znamená, že v prípade digitálnej licencie máte prístup ku verzii pre Xbox One aj počítače s Windows 10. Za tých 30 dní, ktoré máte k dispozícii, ak si službu Xbox Game Pass predplatíte, si užijete plno zábavy, a pokiaľ by vás Crackdown 3 rýchlo omrzel, siahnuť môžete po desiatkach ďalších hier z dostupnej ponuky.

Prípade, ak ste to ešte nespravili, siahnuť môžete po 14-dňovej skúšobnej dobe a do hrania sa pustiť úplne zadarmo.

Microsoft podporí rozvoj digitálnych zručností na Slovensku a v Česku aj tento rok

Stovky detí a učiteľov na Slovensku aj v Česku môžu v tomto roku získať zadarmo digitálne zručnosti. Akadémia programovania, spoločný projekt Microsoftu Česká republika a Slovensko a neziskových organizácií Aj TY v IT a Czechitas, získala pre veľký úspech aj v tomto roku podporu materskej spoločnosti.

„Medzi uchádzačmi o Microsoft grant Digitálne zručnosti bolo množstvo kvalitných projektov z celého sveta a výberový proces bol veľmi náročný. Sme veľmi radi, že medzi vybranými projektmi bola aj naša úspešná Akadémia programovania.

Projekt dokonca získal vyššiu finančnú podporu než v minulosti, čo potvrdzuje jeho kvalitu a dosah. Digitálne zručnosti budú pre získanie práce v budúcnosti rovnako nevyhnutné, ako je dnes napríklad znalosť angličtiny,“ hovorí Rudolf Urbánek, generálny riaditeľ Microsoftu Česká republika a Slovensko.

Cieľom projektu je v tomto roku vyškoliť na Slovensku a v Česku spolu priamo, online a nepriamo vyše 1 600 učiteľov a takmer 6 500 detí. Ďalších odhadom 13 500 detí oslovia vyškolení pedagógovia v školách.

O čom je Akadémia programovania?

Cieľom Akadémie programovania je zvyšovať kvalifikáciu učiteľov nielen informatiky na základných a stredných školách, vzdelávať deti a mladých ľudí v počítačových vedách a vybudovať komunitu prívržencov programovania. Veľká časť aktivít sa zameriava najmä na dievčatá a ženy, ktoré získajú digitálne zručnosti vrátane základov programovania. Môžu sa tak lepšie uplatniť na trhu práce.

Aj TY v IT na Slovensku

Na Slovensku bolo vlani počas prvého ročníka projektu Akadémia programovania v spolupráci s neziskovkou Aj TY v IT vyškolených 120 učiteľov a 90 dievčat. Na jednej z akcií v rámci iniciatívy Hodina kódovania viedol workshop programovania pre takmer 30 dievčat aj Rudolf Urbánek.

„V súčasnosti nenájdete na slovenských vysokých školách zameraných na IT veľa študentiek. Prevláda stereotyp, že IT je doménou mužov. Cieľom Aj TY v IT je zmena tohto presvedčenia, a to prostredníctvom seminárov, praktických diskusií, stretnutí so ženami už aktívnymi na poli IT.

Sme radi, že s projektom Akadémia programovania s Microsoftom ideme ďalej. Plánujeme osloviť a pracovať s dievčatami v rámci školského systému tak, aby boli lepšie pripravené na trh práce,“ vysvetľuje Petra Kotuliaková, riaditeľka združenia Aj TY v IT.

Na Slovensku sa školenia pedagógov v tomto roku zamerajú najmä na učiteľov informatiky, ktorým lektori predstavia učebnú pomôcku BBC micro:bit a jej rozsiahle využitie vo výučbe programovania na základných a stredných školách. Viac ako tri desiatky vzdelávacích aktivít pre deti sa sústredia na dievčatá.

Celkovo má byť vyškolených 60 pedagógov a 180 dievčat sa zúčastní na pravidelných krúžkoch alebo jednorazových workshopoch. Ďalších 1 500 detí na základných a stredných školách projekt zasiahne prostredníctvom vyškolených učiteľov.

Czechitas pomôže v Česku

Microsoft Česká republika a Slovensko organizuje Akadémiu programovania v spolupráci s Czechitas v Českej republike už viac ako štyri roky. Za ten čas bolo vyškolených vyše 250 učiteľov, ktorí mohli následne digitálne vzdelávať štyri tisícky žiakov. Ďalších tritisíc českých detí sa vďaka projektu zúčastnilo na jednodňových intenzívnych IT seminároch a celonárodných podujatiach ako Európsky týždeň programovania, Hodina programovania či Dievčenský deň.

Ambície projektu v Česku v tomto roku opisuje riaditeľka a zakladateľka Czechitas Dita Přikrylová:

„Tento rok plánujeme vyškoliť v digitálnych zručnostiach v školstve 180 učiteľov a ďalších 300 online, čo je viac, ako sa podarilo za štyri roky. Plánujeme dovzdelávať v oblasti IT a digitalizácie viac ako šesťtisíc detí a študentov, či už prostredníctvom celodenných seminárov, špeciálnych vyučovacích hodín alebo online. Ďalej chceme, aby ďalších 20-tisíc mladých ľudí počulo o našom projekte a vedelo, prečo je dobré pracovať v IT.“

Prehľad zliav v ponukách Deals with Gold a Spotlight Sale | [8/2019]

Microsoft a herné vydavateľstvá pre hráčov na konzolách Xbox 360 a Xbox One každý týždeň znižujú ceny vybraných hier.

Zatiaľ čo niektoré ponuky sú určené len predplatiteľom služby Xbox Live Gold, kedy ide o takzvanú ponuku Deals with Gold, iné môžu využiť aj bežní používatelia Xbox Live.

„Nová“ aplikácia Office je dostupná pre všetkých používateľov Windows 10

O tom, že aplikáciu „Môj Office“ vo Windows 10 nahradí modernejšia verzia s prostým názvom „Office“ sme sa dozvedeli ešte koncom minulého roka, no až teraz, po dvojmesačnom testovaní, sa táto zmena stáva realitou.

Novinka je konečne pripravená na ostrú prevádzku, k používateľom Windows 10 sa má dostať počas najbližších týždňov cez obchod Microsoft Store ako jednoduchá aktualizácia staršej aplikácie „Môj Office“.

Napriek zmene dizajnu a mena sa jej celkové poslanie nemení. Naďalej pôjde o  centrum združujúce kancelárske aplikácie balíka Office, komunikačný nástroj Skype, poštový klient Outlook, úložisko OneDrive a ďalšie nástroje užitočné pre kancelársku prácu – Office Lens a Microsoft To-Do. Z jedného rozhrania ich je možné pohodlne nainštalovať a následne ich spúšťať.

Po prihlásení do Microsoft konta s aktívnym predplatným v službe Office 365 je tu tiež možné pristupovať k rozpracovaným dokumentom či správe predplatného.

Firmy môžu aplikáciu čiastočne prispôsobiť svojej kultúre kozmetickými úpravami ako sú logá, prípadne pridať prístup k ďalším aplikáciám, ktoré zamestnanci používajú. Okrem toho je v rámci firmy možné vyhľadávať zdieľané dokumenty, kontakty či ďalšie údaje.

Microsoft uvádza, že novú aplikáciu Office je možné používať takmer s každou verziou prakticky rovnomenného kancelárskeho balíka. Konkrétne spomína všetky predplatné Office 365, „krabicovky“ Office 2016 a Office 2019 a bezplatnú webovú verziu Office Online.

V Microsoft Store boli aplikácie, ktoré potajme ťažili kryptomenu Monero

Digitálny obchod Microsoft Store je uvádzaný ako bezpečný zdroj aplikácií, nakoľko to, čo je v jeho ponuke malo prejsť akýmsi „auditom“ zo strany Microsoftu. Na tomto princípe vysokej bezpečnosti sa stavalo aj pri propagácii operačného systému Windows 10 vo verzii S, kde je možné inštalovať iba aplikácie z Microsoft Store.

Ako sa ale opakovane ukázalo, nie vždy je to všetko také ideálne, ako by si človek prial. V polovici tohto mesiaca upozornila bezpečnostná spoločnosť Symantec na skutočnosť, že v Microsoft Store sa nachádza 8 aplikácií, ktoré vykonávajú „záškodnícku“ činnosť.

V tomto prípade išlo o využívanie výpočtového výkonu zariadenia na ťaženie kryptomeny Monero, a to bez vedomia používateľa. Zaujímavé je aj to, že hoci podľa popisu boli predmetné aplikácie do obchodu pridané z troch rozdielnych účtov, analýza zdrojového kódu naznačuje, že pochádzať by mohli od jedného a toho istého tvorcu.

Koľko používateľov bolo touto situáciou dotknutých nie je známe, no podľa odhadov a na základe počtu hodnotení by sa čísla mohli pohybovať v tisíckach. Recenzie však mohli byť umelo „nafúknuté“, aby aplikácie vyzerali lákavejšie a stiahlo si ich viac používateľov. Microsoft na situáciu po upozornení rýchlo zareagoval a všetky problematické aplikácie zo svojho obchodu odstránil.

Pre konzoly Xbox One je dostupná februárová aktualizácia „1902“

Pre konzoly rodiny Xbox One je od minulého týždňa dostupná nová systémová aktualizácia s veľkosťou približne 400 MB. Hoci za ostatné roky sme si pri konzolách mohli zvyknúť na podobný systém rozsiahlejších aktualizácií, tak ako je to v prípade Windows 10, tentokrát sme sa nedočkali žiadnych výraznejších noviniek či nových funkcií.

Aktualizácia s označením „1902“ sa nesie čisto v duchu opravovania chýb a celkového ladenia systému. Za zmienku stojí hlavne vyriešenie „pádov“ systému, vylepšená rýchlosť systémového rozhrania, zníženie odozvy pri používaní myšky, zlepšenie inštalácie „FastStart“ titulov, vylepšenie rýchlosti pre LAN pripojenia a zlepšenie výkonu pri 4K hrách.

Audio

  • Pridané opravy pre zvýšenie spoľahlivosti Cortany.
  • Odpojenie slúchadiel počas prehrávania videí viac nespôsobí stratu zvuku a zamrznutie prehrávania.
  • Vylepšené správanie audio systému pri prepínané medzi domovskou obrazovkou a hrou alebo aplikáciou.

Cortana

  • Zlepšené reakcie Cortany na príkazy.

Konzola

  • Opravený problém, ktorý spôsoboval, že systém na niektorých konzolách nečakane prestal pracovať.

Domovská obrazovka

  • Vylepšené rýchlosť rozhrania.

Myš

  • Zníženie odozvy pri používaní myšky.

Hry a aplikácie

  • Vylepšený inštalačný proces pre FastStart tituly.
  • Opravený problém, kedy v niektorých hrách zlyhalo načítanie videoscén, čo spôsobilo, že hra prestala reagovať.
  • Opravený problém, kedy aplikácie ako Avatar Editor a Microsoft Rewards nefungovali pri prvom spustení.

Systém

  • Opravený problém, kedy pri inštalácia aktualizácií skončila chybou E203.
  • Vylepšená rýchlosť sieťového portu.
  • Vylepšená rýchlosť a spoľahlivosť pre ukladanie hier pokiaľ dôjde k ich pozastaveniu.
  • Vylepšená rýchlosť sekcie „My games & apps“.
  • Vylepšená rýchlosť obrazovky nečinnosti.
  • Vylepšený vizuálny výkon pri hraní hier v rozlíšení 4K.
  • Vylepšená rýchlosť sekcie Guide.

Video

  • Opravené chyby, ktoré znižovali použiteľnosť funkcie Game DVR.

Microsoft pracuje na troch verziách Windows 10 naraz

Vývoj operačného systému Windows 10 podľa všetkého značne pritvrdil. Microsoft cez oficiálny blog oznámil, že aktuálne pracuje nie na dvoch, ale hneď na troch nadchádzajúcich verziách svojho systému.

Najbližšia, jarná aktualizácia „April 2019 Update“ je už takmer dokončená a vývojári sa pomaly, ale isto, začínajú zameriavať na jej ladenie a opravy chýb, preto sa celkom prirodzene začalo s prvotnými prácami na tohtoročnej jesennej aktualizácii.

Takýto postup je vcelku bežný a zažili sme ho už opakovane, no to, že vybraným Insiderom sú ponúkané testovacie verzie jarnej aktualizácie pre rok 2020, „20H1“, je celkom prekvapivé.

Zástupcovia Microsoftu objasnili, že tento postup bol zvolený kvôli náročnosti pripravovaných úprav, ktoré jednoducho vyžadujú viac času pre implementáciu a testovanie. Aké presne zmeny to majú byť zatiaľ nie je známe a dostupná zostava 18836 neobsahuje žiadne novinky, len opravy chýb.

Prvé testovacie verzie aktualizácie pre jeseň tohto roka, označovanej ako „19H2“, majú byť pre členov programu Windows Insider uvoľnené v najbližších týždňoch, po tom, čo testovanie „April 2019 Update“ prinesie požadované výsledky.

Microsoft pritom avizuje, že aktívnejšie bude využívať aj testovací okruh „Release Preview“, ktorým doteraz prešli testovacie verzie len veľmi sporadicky.

Okruhmi Fast a Release Peview budú v dohľadnej dobe postupne prechádzať testovacie verzie aktualizácií „19H1“ a „19H2“, zatiaľ čo okruh Skip Ahead bude určený pre budúcoročné novinky v „20H1“. To sa ale postupne bude meniť, najmä s ohľadom na to, že tohtoročná jarná aktualizácia bude čoskoro dostupná vo finálnej verzii. K osudu okruhu Slow sa zatiaľ Microsoft jasne nevyjadril.

NAY Windows Roka 2018 – Spustené 4. kolo hlasovania

Aktuálne bolo odštartované posledné kolo hlasovania NAY Windows Roka 2018, v ktorom o vašu priazeň bojujú nové produkty z produkcie známych výrobcov.

Ide o produkty z posledného kvartála minulého roka a nakoľko niektorí výrobcovia svoje nové produkty predstavili na výstave IFA, ku koncu roka bolo noviniek pomenej, čo sa odráža aj na ponuke vybraných kategórií.

Hlasovanie je spustené na stránke ankety windowsroka.sk a zapojiť sa môžete až do 3. marca 2019, kedy dôjde k ukončeniu aktuálneho kola a postupnému vyhodnoteniu odovzdaných hlasov.

Koncept naďalej zostáva rovnaký – v každej zo štyroch kategórií sa vyberá jeden favorit, zariadenie, ktoré podľa vás predstavuje to najlepšie a spomedzi ostatných jasne vyčnieva.

Anketa NAY Windows Roka 2018 má, okrem iného, za úlohu pomôcť pri výbere tých najlepších Windows zariadení, ktoré boli prezentované počas roka 2018, prípadne sa v danom roku dostali na trh.

Vďaka ankete má široká verejnosť možnosť zoznámiť sa s najnovšími zariadeniami s operačným systémom Windows, ako aj s najzaujímavejšími technologickými vychytávkami, ktoré majú potenciál do sveta IT priniesť niečo skutočne netradičné.

Odovzdaním svojho hlasu nielenže pomôžete vybrať atraktívny produkt, no zároveň sa po ukončení tretieho kola zapojíte do zlosovania o vecné ceny. Súčasne budete zaradení do finálneho zlosovania, ktoré prebehne po ukončení celej ankety a kde môžete vyhrať hodnotné ceny ako je napríklad konzola Xbox One.

Pokiaľ ste hlasovali v predošlom kole, zapojiť sa samozrejme môžete opakovane v tomto, ako aj ďalších kolách.

Okrem toho, stále máte možnosť zvýšiť svoju šancu na výhru. Pozvaním aspoň 5 priateľov do ankety ste automaticky zaradení do žrebovania o kancelársky balík Office 365 Personal.

Šéf Microsoftu zdôraznil záväzky voči hernému segmentu, ktorý slávi úspechy

Microsoft tento mesiac oznámil svoje hospodárske výsledky za štvrtý kvartál roka 2018, čo okrem iného ukázalo, že doterajšie investície do herného segmentu postupne začali prinášať svoje ovocie. Služba Xbox Live zaznamenala 64 miliónov aktívnych používateľov a tržby hernej divízie medziročne narástli o 8% na pozoruhodných 4,23 miliardy dolárov.

To, že firma bude naďalej pokračovať v investíciách do hier a služieb pre hráčov potvrdil aj generálny riaditeľ Satya Nadella počas konferenčného hovoru s investormi. Vyzdvihol pritom Xbox Game Pass a Mixer, pripravovanú službu xCloud aj hernú sériu Minecraft.

Pokračujeme v nasledovaní našich rozsiahlych možností ako transformovať spôsob ako sú hry distribuované, hrané a sledované. Naše investície do obsahu, komunity a cloudových služieb na všetkých dostupných koncoch, sa pretavili do rekordného zapojenia hráčov aj rekordných príjmov v prepočte na jedného hráča a podpísali sa aj na našom doteraz najziskovejšom štvrťroku, k čomu prispeli aj softvérové riešenia a rôzne služby.

Za tento štvrťrok sme získali ďalšie dva herné štúdia, vďaka čomu ich máme celkovo trinásť a možnosti pre tvorenie vlastného herného obsahu sa za ostatného pol roka viac než zdvojnásobili. Narástol aj záujem o predplatné Xbox Game Pass a streamovaciu službu Mixer, kde zapojenie zo strany hernej komunity dosiahlo historické maximum.

Minecraft, ktorý je naďalej jednou z najpopulárnejších a najtrvácnejších herných sérií taktiež dosiahol rekordný príjem nakoľko sme sa rozšírili na nové platformy, oblasti a segmenty. Platorfma PlayFab tento kvartál zaznamenala viac než miliardu hráčskych účtov.

Služba xCloud bude vo fáze verejného testu dostupná ešte tento rok vzhľadom na to, že dosahujeme veľké pokroky v našich ambíciách vytvoriť hernú platformu svetovej triedy naprieč mobilným, počítačovým aj konzolovým segmentom.

Náš tip
Microsoft reaguje na evolúciu značky Xbox, spolok herných štúdií premenoval na Xbox Game Studios

Tmavý režim čoskoro dostane aj poznámkový blok OneNote

Tmavý režim pre aplikácie naberá v ostatnej dobe na popularite. Okrem internetového prehliadača Chrome a aplikácie Pošta sa ho tak v dohľadnej dobe dočká aj komplexný poznámkový blok OneNote. Upozornil na to portál Aggiornamenti Lumia.

Tento prídavok už dlhšiu dobu požadovali samotní používatelia, na čo sa programátori v Microsofte zjavne rozhodli konečne reagovať. Aktuálna, no interná, verzia aplikácie tmavý režim už obsahuje a ten pokrýva celé používateľské prostredie s výnimkou oblasti pre písanie samotných poznámok a vkladanie ďalšieho obsahu. To sa ale ešte môže zmeniť.

Podobne ako v prípade aplikácie Pošta, aj OneNote bude svoju farebnú tému prispôsobovať tomu, aký má používateľ nastavený farebný režim pre Windows 10. Okrem toho sú plánované aj nešpecifikované vylepšenia pre lepšiu orientáciu v rozhraní aplikácie.

Kedy presne by mohla byť nová verzia OneNote dostupná zatiaľ nie je známe, no nemalo by to trvať príliš dlho.

Microsoft reaguje na evolúciu značky Xbox, spolok herných štúdií premenoval na Xbox Game Studios

Microsoft počas svojej nedávnej relácie Insider Xbox ohlásil februárové prírastky pre službu Xbox Game Pass, no okrem toho sa podelil aj o niekoľko menších noviniek. Medzi nimi sa mihla aj informácia o premenovaní združenia herných vydavateľstiev, Microsoft Studios, ktoré bude po novom niesť názov Xbox Game Studios.

Zmena má lepšie odrážať skutočnosť, že Microsoft a pridružení partneri chcú svoje aktivity presunúť pod značku Xbox, aby to lepšie odrážalo jej zameranie na všetkých hráčov, a to bez ohľadu na to, či hrajú na počítačoch alebo konzolách. Herná divízia totiž už nezahŕňa len konzoly Xbox, ale rozsiahle portfólio produktov a celá značka Xbox sa tak značne vyvinula.

Do Xbox Game Studios spadá celkovo 13 herných vývojárov a vydavateľov. Množstvo z nich má za sebou úspešné produkty a obľúbené série.

  • 343 Industries (Halo)
  • The Coalition (Gears of War 5)
  • Compulsion Games (We Happy Few)
  • The Initiative
  • inXile Entertainment (Wasteland 2)
  • Minecraft (Minecraft)
  • Ninja Theory (DmC: Devil May CryHellblade: Senua’s Sacrifice)
  • Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas)
  • Playground Games (Forza Horizon)
  • Rare (Sea of Thieves)
  • Turn 10 Studios (Forza Motorsport)
  • Undead Labs (State of Decay)
  • Xbox Global Publishing Group

Microsoft navyše neustále rozširuje svoje rady o nových vývojárov a ľudí, ktorí majú bohaté skúsenosti v hernom odvetví. Koncom januára sa k firme ako „šéf portfólia pre Xbox“ pripojil Damon Baker z Nintenda. Okrem toho sa na stranu Microsoftu pridal aj Chris O’Neill, jeden z tvorcov oceňovanej série God of War.

Dostupné februárové opravné aktualizácie pre Windows 10

Zaužívané vydávanie opravných aktualizácií pre operačné systémy Windows pokračuje, čo znamená, že druhý utorok v mesiaci prináša pravidelnú dávku opráv spolu s bezpečnostnými záplatami. Tentokrát sme sa nedočkali záplavy opravených nedostatkov, ale len menších, cielených opráv.

Aktualizácia s označením KB4487044 pre najnovšiu verziu Windows 10 svojou inštaláciou posúva označenie zostavy na 17763.316 a podľa oficiálneho zoznamu rieši len päťku špecifických nedostatkov. Jej zvyšná časť sa potom venuje už len bežným bezpečnostným záplatám pre rôznorodé súčasti operačného systému.

  • Opravený problém, ktorý spôsoboval, že v systéme nebolo možné korektne nastaviť hodnotu LmCompatibilityLevel v registroch. Tá špecifikuje autentifikačný mód protokolu NTLM.
  • Opravená bola chyba spôsobujúca, že aplikácie, ktoré používajú databázu Microsoft Jet s formátom súborov programu Microsoft Access 97, nebolo možné korektne otvoriť, ak databáza obsahovala názvy stĺpcov s viac ako 32 znakmi.
  • Opravená chyba, ktorá prehliadaču Microsoft Edge zabraňovala  prístupu k službám a webom pomocou IP adries.
  • Opravený problém so službou Windows Hello for Business, ktorý zabraňoval prihláseniu.
  • Opravená chyba v systéme pre Microsoft HoloLens, ktorá vo vybraných prípadoch umožňovala obísť zabezpečené prihlasovanie.
  • Súčasťou sú aktualizácie zabezpečenia pre skriptovací mechanizmus Microsoft, Microsoft Edge, Windows Server, databázový systém Microsoft JET, Internet Explorer, úložisko a súborové systémy Windowsu, komponent Windows Graphics,  bezdrôtovú sieť systému Windows, platformy aplikácií a architektúry systému Windows a komponenty Windows Input a Composition.

Druhá najpoužívanejšia verzia Windows 10, 1803, dostala opravnú aktualizáciu KB4487017, ktorá má, až na niekoľko drobností, prakticky totožný obsah.

  • Opravený problém, ktorý spôsoboval, že v systéme nebolo možné korektne nastaviť hodnotu LmCompatibilityLevel v registroch. Tá špecifikuje autentifikačný mód protokolu NTLM.
  • Opravená bola chyba spôsobujúca, že aplikácie, ktoré používajú databázu Microsoft Jet s formátom súborov programu Microsoft Access 97, nebolo možné korektne otvoriť, ak databáza obsahovala názvy stĺpcov s viac ako 32 znakmi.
  • Opravená chyba, ktorá prehliadaču Microsoft Edge zabraňovala  prístupu k službám a webom pomocou IP adries.
  • Pridaná podpora funkcie Preload pre protokol HTTP Strict Transport Security (HSTS) v prehliadačoch Microsoft Edge a Internet Explorer.
  • Súčasťou sú aktualizácie zabezpečenia pre skriptovací mechanizmus Microsoft, Internet Explorer, platformy aplikácií a architektúry systému Windows, komponent Windows Graphics, komponenty Windows Input a Composition, Microsoft Edge, úložisko a súborové systémy Windowsu, Windows Server a  databázový systém Microsoft JET.

V obidvoch prípadoch sú aktualizácie dostupné klasickými cestami, pre používateľov to znamená, že ide o nástroj Windows Update.

Náš tip
Ako zistím akú verziu Windows 10 mám nainštalovanú?

ShowIT je zvláštnym miestom…

Ako dlho trvá, kým z niečoho vznikne tradícia? Dva, tri alebo päť rokov? Hoci o tejto otázke by sa dalo dlhšie polemizovať, vzdelávaciu konferenciu ShowIT, ktorá tento rok oslávila svoje desiate narodeniny, za tradičnú označím bez najmenších obáv.

Veď fundovaní odborníci tu v spolupráci so školiacim strediskom GOPAS každoročne pozdvihujú povedomie o nových nástrahách a šíria vedomosti z rôznych oblastí tak širokého sveta, ako len svet informačných technológií môže byť. ShowIT je aj miestom, kde kultivujú silné myšlienky a aktívne debaty počas prestávok medzi prednáškami sa stávajú prostredím pre získanie nových kontaktov, ale aj stretnutie starých známych.

Tohtoročná konferencia sa pridŕžala svojich zaužívaných štandardov, no napriek tomu bola akási iná. Prostredie priestranných kinosál s obrovskými obrazovkami, kde sa premietalo „know-how“ spojené s veselou vravou medzi účastníkmi, dopĺňali stánky partnerov, kde sa človek mohol pristaviť a dozvedieť sa aj niečo pomimo.

Časť prevažne mužského osadenstva lákal najmä do červených farieb zladený stolík firmy Red Hat, v ktorom vábila kombinácia umu a pohľadnosti. Zaviesť vás to mohlo aj do stánku spoločnosti Microsoft, ktorá je mimochodom hlavným partnerom celej konferencie a medzi prednášajúcimi ľahko nájdeme ľudí, ktorí sa honosia titulom Microsoft Most Valuable Professional. Microsoft priestor využil aj na to, aby vystavil svoje “železo” a každý sa mohol pokochať kúskami ako Surface GO či Surface Laptop.

Niektorých prednášajúcich už možno označiť za „inventár“, a aj nezapáleným „ajťákom“, ktorí si to tu opäť prišli iba odsedieť, lebo na tom trval šéf, musí v hlave skrsnúť myšlienka: „Toho chlapa som už niekde videl!“. V GOPASe ale zjavne vedia, čo robia a ako skladajú svoju hernú zostavu, keďže každý rok dokážu zaplniť stovky miest.

Priestor na pochybnosti o odbornosti prednášajúcich nie je príliš široký, koniec-koncov za každým z nich stojí dlhosiahly zoznam referencií, úspechov a množstva pripomienok z dotazníkov, ktoré sú účastníkom tejto konferencie pravidelne podsúvané.

Ono totiž, môžete byť aj tým najväčším odborníkom, no keď sa o svoje poznatky a myšlienky neviete záživne podeliť, blok prednášok stráca na svojom význame a namiesto účasti na konferencii môžu ajťáci študovať dokumentáciu vo svojom prirodzenom prostredí, a za lacnejšie. Z toho, čo som mal možnosť vidieť tento rok, ShowIT s úrovňou prednášok problém nemá a ľudia sa tu radi vracajú. Medzi účastníkmi sa blysli dokonca aj takí, ktorí nevynechali ani jediný ročník.  

Hoci konferencia oslavovala svoju dekádu, povestným magickým číslom sa nezdala byť desiatka, ale skôr trojka. Konferencia ShowIT trvala 3 dni, odohrávala sa v 3 kinosálach a každý si mohol vyberať z 3 prednáškových okruhov. Rôznorodý program aj vďaka tomu ponúkal dostatok priestoru na to, aby si každý vedel svoju agendu vyskladať tak, aby mu tých pár hodín odborných informácií dal čo najviac.

ShowIT je zvláštnym miestom, akoby iným svetom, kde zdanlivo neplatia bežne zabehnuté konvencie. Pre nestranného pozorovateľa prináša aj množstvo zaujímavých okamihov. Do pamäte sa mi vryl hlavne jeden moment zo stredy. Prechádzal som priestormi a nasával atmosféru, čo ma prirodzene zaviedlo aj na prednášky.

A práve tu som sa pozastavil nad rôznorodosťou sveta informačných technológií. Zatiaľ čo jedna sála počúvala o novinkách v Xamarin Forms 3.0, v druhej sa sa prednášajúci zapálene snažil pozdvihnúť štábnu kultúru „ajťákov“, ktorí sú opradení množstvom stereotypov a snažil sa vysvetliť, že pohodlie pri práci je síce dôležité, no nie vždy je vhodné ísť za šéfom v kraťasoch, a že slovo kravata nie je nadávka.  

ShowIT je pre mňa zvláštnym miestom, preto sa tam vždy rád zastavím, a pokiaľ budete mať možnosť, mali by ste sa aj vy. Prakticky z každej konferencie si totiž niečo odnesiete, veď nejaké to pero a materiály sa nájdu vždy, no v prípade ShowIT máte reálnu šancu, že to budú aj poznatky užitočné pre váš ďalší profesný život.

Prehľad zliav v ponukách Deals with Gold a Spotlight Sale | [7/2019]

Microsoft a herné vydavateľstvá pre hráčov na konzolách Xbox 360 a Xbox One každý týždeň znižujú ceny vybraných hier.

Zatiaľ čo niektoré ponuky sú určené len predplatiteľom služby Xbox Live Gold, kedy ide o takzvanú ponuku Deals with Gold, iné môžu využiť aj bežní používatelia Xbox Live.

Platená podpora pre Windows 7 firmy vyjde poriadne draho

Rozšírená podpora pre Windows 7 konči 14. januára 2020, no pre firmy a organizácie, ktoré z nejakých dôvodov nie sú do tohto termínu schopné alebo ochotné svoje zariadenia inovovať na novšiu verziu Windows, bude Microsoft ponúkať dodatočnú, no platenú bezpečnostnú podporu.

To znamená, že firmy, ktoré si zaplatia budú mať prístup k ďalším bezpečnostným záplatám, ktoré ich zariadeniam s Windows 7 poskytnú potrebné opravy zraniteľností, aby sa nestali ľahkým terčom pre útočníkov v kybernetickom priestore.

Platená podpora je označovaná ako „Extended Security Updates“ a zahŕňať by mala balíky bezpečnostných záplat. Koľko si záujemcovia budú musieť zaplatiť zatiaľ Microsoft priamo nezverejnil a firmám je odporúčané kontaktovať pridelených obchodných zástupcov, no napriek tomu na verejnosť prenikol cenník.

Pri Windows 7 v edícii Enteprise je cena počas prvého roka 25 dolárov za jedno zariadenie. V prípade edície Windows 7 Professional to bude dvojnásobok – 50 dolárov. Za túto sumu firma získa bezpečnostné záplaty po dobu jedného roka pre jednu inštaláciu daného systému.

Dodatočná platená podpora bude poskytovaná maximálne po dobu troch rokov, pričom cena každým rokom narastá na dvojnásobok. V prípade Windows 7 Professional sa síce začína na 50 dolároch ročne, no končí sa až pri 200 dolároch za jednu podporovanú inštaláciu.

Portál ZDnet, ktorý cenník zverejnil, ale podotýka, že Microsoft by jednotlivým zákazníkom, najmä pri vyššom odbere, mal poskytnúť určitú zľavu. Býva to zvykom pri zakúpení väčšieho počtu licencií, takže je to možné očakávať aj pri takejto službe. Navyše najväčších zákazníkov má Microsoft kontaktovať, aby ich informoval o situácii a možných cenách.

Logitech G má štyri nové slúchadlá pre náročných aj príležitostných hráčov

Logitech pridal do svojej ponuky kvarteto herných headsetov v rôznych cenových hladinách. Nový rad bol navrhnutý tak, aby si hráči mohli vybrať ideálny model, ktorý najlepšie vyhovuje ich hernému štýlu a peňaženke.

Logitech G935

Pre tých najnáročnejších sú určené bezdrôtové herné slúchadlá Logitech G935 7.1 LIGHTSYNC. Ponúknuť majú vynikajúci zvuk, RGB podsvietenie,  jedinečné 50 mm akustické meniče Pro-G vyrobené z hybridného sieťového materiálu a podporu priestorového zvuku DTS Headphone: X 2.0. 

Logitech G LIGHTSYNC je dynamické nastaviteľné osvetlenie, ktoré je možné synchronizovať s akýmkoľvek obsahom, vrátane hier, videí a hudby. Technológia LIGHTSYNC umožňuje zladiť farebné svetelné efekty všetkých kompatibilných periférií, napríklad klávesníc, myší a headsetov.

Slúchadlá Logitech G935 sa dajú pripojiť k počítačom, konzolám, aj mobilným zariadeniam a majú batériu s 12-hodinovom výdržou, vylepšený 6 mm mikrofón a zvýšený dosah bezdrôtového pripojenia.

Hráči si môžu prispôsobiť herné prostredie pomocou nastavení v aplikácii Logitech G HUB, ktorá umožňuje vytvárať vlastné zvukové profily, svetelné efekty alebo priraďovať funkcie programovateľným klávesom.

Pre tých, ktorí nie sú fanúšikmi bezdrôtových slúchadiel je v ponuke prakticky totožný model, ktorý je o trochu lacnejší a nesie označenie Logitech G635 7.1 LIGHTSYNC. 

Logitech G432 a G332

Logitech avizuje, že pre hráčov, ktorých baví žáner Battle Royale, má v ponuke nové slúchadlá G432 a G332. 

Hráčske slúchadlá G432 s 7.1-kanálovým priestorovým zvukom majú 50 mm akustické meniče sľubujúci mimoriadny zvukový zážitok. V kombinácii s technológiou priestorového zvuku DTS Headphone: X 2.0 ponúkajú zvuk, ktorý vás ponorí do herného sveta. Výbavu dopĺňajú otočné koženkové náušníky a mikrofón s funkciou flip-to-mute na utlmenie zvuku.

Nový rad slúchadiel Logitech G zakončujú stereofónne herné slúchadlá s mikrofónom Logitech G332. Ponúkajú rovnaký komfort a kvalitu ako ostatné produkty v tomto rade a sú skvelou voľbou pre tých, ktorí si chcú zaobstarať svoje prvé hráčske slúchadlá.

Cena a dostupnosť

Rodina hráčskych headsetov Logitech by mala byť k dispozícii od februára 2019.

  • Bezdrôtový hráčsky headset Logitech G935 7.1 LIGHTSYNC – 189 €
  • Hráčsky headset G635 7.1 – 149 €
  • Hráčsky headset Logitech G432 7.1 – 79,99 €
  • Stereofónny hráčsky headset G332 – 59,99 €