Podvod s programom Windows Movie Maker je momentálne najväčším rizikom pre Slovákov

Najviac rozšíreným kybernetickým rizikom uplynulého týždňa je na Slovensku podvod zneužívajúci bezplatný program Windows Movie Maker. Vyplýva to z údajov bezpečnostnej spoločnosti ESET. Podvodníkom sa upravenú verziu tohto softvéru, ktorý slúžil na vytváranie a spracovávanie videí, darí šíriť vďaka dobrej optimalizácii svojho webu pre vyhľadávače. Druhým dôvodom je pretrvávajúci záujem o tento softvér aj napriek tomu, že Microsoft ukončil jeho podporu v januári 2017.

Podstata podvodu spočíva v tom, že ak internetoví používatelia hľadajú tento softvér cez internetové vyhľadávače, je im ponúknutá stránka windows-movie-maker.org. Tá však za tento bezplatný softvér žiada poplatok 29,95 amerických dolárov, vrátane 25-percentnej fiktívnej zľavy.

„Keď si dá internetový surfer v najpoužívanejšom internetovom prehliadači Google vyhľadať slovné spojenie Windows Movie Maker alebo Movie Maker, prehliadač mu na Slovensku a v mnohých iných krajinách na prvom mieste výsledku vyhľadávania zobrazí práve túto stránku,“ vysvetľuje Peter Stančík, vedúci Awareness tímu spoločnosti ESET. Prehliadač Bing túto stránku zobrazí na prvej strane výsledkov. O podvodnom obsahu tohto webu spoločnosť ESET informovala Google ako aj Microsoft.

Po inštalácii softvéru z horeuvedenej stránky získa používateľ štandardne fungujúci Windows Movie Maker. Na rozdiel od bezplatnej verzie tohto programu však táto verzia tvrdí, že je len skúšobnou a pre prístup k všetkým jej vlastnostiam musí používateľ upgradnuť na plnú verziu. Všetky bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET túto webstránku blokujú, podvod zachytáva ESET ako Win32/Hoax.MovieMaker.

„Používateľa program opakovane vyzýva k zakúpeniu plnej verzie. Prvý raz hneď keď je softvér spustený, neskôr keď sa používateľ snaží uložiť nový súbor. Táto výzva dokonca zabraňuje používateľovi pokračovať, vďaka čomu uňho vyvoláva dojem, že uloženie súboru je platenou funkcionalitou,“ dopĺňa Stančík.

Čo robiť, ak ste si falošný Windows Movie Maker nainštalovali?

„Ak ste si už nainštalovali Movie Maker z tohto webu, odinštalujte ho a preskenujte svoje zariadenie spoľahlivým bezpečnostným riešením,“ radí Stančík a dopĺňa, že oficiálnou náhradou tohto už nepodporovaného programu je v rámci systému Windows 10 doplnok Windows Story Remix, ktorý je súčasťou aplikácie Fotografie. Pokiaľ Movie Maker zháňate z alternatívnych zdrojov,  dajte si poriadny pozor a rozhodne zaň nikomu neplaťte.

HP má multifunkčné tlačiarne DeskJet Ink Advantage 5275 a 5075

HP nezaháľa a takmer hneď po akvizícii tlačiarenského biznisu spoločnosti Samsung prichádza s vlastnými novinkami. Nové domáce atramentové multifunkčné tlačiarne HP DeskJet Ink Advantage 5275 a 5075 majú byť určené predovšetkým užívateľom, ktorí potrebujú tlačiť veľké množstvo dokumentov a fotografií v rôznych formátoch.

DeskJet Ink Advantage 5275 a 5075 s dotykovými obrazovkami pre ovládanie prichádzajú ako nástupcovia modelov 4535 a 4675, pričom ako ich hlavnú výhodu HP uvádza širokú škálu užitočných funkcií. Vstavaný software Photo Fix sa mal podpísať na výraznom zvýšení kvality fotografií už na úrovni hardvéru. HP ďalej prízvukuje dôraz na možnosť bezdrôtovej tlače. Nastavenie Wi-Fi pripojenia pre funkciu Wi-Fi Direct nemá zabrať ani celú minútu a k dispozícii je aj pripojenie cez Bluetooth.

 

Okrem množstva funkcií zlepšujúcich mobilitu sa HP DeskJet Ink Advantage 5275 i 5075 môžu pochváliť tiež nízkou cenou a vysokou rýchlosťou tlače: zvládnu až 10 čiernobielych a 7 farebných strán vo formáte A4 za minútu. K dispozícii je aj možnosť automatickej obojstrannej tlače. Oba modely majú vstupný zásobník na 100 listov a výstupný zásobník na 25 listov papiera. HP DeskJet Ink Advantage 5275 má okrem toho taktiež automatický podávač dokumentov a zabudovaný fax.

Pre väčšie pohodlie bezdrôtového používania sú pre majiteľov tlačiarní dostupné mobilné aplikácie HP, ktoré umožňujú  tlačiť, kopírovať i skenovať. Aplikácia HP Social Media Snapshots  zasa umožní tlač, úpravu i zdieľanie fotografií z Facebooku, Instagramu a Flickru priamo na telefóne. Pre tých, ktorý by zase chceli tlačiť priamo zo svojich konverzácií v aplikácii Facebook Messenger alebo z pamäte svojich mobilných zariadení je určená aplikácia HP Printbot .

Nové farebné tlačiarne HP DeskJet Ink Advantage 5275 a 5075 sú už v obchodoch na Slovensku dostupné za cenu začínajúcu od 99 € s DPH za model 5275 a od 79 € s DPH za 5075.

Zdroj: TS

Flowmon Networks firmy upozorňuje na nový malvér Reaper, bojovať chce vlastným riešením

Spoločnosť Flowmon Networks, ktorá sa zaoberá monitoringom sietí a detekciou sieťových anomálií, upozornila na zvýšený výskyt nového malvéru Reaper, známeho aj ako IoT Troop. Ten mal za ostatné týždne infikovať desiatky tisíc internetových zariadení po celom svete, od webových kamier, cez routre až po digitálne video rekordéry.

Pôvodné odhady síce hovorili o vzniku obrovského botnetu s viac ako miliónom infikovaných zariadení, no bližšie analýzy ukázali, že toto číslo nepresahuje 30 000. Reaper má nadväzovať na svojho predchodcu, škodlivý kód Mirai, ktorý na jeseň minulého roka spôsobil rozsiahle výpadky internetových služieb v USA aj v Európe. Do internetových routerov a IP kamier sa pritom dostával cez slabé alebo prednastavené heslá.

Nová hrozba Reaper je však z tohto pohľadu sofistikovanejšia a pri svojom šírení využíva pokročilé hackerské techniky a známe chyby, či zraniteľnosti firmvéru zariadení. Útoky sú zamerané na masívne rozšírené zariadenia značiek  Linksys, D-Link, TP-Link, Netgear, AVTech či GoAhead, ktoré bežne používajú firmy aj na Slovensku. Výrobcovia zariadení v drvivej väčšine prípadov na tieto hrozby reagujú vydaním novej verzie firmvéru, no ten je však potrebné nainštalovať, čo často zlyhá kvôli zanedbaniu zo strany používateľov.

Stvoritelia Reapera sa pokúšajú ovládnuť armádu zariadení označovanú ako botnet. Ich motívy zatiaľ nie sú známe, no rýchly nárast počtu kompromitovaných zariadení, ako aj skutočnosť, že škodlivý kód neustále modifikujú, môžu byť predzvesťou rozsiahleho útoku.

Reaper je významným evolučným krokom vo vývoji škodlivých kódov, ktoré napádajú internetové zariadenia a umožňujú ich zneužívať,“ upozorňuje Roman Čupka z firmy Flowmon Networks.

Potencionálna hrozba pre stabilitu webových služieb i elektrickú sieť

Podľa Čupku by sa infikované zariadenia dali zneužiť nielen na zahltenie a odstavenie vybraných webových služieb, znefunkčnenie internetových pripojení, ale aj na pokus o preťaženie elektrickej siete. Prebehnúť by to mohlo tak, že kód by sa pokúsil o súčasné spustenie obrovského množstva elektrických zariadení. Napríklad cez termostat ovládnutý na diaľku môžu útočníci spustiť klimatizácie alebo kúrenie a potencionálne tak spôsobiť preťaženie a kolaps elektrickej siete.

Flowmon Networks pripomína aj fakt, že počet hrozieb neustále narastá a Reaper je len kvapkou v mori: „Do internetu bude onedlho pripojené doslova všetko a pri slabej ochrane zariadení a sietí sa potenciál útočníkov znásobí,“ upozorňuje R. Čupka.

Firmy a verejná správa by mali zvýšiť ochranu

Firmy a verejná správa by podľa neho mali zvýšiť ochranu riadiacich systémov, ktoré stoja napríklad aj za procesmi v energetike, vodárenstve či verejnej doprave. Tieto tradične izolované systémy sa dnes prepájajú s vonkajším svetom, aby mohli napríklad zbierať dáta zo vzdialených senzorov a umožnili zariadenia ovládať na diaľku. Nové komunikačné toky ich však vystavujú aj novým rizikám.

Flowmon Networks preto chce proti narastajúcim hrozbám bojovať vlastným bezpečnostný riešením založeným na pokročilých analýzach tokov dát a strojovom učení, čo má v praxi fungovať ako senzor podozrivého a neautorizovaného správania, ako aj rôznych anomálií.

Spoločnosť HP od Samsungu odkúpila divíziu tlačiarní, prebrala aj starosť o zákazníkov

Spoločnosť HP od 1. novembra pod svoje krídla oficiálne prebrala divíziu tlačiarní spoločnosti Samsung. Hodnota tejto transakcie predstavuje 1,05 miliardy amerických dolárov, pričom rokovania prebiehali už dlhší čas. Akvizícia bola ohlásená ešte počas septembra minulého roka, no odvtedy sa viac-menej čakalo, kým prejde schválením zo strany regulačných úradov.

HP si týmto spojením jednak vylepšuje pozíciu na trhu, no zároveň sa jej otvárajú nové príležitosti na trhu podnikových A3 tlačiarní, ktorý v súčasnosti dosahuje hodnotu 55 miliárd dolárov. Posilniť si má taktiež aj svoju pozíciu v oblasti A4 laserových tlačových riešení.

Navyše môže ťažiť z duševného vlastníctva Samsungu, ktorý do spojenia oboch spoločností priniesol viac ako 6500 patentov a takmer 1300 výskumníkov a technikov s cennými skúsenosťami s laserovými technológiami, zobrazovacou elektronikou, zásobovaním a príslušenstvom.

Aby toho nebolo málo, na základe vzniknutej dohody Samsung investuje do HP 100 až 300 miliónov dolárov formou nákupov akcií na voľnom trhu. HP taktiež získava práva na používanie značky Samsung pre tlačiarenské produkty, ktorú môže používať počas nasledujúcich dvoch rokov.

Produkty Samsungu boli od 1.novembra zaradené do portfólia spoločnosti HP, ktorá zároveň prebrala aj zákaznícku a technickú podporu. Došlo totiž k prenosu práv užívateľov na základnú a predĺženú záruku, čím HP získala aj históriu servisných služieb poskytnutých spoločnosťou Samsung.

Dell EMC posilňuje ponuku úložných systémov typu all-flash a spúšťa vernostný program

Spoločnosť Dell EMC rozšírila portfólio storageov strednej triedy o dve nové all-flash zariadenia série SC. Systémy série SC predstavujú riešenia pre zákazníkov, ktorí chcú modernizovať svoje dátové centrá a získať tak nielen vyššiu rýchlosť a efektivitu pre existujúce aplikácie, ale aj ušetriť náklady a zároveň vytvoriť priestor pre nové aplikácie a procesy, ktoré vyžadujú flash technológiu.

Dell EMC SC5020F a Dell EMC SC7020F sa predávajú v prevedení 3U, obsahujú duálne active/active ovládače s 8-jadrovými procesormi Intel Xeon, podporujú pamäť s kapacitou do 256 GB a majú multiprotokolovú podporu pre 10 GB iSCSI a 16/32 GB FC sieťové pripojenia. All-flash technológia sľubuje rýchlosť do 399 tisíc vstupno-výstupných operácií za sekundu na jedno diskové pole.

Nové úložné zariadenia sú pripravené na pripojenie do federovaného clustera diskových polí, umožňujú rovnomerne rozkladať záťaž, aj jednoducho a bezproblémovo migrovať dáta. Inteligentná deduplikácia a kompresia zlepšujú efektívnosť ukladania dát, pričom systémy obsahujú all-inclusive softvér bez potreby platiť za licencie alebo údržbu.

Aktualizácia softvéru pre Dell EMC Unity a nový vernostný program

Popri nových úložných systémoch série SC prináša Dell EMC aktualizáciu softvéru Unity pre storage Dell ECM Unity. Nová verzia operačného systému (v4.3) obsahuje viaceré novinky a vylepšenia. Ide napríklad o deduplikáciu súborov, ktorá pomáha znižovať náklady a novú technológiu pre zabezpečenie systémových aktualizácií a synchronizácie súborov pre zachovanie biznis kontinuity.

Nový vernostný program The Future-Proof Storage poskytne majiteľom systémov Dell EMC Unity a série SC rozsiahle garancie a viaceré benefity počas celého životného cyklu produktov. Ide napríklad o 3-ročnú garanciu spokojnosti, možnosť využiť bezplatne Virtustream Storage Cloud pre bezproblémovú migráciu dát pri upgrade na nové modely storageov Dell EMC a kompletný softvér pre ukladanie, manažment a ochranu dát bez dodatočných poplatkov za licencie či údržbu.

Zdroj: TS

Herné štúdio Gameloft dáva zbohom Windows smartfónom, končí tu s podporou hier

Vývojári z herného štúdia Gameloft patrili medzi to málo ľudí, ktorí sa dlhodobo venovali príprave a podpore hier pre mobilný Windows aj napriek jeho mizivému podielu na trhu. Všetko ale má svoj koniec. Aktuálne totiž oznámili, že nakoľko ďalšiemu vývoju platformy zo strany Microsoftu odzvonilo, prestávajú sa v tomto smere venovať vývoju a podpore svojich popredných herných titulov.

Hry ako Dungeon Hunter 5, Sniper Fury alebo Modern Combat 5 pre mobilný Windows už naďalej nebudú dostávať aktualizácie a ich tvorcovia odporúčajú presedlať na zariadenia so systémom Android alebo iOS, kam hráčom dokonca prenesú účty so všetkými dosiahnutými úspechmi a herným pokrokom.

Zástupcovia štúdia síce neinformovali, či budú vychádzať nové hry, no keď vezmeme do úvahy, že od podpory odstrihli svoje najziskovejšie tituly, uvedenie noviniek nie je pravdepodobné. Počítačové verzie na druhú stranu budú naďalej podporované a rozširované o nový obsah.

Doplnené 8.11 – Nové oficiálne vyjadrenie 

Štúdio Gameloft sa dodatočne, respektíve opakovane, vyjadrilo k svojmu rozhodnutiu ukončiť podporu vybraných hier pre mobilnú Windows. Zatiaľ čo pôvodne informovalo, že ide o priamu reakciu na skutočnosť, že Microsoft ukončil aktívny vývoj svojho systému, v novom vyjadrení tvrdí, že skutočným dôvodom je nedostatočný počet hráčov, a teda príliš nízky záujem hernej komunity. Aktualizovanie a vydávanie nového obsahu preto pre vybrané hry už nemá zmysel.

Zástupcovia štúdia navyše pôvodné tvrdenie označujú za nesprávne a upresňujú, že v danom znení malo byť uverejnené kvôli zlyhaniu v internej komunikácii. Svoje hry, medzi ktorými sa nachádza aj Dungeon Hunter 5 bude naďalej ponúkať cez digitálny obchod Microsoft Store, no nebude ich už aktualizovať.

Zdroj: Gameloft, 2

Hravá skákačka Super Lucky’s Tale je oddnes dostupná pre Xbox One a Windows 10

Hra Super Lucky’s Tale od Microsoft Studios a Playful Corp. je oddnes dostupná pre rodinu zariadení Xbox One a počítače s Windows 10. Super Lucky’s Tale je roztomilá a hravá skákačka pre všetky vekové kategórie, v ktorej sprevádzate Luckyho, vždy dobre naladeného hrdinu plného energie na ceste za objavením vnútornej sily a pritom musíte pomáhať jeho milovanej sestre pri záchrana knihy Book of Ages od Jinxa.

Na svojej ceste budete čeliť mnohým nepredvídateľným výzvam a situáciám. Overte svoje schopnosti v púťových mini-hrách a na nervydrásajúcich prekážkových dráhach pre teplovzdušný balón. Úrovne s prekvapeniami a schované nory nájdete tam, kde ich najmenej čakáte a otestujú vaše aj Luckyho schopnosti a dôvtip.

Objavujte tajomstvá nových svetov vďaka zahrabávaniu, charakteristického pohybu hrdinu, ponorte sa do nepredvídateľných brlohov alebo vyskúšajte náročné úrovne v duchu tradičných skákačiek a odomknite si ďalšie odmeny.

Hra predstavuje ďalší prírastok programu Xbox Play Anywhere, čo znamená, že pri kúpe digitálnej verzie pre Windows 10 zákazník automaticky získa aj tú pre Xbox One, a opačne. Hra sa taktiež bude medzi týmito platformami synchronizovať, plynulo je tak možné v hraní prechádzať medzi konzolou a počítačom. Čo sa týka konzoly Xbox One X, tu má  Super Lucky’s Tale bežať v natívnom 4K rozlíšení pri stabilných 60 fps.

Konzola Xbox One X sa začala predávať aj u nás, do konca týždňa bude optimalizovaných už 70 hier

Aktuálne najvýkonnejšia herná konzola Xbox One X sa už dostala do predaja aj na Slovensku. Počas včerajšieho dňa totiž odštartoval celosvetový predaj v 35 krajinách, kam spadá aj náš trh. Odporúčaná maloobchodná predajná cena bola stanovená na 499€. Novinka od Microsoftu má o 40% vyšší výkon ako ktorákoľvek iná konzola a hoci bola navrhnutá s ohľadom na zábavu v 4K rozlíšení, neznamená to, že na svoje si neprídu majitelia Full HD, či WQHD obrazoviek.

Ako informuje Microsoft,  konzola štartuje s najväčšou ponukou hier v histórii Xboxu. Viac ako 70 hier optimalizovaných pre Xbox One X bude dostupných počas prvého týždňa, pričom viac ako 50 ich bolo dostupných už pri uvedení konzoly na trh. Medzi nimi sa nachádzajú kúsky ako Forza Motorsport 7, Super Lucky’s Tale, Assassin’s Creed Origins, Middle-earth: Shadow of War a FIFA 18. Doteraz bolo potvrdených 160 hier, ktoré nejakou formou prejdú optimalizáciou pre Xbox One X.

Výrobca dodáva, že viac hier bude vydaných v blízkej budúcnosti, vrátane najhorúcejšej hry na planéte – PlayerUnknown’s Battleground, ktorá vychádza pre Xbox One 12. decembra ako konzolový exkluzívny titul. Knižnica pre Xbox One momentálne obsahuje cez 1300 hier z čoho je viac ako 220 exkluzivitiek.

Xbox One X Enhanced hry

S uvedením konzoly Xbox One X bolo viac ako 50 obľúbených Xbox One hier vylepšených bezplatnou aktualizáciou a počas prvého týždňa ich bude celkovo optimalizovaných viac ako 70.

Hry Xbox One X Enhanced boli aktualizované alebo vytvorené tak, aby využili potenciál najvýkonnejšej konzoly na svete a jej 4K a HDR prednosti naplno. Celkovo bude pre Xbox One X optimalizovaných približne 160 nových a existujúcich  hier, no ponuka sa prirodzene bude rozširovať s tým, ako na trh pribudnú novinky. Zároveň nie je vylúčené, že do optimalizácie sa pustia aj tvorcovia niektorých starších kúskov, ktoré si získali hráčske srdcia.

Rodina zariadení Xbox One

Ako bolo opakovane avizované, konzola Xbox One X je novým členom rodiny zariadení Xbox One, ktorá bude koexistovať po boku konzoly Xbox One a Xbox One S. To znamená, že zatiaľ sa nechystajú žiadne hry, ktoré by boli dostupné exkluzívne len pre Xbox One X a zároveň platí, že medzi zariadeniami z rodiny Xbox One je všetko príslušenstvo navzájom kompatibilné.

Náš tip
Microsoft odpovedá na najčastejšie otázky súvisiace s nástupom konzoly Xbox One X

Samsung C27FG70 – zakrivený herný monitor s technológiou Quantum Dot | Recenzia

Herný segment každoročne generuje obrovské zisky, preto je celkom logické, že výrobcovia sa na túto oblasť s radosťou orientujú. Patrí sem aj spoločnosť Samsung so svojim 27-palcovým zahnutým monitorom C27FG70 s Full HD rozlíšením, ktorý sa snaží osloviť technológiou Quantum Dot, rýchlou odozvou a podporou frekvencie 144 Hz.

Napriek tomu, že Samsung tento kúsok vytváral s ohľadom na potreby dnešných hráčov, po stránke dizajnu sa našťastie nenechal uniesť do žiadnych extrémov a monitor pôsobí aj vďaka čiernej farbe a matnému plastu veľmi príjemne, ba priam až elegantne. Na stole tak vyzerá veľmi dobre, no čo je hlavné, nič zbytočne nevystupuje a neodvádza pozornosť od diania na obrazovke. Po stránke praktickosti je však trochu problematické prevedenie stojanu, konkrétne jeho pohyblivého kĺbu.

Ten síce vynikajúcim spôsobom umožňuje nastaviť výšku, a v prípade potreby prechod do režimu prevádzky na šírku, no veľká flexibilita si bohužiaľ vyžiadala svoju daň. Monitor je kvôli takémuto spracovaniu stojana jednoducho nespratný, na stole zaberá neúmerne veľa miesta, čo sa ukázalo  v situácii, kedy je stôl umiestnený hneď pri stene.

Na zadnej strane monitoru nájdeme všetky konektory pre pripojenie zariadení. Konkrétne ide o dvojicu HDMI, jeden DisplayPort a 3,5 mm jack. Ten môže prísť vhod nakoľko monitor nemá zabudované reproduktory. Zároveň treba myslieť aj na to, že pre využitie maximálnych možností je potrebné siahnuť po DisplayPorte, nakoľko tu použité HDMI podporuje maximálne 120 Hz.

Monitor Samsung C27FG70 je vybavený aj jednofarebným podsvietením, dizajnovým doplnkom, ktorým si hráči môžu takpovediac oživiť svoje hranie. Nie každému to však bude vyhovovať, a tak je dobrou správou, že cez nastavenia sa dá osvetlenie jednoduchým spôsobom vypnúť.

Pre hlavné ovládanie nastavení monitoru bolo, ako to je v prípade Samsungu zvykom, zvolené pohyblivé tlačidlo, takzvaný joystick. Ten je na zadnej strane situovaný v pravej dolnej časti, vďaka čomu sa s ním dobre pracuje. V základnom režime zodpovedá pohyb do každej zo strán príslušnej rýchlej voľbe pre ovládanie jasu, či prechod medzi výstupmi. Jeho stlačením sa následne prechádza do väčšej ponuky, kde už je možné upravovať rôzne nastavenia.

Na spodnej hrane monitora nájdeme trojicu ďalších tlačidiel, ktorým je cez nastavenia možné prideliť rôzne úlohy a získať tak rýchlu voľbu napríklad pre prechod medzi rôznymi prednastavenými režimami – FPS, RTS, RPG, High-Brightness, Cinema a sRGB.

Ovládacie menu je dostatočne prehľadné, ponúka množstvo možností a aj vďaka joysticku sa s ním pracuje veľmi dobre. Okrem toho používateľovi vo svojej hornej časti prináša aj základný prehľad o aktuálnom stave základných nastavení ako úroveň čiernej farby, obnovovacia frekvencia, FreeSync, či režim pre zníženie odozvy. Pri výbere nastavení sa hráči môžu skutočne vyhrať, nakoľko tu nájdu množstvo rozličných parametrov.

Od výberu farebných profilov pre rôzne herné žánre, cez obnovovaciu frekvenciu (60, 100, 120 a 144 Hz), stranový pomer, tradičné veci ako jas, kontrast, ostrosť, režim pre šetrenie očí, spomínané podsvietenie, až po vypnutie monitoru pri dlhšej neaktivite. Každý si tak môže nájsť to pravé nastavenie jednotlivých hodnôt.

Nakoľko sa Samsung zameral primárne na hráčov, základnou úlohou bolo prirodzene to, aby hry vyzerali podstatne lepšie ako na klasickom monitore. Zlúčením technológie Quantum Dot, ktorá sa má postarať o široký farebný rozsah (125% sRGB), kontrastu 3000:1 v kombinácii s nízkou odozvou 1 ms (Moving Picture Response Time) sa skutočne podarilo dosiahnuť atraktívny výsledok, ktorý by mali oceniť náročnejší, ale aj rekreační hráči.

Stručne povedané, hrám je vďaka sýtym farbám vdýchnutý život a jednoducho vyzerajú skvelo, aj keď v niektorých prípadoch sa nevyhnete tomu, že sa budete musieť pohrať s nastaveniami, aby ste získali najlepší zážitok. Monitor používa panel technológie VA, a hoci samotné zakrivenie obrazovky čiastočne pomáha zabrániť skresleniu, napriek tomu pri niektorých scénach dochádza k miernemu zníženiu sýtosti farieb pri okrajoch obrazovky. Ide však o štandardné správanie tohto typu panelov, ktoré sa navyše Samsungu podarilo do značnej miery limitovať.

Trochu však zamrzelo maximálne rozlíšenie, ktoré je len Full HD (1920 x 1080) a vzhľadom na 27-palcovú obrazovku by sme rozhodne privítali niečo viac. Na druhej strane, Samsung zjavne bral ohľad na skutočnosť, že množstvo hráčov dáva prednosť vyššej obnovovacej frekvencii, a zároveň prihliadal aj na hardvérovú výbavu, ktorá je potrebná pre jej dosiahnutie.

Monitor sme pri hraní hier vyskúšali v režime 60 Hz, ktorý predstavuje akýsi základ, ako aj 120 Hz, čo je zase maximum, ktoré sa dá dosiahnuť pri používaní HDMI. V prvom prípade bola odozva výborná a monitor všetko zvládal bez badateľných problémov. Pri režime 120 Hz sa síce vo veľmi tmavých scénach príležitostne prejavil jemnou odchýlkou, išlo o štandardné správanie pre tento typ panelov a svetlé scény na druhú stranu boli zvládnuté na výbornú. Subjektívne sme teda boli s tým, čo monitor previedol veľmi spokojní.

Z pohľadu príležitostného hráča je C27FG70 veľmi príjemný monitor, ktorý v sebe vhodne kombinuje viacero aspektov tak, aby vzniklo atraktívne riešenie. Napriek stojanu, ktorý zaberá až príliš veľa miesta, no našťastie to vyvažuje veľkou flexibilitou výškového nastavenia a nižšiemu rozlíšeniu ide o zaujímavý kúsok zasluhujúci si pozornosť.

Hrám je vďaka výbornému farebnému podaniu vdýchnutý život a jednoducho vyzerajú skvelo, aj keď v niektorých prípadoch sa nevyhnete tomu, že sa trochu budete musieť pohrať s nastaveniami. Privítali by sme však o niečo nižšiu predajnú cenu. Tento monitor sa totiž predáva za takmer 470€.

Podporovaný je aj režim FreeSync, ktorý vyžaduje grafickú kartu od spoločnosti AMD, no bohužiaľ sme ho nemohli vyskúšať.

Watch Dogs je do 13. novembra možné získať bezplatne, stačí mať Uplay

Tvorcovia hier, ako aj online obchody nám v ostatnej dobe čoraz častejšie prinášajú rôzne akcie, počas ktorých zadarmo ponúkajú nejakú tú hru. Počas tohto týždňa sa k nim pripája aj známa spoločnosť Ubisoft, a to s poriadne lákavým darčekom. Počas časovo obmedzenej akcie môžu všetky existujúci, ale aj noví používatelia služby Uplay získať hru Watch Dogs. Akcia začína dnes o 17:00 a potrvá až do 13. novembra.

Príbeh hry Watch Dogs je zasadený do Chicaga, kde sa hráč ocitá v roli mladého hackera Aidena Pearcea, ktorý vďaka svojim zručnostiam dokáže prebrať kontrolu nad takmer všetkými elektronicky ovládanými zariadeniami po celom meste. Od systémov pre ovládanie svetelnej signalizácie, zabezpečovací systém áut až po smartfóny obyvateľov, hacknúť a využiť vo svoj prospech sa dá takmer všetko.

Hra bola oceňovaná najmä vďaka svojej originálnej hrateľnosti s rôznorodými možnosťami pre riešenie situácií, ako aj pre kombináciu otvoreného sveta a akcie s dôrazom na zakrádanie sa hlavného hrdinu. Pokiaľ ste teda ešte nemali možnosť Watch Dogs vyskúšať, aktuálne akcia vám príde určite vhod.

Aké možnosti pre zvýšenie bezpečnosti a ochranu používateľa ponúka Windows 10 [2.časť]

V dnešnom online svete na nás číha obrovské množstvo hrozieb, ktoré sa stávajú čoraz sofistikovanejšími a dokážu tak spôsobiť poriadnu škodu. Od podvodných e-mailov a falošných kampaní na sociálnych sieťach, cez vírusy ovplyvňujúce správanie systému, či trójske kone až po ransomvér, útoky ktorého sa za ostatné obdobie začínajú stupňovať a necielia už len na firmy, či štátnu infraštruktúru, ale aj na bežného používateľa.

Náš tip
Aké možnosti pre zvýšenie bezpečnosti a ochranu používateľa ponúka Windows 10 [1.časť]

A práve na túto skutočnosť okrem bezpečnostných firiem reaguje aj Microsoft v najnovšej aktualizácii Fall Creators Update pre svoj operačný systém Windows 10. Do integrovanej bezpečnostnej ochrany Windows Defender totiž pridal priamu možnosť chrániť vybrané súbory a zložky pred neoprávneným zásahom, ku ktorému by mohlo dôjsť v prípade útoku ransomvéru.

Ten by totiž súbory zašifroval, a za ich opätovné sprístupnenie od používateľa žiadal uhradenie „výkupného“. Problémom je však to, že hoci suma nemusí byť  astronomická, používateľ nemá žiadnu garanciu, že po jej zaplatení svoje súbory skutočne získa späť. Štandardne navyše platí, že obeť nemá ani reálnu šancu na to, aby sa k svojim súborom svojpomocne dokázala dostať.

Bezpečnostným výskumníkom sa síce v niektorých prípadoch podarí prísť s riešením, no opäť tu nie je žiadna garancia a čakať mesiace, či sa to podarí, pre väčšinu ľudí nemá zmysel. Okrem pravidelného zálohovania dôležitých súborov napríklad na externé disky, či do cloudových úložísk, je preto veľmi dôležitá aktívna ochrana a často aj sedliacky rozum pri sťahovaní rôznych súbor. Čo sa týka tej ochrany, s tou dnes už našťastie pomôže aj samotný operačný systém.

Nová ochranná funkcia „Riadený prístup k priečinkom“ stavia na skutočnosti, že Windows Defender automaticky chráni každého používateľa operačného systému Windows 10. Preto sa Microsoft zároveň snaží dosiahnuť jej jednoduché používanie, ktoré by mal zvládnuť aj ten menej pokročilý používateľ. Je ju však nutné aktivovať ručne, ako aj pridať zložky, ktoré majú byť chránené. V rozhraní „Centrum zabezpečenia pred vírusmi a hrozbami“ sa táto funkcia nachádza pod položkou „Ochrana pred vírusmi a hrozbami“.

Po prepnutí prepínača do stavu „Zapnuté“ dochádza k automatickej ochrane štandardných priečinkov, kde má väčšina používateľov svoje hodnotné súbory. Chránené sú konkrétne zložky Pracovná plocha, Dokumenty, Obrázky, Videá, Hudba a Obľúbené položky. V prípade, že chcete chrániť niektoré ďalšie zložky, tie môžete pridať pomocou tlačidla „Pridať chránený priečinok“.

Prístup k dátam tak bude povolený len autorizovaným aplikáciám, čo zabráni neoprávnenému zásahu škodlivých kódov. Systém štandardne dokáže vyhodnotiť, ktoré aplikácie sú bezpečné, no pokiaľ by náhodou došlo k odopretiu prístupu, aplikáciu môžete do zoznamu tých bezpečných pridať ručne cez sekciu „Povoliť aplikáciu prostredníctvom riadeného prístupu k priečinkom“.

Creative Sound BlasterX Kratos S5 – reprosústava 2.1 pre excelentný herný zážitok | Recenzia

Creative Sound BlasterX Kratos S5 je reproduktorová sústava 2.1, pozostáva teda z dvojice reproduktorov a subwoofera, ku ktorému je navyše pripojený ovládací „puk“. Ide o podstavec s otočným kolieskom, ktorý je vhodné umiestniť na stôl, tak aby bol na dosah ruky, nakoľko sa jeho otáčaním zapínajú reproduktory a následne reguluje hlasitosť. Ide o celkom zaujímavé riešenie, na ktoré sme si chvíľku museli zvykať, no nakoniec sa ukázalo byť príjemným a praktickým.

Na tele podstavca sa totiž nachádzajú aj vstupy pre pripojenie mikrofónu a slúchadiel, čo príde vhod pokiaľ na svojom príslušenstve nemáte dlhé káble a pripojenie priamo k počítaču by bolo obmedzujúce. Na zadnej strane subwoofera je ešte umiestnený prvok pre nastavenie jeho výkonu, tlačidlo pre prepínanie profilov osvetlenia a ovládanie automatického vypnutia reproduktorov pri dlhej neaktivite (20 minút). Taktiež tu nájdeme 3,5 mm jack a konektor pre USB kábel, ktorým sa sústava pripája k počítaču.

Sústava je postavená z dreva, čo má zaručiť lepšie vedenie zvuku a tlmenie rezonancie, no zároveň sa to podpísalo na robustnej konštrukcii. Treba sa tak pripraviť na to, že sústava neobsahuje práve najmenšie kúsky. Reproduktory pri rozmeroch 20 x 12 x 12 cm (výška/šírka/dĺžka) zaberú na stoje dosť veľa miesta, čo sa môže ukázať ako problematické pokiaľ vlastníte väčší monitor. Ako drobný nedostatok sme síce vnímali dĺžku káblov pre pripojenie reproduktorov, ktorá má len necelé dva metre, kvôli čomu je nutné reproduktory umiestniť dosť blízko pri sebe, no z hľadiska konštrukcie sme sa nemohli na nič sťažovať.

Celkový RMS výkon sústavy je uvedený na 60W – 12W na každý reproduktor a 36 W na subwoofer, čo bežnému používateľovi bohato dostačuje. Zostava dokáže virtualizáciou imitovať priestorový 7.1 zvuk, disponuje frekvenčným rozsahom od 55 Hz do 20 kHz a podporuje vysokokvalitný zvuk s rozlíšením 24 bitov/96 kHz. Kratos S5 hráčom ponúka kvalitný, ostrý a čistý zvuk, tak aby ich virtuálne dobrodružstvá vtiahli do deja, no zároveň aby sa pri akčných hrách vedeli dobre orientovať na bojovom poli. Dochádza tak napríklad k výbornej reprodukcii detailov ako streľba, padanie nábojov, pohyb vozidiel, či protivníkov v okolí.

Softvérové riešenie Sound Blaster Connect rozširuje možnosti

Čo sa týka zvukového prejavu, používateľ sa s nastavením môže vyhrať tak, aby dosiahol pre seba ten najlepší stav. Za týmto účelom bola vytvorená aplikácia Sound Blaster Connect, kde sa nachádza aj knižnica predpripravených profilov, teda nastavení, ktoré majú zabezpečiť optimálny zvukový zážitok pri hraní hier, sledovaní filmov a koncertov, no nájdeme tu aj neutrálny profil, či profily pre konkrétne hry.

Počítalo sa samozrejme s tým, že pár pripravených profilov nebude rozhodne stačiť, a tak sa každý môže pustiť do vlastnej úpravy nastavení. Po prvom zapojení to prirodzene bude chvíľku trvať, kým si na dostupné možnosti človek zvykne, no stačí trocha praxe a následne sa dajú dosiahnuť príjemné výsledky.

Okrem zvukového výstupu sa cez aplikáciu taktiež upravuje správanie osvetlenia Aurora Reactive Lighting, kde je možné vyberať farby, ako aj to, akým spôsobom sú prezentované – efekt a rýchlosť prechodu. Prítomnosť osvetlenia Aurota Reactive Lighting síce nemusí vyhovovať každému, no jednak sa dá úplne vypnúť, prípadne je možné nastaviť konzervatívnejšie osvetlenie, ktoré tak nebude biť do očí.

Počas testu pri používaní aplikácie občas dochádzalo k problému, kedy prestala reagovať a museli sme ju „násilne“ ukončiť. Používali sme ju pritom v najnovšej dostupnej verzii a na stabilnej zostave Windows 10 s aktualizáciou Creators Update.

Hodnotenie

Creative sa touto sústavou orientuje na hráčov, ktorí nechcú používať len slúchadlá a radi si vychutnajú aj hlasnejšiu hudbu, či sledovanie filmov. Sound BlasterX Kratos S5 preto s prihliadnutím na cieľovú skupinu a predajnú cenu 130€, považujeme za kvalitnú sústavu, ktorá prináša excelentný herný zážitok, no nesklame ani pri počúvaní hudby, či sledovaní filmov, kedy na rad prídu práve vyššie hlasitosti.

Navyše ponúka množstvo možností ako si zvukový výstup upraviť presne na mieru. Pozitívne hodnotíme aj šikovný ovládací „puk“, ktorý uľahčuje ovládanie hlasitosti a pripojenie slúchadiel. Pri používaní sme však narazili aj na drobný nedostatok, ktorým boli problémy so sprievodnou aplikáciou. Taktiež by potešili aj dlhšie káble pre pripojenie reproduktorov.

Viete ako vznikol názov spoločnosti Microsoft?

Softvérový gigant Microsoft patrí nepochybne medzi najznámejšie spoločnosti na svete, či už vďaka zakladateľovi Billovi Gatesovi, svojim operačným systémom Windows, kancelárskemu balíku Office, konzolám Xbox alebo dnes už aj rôznym cloudovým službám. Asi len málokto sa však pozastavuje nad tým, ako názov tejto spoločnosti vlastne vznikol.

Zatiaľ čo tí skôr narodení, ktorí sa orientujú vo svete technológií na to možno prídu pomerne ľahko, mladšie ročníky môže pôvod tohto názvu potrápiť. Aby v tom však mali všetci jasno, vznik mena vysvetlili v rozhovore pre známy časopis Forbes v roku 1995 tí najpovolanejší – zakladatelia Bill Gates a Paul Allen.

Keď táto dvojica podpísala svoju prvú zmluvu s firmou „Micro Instrumentation and Telemetry Systems“ označovali sa ako „Paul Allen a Bill Gates podnikajúci ako Micro-Soft“. Prečo v tomto názve používali spojovník a veľké S si však v čase rozhovoru už nevedeli vybaviť. Bill Gates ale uviedol, že do sprievodných informácií o autorstve v zdrojovom kóde svojho prvého komerčného produktu napísali: „Micro-Soft BASIC: Bill Gates napísal množstvo vecí, Paul Allen dopísal niečo ďalšie‘“.

Nakoľko si na chlebík v svojich začiatkom firma zarábala vytváraním softvéru pre mikropočítače, dnes už celosvetovo známy názov vznikol ako zloženina z dvojice anglických slov „microcomputer“ a „software“.

Outcorporated Incorporated a Unlimited Limited

Pri výbere oficiálneho mena ale dvojica zvažovala viacero kandidátov, no v prípade väčšiny z nich išlo skôr o žarty v podobne narážok na rôzne typy obchodných spoločností. V rozhovore sa spomína napríklad „Outcorporated Inc.“  a „Unlimited Ltd.“, pričom skratka Inc. znamená  „Incorporated“ a skratka Ltd. naopak „Limited“, vďaka čomu by vznikli úsmevné názvy ako „Outcorporated Incorporated“ a „Unlimited Limited“.

Určitý čas dokonca rozmýšľali aj o pomenovaní „Allen & Gates“, no keď sa na to pozreli serióznejšie a s ohľadom na to, že firma si musí svoju identitu zachovať aj dávno po odchode svojich zakladateľov, rozhodli sa, že pomenovanie Microsoft bude skutočne to najvhodnejšie. S týmto názvom mal prísť práve Paul Allen.

Náš tip
Bill Gates o skratke Ctrl+Alt+Del: Bol to omyl, keby som mohol, vymením ju

Zdroj: WindowsCentral

PlayerUnknown’s Battlegrounds dorazí na Xbox One už 12.decembra

Microsoft počas tohtoročnej konferencie E3 prezradil, že populárna hra Playerunknown’s Battlegrounds, ktorá je postavená na masívnom režime viacerých hráčov „Battle Royale“, kde súčasne bojujete so stovkou hráčov, pričom sa snažíte prežiť čo najdlhšie, dorazí na konzoly Xbox One ešte tento rok. Nakoľko ide o hru, ktorá dlhodobo hýbe herným svetom, je celkom prirodzené, že záujem o ňu majú aj konzoloví hráči.

Ako sa blížime ku koncu roka, Microsoft konečne zverejnil aj presný termín, kedy hru začne ponúkať – prostredníctvom programu Xbox Game Preview vychádza už 12. decembra. Rovnako ako v prípade verzie pre počítače, aj tá konzolová bude postupne aktualizovaná a rozširovaná o nový obsah a funkcie, pričom tvorcovia chcú v dohľadnej dobe docieliť to, aby si po stránke obsahu bola táto dvojica rovná.

Pre konzolových hráčov sú ale pripravované aj exkluzívne kozmetické balíčky, ktoré budú dostupné len po obmedzenú dobu. Do samotnej hry ale nebudú implementované žiadne dodatočné mikrotransakcie. Playerunknown’s Battlegrounds nespadá do programu Xbox Play Anywhere, no patrí medzi hry, ktoré budú vylepšené pre hranie na konzole Xbox One X, kde dostane podporu 4K rozlíšenia. Verzia pre konzoly Xbox One má taktiež stáť rovnako ako tá pre počítače, teda 30€. Kúpiť pritom bude možné aj  krabicovú verziu.

Xbox One X časom dostane natívnu podporu pre 1440p monitory

Do začiatku predaja očakávanej konzoly Xbox One X zostávajú už len dni, na čo sa pripravujú aj predajcovia, no potencionálni zákazníci sa o nej ešte stále dozvedajú rôzne detaily.

Napriek tomu, že najlepší herný zážitok má táto konzola ponúkať pri používaní 4K obrazovky s podporou HDR, Microsoft opakovane pripomínal, že aj majitelia Full HD obrazoviek si rozhodne prídu na svoje vďaka používaniu „supersamplingu“. Na to, ako sa však bude konzola správať v iných prípadoch bola obzvlášť zvedavá časť majiteľov obrazoviek s 1440p rozlíšením (2560 x 1440 pixelov), ktoré je populárne hlavne pri herných monitoroch.

Zástupca Microsoftu, Kevin Gammill,  preto prostredníctvom sociálnej siete Twitter informoval, že Xbox One X bude disponovať natívnou podporou aj pre toto rozlíšenie. Ako ale dodal, nebude to tak hneď pri začiatku predaja, ale až časom. Nešpecifikoval pritom s akým časovým horizontom sa v tomto prípade počíta.

V skratke by to malo znamenať asi toľko, že konzola pre každú obrazovku zvolí optimálnu možnosť zobrazovania a používatelia sa tak nemusia obávať toho, že kvalita obrazu by bola zhoršená. Pokiaľ teda bude pripojená obrazovka s 1440p rozlíšením, zobrazovaný bude výstup priamo v tomto rozlíšení bez „upscalovania“ z Full HD.

Náš tip
Microsoft odpovedá na najčastejšie otázky súvisiace s nástupom konzoly Xbox One X

Microsoft zverejnil finančné výsledky za predošlý štvrťrok, cloudové služby sú tradične ťahúňom

Technologické spoločnosti majú za sebou finančné uzávierky za predošlý kvartál tohto kalendárneho roka, a preto aj Microsoft oficiálne zverejnil svoje hospodárske výsledky.

Firme sa značne darilo, pričom medziročne vykázala celkový nárast tržieb o 12 percent. Z dosiahnutých tržieb v objeme 24,5 miliárd dolárov si pritom pripísala čistý zisk 6,6 miliárd dolárov. Medziročne tak má z pohľadu zisku ísť o nárast na úrovni 16%, čo je pomerne slušné číslo. Podpísali sa na tom zlepšenia v tradičných oblastiach ako služby Office 365, Dynamics 365 a Azure, no výraznejšie sa darilo aj segmentu okolo konzoly Xbox.

Najväčším dielom, konkrétne na úrovni 9.378 miliárd dolárov,  sa na celkovej tržbe podpísal segment  More Personal Computing, kam spadajú kľúčové produkty ako operačný systém Windows, konzola Xbox, či dokonca aj smartfóny. To, že podiel smartfónov na celkovom zisku bol opätovne označený ako zanedbateľný neprekvapí už asi nikoho. Obrat tu mal totiž poklesnúť o ďalších 315 miliónov dolárov.

Segment Productivity and Business Processes si polepšil  o viac ako štvrtinu a na celkovej tržbe spoločnosti sa podieľal sumou 8.238 miliárd dolárov. Medziročný nárast vo výške 28% bol hnaný práve službami LinkedIn a Office 365. Segment Intelligent Cloud sa zase môže pochváliť medziročným zlepšením o 14% a obratom 6.922 miliárd dolárov. Najväčším ťahúňom tu bola služba Azure s 90% nárastom.

Počet aktívnych mesačných používateľov služby Xbox Live Microsoft hlási už druhý štvrťrok po sebe na úrovni 53 miliónov a Office 365 má mať 28 miliónov koncových predplatiteľov.

Čínsky výrobca Chuwi pripravuje lacného konkurenta pre Surface Pro, lákať bude cez kampaň na Indiegogo

Čínska spoločnosť Chuwi sa chystá pustiť do výroby svojho cenovo lákavého konkurenta pre prémiový Surface Pro z dielne Microsoftu. Projekt bude spolufinancovaný zo strany fanúšikov prostredníctvom crowdfundingového webo Indiegogo, kde bude počas novembra spustená kampaň. Okrem získania finančných zdrojov a potencionálnych zákazníkov, tu bude pripravovaný  produkt Chuwi CoreBook zároveň prezentovaný.

Presné informácie o predajnej cene zatiaľ nie sú známe, no očakáva sa zvolenie pomerne agresívnej cenovej politiky. Podľa odhadov by teda konečná cena nemali prekročiť 500 dolárov, no budeme si musieť počkať do 15.novembra, či sa to skutočne potvrdí. Prvý záujemcovia, ktorí projekt podporia, dokonca hybridný tablet môžu získať s 35% cenovým zvýhodnením.

Novinka s 13,3-palcovým displejom s Full HD rozlíšením bude využívať procesor Intel Core M3-7Y30 rodiny Kaby Lake, ktorému sekunduje 6 GB operačnej pamäte a 128 GB úložisko. Nakoľko pôjde o hybridné zariadenie, chýbať nebude ani odnímateľná klávesnica, stojan so 165 stupňovým sklonom zabudovaný priamo do klávesnice, či podpora pre ovládanie pomocou dotykového pera. Vo výbave nájdeme aj snímač odtlačkov prsta pre bezpečné prihlasovanie do systému. O napájanie sa postará 37 Wh batéria s podporou pre rýchle nabíjanie.

 

Surface Pro s LTE modemom sa do predaja dostane od decembra

Tak ako bolo opakovane avizované počas roka, Microsoft oficiálne predstavil nový model svojho 2v1 zariadenia Surface Pro, tentokrát s rozšírenou konektivitou. Model sa pod označením Microsoft Surface Pro with LTE Advanced začne predávať ešte pred koncom tohto roka, konkrétne od 1. decembra. V prvej fáze bude dostupný len pre biznis zákazníkov, bežní spotrebitelia si ho budú môcť zakúpiť až začiatkom budúceho roka.

V porovnaní so štandardnou verziou Surface Pro má novinka akurát pridaný modem Snapdragon X16 Cat 9 s podporou pre 20 LTE pásiem a dátové prenosy do 450 Mbit/s. Z praktického hľadiska to znamená asi toľko, že mobilné dáta je možné využívať v ľubovoľnej krajine bez ohľadu na to, kde bol Surface Pro zakúpený. Microsoft uvádza, že výdrž batérie bude totožná s tou, ktorú ponúka tradičný model Surface Pro pri používaní Wi-Fi.

V predaji sa má objaviť len dvojica modelov s procesorom Intel Core i5, 4/8GB operačnej pamäte a so 128/256GB SSD diskom. Základný model sa bude predávať za 1149 dolárov a model s dvojnásobnou veľkosťou operačnej pamäte a kapacitou disku za 1449 dolárov

Na rozkladacom tablete Andromeda pracuje aj tvorca okuliarov HoloLens, špekuluje sa o holografickom displeji

Podľa najnovších informácií z viacerých zdrojov, Microsoft aktívne pripravuje mobilné zariadenie novej generácie, ktoré by malo predstavovať skladací tablet s orientáciou na prácu s dotykovým perom v kombinácii s 4G LTE konektivitou a možnosťou telefonovať, či posielať správy. Projekt je zatiaľ známy len pod kódovým označením Project Andromeda a hoci zo strany Microsoftu nebolo nič oficiálne potvrdené, začínajú sa objavovať dodatočné informácie.

Podľa nich má na pripravovanom zariadení pracovať aj známy Alex Kipman, ktorý je tvorcom okuliarov HoloLens pre rozšírenú realitu. Na základe týchto informácií sa vynorili špekulácie, že skladací displej tabletu bude holografický. Na projekte sa má ale okrem Kipmana podieľať viacero ľudí z tímov pracujúcich na technológiách Kinect a HoloLens, no žiaden zo zdrojov nebol zatiaľ schopný overiť, čo presne majú za úlohu.

Skladací tablet je zaujímavý hlavné tým, že používateľ bude mať na výber medzi kompaktným zariadením pri zloženom displeji a väčšou zobrazovacou plochou pri jeho rozložení. Patenty popisujúce podobné kompaktné zariadenia s dvojpanelovým displejom Microsoft získal už v minulosti, preto sa predpokladá, že práve o tie sa bude opierať. V súvislosti s prípravou tohto zariadenia sa má pracovať aj na aplikáciách, ktoré by dokázali zmysluplne ťažiť práve zo skutočnosti, že používateľ bude prechádzať medzi dvojicou pracovných režimov. Stále však má ísť o takzvané UWP aplikácie, ktoré budú distribuované cez Microsoft Store.

Kvôli podpore pre dátové siete sa spočiatku objavovali dohady, že práve Andromeda bude tajomným a roky očakávaným zariadením Surface Phone. Tie sa ale vo svetle doplňujúcich informácií ukázali ako nesprávne a Andromeda má byť úplne iným projektom. Ide o snahu Microsoftu preniknúť do novej kategórie zariadení, ktoré by mohli uspieť na dnešnom trhu. Platí ale to, že nepôjde o masovú záležitosť. Počíta sa jednak s vyššou cenou, ako aj orientáciou na veľmi špecifický typ používateľa.

Zdroj: Thurrot

Windows 10 v októbri zažil jeden z najpomalších rastov, prekvapivo si polepšil Windows XP

So začiatkom nového mesiaca došlo k zverejneniu pravidelného pohľadu na používanosť jednotlivých operačných systémom. Zverejnila ho štatistická spoločnosť NetMarketShare, ktorá poukazuje na to, že medzimesačne nedošlo k žiadnym dramatickým zmenám a situácia sa až na výnimku v prípade Windows XP drží zabehnutých štandardov.

Výrazné zmeny za ostatné roky spôsobil len nástup Windows 10, ktorý vody zamútil hlavne počas prvého roka od svojho uvedenia vďaka ponuke na bezplatný prechod zo systémov Windows 7 a 8.1. Odkedy ale táto ponuka skončila, jeho rast zaznamenal výrazné spomalenie a momentálne si k nemu podľa štatistík noví používatelia cestu hľadajú len ťažko. Medzimesačne si totiž mal Windows 10 polepšiť len o 0,17%, čo predstavuje najmenší prírastok za ostatné obdobie. Napriek tomu však v celkovo pohľade na trhu zastáva príjemný 29,26% podiel.

Pozíciu lídra si dlhodobo drží Windows 7, pričom situácia by sa v dohľadnej dobe nemala zmeniť. Nájsť ho momentálne môžeme na 46,63% počítačov, za september teda vykázal miernu stratu z pôvodných 47,21%. Zo zabehnutých koľají vybehol dnes už nepodporovaný Windows XP, ktorého podiel prekvapivo narástol o 0,78% na súčasných 6,47% a uzatvára tak prvú trojku najpoužívanejších operačných systémov. Nie je to však prvýkrát kedy po predošlej strane vykázal opätovný nárast.

V súvislosti s prehľadom operačných systémov bol zverejnený aj pohľad na trhový podiel jednotlivých webových prehliadačov. Žiadne prekvapenie sa tu nekoná a jasnou jednotkou je naďalej Chrome od spoločnosti Google s takmer 60 % podielom. Druhú pozíciu si uchmatol Internet Explorer s 15,09% a prvú trojku uzatvára Firefox s 13,14% podielom.

Napriek všetkým snahám Microsoftu o presadenie prehliadača Microsoft Edge, ktorý sa dočkal viacerých vylepšení aj v najnovšej aktualizácii Fall Creators Update, ten už druhý mesiac po sebe zaznamenal stratu. Zo septembrových 5,15% aktuálne poklesol na 4,58% používateľov.

Lenovo odkupuje väčšinový podiel počítačovej divízie Fujitsu, posilňuje svoju pozíciu

Čínska spoločnosť Lenovo dnešným dňom oznámila posilnenie svojej pozície na trhu s počítačmi, nakoľko odkúpila 51% podiel v spoločnosti Fujitsu Client Computing, ktorá dlhodobo pôsobí v tomto segmente. Za majoritný podiel Lenovo zaplatí približne 157 miliónov dolárov, pričom ďalších 22 až 112 miliónov pridá podľa toho, ako sa získanej divízii bude dariť do roku 2020. V rámci obchodnej transakcie má 5% podiel získať aj Japonská rozvojová banka.

Lenovo sa na trhu s počítačmi stalo výrazným hráčom v roku 2005 odkúpením divízie spoločnosti IBM, vďaka čomu okrem iného získalo aj notebooky ThinkPad. Tie si dokonca len nedávno pripomenuli svoje 25. výročie, na čo súčasný majiteľ značky reagoval predstavením notebooku v špeciálnej retro edícii s názvom ThinkPad Anniversary Edition 25.

Na trhu s osobnými počítačmi si spoločnosť Lenovo dlhodobo udržiavala pozíciu lídra, no tento rok ju prekonala spoločnosť HP, ktorá sa tak stala najväčším výrobcom počítačov. Za odkúpením väčšinového podielu spoločnosti Fujitsu má tak stať aj snaha o opätovné získanie pozície lídra.

Nakoľko ale Fujitsu nefiguruje medzi päťkou najväčších hráčov na trhu, nie je známe, do akej miery akvizícia Lenovu reálne pomôže k dosiahnutiu tohto cieľa. Podľa analytickej spoločnosti IDC by to ale mohlo stačiť, keďže rozdiel na prvých dvoch priečkach najväčších výrobcov počítačov predstavuje 1 až 2%.

Zdroj: Lenovo

Slávnostný polnočný predaj konzoly Xbox One X prebehne 7. novembra od 00:01 v bratislavskom Auparku

Xbox One X, najvýkonnejšia herná konzola na svete, vychádza už o pár dní a prípravy na spustenie predaja vrcholia aj na Slovensku. Na 7. november pripravuje divízia Xbox doteraz najväčšiu premiéru svojich produktov. Podelila sa preto o niekoľko informácií, ako sa môžete premiéry zúčastniť priamo aj vy.

Počas polnočného predaja 7. novembra o 00:01, v bratislavskom Auparku v predajni Nay pomôžu uviesť Xbox One X na trh najväčší YouTuberi: GoGo, Selassie, kRAViČkA, Asimister, Duklock a Edyn. Moderovaný program odštartuje hodinu pred polnocou bleskovými súťažami o darčeky. Ešte pred premiérou si budete môcť vyskúšať najnovšie hry na konzole Xbox One X.

Počas polnočného predaja budú dostupné aj konzoly z limitovanej edície Project Scorpio a navyše si môžete zakúpiť všetky hry pre Xbox One s 25 % zľavou. Ak nemáte možnosť zúčastniť sa polnočného predaja v Bratislave, nalaďte si vysielanie Xbox One X Launch: Live z pohodlia vášho domova. Vysielanie z premiéry v New Yorku môžete sledovať 7. novembra o 5:00 na službe Mixer na vašom počítači, konzole alebo v aplikácii Mixer pre iOS a Android.

Premiéru môžete takisto sledovať aj na Xbox kanáli Twitch, Xbox kanáli YouTube alebo Facebooku. Nech sa už rozhodnete sledovať premiéru online alebo vyrazíte na polnočný predaj do Bratislavy, Xbox dúfa, že si to poriadne užijete.

Základy spätnej kompatibility boli položené dávno pred tým, ako konzola Xbox One dostala svoje meno

Funkcia spätnej kompatibility je pre konzoly rodiny Xbox One dôležitou súčasťou, ktorá sa teší značnému záujmu zo strany samotných hráčov. Poukazuje na to jednak pravidelné rozširovanie zoznamu podporovaných hier, kde sa nachádza už viac ako 450 titulov, ako aj nedávne rozhodnutie zahrnúť aj hry vytvorené pre pôvodnú konzolu Xbox.

Hráči si tak aj na najnovších konzolách, vrátane Xbox One X, môžu vychutnať kultové hry bez toho, aby sa museli spoliehať na streamovanie obsahu zo serverov alebo akékoľvek okľuky. Vďaka emulačnému mechanizmu v pozadí všetko prebieha veľmi prirodzene a používateľ sa nemusí o nič starať. Stačí mu do mechaniky vložiť disk, prípadne hru priamo stiahnuť cez digitálny obchod Microsoft Store a môže sa pustiť do hrania.

O tom, že rozširovanie zoznamu takto podporovaných hier nie je len o technickej náročnosti sa zástupcovia Microsoft rozpovedali už dávnejšie, no nakoľko téma spätnej kompatibility stále zaujíma množstvo ľudí, tentokrát poodhalili rúško tajomstva za jej vznikom. Riaditeľ softvérového inžinierstva Kareem Choudhry sa rozrozprával o tom, ako to celé vlastne začalo.

Choundry uvádza, že korene spätnej kompatibility siahajú ešte do roku 2007, kedy sa jeden z vývojárskych tímov snažil docieliť spustenie 32-bitového kódu z konzoly Xbox 360 na ešte len pripravovanej 64-bitovej konzole Xbox, ktorá nemala ani oficiálny názov. Druhý tím zase pracoval na vytvorení virtuálneho emulátora a spojenie týchto dvoch projektov poslúžilo ako základ pre spätnú kompatibilitu tak, ako ju poznáme dnes.

Práce ale čelili množstvu prekážok. Okrem softvérovej časti bolo potrebné pripraviť aj hardvér. Prvotné testy ukázali, že čisto softvérová emulácia je príliš náročná, no pridanie čipu, ktorý využíva Xbox 360 by zase bolo príliš nákladné a v konečnom dôsledku by ani neprinieslo požadovaný efekt. Nakoľko konzola prechádzala prípravou, časť podpory pre spätnú kompatibilitu bola v roku 2011 zakomponovaná priamo do jej hardvérovej výbavy. O zvyšok sa postarala neúnavná práca na vhodnom softvérovom riešení, množstvo testovania a spolupráca s tvorcami hier, čo prebiehalo počas nasledujúcich rokov.

Spätná kompatibilita pre Xbox One bola oficiálne predstavená na hernom veľtrhu E3 v roku 2015, no napriek prísľubu, že do konca roka bude podporovať stovku hier vonkoncom nebolo všetko pripravené. Množstvo  hier buď nefungovalo, prípadne boli prakticky nehrateľné kvôli dosahovaniu nízkeho počtu snímok za sekundu.

Na projekte vtedy už ale pracovala takmer tridsiatka ľudí a vďaka nápadu pozrieť sa na to, čím sa od seba v základoch líši emulátor pre Xbox One a samotná konzola Xbox 360 sa podarilo zistiť, že úpravou musí prejsť plánovanie procesov. Ako sa ukázalo, zmena fungovala priam zázračne a vďaka tomu sa do konca prvého roka podarilo v rámci spätnej kompatibility priniesť hneď 104 hier.

Spätná kompatibilita

Po tom, čo Microsoft prekonal výzvu v podobe hier pre Xbox 360, zamerali sa na hry pre pôvodný Xbox, a ako už dnes vieme, opäť sa to podarilo. Nielenže je hry možné spúšťať, no dokonca prechádzajú aj značnou grafickou úpravou, aby vyzerali dobre aj na dnešných obrazovkách.

Zdroj: IGN

Microsoft bude od 1.decembra HoloLens predávať aj na Slovensku

Spoločnosť Microsoft dnes oznámila, že svoje okuliare HoloLens pre rozšírenú realitu začne oficiálne predávať v ďalších 29 krajinách po celom svete. Takmer tri roky po ich predstavení tak konečne príde rad aj na nás. V zozname sa totiž nachádzajú aj Slovensko a Česká republika.

Ďalšími krajinami, kde budú okuliare HoloLens dostupné sú Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Chorvátsko, Cyprus, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Grécko, Maďarsko, Island, Taliansko, Lotyšsko, Lichtenštajnsko, Litva, Luxembursko, Malta, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovinsko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko a Turecko.

Náš tip
Microsoft HoloLens – okuliare pre rozšírenú realitu na vlastnej koži | Prvé dojmy

Po aktuálnom rozšírení predajných miest budú okuliare dostupné celkovo v 39 krajinách. Informácie na oficiálne stránke uvádzajú, že predaj v pridaných krajinách bude spustený od 1. decembra. Vývojárska verzia sa síce predáva za 3000 dolárov, no v Európe sa cena pohybuje na úrovni 3100€, takže tú môžeme očakávať aj v našich končinách.

Hoci si okuliare HoloLens môže zakúpiť každý, kto je za ne ochotný zaplatiť, v súčasnej verzii nie sú určené pre bežného používateľa, ale pre vývojárov a spoločnosti, kde rozšírená realita nájde uplatnenie. Hoci Microsoft doteraz nezverejnil koľko presne kusov sa predalo, začiatkom roka informoval, že HoloLens dosahuje predaje v tisícoch kusov, s čím je spoločnosť spokojná.

V tejto oblasti vidí veľký potenciál do budúcnosti, a preto do nej aj značne investuje. Ešte koncom marca sa na oficiálnom blogu pochválila, že pre HoloLens je dostupných už 150 aplikácií, no a dnes už ich má byť takmer 200. Momentálne už má dokonca vývojom prechádzať ďalšia generácia „HoloLens 2“, ktorá sa na trhu údajne objaví najskôr v roku 2019.