Nová funkcia „Power Throttling“ vo Windows 10 zlepší správu procesov a predĺži tak výdrž batérie

Microsoft dnes prostredníctvom svojho blogu informoval, že pre nadchádzajúcu tretiu vlnu aktualizácie Redstone plánuje do systému zaviesť pokročilú funkciu pre správu napájania procesorov. S totožnou funkciou pritom experimentoval už pri príprave Creators Update, konkrétne v testovacom zostavení 15002. Vtedy však išlo o skúšku vo veľmi limitovanom rozsahu len na malom percente členov programu Windows Insider. Po krátkom teste ale novinka, nakoniec nenašla cestu do finálnej verzie aktualizácie Creators Update.

Po dlhšej dobe sa k nej vývojári opäť vracajú v testovacom zostavení 16176. Pri používaní optimalizácie označenej pracovným názvom „Power Throttling“ dochádza k tomu, že v prípade ak na pozadí prebieha nejaký aktívny proces, systém automaticky prepína procesor do energeticky najefektívnejšieho režimu. Práca sa tak vykonáva, no zároveň dochádza k spotrebe len minimálneho množstva energie.

throttled

Pokusy s funkciou mali priniesť pozitívne výsledky, kedy na zariadeniach s procesormi Intel Core šiestej generácie Skylake došlo v extrémnych prípadoch k predĺženiu výdrže o 11%. Vývojári mali navyše funkciu dodatočne vylepšiť a v terajšom stave by výsledky mali byť ešte o čosi lepšie. Nateraz je ale stále dostupná len pre procesory Intel Core šiestej a siedmej generácie. Microsoft však uvádza, že podporu plánuje rozšíriť aj na ďalšie procesory, a to už čoskoro.

Keďže ide o vec zavedenú na úrovni systému, používatelia nemusia nič aktivovať ani meniť svoje správanie pri práci s aplikáciami. Zmenu pocítia automaticky. Myslelo sa pritom aj situácie, kedy by náhodou mohlo dôjsť k negatívnemu ovplyvneniu výkonu aplikácie. Cez nastavenia systému je možné novú správu využívania procesora vypnúť pre konkrétne aplikácie. Samotný systém navyše funkciu nezapne v prípade, že zariadenie je pripojené na nabíjačku.

Microsoft proti sebe v teste postavil Edge, Firefox a Chrome, opäť sa zameral na spotrebu energie

Používatelia sa pri výbere prehliadača zvyknú pozerať na viacero aspektov. Každý požaduje niečo iné. Priateľské rozhranie, rýchlosť, dostupnosť rozličných funkcií, systémové požiadavky alebo dokonca aj to, akým spôsobom daný prehliadač ovplyvní výdrž batérie počas používania na cestách. Práve na tento posledný aspekt sa pri príležitosti oficiálneho uvedenia Creators Update pozrela spoločnosť Microsoft. Najnovšiu verziu svojho prehliadača Microsoft Edge postavila na troch identických notebookoch Surface Book (Intel Core i5-6300U, 8 GB RAM a Intel HD Graphics 520) proti populárnej dvojke Firefox a Chrome.

Test pozostával z prehrávania videa zo služby Vimeo v režime celej obrazovky až do úplného vybitia batérie a vypnutia notebooku. Hoci to má od reprezentovania bežného používateľského správania pri používaní prehliadača dosť ďaleko, po stránke štandardizácie testu nemožno namietať.

Víťazom testovania sa stal Edge, ktorý video zvládol prehrávať o 77% dlhšie ako Firefox a o 35% dlhšie ako Chrome. Pokiaľ to rozbijeme na drobné, Edge dokázal video prehrávať 751 minút, Chrome 557 minút a v prípade Firefoxu sa batéria vybila už po 424 minútach. Konkrétne boli proti sebe postavené prehliadače Microsoft Edge 40.15063.0.0, Google Chrome 57.0.2987.133 (64-bit) a Firefox 52.0.1 (32-bit).

Edge

Microsoft zverejnil metodiku testovania, kedy uviedol, že použil tri identické notebooky Surface Book s operačným systémom Windows 10 Pro v zostavení 15063.0 a pripojenie k internetu pomocou Wi-Fi. Medzi ďalšími podrobnosťami uvádza, že jas bol nastavený na 75%, zvuk vypnutý, vyrovnávacia pamäť prehliadačov vymazaná, a režim šetrenia energie nastavený klasicky, tak aby sa zapol pri 20% zostávajúcej batérie. Kompletnú metodiku testovania zverejnil v príspevku na stránke GitHub, kde si ju môže naštudovať aj konkurencia v prípade, že by sa test rozhodla opakovať.

Podobný test už Microsoft raz realizoval, vtedy ale nezverejnil podrobné informácie o metodike testovania, za čo si vyslúžil značnú kritiku. Pravdepodobne aj preto sa teraz k tomu postavil otvorene.

Pri testoch, ktoré vykonáva víťazná strana, je na mieste dávka skepticizmu. No bez ohľadu na to vývojárom nemožno odopierať to, že prehliadač Edge za ostatné mesiace poriadne vylepšili. No keď sa na to pozrieme cez širšiu optiku, aj napriek tomu, že Microsoft so svojim prehliadačom skončil ako víťaz, je veľmi otázne, či používateľov konkurenčných prehliadačov priláka na svoju stranu. Ľudia sú totiž nároční a od prehliadačov požadujú omnoho viac ako len minimálnu spotrebu energie.

Microsoft ohlásil akvizíciu spoločnosti Intentional Software, posilňuje tak oblasť nástrojov pre produktivitu

Microsoft dnes oznámil plánovanú akvizíciu spoločnosti Intentional Software, ktorá sa zameriava na vytváranie novej generácie aplikácií zameraných na zvyšovanie produktivity. Pre softvérového giganta ide určite o zaujímavú možnosť ako získaním prístupu k nových technológiám a nástrojom posilniť svoju pozíciu na trhu. Intenzívnejším vývojom a spoluprácou a odborníkmi môže ľahšie „vyšperkovať“ svoje existujúce, no prirodzene aj budúce aplikácie zamerané na produktivitu. Nové nástroje a služby môže integrovať aj do vecí ako napríklad Office alebo služba Microsoft Team.

Technológie a zručnosti spoločnosti Intentional Software vylepšia naše kapacity a posilnia schopnosti pridávať nové nástroje a služby už do tak rozsiahleho portfólia, ktorým Microsoft disponuje dnes, uviedli zástupcovia Microsoftu v tlačovej správe. 

Na celej situácii je zaujímavé aj to, že spoločnosť Intentional Software založil bývalý zamestnanec Microsoftu, Charles Simonyi. Počas pôsobenia v Microsoft pritom dohliadal okrem iného aj na vývoj aplikácií Word a Excel. Po založení Intentional Software sa vo väčšom sústreďoval na zjednodušenie programovania, pričom neskôr viedol tím zameraný na zlepšovanie produktivity pre pracovné prostredie blízkej budúcnosti.

Na základe novej dohody Simonyi opäť nastúpi do Microsoftu, spolu so svojimi spolupracovníkmi z Intentional Software. V príspevku na svojom blogu naznačuje, že spolupráca v budúcnosti by mohla predstavovať spojenie hardvérových technológií ako zariadenia Surface s technológiami ako strojové učenie.

Zdroj: Microsoft

Šikovná aplikácia EarTrumpet pre Windows 10 skvelým spôsobom nahrádza systémové nastavenia zvuku

EarTrumpet je veľmi jednoduchá, no extrémne užitočná aplikácia, ktorá do panela úloh systému Windows 10 zavádza rozhranie pre ovládanie hlasitosti jednotlivých spustených aplikácií. Ide o funkcionalitu, ktorá efektívnym a prehľadným spôsobom nahrádza systémové nastavenia Zmiešavač hlasitosti, ku ktorým sa používateľ musí preklikávať.

Funguje to tak, že po stlačení na ikonu aplikácie v oznamovacej oblasti dôjde k zobrazeniu zoznamu aplikácií, v ktorých je možné individuálne nastaviť úroveň hlasitosti. Z ponuky si používateľ následne môže upravovať hlasitosť aplikácie, kde to potrebuje.

Kliknutie pravým tlačidlom myši na ikonu EarTrumpet zase zobrazí zoznam pre prepínanie medzi dostupnými zvukovými zdrojmi. Týmito funkciami tak vlastne dochádza k úplnému nahradeniu systémového ovládania zvuku. Aplikácia je navyše úplne bezplatná a na stiahnutie dostupná cez obchod Windows Store. Po spustení systému taktiež dochádza k jej automatickému spusteniu. Rozhodne preto stojí za vyskúšanie.

V prípade, že by ste chceli ikonu systémových nastavení odstrániť z oznamovacej oblasti a používať len EarTrumpet, môžete tak urobiť priamo cez Nastavenia->Prispôsobenie->Panel úloh->Vyberte ikony, ktoré sa zobrazia na paneli úloh.

Nastavenia ikony panel uloh

Platená verzia mobilnej arkádovky Skelly Archer je v najbližších hodinách dostupná zadarmo

Arkádová hra Skelly Archer pre Windows smartfóny obvykle stojí 1,99€, vďaka čomu neobsahuje žiadne reklamy, no do zajtrajšieho dňa si môžete túto verziu stiahnuť úplne bezplatne. V hre sa chopíte role kostry a postupne prechádzate rôzne oblasti, bojujete s príšerami a zbierate poklady.

Skelly Archer ponúka dva herné módy, päť minihier, množstvo rôznorodých nepriateľov vrátane šiestich silných bossov a podarenú grafickú stránku. Cieľom každej z 26 úrovní je zničiť všetko, čo sa vám postaví do cesty a získať všetky poklady, na ktoré len narazíte.

Skelly Archer 3

Počas svojej výpravy narazíte na desiatku prispôsobiteľných zbraní a rôzne dočasné, ako aj trvalé vylepšenia. Pomocou nich počas hrania zvyšujete svoje šance na úspech a vyhnutie sa všade číhajúcej smrti. Pohyb hlavného hrdinu a ovládanie zbraní prebieha pomocou dvojice virtuálnych tlačidiel na obrazovke.

Skelly Archer 2

Okrem klasického módu tu navyše nájdete aj „Survival“ režim, kde na vás vybiehajú nekonečne rady protivníkov a vy musíte prežiť čo najdlhšie. Celkovo ide o decentnú hru s množstvom náročných nástrah, ktorá dokáže na nejaký ten čas zabaviť. Chvíľu si ale treba zvykať na ovládanie, kedy sa vám jedno pošmyknutie prsta môže ľahko stať osudným.

Hra Skelly Archer je vo verzii bez zabudovanej reklamy bezplatne dostupná do zajtrajšieho poobedia, ak preto máte záujem o jej vyskúšanie, neváhajte a sťahujte. V prípade, že by ste to nestihli a napriek tomu hru chceli vyskúšať, stále si môžete stiahnuť bezplatnú verziu s otravnými reklamami.

O najväčšiu hernú zónu na festivale pre generáciu Z sa postará Xbox

V dňoch 29. 4. v Prahe na Letňanoch a 6. 5. v Brne na Výstavišti bude na návštevníkov festivalu Utubering čakať doteraz najväčšia herná Xbox zóna s rekordným počtom herných konzol Xbox One. Vôbec po prvýkrát v Českej republike a na Slovensku bude na jednom mieste nainštalovaných rovných 100 Xbox One konzol s najnovšími hrami, hernými trhákmi ako Forza Horizon 3, ale aj obľúbenými hitmi.

Generácia Z, ale aj celé rodiny si budú môcť vyskúšať aj Xbox One S. Ako jediná herná konzola je vybavená 4K Ultra HD Blu-ray prehrávačom a podporou 4K streamovania videa od partnerov ako Netflix.

Najlepšiu hernú ponuku v histórii Xboxu doplní bohatý sprievodný program s exkluzívnymi hosťami, množstvom tradičných rozdávačiek a súťaží o hodnotné ceny pre divákov. So živými vstupmi sa prihlásia YouTuberi Selassie a Asimister a špeciálny hosť Alžbeta Trojanová, pričom do živých vstupov a ich streamov sa budú môcť zapojiť aj diváci. A tešiť sa môžete aj na Goga, Jirku Krále a Pedra (PedrosGames).

Príďte sa zabaviť a vyskúšať tie najlepšie hry do najväčšej Xbox zóny, ktorú nájdete v Prahe na Letňanoch v sobotu 29. apríla a v Brne na Výstavišti v sobotu 6. mája.

Zrušený model rodiny Nokia Lumia vynikal tenkými rámikmi

Za ostatné dni sa do obehu dostalo viacero informácií o smartfónoch, ktoré Microsoft síce pripravoval, no nakoniec sa nedostali z rôznych dôvodov do finálnej produkcie a predaja. Len pred pár dňami to bola Lumia 555, vystupujúca pod kódovým označením „Guilin“, a teraz sa dozvedáme o ďalšom prototype označenom len ako NOKIA id326-1.

Náš tip
Video zachytávajúce zrušený model Lumia 555 je smutným mementom toho, čo mohlo byť

Nokia Lumia prototyp

Keďže k zrušeniu projektu došlo už v začiatkoch, podrobnosti o presnej hardvérovej výbave ani finálnom modelovom označení tejto Lumie nie sú známe. Smartfón bol ale vytváraný ešte s operačným systémom Windows Phone 8.1.

Nokia Lumia prototyp 2

Vyniká pritom tenkými rámikmi okolo obrazovky, čo tomuto kúsku dodávajú šmrnc. Okrem toho, že vo výbave sa nachádzal procesor Snapdragon 200 a rozlíšenie obrazovky bolo 720 x 1280 pixelov viac nevieme.

Nokia Lumia prototyp 3

Portál WinCentral ale uvádza, že prototyp mal podľa pôvodných plánov spadať do rodiny smartfónov Nokia X využívajúcej operačný systém Android. Počas prvotného vývoja ale nakoniec došlo k rozhodnutiu nasadiť radšej Windows Phone 8.1, čo ale aj tak v konečnom dôsledku z nejakých dôvodov nebolo tým pravým, a vo vývoji sa nepokračovalo.

Zdroj: WinCentral

Patent Microsoftu približuje pokročilú technológiu pre skenovanie očí

S príchodom operačného systému Windows 10 došlo zo strany Microsoftu k zavedeniu niektorých zaujímavých technológií v oddelení bezpečnosti. Zoskupené boli v pomerne známej funkcii Windows Hello. Používatelia tak získali viacero možností ako zabezpečiť svoje zariadenia pred neoprávneným vstupom, či už ide o odtlačok prsta, sken dúhovky alebo tváre.

Tieto metódy je pritom možné implementovať do notebookov, počítačov, smartfónov, ale aj ďalších zariadení ako napríklad konzoly, headsety pre rozšírenú realitu, či dokonca bankomaty alebo rôzne elektronické platobné terminály.

Podľa nedávno zverejnených patentov sa Microsoft rozhodol na svojich technológiách ďalej budovať a zdokonaľovať ich pre použitie v budúcich zariadeniach. Portál Patently Mobile zverejnil informácie o patente, ktorý vylepšuje možnosti snímača očnej dúhovky.

Skener oka

Ten je rozšírený o viacero prvkov, ktoré počas snímania slúžia na akési prisvetlovanie oka z viacerých uhlov. Snímač pritom zachytáva viacero snímok oka, na základe čoho overovací algoritmus získava komplexnú množinu dát, pre vyhodnocovanie zhody a rozdielov.

Na základe týchto dát technológia dokáže fungovať omnoho kvalitnejšie a spoľahlivejšie, pričom dramaticky zťažuje možnosť podvhrnutia. Bez problémov tak napríklad dokáže rozoznať živé oko od jeho fotografie alebo modelu a podobne.

Treba však myslieť na to, že predsa len ide o patent. Navrhovaná technológia sa preto nemusí tak skoro, ak vôbec, dostať do reálnych produktov.

ADATA predstavuje rad UHS-II U3 microSD/SD a UHS-I microSD kariet Premier ONE

Firma ADATA opäť raz rozšírila svoju ponuku produktov, tentokrát o microSD a SD karty produktového radu Premier ONE.

Rad Premier ONE ponúka zákazníkom širokú škálu pamäťových kariet pre jednoduché ukladanie dát so zaujímavým výkonom vhodným dokonca aj pre prácu s väčšími súbormi a videá nahrané v UHD 4K a 8K rozlíšeniach. Karty pritom dokážu pracovať v teplotnom rozmedzí od -25 do +85°C, a sú teda vhodné pre použitie vo vonkajšom prostredí.

Nové pamäťové karty taktiež prechádzajú testovaním odolnosti voči vode, prachu, nárazom a röntgenovým lúčom, aby sa zaručila vhodnosť ich použitia pre outdoorové aktivity aj pre cestujúcich profesionálov.

Karty Premier ONE UHS-II U3 SDXC využívajú technológiu MLC Flash a v prevedení SDXC dosahujú rýchlosti až 290 MB/s pre čítanie a až 260 MB/s pre zápis. Ich protiklady typu microSDXC zvládnu až 275 MB/s pre čítanie a 155 MB/s pre zápis. V obidvoch vyhotoveniach sú k dispozícii v kapacitách 64 GB, 128 GB a 256 GB.

ADATA_18_4

Modely Premier UHS-I microSDXC/SDHC Class 10 ponúkajú konštantnú rýchlosť čítania 85 MB/s a 25 MB/s pre zápis. K dispozícii v kapacitách 16 GB, 32 GB, 64 GB a 128 GB. Vhodné sú tak pre ľudí, ktorí chcú nahrávať Full HD 1080p video v konštantnej kvalite, prípadne také video prehrávať alebo zdieľať. ADATA_18_4_2

Halo Wars: Definitive Edition bude od 20. apríla dostupná ako samostatná hra cez Windows Store a Steam

Ako bolo avizované koncom marca, stratégia Halo Wars: Definitive Edition bude nakoniec predsa len dostupná prostredníctvom obchodov Steam a Windows Store ako samostatná hra. Okrem toho si ju ale budú môcť zakúpiť aj hráči na konzole Xbox One.

Pôvodne bola hra dostupná len ako súčasť balíka Halo Wars 2 Ultimate Edition, no od 20. apríla sa bude dať zakúpiť samostatne.

Hra Halo Wars pôvodne vyšla ešte v roku 2009 exkluzívne pre konzolu Xbox 360 ako posledný kúsok vývojárskeho štúdia Ensemble Studios. Základňa fanúšikov sa ale rozrástla s príchodom pokračovania Halo Wars 2 a tvorcovia teraz chcú hráčom ponúknuť možnosť doplniť si medzery v príbehu Halo univerza. Vynovená verzia Definitive Edition obsahuje vylepšené grafické prvky, nové achievementy, ako aj všetok doplnkový obsah vytvorený pre originálnu hru.

Zatiaľ nie sú známe podrobnosti o cene, no od oficiálneho vydania nás delia už len dva dni, a tak by sme čoskoro mali vedieť viac. Ak si hru zakúpite pre Windows 10 alebo Xbox One, automaticky získate verziu pre obidve uvedené platformy, vďaka iniciatíve Xbox Play Anywhere. Dobré je vedieť aj to, že verzia pre Steam bude mať úplne oddelený multiplayer.

Pre Insiderov zaradených v okruhu Fast je dostupné nové zostavenie pre PC aj smartfóny

Pre Insiderov zaradených do aktualizačného okruhu Fast sú dostupné nové testovacie zostavenia pre počítače a smartfóny. Konkrétne ide o zostavenie 16176 v prípade počítačov a 15204 pre smartfóny.

Microsoft s vydaním noviniek  zároveň oznámil, že odteraz budú testovacie verzie mobilného systému vydávané z odlišnej vývojárskej vetvy ako tie pre počítače. Bližšie informácie ani to, čo to bude v praxi znamenať pre mobilný systém zatiaľ nezverejnil.

Navyše nové testovacie verzie Windows 10 Mobile z programu Windows Insider budú dostupné len pre vybrané smartfóny. Ide o totožné modely, ako tie, ktoré oficiálne dostanú aktualizáciu Creators Update.

  • HP Elite x3
  • Microsoft Lumia 550
  • Microsoft Lumia 640/640XL
  • Microsoft Lumia 650
  • Microsoft Lumia 950/950 XL
  • Alcatel IDOL 4S
  • Alcatel OneTouch Fierce XL
  • SoftBank 503LV
  • VAIO Phone Biz
  • MouseComputer MADOSMA Q601
  • Trinity NuAns NEO

Novinky v zostavení 16176 pre počítače

  • Windows Subsystém pre Linux získal podporu pre prácu so seriálovými COM portami. ttys
  • No novších zariadeniach je možné pristupovať k rozhraniu pre obnovenie systému a riešenie problémov tak, že po dobu 7 sekúnd podržíte tlačidlo napájania.
  • Aplikácia Moderátor opäť funguje korektne.
  • Opravený bol problém s aplikáciami, ktoré „padali“ kvôli nesprávne nastavenému reklamnému ID používateľa.
  • Opravený problém s ponukou Štart a Centrom Akcií, kedy dochádzalo k „sekaniu“ animácií.
  • Opravený problém, kedy v Centre Akcií došlo namiesto zrušenia jedného upozornenia k zrušeniu všetkých.
  • Opravený problém s chýbajúcimi prvkami v rozhraní Hodín a Kalendára.
  • Opravený problém so zariadeniami Surface Book, kde po prebudení z hibernácie dochádzalo k pádu systému a následnej kontrole disku.
  • Opravený problém s nesprávnym vykresľovaním textu vo Win32 aplikáciách.
  • Opravený problém s prehliadačom Microsoft Edge, kedy po prebudení zariadenia z hibernácie prestal reagovať v prípade, že obsahoval nainštalované rozšírenia.

Známe chyby zostavení 16176 pre počítače

  • Aplikácie ako Slack alebo Evernote z Windows Store využívajúce Desktop Bridge (“Centennial”) spôsobujú pád systému.
  • Niektorí používatelia hlásia, že v nastaveniach Windows Update sa im zobrazuje chybová hláška “Some updates were cancelled. We’ll keep trying in case new updates become available”.
  • Dvojité kliknutie na ikonu aplikácie Windows Defender nespôsobí jej spustenie. Je potrebné kliknúť na ňu pravým tlačidlom a vybrať možnosť Open.
  • Pokusy o aktualizáciu systému na zariadeniach Surface 3 končia chybovou hláškou v prípade, že v čítačke je vložená SD karta.
  • Po vyvolaní vývojárskych nástrojov (F12) v prehliadači Microsoft Edge dochádza k situácii, kedy sa aktívnym stáva iné okno ako by malo.

Novinky v zostavení 15204 pre smartfóny

  • V procese prvotného nastavenia systému pribudla nová stránka s dodatočnými nastaveniami súkromia.
  • Opravený problém, kedy sa v prehliadači Microsoft Edge občas nezobrazila virtuálna klávesnica.

Známe chyby zostavenia 15204 pre smartfóny

  • Pokiaľ pri sťahovaní nového zostavenia narazíte na chybový kód 800b0109, prejdite do nastavení Windows Insider Programu, nájdite tam výzvu na reštart a potvrďte ju.
  • Ak ste na najnovšiu verziu systému prešli zo zostavenia skoršieho ako 150xx, nebudú vám fungovať niektoré stránky v Nastaveniach ani stránka funkcie Pripojiť.
  • Používatelia hlásia, že pri prehliadaní stránok cez Microsoft Edge dochádza k ich neustálemu obnovovaniu a presúvaniu na začiatok.
  • Funkcia Continuum prestane na smartfóne HP Elite x3 fungovať po zatvorení krytu.
  • Funkcia Continuum sa vo vybraných prípadoch zvykne zaseknúť, prípadne nesprávne vykresľuje obraz na zariadeniach ako Lumia 950.
  • Obrazovka smartfónov môže po odpojení z dokovacej stanice pre Continuum zostať tmavá.

Ako bojovať proti nečakaným reštartom systému pre inštaláciu aktualizácií vo Windows 10 Creators Update | Návod

Microsoft sa v rámci aktualizácie Creators Update pre Windows 10 pozrel na zúbok aj problematike neočakávaných reštartov, na ktoré sa používatelia sťažovali už dlhú dobu. Systém si totiž automaticky stiahne a pripraví inštaláciu aktualizácií, pričom si naplánuje aj potrebný reštart. Napriek tomu, že na túto skutočnosť by mal byť používateľ dôsledne upozornený, nie vždy to tak v praxi bolo. Používatelia ale teraz majú niekoľko možností, ako bojovať proti automaticky naplánovaným reštartom systému.

Čas aktívneho používania

Snaha o zlepšenie po tejto stránke prebehla už dávnejšie, kedy bola do systémových nastavení pridaná možnosť zvoliť čas aktívneho používania. Vo vymedzenom časovom rozsahu sa tak systém automaticky nereštartuje, a navyše dodatočne zisťuje, či používateľ so zariadením stále nepracuje.

S príchodom Creators Update bol čas aktívneho používania rozšírený tak, že používateľ si teraz môže zvoliť až 18-hodinové okno, počas ktorého k reštartu nedôjde. Predtým bolo možné vybrať maximálne 12-hodinový rozsah. Túto možnosť nájdete v položke Nastavenia->Aktualizácia a zabezpečenie->Windows Update->Zmeniť čas aktívneho používania.

Cas aktivneho pouzivania

Zobrazovanie dodatočných upozornení

Používateľov by mala potešiť aj nová možnosť zapnúť dodatočné upozornenia na pripravovaný reštart systému, aby mali dostatok času naplánovať ho na iný čas, prípadne si uložiť všetky rozpracované veci. Novinka sa nachádza v položke Nastavenia->Aktualizácia a zabezpečenie->Windows Update->Možnosti reštartovania.

Aktualizacia varovanie 2

Ručné naplánovanie presného termínu inštalácie

Pokiaľ je navyše na inštaláciu pripravená aktualizácia, ktorá pre dokončenie vyžaduje reštart, v rovnakých nastaveniach si môžete vybrať presný termín, kedy k plánovanej inštalácii dôjde. Ide o ďalšiu z možností ako bojovať proti reštartovaniu systému v nevhodnom čase.

Aktualizacia varovanie 3

Vylepšené upozornenia na nadchádzajúci reštart

Posledným dôležitým vylepšením, ktoré bolo implementované v Creators Update, je dôraznejšie upozorňovanie na nadchádzajúcu aktualizáciu, kedy systém zobrazí veľké varovanie, pričom používateľ má na výber plánovanú aktualizáciu presunúť na iný termín.

Aktualizacia varovanie

Aplikácia Xbox Insider Hub bude čoskoro dostupná aj pre počítače s Windows 10

Podobným spôsobom ako prebieha verejné testovanie pripravovaných verzií operačného systému Windows 10, funguje aj samostatná verzia programu pre konzolu Xbox One. Používatelia sa môžu zaregistrovať a získať tak predčasný prístup k novým verziám operačného systému pre konzolu s novými funkciami, ktoré sa k bežným používateľom ešte len dostanú. Nakoľko sa nové funkcie na testovanie nachádzajú v ranom štádiu, obsahujú množstvo chýb a nedostatkov.

Preto je dôležitou súčasťou verejného testovania zbieranie spätnej odozvy, pripomienok a návrhov na ďalšie vylepšovanie a rozširovanie. V prípade konzoly Xbox One je ale písanie rozsiahlych pripomienok a informácií o chybách značne problematické, a častokrát až priam frustrujúce, keďže používateľ musí vstupy zadávať pomocou Xbox ovládača alebo pripojiť klávesnicu.

Xbox Insider Hub

Po novom ale používatelia čoskoro získajú prístup k aplikácii Xbox Insider Hub na zadávanie spätnej odozvy pre program Xbox Insider aj priamo na počítači so systémom Windows 10. Hoci sa aplikácia dá stiahnuť už dnes, po spustení používateľa informuje, že prístup mu bude udelený čoskoro. Vyzerá to tak, že aplikácia ešte nie je pripravená na svoju premiéru, no už by to nemalo trvať príliš dlho.

Xbox Insider Hub 3

V obchode Windows Store zatiaľ nie je zmienka o pripravovanej verzii pre systém Windows 10 Mobile, no keďže je aplikácia vytvorená s použitím platformy UWP, stále je tu možnosť, že tejto verzie sa predsa len dočkáme.

Xbox Insider Hub 2

V prípade, že si chcete aplikáciu stiahnuť dnes a počkať na jej oficiálne spustenie, môžete tak urobiť priamo prostredníctvom obchodu Windows Store. Zaujímavá je ale len pre členov programu Xbox Insider Program, ktorí aktívne skúšajú pripravované verzie systému pre túto hernú konzolu.

Microsoft experimentuje s integráciou záložiek pre všetky aplikácie vo Windows 10

Podľa najnovších dostupných informácií sa vývojári v Microsofte interne pohrávajú s nápadom implementovať do systémových aplikácií vo Windows 10 funkciu záložiek, podobnú tej, ktorú môžeme poznať z webových prehliadačov. V podstate ide o to, že v jednom okne môže používateľ otvárať viacero prípadov tejto istej aplikácie, čo do systému zavedie lepšiu organizáciu. Napríklad namiesto troch otvorených Prieskumníkov bude na ploche len jedno okno s tromi záložkami.

Funkcia je označovaná ako „Tabbed Shell“ a malo by ísť o priamu reakciu na množstvo žiadostí od samotných používateľov systému Windows 10. Tí síce žiadali pridanie niečoho podobného len pre Prieskumníka, no Microsoft v rámci experimentov skúša implementáciu na úrovni systému, vďaka čomu budú záložky dostupné v ľubovoľnej aplikácii bez potreby zásahu zo strany jej tvorcu.

tabshell_fileexplorer

Tabbed Shell sa tak má objaviť v rámci okna ľubovoľnej aplikácie bez rozdielu jej typu (Win32, UWP…). Fungovať tak má rovnako s Photoshopom, Prieskumníkom, či Wordom. Záložky sa budú zobrazovať v titulnej lište, rovnako ako je to v prípade webových prehliadačov.

Pre lepšiu integráciu ale bude vývojárom sprístupnené programové rozhranie, ktoré môžu využiť vo svojich aplikáciách, čím zavedú ďalšie možnosti ovládania a prirodzenejšie vyzerajúce rozhranie.

Aplikáciu bez tejto úpravy, síce systém automaticky prispôsobí pre použitie záložiek, no reálne nebude vyzerať tak dobre ako „optimalizovaná“ aplikácia, keďže dôjde k zdvojeniu niektorých ovládacích prvkov.

tabunoptimized
Aplikácia bez priamej integrácie záložiek

Ak však ale tvorca integruje podporu pre Tabbed Shell priamo vo svojej aplikácii, celé to bude vyzerať prirodzenejšie. Okrem toho môže rozhranie pre záložky upravovať aj po vizuálnej stránke – farba záložiek, úprava tlačidla pre pridanie novej karty a podobne.

taboptimized
Vývojárom optimalizovaná aplikácia

Funkcia sa stále nachádza len v štádiu interných experimentov, pričom dôraz sa kladie hlavne na používateľský zážitok. Momentálne nie je napríklad jasné, či sa rozhranie pre záložky bude zobrazovať automaticky alebo až po tom, ako používateľ spustí totožnú aplikáciu aspoň dvakrát. Vývojársky tím ešte musí domyslieť správanie tejto funkcie vzhľadom na množstvo rozdielnych situácií, ku ktorým môže dôjsť.

Podľa informácií, ktoré zverejnil portál WindowsCentral s odvolaním na svoje dobre informované zdroje, zatiaľ nie je známe, kedy Tabbed Shell dorazí ku koncovým používateľom. Za predpokladu, že funkcia prejde interným testovaním a nebude nakoniec zrušená, by sa mohla v rámci systému Windows 10 objaviť v roku 2018 ako súčasť štvrtej vlny aktualizácie Redstone.

Zdroj: WindowsCentral

Fanúšikovský koncept nového rozhrania pre Windows 10 Mobile, ktorým by sa mohol inšpirovať Microsoft

Fanúšikovia platformy Windows zvyknú vytvárať množstvo konceptov, ktoré zachytávajú ich predstavu toho, ako by mala vyzerať budúcnosť smartfónov alebo samotného systému. Medzi množstvom zverejnených vecí sa z času na čas objaví koncept, ktorý skutočne vyniká.

Aktuálne je ním návrh vytvorený grafickým štúdiom MAH Studio. Zverejnené video zachytáva koncept mobilného systému Windows, ktorý je postavený na grafických prvkoch podobných tým z pripravovanej novinky Project NEON.

Vidieť môžeme niektoré unikátne prvky ako vyhľadávanie fotografií na základe rozpoznávania tváre, vylepšenú asistentku Cortana, nový ovládací panel, či zaujímavé animácie. Hoci je budúcnosť mobilnej platformy Windows otázna, prepracované používateľské prostredie by v kombinácii s novými zariadeniami bolo vítaným krokom.

Microsoft presunul vývoj systému Windows 10 Mobile do novej vývojárskej vetvy, no zatiaľ sa presne nevyjadril prečo pristúpil k tomuto kroku, ani čo to bude znamenať z pohľadu budúcnosti platformy. Odpovede na najdôležitejšie otázky a podrobnosti o plánoch Microsoftu v mobilnom segmente by sme sa mohli dozvedieť na tohtoročnej konferencii Build 2017.

Používatelia hlásia problémy s aplikáciou pre inštaláciu Windows 10 Mobile, aktualizáciu im nenájde

Aktualizované 18.4.2017 Viacero našich čitateľov upozorňuje, že aplikácia im k dnešnému dňu opäť funguje tak, ako by mala. Počas uplynulých dní tak pravdepodobne došlo len k problémom na serverov spoločnosti Microsoft. 

Aplikácia Poradca pre inováciu, ktorá na podporovaných smartfónoch so systémom Windows Phone 8.1 slúži na inováciu systému, v týchto dňoch prestala väčšine používateľov fungovať. Ide pritom o jediný oficiálny spôsob ako na staršie smartfóny dostať nový systém Windows 10 Mobile.

Hoci je aplikácia na stiahnutie naďalej dostupná cez Windows Store, po spustení vo väčšine prípadov používateľom neumožní stiahnutie aktualizácie na nový systém. A to aj v prípade doteraz podporovaných smartfónov. V prípade potreby je nateraz možné využiť aplikáciu Windows Insider, kde je nutné zaradiť sa do okruhu Production Ring.

Problémy sa začali objavovať v dobe, kedy Microsoft oznámil zúženie zoznamu smartfónov, ktoré od 25. apríla dostanú očakávanú aktualizáciu Creators Update. Nové verzie systému tak bude po novom dostávať len 13 vybraných smartfónov. Či to súvisí s nefunkčnom aplikáciou Poradca pre inováciu, zatiaľ nie je jasné. Niektorým používateľom sa ale inovovať na Windows 10 Mobile darí aj naďalej, na čo upozornil aj jeden z našich čitateľov.

Video zachytávajúce zrušený model Lumia 555 je smutným mementom toho, čo mohlo byť

Ešte pred pár rokmi mal Microsoft celkom ambiciózne plány v mobilnom segmente a vo vlastnej réžii tak pripravoval celú sériu nových smartfónov x50, kam mala spadať Lumia 550, 650, 750, 850 a 950. Ako sa ale ukázalo neskôr, už počas roka 2015 z pôvodných plánov zišlo a na trh sa nakoniec dostala len časť z pôvodne pripravovaných modelov. Došlo k tomu dokonca napriek tomu, že Lumia 750 sa mala nachádzať v štádiu blízko k vydaniu.

Spomínaná Lumia 750 bola všeobecne známa pod kódovým označením „„Guilin“, no informácie, s ktorými včera prišiel portál Nokibar naznačujú, že pod týmto názvom bol nakoniec pripravovaný model Lumia 555. Poukazuje na to hlavne hardvérová výbava, ktorá smartfón radí do kategórie „low-endu“ a nie do strednej triedy ako to by to malo byť. Nie je ale celkom jasné, či došlo k zmene označenia alebo zmene kategórie smartfónu. Situácia sa pravdepodobne tak skoro ani nevyjasní.

Náš tip
Takto vraj mala vyzerať dnes už zrušená Lumia 750

Podľa zverejneného videa ale Lumia 555 mala byť, presne, ako by sa dalo očakávať, len mierne vylepšeným modelom predchodcu Lumia 550. Na základe zverejnených parametrov vidíme, že pripravovaný model sa líšil len o niečo väčším displejom (5 vs 4,7 palcov), lepšou prednou kamerou (5 vs 2 Mpx) a batériou s menšou kapacitou (2020 vs 2 100 mAh). Ostatné komponenty ako operačná pamäť, procesor, vnútorné úložisko a zadná kamera majú zhodné špecifikácie.

  • 5.0″ 1280×720 IPS displej
  • procesor Snapdragon 210
  • 1 GB RAM
  • 8 GB vnútorná pamäť
  • 2020 mAh batéria
  • 5 Mpx hlavný fotoaparát
  • 5 Mpx predný fotoaparát

Prototyp Lumie 555 ukazuje, že nešlo o žiadny prevratný smartfón. Medzi Lumiami 550 a 650 by sa pravdepodobne presadil len ťažko, čo je možno aj jeden z dôvodov prečo nakoniec došlo k jeho zrušeniu. Nech už to bolo akokoľvek, dnes ide len o smutnú pripomienku toho, ako mohol vyzerať ďalší prírastok rodiny Lumia, keby sme žili v ideálnom svete…

Jedna z najpopulárnejších hier 90-tych rokov vznikla vďaka znudenému stážistovi v Microsofte

Dnes už legendárna hra Solitaire v roku 2015 oslávila svoje 25. výročie na systéme Windows, a hneď rok na to sa tešila z ďalšieho skvelého úspechu – prekročila hranicu 100 miliónov unikátnych používateľov. Práve Solitaire je pre mnohých hrou, ktorá im otvorila dvere k hraniu na počítačoch s Windows a väčšina má dodnes príjemné spomienky na obrazovku so skákajúcimi kartami po zaslúženom víťazstve.

Nápad vytvoriť Solitaire prišiel z čistej nudy

Preto je takmer až neuveriteľné, že za jej vznikom nestojí tím odhodlaných vývojárov, ba dokonca ani plnohodnotný zamestnanec Microsoftu. Verziu pre Windows vytvoril jediný poriadne znudený stážista Wes Cherry. Ten v Microsofte pôsobil v roku 1988 a svoju skúsenosť popisuje ako vyťažujúcu, no aj tu sa objavili obdobia, kedy takpovediac nebolo do čoho pichnúť.

„S nápadom naprogramovať Solitaire pre Windows som prišiel z čistej nudy,“ hovorí Cherry. „V tom čase nebolo pre Windows dostupných veľa hier, a tak sme si ich jednoducho museli vytvoriť,“ dodáva.

Inšpiráciou preňho bola podobná hra vo verzii pre Mac, ktorú hrával namiesto toho, aby študoval na semestrálne skúšky.

V digitálnej verzii klasickej kartovej hry musel hráč pomocou myšky postupne presúvať karty, aby vytvoril postupky rovnakej farby. Okrem toho, že malo ísť o zábavu, Microsoft hru prezentoval aj ako výborný prostriedok pre používateľov, ktorí si potrebovali zvyknúť na prácu s myšou. V polovici 90-tych rokov totiž ešte stále nebola úplne bežnou súčasťou počítačov a zažívala len pomalý nástup.

Požehnanie od Billa Gatesa a odstránená funkcionalita

Cherryho výtvor z počiatku dostal aj oficiálne požehnanie od hlavy Microsoftu, samotného Billa Gatesa, a to aj napriek tomu, že ten hru považoval za príliš náročnú. Odvtedy sa stala neoddeliteľnou súčasťou systémov Windows.

Solitaire v 90-tych rokoch nabral v kancelárskom prostredí na popularite až do takej miery, že Cherry pridal špeciálnu funkciu. Po stlačení vybranej klávesy prezývanej „boss key“, došlo počas hrania k vyvolaniu tabuľkového editora, pre prípad, že by okolo prechádzal nadriadený „oddychujúceho“ hráča. Microsoft funkciu ale nakoniec z celkom pochopiteľných dôvodov odstránil.

Príbeh s neočakávaným záverom

Príbeh má ale celkom nečakaný záver. Napriek neuveriteľnému úspechu, ktorým sa hra Solitaire stala, Cherry za ňu od Microsoftu nedostal zaplatený jediný cent. Hovorí však, že o tejto skutočnosti vedel už vtedy, keď mu manažér programátorského tímu oznámil, že bude zaradená do systému Windows 3.0. Nevadilo mu to vtedy, a do dnešného dňa sa vraj nič nezmenilo.

Wess však raz povedal, že keby za každú predanú kópiu dostal zaplatený aspoň spomínaný cent, dnes by sa už tešil z celkom peknej sumičky a mohol by sa stretávať s Billom Gatesom.

Niektorí ľudia si toto vyjadrenie zobrali k srdcu. Do dnešného dňa mu poštou kde-tu príde obálka a v nej spomínaný cent. „Zatiaľ sa našlo 14 takýchto ľudí, na zvyšok z vás ešte stále čakám“, hovorí Wess Cherry s úsmevom.

Solitaire

Zdroj: BI

[Aktualizované] Windows 10 Creators Update údajne dostane len 13 smartfónov, Lumie tvoria necelú polovicu

Aktualizované 14.4.2017 

Microsoft dnešným dňom potvrdil, že nižšie uvedené informácie sú skutočne správne. Aktualizácia Creators Update, ako aj tie nadchádzajúce, budú dostupné len pre uvedených 13 smartfónov. Zoznam odteraz podporovaných modelov, ktorý ako prvý priniesol portál Zdnet, je totožný s tým, ktorý zverejnil Microsoft. Žiadne zo zariadení, ktoré nie je na spomínanom zoznam sa taktiež už nebude môcť zapojiť do programu Windows Insider pre testovanie nových zostavení. Rozhodnutie tak prilieva olej do ohňa.

Už pri prvotnom uvedení operačného systému Windows 10 Mobile došlo k osekaniu modelov, ktoré budú podporované, a teraz sa tento zoznam opäť zmenšuje, čo je pre majiteľov modelov ako Lumia 930 alebo Lumia 1520 ďalším obrovským sklamaním. Situácia okolo smartfónov sa tak zhoršuje každým mesiacom.

Dona Sarkar, šéfka programu Windows Insider sa k aktuálnej situácii vyjadrila nasledovne: 

Sme si vedomí, že množstvo Insiderov bude pri zistení, že ich smartfón nie je viac podporovaný sklamaných. Podrobne sme sa pozreli na spätnú väzbu od našich Windows Insiderov, a zistili sme, že používateľom (mobilného systému) neposkytujeme najlepší možný zážitok na starších zariadeniach. To nám pomohlo dospieť k rozhodnutiu, ktorým zariadeniami budeme ponúkať podporu pre Windows 10 Creators Update. Neustále načúvame vašej spätnej väzbe so snahou ponúknuť všetkým zákazníkom  ten najlepší zážitok. 


Microsoft prednedávnom oznámil, že veľkú aktualizáciu Creators Update pre Windows 10 Mobile začne postupne uvoľňovať od 25. apríla, teda dva týždne po počítačoch.

Teraz sa ale začínajú objavovať nepríjemné informácie, že nie každý smartfón, ktorý je momentálne podporovaný zo strany Microsoftu, dostane aj pripravovanú Creators Update. Neoficiálny zoznam z dobre informovaných zdrojov blízkych Microsoftu obsahuje zatiaľ 13 zariadení.

  • Alcatel IDOL 4S
  • Alcatel OneTouch Fierce XL
  • HP Elite x3
  • Lenovo Softbank 503LV
  • MCJ Madosma Q601
  • Microsoft Lumia 550
  • Microsoft Lumia 640/640XL
  • Microsoft Lumia 650
  • Microsoft Lumia 950/950 XL
  •  Trinity NuAns Neo
  •  VAIO VPB051

Portál ZDNet s odvolaním na vlastné zdroje navyše informoval, že tento zoznam môže byť konečný. Najnovšiu verziu systému Windows 10 Mobile by v tomto prípade dostala skutočne len hŕstka zariadení. Na prázdno by obišli napríklad majitelia smartfónov Lumia 730, Lumia 735, Lumia 830, Lumia 930 a Lumia 1520.

Microsoft nepotvrdzuje ani nevyvracia

Vyjadrenia zo strany samotného Microsoftu sú vágne a nie je z nich jasné, či je zoznam autentický a konečný. Jediné, čo bolo povedané jasne, je to, že okolo dátumu vydania Creators Update by mal byť zverejnený presný zoznam podporovaných smartfónov. Okrem toho spoločnosť potvrdila, že nie všetky zariadenia, ktoré podporujú aktuálnu verziu mobilnej desiatky musia byť automaticky podporované aj pri vydaní Creators Update, čo môže byť pre mnohých pomerne prekvapivé stanovisko.

„Ako to bolo aj v prípade predošlých Windows aktualizácií, zariadenie nemusí dostať aktualizáciu Creators Update v prípade, že je hardvérovo nekompatibilné, chýbajú mu potrebné ovládače alebo sa iným spôsobom radí mimo obdobie OEM podpory.“

Dôvod sa hľadá len ťažko

Prečo by malo dôjsť k odstrihnutiu podpory pre niektoré smartfóny nie je jasné. Síce došlo k úprave hardvérových požiadaviek pre Creators Update, no nič zo zmien vyslovene nepoukazuje na to, že by malo dôjsť k takto razantnému kroku. Zo zoznamu podporovaných procesorov boli odstránené len procesory Snapdragon 208, Snapdragon S4 Play a Snapdragon S4 Pro. To ale žiadnym spôsobom nevysvetľuje, prečo by mali byť vynechané smartfóny ako Lumia 930 a Lumia 1520. Požiadavky na operačnú pamäť a veľkosť interného úložiska pritom zostali nezmenené.

Ako používať funkciu Dynamický zámok vo Windows 10 Creators Update | Návod

Windows 10 dostal s aktualizáciou Creators Update viacero zaujímavých vylepšení, ktoré ale nie sú tak celkom viditeľné a pokiaľ o nich neviete, objavíte ich skôr len náhodou. Jednou z nich je aj bezpečnostná funkcia Dynamický zámok.

Čo je to Dynamický zámok a ako to funguje

Dynamický zámok využíva Bluetooth pripojenie medzi smartfónom a počítačom na automatické uzamknutie používateľského účtu v momente, kedy sa spárovaný smartfón vzdiali z dosahu. Celá myšlienka je tak postavená na situácii, kedy sa používateľ náhle vzdiali od počítača a nestihne ho pritom zabezpečiť proti nechcenému prístupu.

Na papieri to síce vyzerá fajn, no len ťažko si predstaviť reálnu situáciu, kedy sa od počítača, kde vyžadujete určitú formu zabezpečenia, vzdialite tak rýchlo, že by ste nestihli použiť ani klávesovú skratku Win + L, čo je otázka nanajvýš dvoch sekúnd. No dajme tomu, že stať sa to predsa len môže.

Navyše je tu ďalší do očí bijúci problém. Používateľ si žiadnym spôsobom nemôže nastaviť, po akom čase dôjde k uzamknutiu jeho používateľského účtu. Popis funkcie síce uvádza, že k tomu dôjde asi po minúte, no používatelia uvádzajú rôzne výsledky.

Tento čas sa má pohybovať v rozmedzí od 30 až po niečo málo cez 60 sekúnd. Na to, aby ochrana týmto spôsobom dávala aspoň aký-taký zmysel, muselo by sa zariadenie uzamykať omnoho rýchlejšie. Stačí totiž, aby počas tohto časového okna ktokoľvek prišiel k počítaču a začal s ním pracovať. K uzamknutiu potom už nedôjde, napriek tomu, že smartfón nie je prítomný.

Reálne testovanie navyše ukázalo omnoho väčšie nedostatky, to si ale necháme až na záver, keďže situácia sa môže líšiť takpovediac kus od kusu. Vo všeobecnosti preto Dynamický zámok stojí za skúšku.

Ako s počítačom spárovať svoj smartfón

Keďže je celá funkcia postavená na aktívnom Bluetooth pripojení, musíte si ako prvé spárovať počítač so svojim smartfónom. Proces je to veľmi jednoduchý.

Stačí na obidvoch zariadeniach zapnúť pripojenie Bluetooth (nezabudnite na viditeľnosť smartfónu) a následne na počítači prejsť do Nastavení, konkrétne do sekcie Zariadenia.

  • Zvoľte možnosť „Pridať zariadenie Bluetooth alebo iné zariadenie“, kde vyberte možnosť Bluetooth.Dynamicky zamok 3
  • Z ponuky dostupných zariadení vyberte požadovaný smartfón.
  • Na obidvoch zariadeniach potvrďte požiadavku o spárovanie.Dynamicky zamok 4
  • Po dokončení procesu zatvorte na počítači okno stlačením na „Hotovo“.Dynamicky zamok 2

Ako zapnúť funkciu Dynamický zámok

Po tom, čo máme smartfón s počítačom spárovaný a pripojený, môžeme sa pustiť do zapnutia samotnej funkcie Dynamický zámok.

  • Otvorte si Nastavenia, kde vyberte ponuku Kontá.
  • Zvolte sekciu Možnosti prihlásenia.
  • Tu zaškrtnite položku „Povoliť Windowsu zisťovať, kedy ste preč, a zariadenie automaticky zamykať“.
  • Hotovo.Dynamicky zamok

Praktické skúsenosti ukazujú vážne problémy

V nami používanej verzii systému 10563.138 je ale funkcia Dynamický zámok reálne nepoužiteľná kvôli obrovským problémom s konektivitou. Smartfóny spárované cez Bluetooth totiž úplne náhodne strácajú spojenie, a to bez ohľadu na to, či sa nadchádzajú hneď vedľa počítača, alebo sú od neho meter vzdialené.

Funkciu sme skúšali so štvoricou smartfónov Lumia 950, Lumia 1020, HP Elite x3 a Xperia Z5. V ani jednom z prípadov sme sa ale bohužiaľ nestretli s očakávaným správaním funkcie. Najstabilnejšie spojenie bolo ako naschvál v prípade Xperie Z5, ktorá využíva operačný systém Android.

No ani po niekoľkých pokusoch sa nám nepodarilo dostať do situácie, kedy by po odchode človeka s pripojeným smartfónom funkcia splnila svoju základnú úlohu – uzamkla systém.

Nakoľko aktualizácia Creators Update oficiálne vyšla len pred pár dňami, a za sebou má zatiaľ len jednu sadu opravných aktualizácií, môžeme počítať s tým, že Microsoft bude funkciu postupne vylepšovať a možno aj rozširovať o nové možnosti. Roboty je ale viac než dosť.

Podpora pre pôvodný Windows 10 končí už čoskoro, odporúča sa aktualizovať

Ako Microsoft avizoval už viackrát, nezadržateľne sa blíži termín, kedy ukončí podporu pre pôvodnú verziu operačného systému Windows 10. Konkrétne ide o verziu 1507 (zostavenie 10240), ktorá bola vydaná ešte v júli 2015.

Prvotným plánom bolo podporu ukončiť už k 26. marcu, no v polovici februára bolo následne oznámené, že termín bol posunutý až na máj. Presný dátum vtedy ale uvedený nebol.

To sa zmenilo len krátko po vydaní veľkej aktualizácie Creators Update, kedy Microsoft zverejnil konečný termín – 9. máj. Práve v tento deň by mala pôvodná verzia systému dostať posledné opravné a bezpečnostné aktualizácie.

Pracovať s verziou 1507 sa bude dať aj naďalej, no používatelia sa budú vystavovať väčšiemu bezpečnostnému riziku, ako aj možným komplikáciám pri používaní nového hardvéru. Aby systém zostal naďalej podporovaný, stačí ho aktualizovať na novšiu verziu.

Nové verzie vychádzajú častejšie, udržovať ich je neefektívne

Postupné ukončenie podpory pre staré verzie systému je súčasťou modelu „Windows ako služba“ (WaaS). Nové verzie systému vychádzajú každý rok namiesto predošlej stratégie, kedy to bolo raz za 2-3 roky. Podmienkou, ktorá zaručuje plnú podporu je práve inštalácia vždy najnovšej verzie systému.

Dlhodobo podporovať narastajúce množstvo verzií toho istého systému by navyše bolo jednak neefektívne, ako aj finančne nákladné.

Podpora pre Windows 10 platí minimálne do roku 2020, za predpokladu, že používateľ bude mať vždy najnovšiu verziu systému. Po uplynutí tohto termínu by malo dôjsť k prechodu do štádia rozšírenej podpory na ďalších 5 rokov. Stále je tu ale možnosť, že tieto termíny budú ešte predĺžené.

Pre konzolu Xbox One je dostupná nová verzia aplikácie Skype

Nie je to tak dávno, čo Microsoft vydal univerzálnu aplikáciu OneDrive pre konzolu Xbox One, a dnešným dňom ponuku opäť vylepšuje, tentokrát o UWP verziu komunikačného klienta Skype.

Aplikácia Skype ešte donedávna prechádzala testovaním v rámci programu Xbox Insider, no dnešným dňom dochádza k jej oficiálnemu zverejneniu pre všetkých používateľov. Aby ste si ju mohli nainštalovať, musíte už mať na svojej konzole nainštalovanú najnovšiu systémovú aktualizáciu Creators Update.

Skype UWP Xbox 2

Nová verzia Skype bola vylepšená prakticky po každej stránke, nevynímajúc rozhranie, ktoré teraz pri používaní na konzole pôsobí jednak prirodzenejšie a zároveň bolo navrhnuté pre používanie na televíznych obrazovkách.

Medzi najväčšie novinky aplikácie patrí podpora pre používanie skratiek pre rýchlejšie ovládanie, ako aj podpora ručného približovania Kinect kamery počas prebiehajúceho videohovoru.

Skype UWP Xbox

Pokiaľ na svojej konzole máte nainštalovanú staršiu verziu Skype, malo by automaticky dôjsť k jej aktualizácii. V opačnom prípade môžete novú verziu nájsť klasickým spôsobom v obchode Xbox One Store.

Aprílová aktualizácia mobilných aplikácií Office dorazila k testerom

Pre členov programu Office Insider zaradených do okruhu Slow bola počas tohto týždňa vydaná nová verzia mobilných aplikácií Office. Tá nesie číselné označenie 17.8067 a prináša niekoľko zaujímavých vylepšení.

Tým najväčším sa teší tabuľkový editor Excel, ktorý po novom obsahuje podporu spolupráce viacerých autorov na jednom dokumente v reálnom čase. Okrem toho mobilná verzia Excelu taktiež umožňuje otvárať a pracovať so súbormi, ktoré obsahujú vstupy zadané pomocou dotykového pera.

Ďalšieho vylepšenia sa dočkala celá trojica Word, Excel a PowerPoint. Ide o jednoduchšie pridávanie hypertextových  prepojení na súbory uložené v cloudových úložiskách.

Tento mesiac ale naprázdno neobišla ani aplikácia OneNote. Testeri zaradení v okruhu Slow teraz získali verziu, ktorá bola počas minulého týždňa sprístupnená v okruhu Fast.

Pribudla tu podpora pre nahrávanie zvukových poznámok a ich následné pridávanie do rozpracovaného zošitu, jednoduchšie vkladanie obrázkov, zaznamenávanie obrazovky priamo do zošitu, ako aj možnosť spravovať obsah a jeho rozmiestnenie pomocou metódy ťahať a pusť.

Project Scorpio bude podporovať FreeSync a HDMI 2.1 Variable Refresh Rate, ponúkne tak plynulý obraz

Konkurencia v hernom segmente je veľká a Microsoft potrebuje uspieť, koniec-koncov ako každý z výrobcov. Preto svoju pripravovanú novinku Project Scorpio, ktorá má byť ďalšou veľkou vecou medzi konzolami, vylepšuje po každej stránke, kde je to čo i len trochu možné. Portálu Eurogamer bol umožnený exkluzívny prístup k takmer hotovej verzii očakávanej konzoly, a tak teraz postupne prináša nové a nové informácie.

Scorpio pri vydaní zaútočí, a po hardvérovej stránke aj preberie miesto najvýkonnejšej hernej konzoly na trhu. Okrem značného výpočtového výkonu sa ale môže pochváliť aj integráciou technológií AMD FreeSync a HDMI 2.1 Variable Refresh Rate.

To znamená, že pokiaľ bude pripojená ku kompatibilným obrazovkám, snímky bude obnovovať okamžite keď sú pripravené, a nie až v momente, kedy si to vyžiada obrazovka. Vďaka tomu, že nedochádza k oneskoreniu, zabraňuje sa výskytu nedostatkov ako poklesy snímkovej frekvencie (FPS) a chvenie, či trhanie obrazu.

project-scorpio-internals

Problémom je to, že technológiu FreeSync podporuje len hŕstka monitorov, ktoré navyše zväčša využívajú konektor DisplayPort. Tým ale nová konzola nemá disponovať. Na trhu zatiaľ nie je dostupný žiaden televízor, ktorý by podporoval FreeSync, a hráči tak budú buď čakať alebo sa porozhliadnu po monitore s podporou tejto technológie a konektorom HDMI.

Druhá podporovaná technológia HDMI 2.1 Variable Refresh Rate je skôr vecou budúcnosti. Dostupnosť monitorov s jej podporou je nateraz prakticky nulová. Potrvá tak nejaký čas, kým bude možné z integrácie technológií plne benefitovať. Microsoft sa ale týmto spôsobom poistil do budúcna.