MojWindows

To, že Microsoft na svojich konzolách Xbox One pôvodne počítal s podporou virtuálnej a rozšírenej reality je celkom známa vec. Z pôvodných plánov nanešťastie vzišlo a do dnešného dňa nepriniesli žiadne ovocie.

Navyše podľa nedávnych vyjadrení zástupcov redmondskej spoločnosti to vyzerá tak, že v dohľadnej budúcnosti sa ani nepočíta s ich obnovením. Namiesto konzol v tomto smere dostala príležitosť platforma Windows Mixed Reality pre počítače, kde je omnoho vyšší potenciál pre dosiahnutie dostatočne kvalitného používateľského zážitku.

Hoci pre prívržencov konzolového hrania išlo o sklamanie, vzhľadom na celkový stav trhu s virtuálnou a rozšírenou realitou nešlo v konečnom dôsledku o príliš veľké prekvapenie. Viac svetla do pozadia tejto situácia vniesol pred pár dňami portál CNET. Ten tvrdí, že Microsoft bral plány s virtuálnou realitou pre Xbox One seriózne veľmi dlhú dobu.

Jednak pripravoval vlastný hardvér v podobe potrebných okuliarov, dokonca mal aktívne komunikovať aj so svojimi hardvérovými partnermi, ktorí sa mali postarať o vybudovanie potrebného softvérového zázemia – vytvorením VR hier pre Xbox One.

Čo sa týka samotného „headsetu“, príliš veľa podrobností známych síce nie je, no zdroje oboznámené s projektom, tvrdia, že použité displeje boli kvalitné, no nie až tak kvalitné ako to, čo v danom čase ponúkali kúsky Oculus Rift a HTC Vive.

Z pohľadu používateľského zážitku sa Microsoft mal najviac približovať tomu, čo je dnes ponúka Sony so svojou virtuálnou realitou pre PlayStation 4.

xbox ako prepojit ovladace

Počas príprav zároveň malo dôjsť k prehodnocovaniu celého projektu, nakoľko sa objavilo viacero hlasov, ktoré tvrdili, že kvalitatívna úroveň nebude dostatočná na to, aby sa hodila ku konzole Xbox One X a spustenie virtuálnej realitu v danom stave by pôsobilo ako „päsť na oko“. K tomu sa pripojili obavy z technických limitácií súčasnej generácie okuliarov pre virtuálnu reality, ktorá pre svoje fungovanie vyžaduje prepojenie spleťou káblov.

Kombinácia týchto faktorov nakoniec vyústila v to, že pôvodne ambiciózne plány dostali stopku a konzoly rodiny Xbox One skončili bez podpory virtuálnej a rozšírenej reality. Microsoft týmto krokom ale v konečnom dôsledku mohol urobiť dobre.

Namiesto toho, aby sa uponáhľal a používateľom ponúkol zážitok nižšej kvality si radšej počká, kým bude mať zavedenie virtuálnej reality na konzolách skutočne zmysel. Virtuálnu realitu vraj stále chce dostať aj svoje konzoly, takže plány nedostali úplný škrt, skôr boli takpovediac „odsunuté na vedľajšiu koľaj“.

Vzhľadom na to, že trh s virtuálnou realitou zatiaľ nezažil potrebný „boom“ je otázne, či sa toho dočkáme už s ďalšou generáciou konzol Xbox. Aby ste si mohli utvoriť aspoň aký-taký obraz, Sony podľa analytikov predala približne 3 milióny okuliarov PlayStation VR, čo nie je práve dych berúce číslo.

Zdroj: CNET

30.08.2018

+