MojWindows

To, že Microsoft intenzívne pracuje na nových hardvérových produktoch pre konzolovú rodinu Xbox nie je žiadnym prekvapením.

Potvrdil to aj priamo Phil Spencer počas tohtoročnej prezentácie na hernom veľtrhu E3 2018 a vďaka internej dokumentácii, do ktorej malo možnosť nahliadnuť viacero popredných technologických portálov, vieme aj to, že pod kódovým označením „Scarlett“ je pripravované minimálne duo zariadení.

Aktuálne informácie dokonca hovoria, že plánovaným termínom predstavenia je už budúci rok, no teraz sa dozvedáme niekoľko ďalších kľúčových podrobností.

S ohľadom na výkonnostnú stránku je samozrejmosťou, že nová konzola na tom bude lepšie ako súčasná jednotka, Xbox One X, no to, že Microsoft chce s novinkami hneď prepojiť svoju len nedávno ohlásenú službu pre „cloudové streamovanie“ hier môže byť menším prekvapením.

Okrem toho, čo by sme mohli považovať za klasickú hernú konzolu má gigant na trh uviesť aj cenovo lákavejšiu, menej výkonnú, verziu vytvorenú práve za týmto účelom. Problém, na ktorý naráža väčšina takýchto služieb, odozvu, chce riešiť prostredníctvom zabudovaných výpočtových jednotiek.

Tie budú spracovávať kritické operácie ako vstupy ovládača, spracovanie časti grafických údajov a algoritmy pre detekciu kolízií, teda veci, ktorých vzdialené spracovávanie na serveroch by sa mohlo prejaviť na zníženom hernom zážitku.

Všetky potrebné operácie stojace v pozadí dnešných hier tak majú byť adekvátne rozložené medzi lokálny hardvér a datacentrá poháňajúce novú službu s pracovným názvom „XCloud“. Táto „odľahčená“ konzola má mať dokonca bližšie k finálnemu produktu, než jej tradičná sestra.

Veľkú úlohu v budúcnosti konzolovej platformy Xbox má zohrávať aj služba Xbox Game Pass v kombinácii s novými algoritmami pre sprostredkovávanie herných dát. Prvotné náznaky tohto snaženia pritom môžeme vidieť už dnes, v neustálych úpravách spomínanej služby, ako aj v zavedení funkcie FastStart.

Portál TheVerge s odvolaním sa na zdroje oboznámené s plánmi Microsoftu informuje, že spoločnosť naplno pracuje na tom, aby pre službu „XCloud“ vytvorila potrebné zázemie v datacentrách.

Hoci jej uvedenie podľa všetkého prebehne po boku nového konzolového „železa“, služba ako taká má byť určená pre všetky typy zariadení, smartfóny nevynímajúc. Hráčom chce jednoducho ponúknuť atraktívne riešenie, bez ohľadu na to, na akom type zariadení hrajú.

Náš tip
Oficiálna aplikácia Xbox časom ponúkne viac možností pre hráčov PC hier

Zdroj: TheVerge, Thurrot

24.07.2018

+