Windows Store

Publikované 19.02.2017 Napísal v kategórii Návody a 4577 Views

Ako riešiť možné problémy s Windows Store aplikáciami vo Windows 10 | Návod

Pri používaní Windows 10 sa skôr, či neskôr môžete dostať do situácie, kedy prestanú fungovať aplikácie z Windows Store, prípadne samotná aplikácia Obchod. Medzi najčastejšie nepríjemnosti patrí problém so spustením aplikácií, vyhadzovanie rôznych chýb, či situácia, kedy cez Obchod nie je možné stiahnuť alebo aktualizovať žiadnu z aplikácií. Možných riešení je niekoľko a väčšinou ich treba hľadať presne podľa konkrétneho problému.

Samotný operačný systém ale obsahuje jednoduchý nástroj „Aplikácie Windows Obchodu“, ktorý slúži na automatické vyhľadanie a opravu problémov, ktoré zabraňujú správnej funkčnosti aplikácií stiahnutých z Windows Store. Tento jednoduchý nástroj dokáže opraviť aj prípadné problémy s aplikáciou Obchod, preto je v prípade problémov vhodné použiť ho ako prvé možné riešenie.

Ako riešiť možné problémy s Windows Store aplikáciami vo Windows 10

  • Otvorte si Ovládací panel.
  • Zvoľte položku Systém a zabezpečenie.
  • Pod položkou Zabezpečenie a údržba kliknite na možnosť „Riešiť bežné problémy s počítačom“.Windows Store
  • Z dostupných možností kliknite na „Hardvér a zvuk“.
  • Pod záložkou Windows nájdite a spustite „Aplikácie Windows Obchodu“.Windows Store 3
  • Po spustení nástroja kliknite na možnosť „Spresniť“ a uistite sa, že možnosť „Použiť opravy automaticky“ je zvolená.
  • Kliknite na tlačidlo Ďalej.
  • V prípade, že nástroj odhalí problémy, zobrazí inštrukcie ako postupovať pri ich riešení. Vo väčšine prípadov ale kroky podnikne automaticky.Windows Store 4
  • Hotovo.

Po skončení procesu ešte môžete zvoliť „Zobraziť podrobné informácie“, kde sa dozviete aké problémy sa nástroj snažil opraviť. V prípade, že nástroj nemôžete vo svojom systéme nájsť, môžete si ho stiahnuť z oficiálnej stránky Microsoftu.Windows Store 5

Tagy : , , ,

  • gejza

    Dobry den,
    stale mi nefunguje Windows Obchod – pri pokusoch o opravu podla tohto návodu mi to stále ukazuje. „Pravdepodobne je poškodená vyrovnávacia pamäť Windows Obchodu“
    Ako mám ďalej postupovať? Vopred ďakujem za odpoveď…

    • Miroslav Mudroň

      Vyskúšajte cez kontextovú ponuku Win + X spustiť Windows Powershell (Admin).

      Tam postupne zadajte príkazy „Set-ExecutionPolicy Unrestricted“ a „Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register „$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml“}“.

      Následne reštartujte počítač a po nabehnutí systému nájdite a spustite cez ponuku Štart aplikáciu Wsreset.exe.

      • DOK

        Dobrý deň,

        nefunguje bohužiaľ ani tento postup… :/ Stále mi ukazuje pri daných aplikáciách, ktoré chcem aktualizovať Chyba, pozrite si podrobnosti a tam chybovú hlásšku: Vyskytla sa chyba. Kód chyby je 0x80070003 (pre prípad že by ste ho potrebovali).. Už sa s tým trápim už dva týždne… Viete pomôcť, skúsil som snáď všetky videotutorály na YT a nič… 🙁

        • Miroslav Mudroň

          Pekný deň, neviem čo všetko ste vyskúšali, ale napíšem vám tu dva postupy, ktoré sú všeobecne odporúčané. Skúste ich a napíšte ako to dopadlo, postupne to prejdeme a možno sa nakoniec nájdeme riešenie.

          Ako prvá, úplne základná vec, je odhlásiť používaný Microsoft účet z aplikácie Windows Store, vypnúť ju, znova zapnúť a prihlásiť sa nanovo.

          Druhou vecou je reštartovanie služby Windows Update, ktorá môže robiť neplechu. Nájdite si cez ponuku Štart aplikáciu „services“. V zozname, ktorý zobrazuje nájdite „Windows Update“, kliknite pravým tlačidlom a vyberte možnosť „Stop“. Následne prejdite cez Prieskumníka do zložky C:Windows a zložku „SoftwareDistribution“ premenujte napríklad na SoftwareDistribution.zaloha. Potom sa vráťte do aplikácie „services“ a službu Windows Update povoľte – pravé tlačidlo a „Enable“. Potom otvorte Obchod a skúste, či to nepomohlo.

          • Dominik Kozmáli

            Pekný deň aj vám,
            ďakujem za skorú odpoveď. Prvú spomínanú možnosť som skúšal už pár dní dozadu (neúspešne), teraz sa mi už ani nedá z Windows Obchodu odhlásiť (kliknem pravým na účet a nevyvolá sa žiadna ponuka ani okno na odhlásenie). Druhú spomínanú možnosť som vykonal teraz a po spustení Obchodu som mal na aplikáciách ktoré sa nedajú aktualizovať/stiahnuť (na novo), tlačidlo s názvom „Preinštalovať“ po ktorom sa spustí sťahovanie aplikácie a ale po jej stiahnutí sa ukáže tá istá chybová hláška (Chyba, pozrite si podrobnosti a tam chybovú hlášku: Vyskytla sa chyba. Kód chyby je 0x80070003).

          • DOK

            prišla Vám odpoveď čo som napísal? Lebo mi ju tu neukazuje.. 🙁 :/

          • Miroslav Mudroň

            Zdravím vás, v prehľade komentárov vidím, že ste niečo písali, no nezobrazuje mi to nikde, aby som si to mohol prečítať :(. Napíšte mi na miroslav(zavinac)mojwindows.sk, budeme to riešiť tam a v prípade, že nájdeme riešenie, tak to potom prihodím do článku ako text. Ďakujem.

  • pilgrim

    skusil som všetko ale asi jedine mozne je zmenit operany system kedze podpora win7 uz za chvilu konci … cim novci vytvor od microsoftu tym horsi …

  • pilgrim

    teraz najnovsie mi prestavaju fungovat rozne aplikacie ktoré boli sucastou win 10 proste paškvil

    • Miroslav Mudroň

      Pozriem sa na to, čo by sa s tým dalo spraviť. Takto od boku mi napadá akurát preinštalovanie cez powershell.

      • pilgrim

        Ako mislite mesiac po tom ako som kupil zinstaloval tak to mam na novo preinstalovat, cize win10 uz nevydrzi ani mesiac ? To sme sa posuneli od 2 rokov tak uz teraz kazdy mesiac… Tomu ja hovorim software ….