MojWindows

Podľa dostupných informácií Microsoft plánuje v blízkej budúcnosti predstaviť aspoň dva vynovené modely konzoly Xbox One. Počas tohtoročnej hernej konferencie E3 bude predstavený lacnejší, podstatne menší model a na budúci rok je plánované hardvérové vynovenie súčasného modelu.

2017 – rok škorpióna?

Verzia plánovaná na rok 2017 zatiaľ nesie kódové meno Scorpio a bude obsahovať podstatne výkonnejšiu grafickú kartu. Pripravená má byť na hry v 4K rozlíšení a virtuálnu realitu, pričom sa povráva o podpore headsetu Oculus Rift. Presná hardvérová výbava pre „Xbox Scorpio“ zatiaľ nebola špecifikovaná, viaceré zdroje však hovoria, že Microsoft plánuje dosiahnuť grafický výkon na úrovni 6 TFLOPs. Pre porovnanie, súčasná verzia Xbox One dosahuje výkon 1,32 TFLOPs.

V polovici marca malo dokonca prebehnúť stretnutie s viacerými hernými vývojármi práve na tému vynovenej konzoly. Viacerí z nich mali vyjadriť obavy, že síce konzola bude schopná podporovať 4K rozlíšenie z pohľadu grafickej karty, no problémom môže byť nedostatočná prenosová rýchlosť zberníc, ktoré prenášajú dáta z médií a pevného disku. Práve tu vývojári videli problém, ktorý môže vyústiť v extrémne dlhé načítavacie obrazovky hier so 4K rozlíšením. Microsoft má však stále dostatok času na to, aby sa možnému problému pozrel na zúbok, prípadne vylepšil momentálne používané zbernice.

Tenší Xbox One alebo Xbox Mini

Čo sa týka tohto roku, predstavená má byť kompaktnejšia verzia konzoly neformálne označovaná ako „Xbox Mini“, ktorá by mala byť vybavená 2 TB pevným diskom, teda dvojnásobkom toho, čo je dostupné teraz. Tento krok je logický, nakoľko hrám postupne narastá veľkosť a naraziť na problém s nedostatkom miesta je veľmi ľahké. Pribudnúť má aj podpora pre prehrávania 4K video obsahu. Tento kompaktnejší model má dostať aj ovládač s prerobeným dizajnom. Celkovo má ísť o najmenší Xbox aký bol doposiaľ vyrobený, v porovnaní so súčasným modelom je uvádzaný rozdiel o 30 až 40 %.

Prepojenie dvoch svetov a častejšie novinky

Microsoft pracuje na bližšom prepojení konzolového sveta s tým počítačovým a ohľadom tejto stratégie máme očakávať nové informácie. Čisto konzolové herné tituly sa napríklad majú objaviť aj na počítačoch. Niektoré zdroje uvádzajú, že Microsoft plánuje zmeniť aj svoj prístup k výrobe konzol. Namiesto jednej hardvérovej revízie každých pár rokov, má dochádzať k podstatne častejšiemu vydávaniu nových zariadení, ale aj hier, ktoré sú kompatibilné naprieč Xboxom a Windows 10, ako aj rozdielnymi modelmi Xbox.

Zdroj: Kotaku, Polygon, TheVerge

01.06.2016

+