MojWindows

Microsoft ruku v ruke s predstavením nového operačného systému poodhalil aj svoju novú stratégiu pre aplikácie. S využitím Universal Windows Platform vývojári môžu svoje aplikácie napísať raz a tie následne s minimálnymi, prípadne žiadnymi úpravami fungujú na ľubovoľnom zariadení s operačným systémom Windows 10. Či už ide o PC, tablety, smartfóny alebo časom Xbox, či HoloLens. Týmto spôsobom chce vývojárov motivovať, aby svoje Windows aplikácie sprístupnili na celej škále zariadení. Pomôcť by to mohlo hlavne Windows smartfónom, kde je veľký problém s nedostatkom aplikácii. Aktuálne sa však Microsoft pustil do bližšieho prepojenia konzoly Xbox a počítačov.

Bližšie prepojenie Xbox One a PC

Medzi krokmi, ktorými to chce dokázať, je sprístupnenie množstva hier predtým exkluzívnych pre Xbox na počítače s Windows 10. A tu to prirodzene nekončí. Pridáva možnosť prenášať uložené pozície a obsah v danej hre z konzoly na PC a opačne. Len prednedávnom dokonca oznámil, že vývojárom sprístupnil nástroje, pomocou ktorých môžu hry z rôznych platforiem prepojiť pomocou režimu viacerých hráčov.

Na konferencii herných vývojárov GDC 2016 tento nastupujúci trend bližšie priblížil Jason Roland, ktorý pôsobí na pozícii šéfa pokročilých technológií oddelenia Xbox. Prvou dôležitou vecou je, že konzola Xbox One bude už toto leto schopná spúšťať univerzálne (UWP) Windows 10 aplikácie. Obsah súčasného obchodu Xbox Store bude integrovaný do Windows Store.

Vývoj univerzálnych aplikácií sa postupne v priebehu roka má dočkať viacerých nových nástrojov pre vývojárov. Prejaviť by sa to malo na integrácii pokročilejších grafických nastavení tak, ako sú na to zvyknutí hráči počítačových hier. Okrem toho Microsoft oznámil spustenie Xbox Live Tournaments Platform. Ide o nástroj umožňujúci priamo tvorcom hier organizovať vlastné ešportové turnaje.

Nastupujúci trend

Tento trend poukazuje na jeden konkrétny cieľ. A to je hráčov posmeľovať k tomu, aby sa hrali viac hier a to čo najväčší čas na všetkých svojich zariadeniach s Windows 10. Nie je to však niečo extra prekvapivé. Herné odvetvie prešlo z modelu, kedy vývojári hru vydali a tým to končilo, na model kontinuálneho vývoja. Hry sú podporované roky a postupne dopĺňané o nový obsah formou rôznych platených rozšírení, prípadne je to zahrnuté v mesačných poplatkoch. To znamená, že pokiaľ rastie spokojnosť hráčov a tí hrajú rovnakú hru dlhú dobu, rastie aj zisk tvorcov. Predsa len hru rozšíriť o nových obsah je menej náročné ako vytvoriť novú hru od základov.

Microsoft má podľa Rolanda pracovať na vytvorení širokej škály nástrojov a funkcií s cieľom spraviť tvorbu hier pre platformu Windows ešte atraktívnejšou. Práve nástroje pre vytváranie univerzálnych aplikácií sa majú stať najlepším miestom pre vytváranie hier.

Zdroj: TheVerge

17.03.2016

+