MojWindows

Minulý týždeň sme sa zo strany Microsoftu dočkali krátkej demonštrácie pripravovanej streamovacej služby Project xCloud, ktorá, stručne povedané, umožní hranie náročných hier na ľubovoľnom zariadení – tablet, počítač, smartfón.

Potrebné hardvérové zázemie poskytnú vzdialené servery zložené zo základných dosiek konzoly Xbox One S a herný obsah bude cez internet streamovaný priamo do zariadenia používateľa, ktorému tak stačí dramaticky slabší hardvér, než by to bolo v prípade lokálneho hrania.

Nakoľko celá služba z pohľadu potenciálneho zákazníka prakticky stojí a padá na internetovom pripojení, dlhodobo skloňovanou otázkou je odozva a minimálna potrebná rýchlosť pripojenia pre plynulé hranie.

Microsoft sa k týmto bodom vyjadroval len veľmi stručne, no ešte pri prvotnom predstavení projektu tvrdil, že technológiu testuje s pripojením rýchlosti 10 megabitov za sekundu. Cieľom je pritom, aby si zákazníci mohli zahrať aj pri používaní pripojenia v 4G sieti. Preto sa má veľká pozornosť venovať problematike kompresie dát, optimalizácie sieťových spojení a eliminovaniu odozvy.

Náš tip
Microsoft chce Xbox One hry dostať na akékoľvek zariadenia, cez cloudové hranie

Odozva pod 10 ms, rýchlosť pripojenia pod 10 Mbps

Na základe nedávneho rozhovoru, ktorý portálu Eurogamer poskytol šéf spoločnosti Microsoft pre cloud gaming, Kareem Choudhry, to vyzerá tak, že v príprave technického zázemia služby Project xCloud došlo k výraznému pokroku.

Na margo odozvy uviedol, že pri pripojení k datacentrám blízko Washingtonu je pozorovaná vynikajúca odozva pod 10 milisekúnd. Pre porovnanie dodal, že k vyššej odozve dochádza už aj pri samotnej komunikácii medzi smartfónom a gamepadom.

Čo sa týka rýchlosti internetového pripojenia, očakáva sa, že pri uvedení služby sa bude minimálna požiadavka pohybovať v rádoch jednej číslice. Niektoré z doterajších demonštrácií sa mali pohybovať na hranici prenosu s rýchlosťou 9 až 10 megabitov za sekundu, no aktuálne rozpracované technológie majú potenciál pre ponúknutie skutočne kvalitného obrazu už pri rýchlosti 5 až 6 megabitov za sekundu.

Choudhry taktiež opäť zdôraznil, že Project xCloud konzoly nenahradí, ale bude ich doplnkom. V rovnakom duchu sa vyjadril aj k službe Xbox Game Pass, s ktorou bude Project xCloud „koexistovať v nejakej rozumnej podobe“.

21.03.2019
Zdroj: Eurogamer

+