MojWindows

O tom, že Microsoft sa pohráva s myšlienkou ako svoje konzolové hry dostať pomocou takzvaného „cloudového streamovania“ aj na iné platformy, sme sa dozvedeli ešte koncom minulého roka.

Tento projekt ale už viac nie je v teoretickej rovine a postupne začína naberať reálne kontúry. V rozhovore pre portál TheVerge to uviedol predstaviteľ spoločnosti Microsoft, Kareem Choudhry. Práve on sa stal riaditeľom novej „hernej cloudovej divízie“.

Prípravy na budúcu podobu herného sveta, kde má práve streamovanie hier priamo zo serverov na zariadenie koncového používateľa hrať dôležitú rolu, začali už pred pár rokmi aj vo forme akvizícií technologických firiem ako Havok, Simplygon a PlayFab.

„Phil [Spencer] veľmi chcel samostatný tím zameraný výhradne na cloudové streamovanie. Tieto konverzácie začali prebiehať počas leta minulého roka a následne sme koncom roka skutočne začali s budovaním potrebnej štruktúry“, uviedol Kareem Choudhry.

Nová divízia má za cieľ, okrem iného, prilákať herných vývojárov a vydavateľstvá na používanie cloudových služieb Microsoftu. Napríklad Ubisoft začal používať služby Microsoft Azure naprieč počítačmi a konzolami Xbox a PlayStation 4 pre svoju hru Rainbow Six: Siege a dokonca aj MMORPG hra Black Desert využíva virtuálne stroje a databázy pomocou Azure.

Veríme, že herný segment bude združovať 2 miliardy hráčov po celom svete a chceme mať dosah na každého z nich.“, dodáva Choudhry.

Tento cieľ, ponúknuť herný obsah bez rozdielu platformy, chce Microsoft čiastočne dosiahnuť práve pomocou služieb „cloudového streamingu“. Čiastočne základy a analýza trhu už prebehli prostredníctvom služby Xbox Game Pass, s ktorou je Microsoft nesmierne spokojný.

Nová divízia má pred sebou v každom prípade neľahkú úlohu. Jednak musí preraziť na trhu plnom dravej konkurencie a získať na svoju stranu dostatok herných vývojárov, aby to celé malo zmysel, no zároveň musí hráčom ponúknuť dostatočnú kvalitu a unikátne možnosti za prijateľnú cenu.

Zdroj: TheVerge

16.03.2018

+