MojWindows

Spoločnosť Lenovo Group oznámila hospodárske výsledky za svoj štvrtý fiškálny štvrťrok a celý rok ukončený 31. marca 2016. Lenovo posilnilo svoj kľúčový PC segment, vylepšilo štruktúru nákladov a ochránilo svoje zisky, napriek interným aj externým ťažkostiam, ktoré ovplyvnili obrat. Ten dosiahol 9,1 miliardy USD, teda zaznamenal medziročný pokles o 19 percent, pričom ročný obrat spoločnosti bol vo výške 44,9 miliardy USD.

Hrubý zisk za celý rok bol vo výške 6,6 miliardy USD, čo predstavuje medziročný pokles o 1 percento. Hrubý zisk za štvrtý štvrťrok dosiahol 1,5 miliardy USD, čo je pokles o 15 percent. Hrubá marža bola 14,8 percenta za celý rok a 16,6 percenta za štvrťrok. Prevádzková strata za celý fiškálny rok bola vo výške 62 miliónov USD a zisk 248 miliónov USD za kvartál, čo predstavuje nárast o 95 percent v porovnaní so štvrtým štvrťrokom minulého roka.

Aj napriek tomu, že spoločnosť čelila interným aj externým výzvam a prechádzala veľkou reštrukturalizáciou a reorganizáciou, Lenovo dosiahlo nasledovné prevádzkové a finančné úspechy:

  • Posilnilo svoju pozíciu globálneho lídra v oblasti PC vďaka dobrým ziskom a rekordnému trhovému podielu, ktorý vzrástol o 1,3 bodu na 21 percent.
  • Rekordný trhový podiel v oblasti tabletov, čím prekonalo rast trhu, s umiestnením na 3. priečke  s takmer 11 miliónmi dodaných zariadení v tomto roku
  • Segment Enterprise zaznamenal medziročne 73-percentný ročný nárast príjmov, prevádzkový zisk už po 6. štvrťrok za sebou a tiež dobrý výkon na trhu Číny a rozvíjajúcich sa trhoch
  • Skutočne globálny mobilný biznis s dvojciferným rastom za celý rok na rozvíjajúcich sa trhoch – 96 percent v ázijsko-pacifickom regióne, 83 percent v regióne EMEA a 46 percent v Latinskej  Amerike – s prevádzkovým bodom zlomu v treťom štvrťroku, čím splnili svoj cieľ dosiahnuť to v priebehu 4 – 6 mesiacov od investície do Motorola
  • Rekordný výkon skupiny Ecosystem and Cloud Services so strojnásobením priemerných mesačných užívateľov na počet takmer 200 miliónov a ročné príjmy dosiahli viac ako 200 miliónov USD
  • Spoločnosť Interbrand zaradila Lenovo medzi Top 100 svetových značiek
  • Skutočné inovácie skvelých produktov – tie poháňali podnikanie, získali 66 ocenení na Consumer Electronics Show a 23 ocenení na Mobile World Congress

Prehľad obchodných skupín

V skupine PC Group, alebo inak PCG, ktorá zahŕňa počítače a tablety Windows, dosiahol štvrťročný predaj spoločnosti Lenovo 6,2 miliardy USD, s príjmom pred zdanením vo výške 312 miliónov USD, čo je medziročný pokles o 20 percent. Lenovo bude útočiť na nové oblasti rastu – ako hry a odnímateľné zariadenia – na rozšírenom PC trhu a naďalej bude využívať konsolidáciu na posilnenie výnosov.

V oblasti mobilných technológií Mobile Business Group alebo MBG, kam patria produkty značky Motorola, mobilné telefóny značky Lenovo, tablety s operačným systémom Android a smart televízory, spoločnosť Lenovo dosiahla štvrťročné príjmy z predaja vo výške 1,7 miliardy USD. Lenovo v Q4 dodalo 10,9 milióna smartfónov, pričom za celý rok to bolo 66,1 milióna kusov. Trhy mimo Číny zaznamenali za celý rok silný 63-percentný nárast, dosahujúci 51 miliónov dodaných smartfónov. V oblasti tabletov Lenovo prekonalo rýchlosť rastu trhu, pričom bolo dodaných takmer 11 miliónov kusov, čo predstavuje trhový podiel vo výške 5,4 percenta. Motorola prispela  takmer 5 miliónmi kusov v tomto štvrťroku, čím k celkovým príjmom MBG Lenovo pridala 1,0 miliardu USD. Tieto výsledky naznačujú, že integračné úsilie nenaplnilo očakávania. Konkrétne, dodávky do Číny klesli o 85%, keďže zameranie biznisu sa presunulo na otvorený trh na vyššie cenové pásma a presun produktov v Severnej Amerike nebol úspešný. Spoločnosť Lenovo sa od uzatvorenia akvizície Motorola veľa naučila a svoje nové vedomosti rýchlo aplikuje, pričom podniká kroky v oblasti organizácie, riadenia a prístupu. Dvaja noví prezidenti, zameraní na Čínu a zvyšok sveta (RoW), majú teraz to správne smerovanie. Čína je stále najkonkurenčnejším trhom a Lenovo sem plánuje vrátiť rast presúvaním od operátorov k otvorenému trhu a využitím svojej ZUK značky na znovuvybudovanie svojej komplexnej konkurencieschopnosti. V oblasti RoW si Lenovo bude udržiavať vysoký rast na rozvíjajúcich sa trhoch a bude sa snažiť znovu vrátiť späť svoj biznis v USA vďaka konkurencieschopnému portfóliu produktov.

V segmente podnikových technológií Enterprise Business Group alebo EBG, do ktorej patria servery, úložné systémy, softvér a služby, predávané pod značkami Lenovo ThinkServer a System x, tržby za celý rok dosiahli 4,6 miliardy USD, čo je nárast o 73 percent a bol spôsobený veľkoobjemovými víťazstvami v Číne za obdobie celého roka, pričom štvrťročné príjmy klesli o 8 percent na 1 miliardu USD, najmä v dôsledku obchodného modelu predajcov, ktorý nebol úplne zosúladený na maximalizáciu obchodných príležitostí spoločnosti. Už po 6. úplný štvrťrok od akvizície System x, segment EGB dosiahol pozitívny prevádzkový príjem pred zdanením.Odteraz je segment EBG premenovaný na Data Center Group. Bude sa usilovať o špičkový rast na zrelých trhoch s lepšie zosúladeným obchodným modelom, komplexnou biznis štruktúrou a oddaným zameraním vedenia. Bude plne využívať svoj nový partnerský prístup a spoluprácu so špičkovými partnermi z oblasti technológií novej generácie ako napr. SAP, Nutanix, Juniper a Red Hat, aby zachytili vysoko rastové segmenty celého trhu dátových centier v hodnote 87 miliárd USD.

30.05.2016

+