MojWindows

Viete, čo najviac frustruje slovenských užívateľov firemného IT? Podľa prieskumu spoločnosti Intel je to pomalý počítač. Čakanie pri počítači vadí 64,3% užívateľom počítačov vo firmách na Slovensku. V poradí ďalej nasleduje pomalý štart a nábeh programov, ktoré iritujú taktiež 64,3% užívateľov. Pre 88,1% užívateľov je to slabá výdrž batérií notebookov. V Českej republike frustruje pomalý počítač 70,9% a pomalý štart niektorých programov vadí 59,5% užívateľom. Výsledky prieskumu realizovaného v 252 firmách na Slovensku a v Českej republike vo februári 2016 predstavila spoločnosť Intel na konferencii zorganizovanej pri príležitosti uvedenia šiestej generácie procesorov Intel Core vPro pre podnikové využitie.

Intel Prieskum

Všetky situácie, ktoré firemných užívateľov vyvádzajú pravidelne z konceptu, majú spoločného menovateľa – na vine je vek firemných technológií a ich nedostatočná obmena. 55 % stolných počítačov v slovenských firmách presluhuje: sú staršie ako štyri roky a viac, čo má negatívny dopad na ich výkon, spoľahlivosť a spotrebu. V praxi sa vek počítača prejavuje tým, že nestačí nárokom nových aplikácií, programy dlho nabiehajú a užívateľ zariadenie vníma ako pomalé.

„Ľudia skutočne zažívajú frustráciu, keď im ich inteligentné zariadenia dokonale nezapadajú do ich životov – či už ide o čakanie, absenciu internetového pripojenia, zabudnuté heslo, chýbajúci adaptér alebo nedostatočnú výdrž batérie. Nie, že by sme sa hnevali priamo na počítače, skôr nás frustruje, keď nám niečo bráni v našom snažení a aktivitách. Toto platí rovnako pri úlohách spojených s produktivitou a prácou, v domácnosti a spoločenskom živote,“ uviedla Genevieve Bell, kultúrna antropologička zo spoločnosti Intel.

„Počet veľkých a stredne veľkých firiem, ktoré čelia nespokojnosti firemných užívateľov s pomalosťou informačných technológií, korešponduje s nevhodne nastaveným, poprípade úplne chýbajúcim cyklom obmeny stolných počítačov a notebookov. To je prípad viac ako 82% slovenských firiem, podiel českých firiem v tomto hľadisku prekračuje 76%,“ hovorí Petr Ulvr, obchodný manažér spoločnosti Intel pre Českú a Slovenskú republiku. Podobne intuitívny prístup vo firmách prevláda aj v oblasti serverov, kde nevhodnú dĺžku obmeny cyklu štyri roky a viac, prípadne jeho úplnú absenciu vykazuje 84% slovenských respondentov prieskumu (českých takmer 90%).

Niektorí riaditelia IT majú tendenciu odôvodňovať existenciu starých počítačov vo firme slovami: „Však sú stále funkčné.“ V skutočnosti sú ale staré počítače omnoho náročnejšie z hľadiska času aj peňazí – okrem väčšej spotreby, dlhšej doby odozvy, menšej bezpečnosti alebo nemožnosti pracovať súčasne s viacerými programami sú taktiež výrazne poruchovejšie. Podľa globálneho prieskumu spoločnosti Techaisle pre Intel je často lacnejšie staré PC nahradiť ako ho opravovať. Oprava štyri a viac rokov starého PC stojí spoločnosti v priemere 42 hodín, pri zariadeniach mladších ako štyri roky je to už len 21 hodín.

84% firiem na Slovensku (v ČR 66%) v prieskume spoločnosti Intel vykázalo, že priemerná oprava počítača v priestoroch firmy prebehne ešte počas toho istého dňa, keď dôjde k jeho poruche. Naproti tomu v 34% firiem strávi zamestnanec v priemere dlhšie ako dva dni, kým sa k nemu počítač vráti opravený. Pokiaľ nebudeme kalkulovať čas technika strávený pri samotnej oprave a ďalšie náklady s opravou spojené, firma len kvôli strate produktivity zamestnanca vyčíslené jeho priemernou hrubou mzdou príde o takmer 90 EUR.

Najväčšie motivátory pre nákup nových počítačov

Najväčším motivátorom pre nákupu nových počítačov alebo notebookov je pre 86% slovenských (78% českých) CIOs práve väčšia rýchlosť počítača. Nasleduje dobre zabezpečený počítač (73,5%) a dlhšia výdrž na batériu (68,6%).

Motivatory

Zdroj: TS

02.03.2016

+