Úprava hier pre „Project xCloud“ nie je nutná, no je vhodná

Služba xCloud má prakticky na ľubovoľné zariadenie cez streamovanie priniesť vysoko kvalitný herný zážitok blízky tomu, aký dnes ponúkajú konzoly a počítače. Microsoft si dal za cieľ týmto spôsobom sprístupniť celú kolekciu pozostávajúcu z viac ako troch tisícok Xbox hier. Vývojári pritom vraj nebudú musieť svoje produkty nijakým spôsobom upravovať, a pokiaľ hra beží na konzolách Xbox, tak bude fungovať aj v službe xCloud.

Poriadne si tak budú môcť zahrať aj majitelia menej výkonných strojov, no a podľa aktuálnych vyjadrení na to nebudú potrebovať ani príliš rýchle internetové pripojenie. Vo finále sa máme dostať pod 10 Mbps, a ak uspejú aktuálne rozpracované technológie, možno vystačí aj pripojenie s polovičnou rýchlosťou.

Microsoft o svojej službe postupne zverejňuje nové informácie, a to spravil aj počas konferencie Game Developer Conference. Tu sa vyjadril k problematike hrania na smartfónoch, ako aj k možným úpravám hier.

V prípade smartfónov majú hráči na výber medzi gamepadom pripojeným cez Bluetooth a virtuálnymi ovládacími prvkami priamo na obrazovke zariadenia. Práve druhá možnosť, kedy hráč nemá k dispozícii gamepad, predstavuje istú výzvu. Hry síce nie je nutné upravovať, no Microsoft uvádza, že v niektorých prípadoch by to z pohľadu celkového herného zážitku predsa len bolo vhodné.

V prípade, že vývojári k úprave nepristúpia, v hre  bude poskytnuté akési preddefinované ovládacie rozhranie, čo nemusí byť vždy úplne ideálne. Preto sú vývojári nabádaní k zváženiu možných úprav.

Pre príklad, iné ovládanie by malo byť k dispozícii pokiaľ hráč so svojou postavou beží, a iné pokiaľ šoféruje vozidlo, aby sa na obrazovke zbytočne nenachádzali ovládacie prvky, ktoré netreba, prípadne, aby sa ovládanie zbytočne nekomplikovalo.

Súvisiacie články

Microsoft sa snaží celý proces prípadného prispôsobenia ovládacích prvkov čo najviac zjednodušiť. Potrebné zázemie preto zabezpečia vývojárske nástroje ako Touch Adaptation Kit a rôzne pripravené rozhrania.

Touch Adaptation Kit má byť jednoduchým nástrojom pre implementáciu dotykového ovládania „ušitého na mieru“ do hier, ktoré boli pôvodne vytvorené pre hranie s použitím gamepadu alebo klávesnice a myši. Vďaka nemu budú vyžadované omnoho menšie zásahy do kódu, než by to bolo v prípade zavádzania natívnej podpory pre dotykovú obrazovku.

Pripravené sú aj nástroje na úpravu celkového herného rozhrania a textu pre použitie na zariadeniach s malou obrazovkou, aby všetko vyzeralo dobre. Taktiež sú dostupné nástroje pre úpravu spôsobu, akým sa ukladá dosiahnutý herný pokrok, nakoľko sa počíta s tým, že hráči na smartfónoch môžu v hre tráviť omnoho menej času, než je to v prípade hrania na počítačoch či konzolách.

Služba xCloud sa má celkovo prispôsobovať tomu, na akom zariadení je momentálne používaná. To znamená napríklad , že spôsob ovládania tej istej hry bude iný na smartfóne, a iný na tablete či notebooku. Taktiež bude platiť, že ak hráč používa gamepad, tak sa na obrazovke nebude zbytočne zobrazovať virtuálne rozhranie ovládania a tak ďalej.

Ďalšie informácie o pripravovanej službe by sme sa mali dozvedieť už na tohtoročnom hernom veľtrhu E3 2019.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojWindows.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.