DirectX 12 môže využiť integrované grafické karty pre vyšší výkon zdarma

Medzi nové funkcie, ktoré ponúka operačný systém Windows 10, patrí aj podpora technológie DirectX 12. Práve tá v sebe okrem iného ukrýva aj funkciu nazvanú Multiadapter. Ide o techniku, ktorá umožňuje využívať výpočtový výkon viacerých grafických kariet súčasne, podobne ako technológie SLI alebo Crossfire. Čím je však Multiadapter unikátny je skutočnosť, že umožňuje využiť kombináciu ľubovolných dedikovaných a integrovaných grafických kariet.

Pre použitie technológie SLI alebo Crossfire je totiž vyžadované použitie rovnakého modelu grafických kariet, pričom sa musí zhodovať aj kapacita ich pamätí. Funkcia Multiadapter nevyžaduje žiadne takéto kritéria a pri správnej implementácii zvyšuje grafický výkon systému. Navyše umožní adresovať každú z používaných kariet osobitne, zasielať im rozdielne príkazy alebo ukladať unikátne dáta v ich pamäti. Multiapdater disponuje dvomi vrstvami – implicitnou a explicitnou. Implicitná funguje viac menej rovnako ako predošlé verzie Direct X, kedy API rozhranie vykresľuje jednotlivé snímky cez všetky prepojené grafické karty.

Explicitné fungovanie je trošku komplikovanejšie a zahŕňa dve rôzne schémy použitia grafických kariet- prepojené a neprepojené. V prípade použitia schémy prepojených grafických kariet, ich DirectX 12 vidí ako jednu a tú istú kartu, vďaka čomu karty lepšie spolupracujú a môžu zdielať prostriedky pre efektívnejšie vykresľovanie obrazu. Neprepojený Multiadapter umožňuje benefitovať z použitia dvoch rozdielnych grafických kariet, napríklad integrovanej od Intelu a dedikovanej od Nvidie. Vďaka tomu, môžu užívatelia dostať zo svojich počítačov ešte vyšší výkon bez nutnosti vymieňať grafickú kartu za novší model. Microsoft v príspevku na blogu poskytol stručné vyjadrenie.

Prakticky každá hra využíva postprocesing, vďaka ktorému získava vizuálne pôsobivý vzhľad, no postprocesing má svoju cenu. Tým, že sa časť postprocessingovej práce presunie na druhú grafickú kartu, uvoľnia sa na prvej prostriedky a tak, môže začať vykresľovať nový snímok, vďaka čomu sa zlepší celková obrazová frekvencia.

Súvisiacie články

Ako môžeme vidieť z obrázka, ktorý Microsoft zverejnil, ide o nárast v jednotkách fps, no keďže množstvo počítačov obsahuje aj integrovanú grafickú kartu, ktorá sa pri hrach väčšinou nepoužíva, je bezplatné zvýšenie grafického výkonu jej zapojením rozhodne plusom. Všetko to však má jeden veľký háčik, aby táto technológia fungovala, musia vývojári hier venovať čas implementácii rôznych podporných algoritmov, no napriek tomu ide o skutočne sľubný potenciál.

Zdroj: pcgamer

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojWindows.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.