MojWindows

Po dlhom čakaní sa populárny fenomén PlayerUnknown’s Battleground včera konečne dočkal svojho uvedenia do konzolového sveta, zatiaľ ako exkluzivita pre rodinu Xbox One. Hra bola vydaná prostredníctvom programu „Xbox Game Preview“, čo znamená, že hoci sa dá verejne zakúpiť stále ide o nedokončený titul, na ktorom sa aktívne pracuje.

Z toho vyplýva riziko, že hráč môže ľahko naraziť na viacero nedostatkov, ako napríklad chýbajúci obsah, nekonzistentné správanie po stránke výkonu (kolísajúce FPS) a celkovo nedokonalý herný zážitok. Práve toto sa stalo aj v prípade konzolovej verzie očakávaného PlayerUnknown’s Battleground.

Hráči, ktorí si hru zakúpili, masívne hlásia, že hoci prvky reprezentujúce kľúčovú hrateľnosť tohto battle-royale titulu sú pomerne dotiahnuté, po vizuálnej a výkonovej stránke je aktuálna situácia ďaleko od ideálu. Podrobnejšiu analýzu priniesol aj portál Digital Foundry, ktorý potvrdzuje, že hra vyžaduje poriadnu optimalizáciu, nakoľko má značné problémy dosahovať cielených 30 snímok za sekundu, a to aj na výkonnej konzole Xbox One X.

Výrazný pokles FPS je badateľný jednak v počiatočnom štádiu hry (lobby, zoskok lietadlom), kedy sa to čiastočne očakávalo kvôli vysokej hustote hráčov, no problémy sa bohužiaľ  objavujú prakticky počas celého trvania bojov. Veľkým sklamaním je momentálne aj vizuálne prevedenie v prípade konzol Xbox One a Xbox One S, kde sú textúry jednoducho príliš nekvalitné a takmer pripomínajú éru titulov pre predošlú konzolovú generáciu. Sťažnosti sa množia aj na príliš nízku vzdialenosť vykresľovania textúr, rôzne grafické neduhy,  či dokonca neohrabané ovládanie.

Zaujímavý pohľad na situáciu prinieslo aj niekoľko zvedavcov, ktorí sa po pripojení klávesnice dostali ku grafickým nastaveniam hry. Tie ukazujú, že hra v momentálnom prevedení v prípade Xbox One beží vo FullHD rozlíšení s veľmi nízkymi grafickými detailmi. Na výkonnejšej konzole Xbox One X zase nastavenia ukazujú 4K rozlíšenia a strednú úroveň detailov, čo je badateľné aj pri porovnaní samotných textúr.

Hlavným problémom celej situácie je však to, že očakávania boli jednoducho príliš vysoké a hra, ktorá prichádza v pomerne rannom štádiu svojho vývoja ich nedokázala naplniť. Microsoft, ako aj vývojári síce pripomenuli, že potrebné optimalizácie stále prebiehajú a budú prebiehať aj v nadchádzajúcich aktualizáciách, no príliš to nepomohlo a sklamanie u tých, ktorí si hru už zakúpili je napriek tomu značné.

Nakoľko ale ide o hru s masívnou obľubou, ktorá pre Xbox predstavuje veľkého spojenca, je namieste očakávať, že prostredníctvom postupných aktualizácií sa dočkáme kvalitných a plne optimalizovaných bojov, len si na to zjavne musíme chvíľku počkať. Microsoft totiž opakovane prízvukoval intenzívnu spoluprácu s vývojárskym tímom PUBG Corp a je nepravdepodobné, že by ju pustil k vode.

13.12.2017

+