MojWindows

Microsoft sa už dlhodobo zameriava na cloudové služby, ktorých ponúka hneď niekoľko, na čele s platformou Microsoftu Azure. Na to, že ide o využívaný segment síce poukazujú aj pravidelné finančné správy redmondského gigant, no reálne ani nie je možné vedieť, v pozadí čoho všetkého tieto služby vlastne bežia. O tom sa často dozvedáme priamo od ich používateľov, či už ide malé rodinné firmy alebo o známe korporácie zvučných mien.

K nim sa najnovšie pripojila skupina Renault, ktorá počas tohto týždňa predstavila predstavila prototyp digitálnej servisnej knižky vyvinutej v spolupráci so spoločnosťami Microsoft a VISEO. Využitím technológie Blockchain, ktorá je ako inak založená na platforme Microsoft Azure, si zákazníci budú môcť uložiť všetky informácie o svojom vozidle do zjednodušenej a bezpečnej digitálnej servisnej knižky.

Digitalna servisna knizka_02

V súčasnosti sú informácie o zákazníkoch a ich vozidlách rozmiestnené vo viacerých informačných systémoch, ktoré spravujú výrobcovia automobilov, poisťovne, servisy a ďalšie inštitúcie. Nová digitálna servisná knižka ale zhromažďuje všetky informácie na jednom mieste. To znamená, že pre používateľa sú ľahko prístupne prakticky odkiaľkoľvek. Zaujímavé je to z pohľadu vytvárania a vedenia detailnej histórie životu vozidla, čo je vec, ktorá príde vhod napríklad pri jeho predaji. Pri každom servisnom úkone je okrem počtu najazdených kilometrov možné pridať kópiu faktúry, či dokonca fotografie.

Microsoft novú službu zastrešoval z pohľadu zabezpečenia  všetkých údajov v aplikácii, navyše poskytol aj sadu nástrojov pre obsluhu digitálnej servisnej knižky. Spoločnosť VISEO, ktorá využíva najnovšie metódy technológie Blockchain, dohliada na celkovú technologickú implementáciu projektu a na dizajn pre zákazníkov. Renault sa na adresu projektu vyjadril pochvalne.

“Táto nová digitálna servisná knižka nám umožní poskytovať zákazníkom nové služby. Okrem toho technológia Blockchain, ktorá je založená na platforme Microsoft Azure, vytvorí spoľahlivý protokol bezpečnosti,” vysvetlil Elie Elbaz, riaditeľ digitálnych technológií Skupiny Renault. “Okrem toho je táto technológia krokom vpred v otázke konektivity vozidiel a splní požiadavky malých podnikov.”

Kedy bude digitálna servisná knižka dostupná pre zákazníkov zatiaľ nie je známe, spoločnosť Renault o tom ale bude patrične informovať. 

Náš tip
Pre vodičov nových BMW už nebude šoférovanie dôvodom na zmeškanie konferenčných hovorov

Digitalna servisna knizka_01

28.07.2017

+