MojWindows

Pre pár dňami sa odohrala zaujímavá situácia, kedy sa zistilo, že technická podpora spoločnosti Samsung zákazníkom neodporúča na svojich počítačoch a notebookoch prechod na Windows 10. Dôvodom sú pretrvávajúce problémy s ovládačmi starších zariadení a to aj takmer po roku od uvedenia tohto systému. Problém trápi hlavne majiteľov zariadení, ktorí majú záujem o bezplatný prechod zo staršej verzie systému. Akcia na jeho vykonanie sa totiž pomaly končí. Po 29. júli už bude nutné zakúpiť si licenciu. Preto je prechod pre mnohých lákavý, no určite nie až do tej miery, že by boli ochotní používať zariadenie, na ktorom nefungujú potrebné hardvérové prvky.

Po tom, čo sa jeden zo zákazníkov obrátil na technickú podporu so žiadosťou o pomoc pri riešení problému s nefunkčnou sieťovou kartou vo Windows 10 dostal nasledovnú odpoveď:

„Popravde, inštaláciu Windows 10 neodporúčame na žiadny Samsung notebook ani počítač a s Microsoft ohľadom tejto veci stále komunikujeme. Ovládače na našej stránke ešte nie sú kompatibilné s najnovšou verziou systému Windows. Čo obvykle odporúčame, je ponechať si súčasnú verziu Windows a my vás upozorníme, keď Windows 10 už viac nebude mať problémy na žiadnom notebooku, počítači alebo dokonca monitore Samsung.“

Spoločnosť sa bráni, že išlo o nesprávne informácie

Po tom, čo došlo k zverejneniu týchto informácií sa oficiálnou cestou vyjadrila aj spoločnosť Samsung. Tá sa ospravedlnila za vyjadrenia, ktoré zo strany zástupcov technickej podpory vyzneli, že spoločnosť svojich zákazníkov odhovára od inštalácie desiatky na akomkoľvek zariadení. Zároveň ich označila za nesprávne a dodala: „Radi by sme našim zákazníkom pripomenuli, že môžu navštíviť naše stránky, kde nájdu podrobné informácie o možnej použiteľnosti aktualizácie na Windows 10 pre každý model, ktorý používa Windows 7,8 a 8.1.“

Tímy technickej podpory tak pravdepodobne prejdú krátkym školením, aby podobné vyjadrenia používali len v prípade konkrétnych modelov, ktoré skutočne majú problémy. Počas novembra minulého roka sa ukázalo, že technická podpora nie je vždy stopercentne pripravená.

Zdroj: TheRegister

03.06.2016

+