MojWindows

Microsoft sa na jeseň 2015 vo svojej konzolovej divízii Xbox rozhodol, že prestane reportovať údaje o tom, koľko kusov Xbox 360 a Xbox One bolo predaných. Všeobecná mienka, ktorú tento prístup vyvolal, bola taká, že Microsoft nechce byť otvorene porovnávaný so svojim veľkým konzolovým rivalom Sony. PlayStation 4 má v predajoch rozhodne navrch a podľa finančnej správy spoločnosti Sony z minulého roka sa predalo 37,7 celkovo miliónov kusov tejto konzoly.

Najlepšie odhady analytikov pritom hovoria, že v prípade konzoly Xbox One sú čísla približne polovičné a to 18 miliónov predaných kusov. V nedávnom rozhovore pre portál GameSpot ale šéf celej divízie Xbox, Phil Spencer tento dôvod poprel a nechal sa počuť, že za rozhodnutím stojí niečo úplne iné.

Zverejňovanie informácií o mesačne aktívnych používateľoch služby Xbox Live je podľa Microsoftu omnoho lepšia cesta ako monitorovať a vykazovať aktuálny stav hernej komunity. Zatiaľ čo počet predaných konzol rastie, počet aktívnych hráčov môže rapídne klesať. Spencer napríklad hovorí o častej situácií, kedy si zákazník konzolu kúpi, no tá po čase skončí odložená na poličke alebo v skrini a tam len zapadá prachom. To nie je dobré pre herných vývojárov, rozhodne to nie je dobré pre hráča a v neposlednom rade ani pre samotný Microsoft.

Zameranie na mesačne aktívnych hráčov, ktorí siahajú po hrách a hernom obsahu, tak má podstatne väčší zmysel ako počet predaných konzol. Aktívny zákazník spokojný s platformou predsa len vygeneruje väčšie zisky ako niekto, kto si kúpi konzolu a tú potom nepoužíva. Medzi aktívnych používateľov sa ale rátajú ľudia, ktorí sa prihlásia do služby Xbox Live z Xbox 360, Xbox One alebo počítača. Naposledy toho číslo dosiahlo 48 miliónov hráčov.

Zdroj: Gamespot

03.03.2016

+