FOTOreportáž: Acer regionálne servisné centrum Brno, takto sa opravujú notebooky

Acer oslavuje desiate výročie regionálneho servisného centra v Brne. Pri tejto príležitosti sme dostali pozvánku na prehliadku priestorov a tak aj naši čitatelia majú možnosť nahliadnuť do procesu opráv notebookov, tabletov a ďalších zariadení, ktoré výrobca predáva.

Príjmová hala: do servisného centra príde okolo 400 zásielok každý deň, nie sú to len zásielky z Čiech a Slovenska, ale aj z Rakúska, Nemecka a Maďarska.

 

Servisná časť je rozdelená na viaceré zóny, pričom každý technik je špecializovaný na určité modely. Priemerná doba opravy je 2,5 až 3 dni, podľa štatistík je menej ako 2% zásielok opravovaných znova. Pre skvalitnenie opráv sa robí aj výstupná kontrola pri 10% zásielok. Slúžia aj ako feedback pre technikov.

 

Najčastejšie chyby, pre ktoré sa zariadenia dostávajú do opravy, sú základná doska a harddisk.

Zóny sú odlíšené aj farebne, podľa toho je znázornený stav rozpracovania, respektívne ukončenia procesu (zelená, červená, žltá a modrá).


Servisné stredisko drží väčšinu náhradných dielov priamo na sklade, aktuálne majú súčiastky hodnotu viac ako 50 miliónov českých korún. V prípade potreby sú ďalšie súčiastky objednávané z Poľska, doba opravy sa potom predĺži o ďalšie 2-3 dni. Notebooky majú skladované súčiastky po dobu 5 rokov.

Súvisiacie články


Každý technik má elektrický kľúč a špeciálny softvér Acer, ktorý sa stále vyvíja. Po celom centre sú všade antistatické podlahy. Technici sú farebne rozdelení: technici v modrom tričku sú servisní technici, červené tričko nosí senior servisný technik, zelený je skladový technik.

Z celkového počtu opravovaných zariadení je 30% notebookov, 30% tabletov a 30% smartfónov. Zvyšok tvoria monitory, PC, projektory a iné zariadenia.

Acer počas dňa osláv výročia servisného centra ocenil aj 11 zamestnancov, ktorí v servise pracujú od začiatku, čiže už 10 rokov. Celkovo je v Brne zamestnaných 120 ľudí, z toho 40 ľudí pracuje priamo v servise.

 

V rámci jednej budovy je spoločne so servisom aj Call Centrum, ktoré vyrieši až 60-70% problémov priamo po telefóne. Okrem hovorov spravujú aj emaily a Facebook. K dispozícií sú aj mobily, kedy si operátor môže skontrolovať presné menu, ktoré má aj zákazník.

 

Ak sa Call Centrum stretne so špeciálnou požiadavkou a nevie si s ňou poradiť, stačí zísť do servisu a spýtať sa technikov. Je to výhoda takéhoto spojeného centra. Celkovo v Call Centre pracuje 30 ľudí, 12 ľudí pre ČR a SR. Vyriešia 1000 telefonátov, 6000 mailov a 2000 otázok cez web za jeden týždeň.

Všetky fotografie:

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojWindows.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.