Spoločnosť Prestigio je už dobre známa a má vo svojom arzenály množstvo tabletov a jedným z nich je aj cenovo dostupný Prestigio Visconte Multipad Quad. Tento tablet disponuje 8 palcovým displejom s HD rozlíšením a svojou veľkosťou teda patrí medzi menšie zariadenia, ktoré sa hodia najmä na cestu a neponúkajú veľký výkon, ktorý môžme pozorovať u výkonnejších, ale aj drahších tabletov. Poďme sa teda pozrieť ako sa mu darilo u nás v redakcii.

Balenie | Tradičná výbava

Prestigio prichádza v tradičnom obdĺžnikovom balení čiernej farby, v ktorom pri rozbalení nájdeme samotný tablet, pod ktorým sa skrýva záručný list a brožúrka so základnými pokynmi, no a samozrejme nabíjačka s microUSB káblom. Okrem toho sa tu nachádza USB redukcia pre pripojenie k ďalšiemu zariadeniu.

Konštrukcia | Jednoduchý dizajn

Po konštrukčnej stránke Visconte Quad nevyčnieva z rady, ale vyzerá byť kvalitne spracovaný. Ako som už spomínal tablet disponuje 8 palcovým IPS HD multidotykovým displejom, ktorý sa stará o výstup zo zariadenia a taktiež tu nájdeme dvojicu fotoaparátov, z ktorých hlavný zadný má rozlíšenie 2 Mpx a predný, určený napr. na Skype hovory, 1.3 Mpx.

Prestigio MultiPad Visconte Quad-6

Na hornej hrane sa nachádza zľava tlačidlo na zapnutie/vypnutie/uspanie tabletu, ďalej vývod na 3.5 mm jack, otvor pre mikrofón určený napr.  na konferenčné hovory a nakoniec  micro USB port a slot pre micro SD kartu.

Prestigio MultiPad Visconte Quad-4

Na pravej hrane nájdeme tlačidlo na ovládanie hlasitosti, na zadnej strane vyčnievajúci fotoaparát a logotyp spoločnosti Prestigio a na prednej strane okrem displeja spomínaný 1.3 Mpx fotoaparát v hornej časti a v dolnej časti zase názov Prestigio. Na záver je dôležité spomenúť, že zadný kryt tabletu je neodnímateľný a po čase sa na ňom vytvárajú nepríjemné odtlačky prstov. Je to spôsobené matnou povrchovou úpravou, no nanešťastie odtlačky sa nedajú len tak ľahko odstrániť. Tablet sa však vďaka tejto úprave dobre drží a nešmýka sa, čo je podľa môjho názoru dôležitejšie.

Prestigio MultiPad Visconte Quad-3

Hmotnosť tabletu je 370 g a rozmery sú 208,5 x 130,3 x 9,4 mm. Zaoblené rohy zariadenia sú veľkou výhodou, vďaka, ktorej sa tablet veľmi dobre drží a používateľa nedráždi ostrými hranami.

Displej | Štandard

S multidotykovým 8 palcovým IPS HD displejom som počas môjho krátkeho používania nemal žiadny problém. Reaguje bezchybne a rýchlo, no niekedy ho brzdí hardvérová výbava, a to najmä nedostačujúca operačná pamäť. Odhliadnúc od tohto faktu nemám k obrazovke tohto tabletu výhrady. Všetky videá a filmy prehral bez problémov a jeho zobrazovanie farieb je na veľmi dobrej úrovni. Niektorým používateľom však môže prekážať veľkosť displeja, pretože tlačidlá sú o poznanie menšie a nie vždy sa človek trafí presne do miesta, kde sa tlačidlo nachádza.

Výkon | Nedostatok operačnej pamäte

Prestigio Multipad Visconte Quad disponuje štvorjadrovým procesorom Intel Atom Quad-Core Z3735G s frekvenciou 1.33 Ghz a Core Boostom do 1.83 Ghz. Výkon dopĺňa operačná pamäť RAM s kapacitou 1 GB a interné uložisko s kapacitou 16 GB, ktoré môže byť rozšírené o micro SD kartu, ktorej maximálna kapacita môže dosahovať 32 GB. Tablet disponuje batériou o kapacite 4000 mAh, ktorej výdrž výrobca udáva na 4 hodiny. Najväčší problém však predstavuje nedostatočná operačná pamäť, ktorej kapacita dosahuje spomínanú hranicu 1 GB. Pri väčšom zaťažení totiž tablet nedokáže plynule reagovať na pokyny používateľa. Tento nedostatok však zrejme má na svedomí nízka cenová kategória tabletu.

Prestigio MultiPad Visconte Quad-5

Na tablete som vyskúšal aj herný titul Hearthstone: Heroes of Warcraft, kde som odtestoval výbornú reakciu displeja na každý dotyk. Hra bežala ku podivu takmer plynule aj napriek nedostatku operačnej pamäte a varovaniu samotnej hry, ktorej minimálne požiadavky na zariadenie sú 2 GB RAM.

Na zariadení som vyskúšal aj zopár benchmarkov, ako napr. 3DMark, v ktorom tablet dosiahol na najvyššej úrovni skóre 11268 bodov, čo nie je najhoršie na zariadenie, ktoré stojí 119 €. Okrem tohto testu som na zariadení spustil grafický benchmark GFXBench, ktorého výsledok je zobrazený na obrázku nižšie, no skóre bolo veľmi nízke. Rýchlosť zapisovania na disk v podobe 26 MB/s je podpriemerná, no vylepší ju rýchlosť čítania, ktorá dosahuje zhruba 150 MB/s.

gfx

Visconte Quad sa pri väčšej záťaži veľmi prehrieval, čo určite niektorým ľudom bude prekážať. Podľa môjho názoru výrobca kľudne mohol do tohto zariadenia zakomponovať operačnú pamäť RAM s kapacitou 2 GB a zariadeniu by to veľmi pomohlo a zlepšilo jeho výkon. Benchmark testy v tejto cenovej kategórií nemajú veľkú výpovednú hodnotu, keďže podobné zariadenia neslúžia na vytváranie náročných animácií alebo hranie herných titulov a ich výkon sa nemôže porovnávať s high-end tabletmi. Používateľ, ktorý siahne po podobnom zariadení ho bude aj tak využívať len na bežné prezeranie internetu, prácu s Office 365 a nakoniec na prehrávanie filmov a hudby.

Multimédiá | Plechový zvuk reproduktorov

Pri používaní tohto tabletu ma trošku sklamala kvalita zvuku, ktorý výchádzal z reproduktorov, pretože znel veľmi plechovo, čiže nekvalitne. Všetko sa však vyrieši po pripojení slúchadiel a zvuk je následne čistý a kvalitný. Nekvalitné reproduktory môže mať na svedomí nízka cenovka tabletu, no v dnešnej dobe by sa už podobný nedostatok nemal vyskytovať pri žiadnom zariadení.

Na prehrávanie hudby a videí slúžia vstavané aplikácie Hudba a Video, ktoré sú súčasťou operačného systému Windows 8.1. Samozrejme je tu možnosť stiahnutia iných prehrávačov ako napr. VLC for Windows 8, pomocou ktorého sa dajú otvárať napr. mkv súbory.

Batéria | Slabá výdrž

Visconte Quad disponuje batériou o kapacite 4000 mAh, ktorá pri plnom zaťažení vydrží zhruba 4 hodiny, čo je dosť podpriemerná výdrž ak vezmeme do úvahy, že toto zariadenie plní v prvom rade úlohu spoločníka na cestách. Pri pozeraní filmov alebo prehrávaní hudby vydrží tablet zhruba 6 hodín.

Operačný systém | Windows 8.1

Operačným systémom tohto tabletu je Windows 8.1, ktorý je optimalizovaný na dotyk. Ponúka viacero vstavaných aplikácií, ako spomínané multimediálne aplikácie. Taktiež disponuje známou cloud aplikáciou OneDrive pre okamžitú synchronizáciu Microsoft účtu a následného zálohovania fotografií, videí a dokumentov, či poznámkovým blokom OneNote, ktorý sa hodí na vytváranie poznámok, tabuliek, pripájanie obrázkov, či kreslenie rôznych tvarov. Nesmieme zabudnúť na aplikáciu Skype, ktorá je už tradičnou súčasťou tohto operačného systému a samozrejme na Bing mapy, ktoré poskytujú náhľad mapy celého sveta spolu s navigáciou. Webovým prehliadačom je ako vždy Internet Explorer s dotykovou podporou pre lepšiu interakciu a na vytváranie fotografií a ich následné prezeranie slúži dvojica aplikácií Fotoaparát a Fotografie.

Celkovo hodnotím Windows 8.1 veľmi kladne pretože poskytuje dobré intuitívne ovládanie a veľké dlaždice ponúkajú bezproblémové spúšťanie aplikácií.

Fotoaparát | Formalita

Visconte Quad disponuje spomínanou dvojicou fotoaparátov pričom hlavný má rozlíšenie 2 Mpx a predný, ktorý je skôr určený na konferenčné hovory má rozlíšenie 1.3 Mpx. Ani jedno rozlíšenie nevzbudzuje dojem kvalitného vytvárania fotografií, či videa.  Fotoaparát sa totiž nedokáže dostatočne prispôsobiť svetelným podmienkam, podanie farieb tiež nie je na tom práve najlepšie a pri horšom osvetlení je možné pozorovať aj zrnitosť obrazu, čo koniec koncov uvidíte na fotografiách nižšie.

WIN_20150203_110819

Opäť je ale potrebné vyzdvihnúť cenovú kategóriu, do ktorej tablet spadá. Nie je totiž možné očakávať od podobného zariadenia, že bude vytvárať excelentné fotografie. Fotoaparát je tu skôr vnímaný ako formalita.

Konektivita

Zariadenie disponuje už klasickými modulmi ako Wi-Fi alebo 3G modemu do rýchlosti až 21 Mb/s a o rýchlu výmenu dát sa postará Bluetooth 4.0 Smart. Pri používaní Visconte Quad tabletu som si nevšimol žiadne poruchy pri prijímaní signálu z Wi-Fi siete a prenos súborov taktiež prebiehal bez akéhokoľvek zaváhania.

Hodnotenie

Prestigio Multipad Visconte Quad by som zhodnotil ako priemerné zariadenie. Výhodou je veľmi dobrý displej, ktorý výborne reaguje na každý dotyk a príkaz. Ďalším plusom je operačný systém Windows 8.1, s ktorým sa na dotykovej báze robí veľmi príjemne. Zariadenie však trošku pokrivkáva na strane výkonu, a to hlavne nedostatkom operačnej pamäte. Absencia kancelárskeho balíčka Microsoft Office 365 taktiež nepomáha. Po dizajnovej stránke mi prekážal len zadný kryt, na ktorom sa vytváralo množstvo odlačkov, ktoré boli spôsobené opracovaním povrchu. Je treba spomenúť aj nekvalitné reproduktory, ktoré vydávajú veľmi odpudivé zvuky, takže počúvanie hudby, či pozeranie filmov odporúčam len s pripojenými slúchadlami. Okrem tohto hodnotím konštrukčné spracovanie za veľmi kvalitné.  Ako zariadenie na surfovanie po internete, pozeranie filmov a počúvanie hudby Visconte Quad určite stačí, no nepoteší výdrž batérie, ktorá vypovie svoju činnosť v rozmedzí 4-5 hodín. Ako alternatívu k tomuto tabletu by som uviedol Lenovo Miix 3 8, ktorý disponuje väčšou operačnou pamäťou, lepšou výdržou batérie, väčším uložiskom a je za tú istú cenu. Prestigio Multipad Visconte Quad si môžete zakúpiť v e-shopoch už od sumy 119 €.

Plusy

• cena
  • konštrukčné spracovanie