Publikované 13.05.2018 Napísal v kategórii Novinky a 669 Views

Microsoft reaguje na kauzu „Flickergate“, vymení zariadenia a preplatí servisné úkony

Začiatkom februára sa tablety Surface Pro 4 dostali do pozornosti verejnosti a médií kvôli problémom s blikaním obrazovky, ktoré mali byť pomerne rozsiahle a časť používateľoch ich riešila skutočne kreatívnym spôsobom – svoje zariadenia vkladali do mrazničiek.

Microsoft vtedy síce priznal, že o problémoch vie, no riešenie v tomto období nebol schopný poskytnúť a dotknutým používateľom odporučil, aby sa obrátili na technickú podporu. Kvôli tomu sa špekulovalo, že príčina nechceného blikania obrazovky je hardvérová a jediným riešením bude servisný zásah.

Na základe aktuálneho diania to vyzerá tak, že tieto špekulácie sa zakladali na pravde. Microsoft na margo situácie uvádza, že malé percento zariadení Surface Pro 4 vykazuje problémy s blikaním obrazovky, ktoré nie je možné vyriešiť pomocou aktualizácie firmvéru alebo ovládačov.

Freezing GIF - Find & Share on GIPHY

Po detailnom vyhodnotení situácie spustil program výmeny pre zariadenia Surface Pro 4, ktoré sú problémom zasiahnuté. Zariadenia budú majiteľom bezplatne vymenené za renovované kúsky, pričom túto možnosť môžu využiť po dobu 36 mesiacov od dátumu ich zakúpenia.

Nakoľko sa blikanie objavovalo najmä na zariadeniach mimo záručného obdobia, časť používateľov pri riešení problému musela za servisné zásahy platiť nemalé peniaze, napríklad pri výmene displeja.

Microsoft sa preto rozhodol, že im náklady preplatí. Samozrejme, len za predpokladu, že tieto zásahy boli vykonané priamo Microsoftom alebo autorizovanými servismi.

Predĺžená záruka, ako aj vrátanie peňazí sa taktiež týkajú výhradne situácie s blikaním obrazovky a nevzťahujú sa na žiadne ďalšie problémy.

TIP:„Windows 10 Lean“ je zoštíhlená edícia pre zariadenia s malým diskom

Zdroj: TheVerge

Tagy : ,

  • Maroš Kuric

    Vždy lepšie ako to čo urobil Apple 🙂

    • Miroslav Mudroň

      Toto je z môjho pohľadu veľmi príjemný krok, aj keď to mohlo prísť už pri identifikácií prvých problémov. No vždy lepšie neskoro ako nikdy.

      • Maroš Kuric

        Ako hovoríte 🙂 Microsoft sa k tomu postavil lepšie ako Apple k batériám 🙂