xiaoice

Publikované 08.04.2018 Napísal v kategórii Technológie a 569 Views

Microsoft chatovacieho bota naučil „obojsmernú komunikáciu“, má ísť o dôležitý prelom | Technológie

Dnešná komunikácia s digitálnymi asistentmi, prípadne chatovacími botmi pripomína rozhovor cez vysielačky – používateľ niečo napíše alebo povie, bot to po chvíľke spracuje a následne sformuluje odpoveď. Hoci je to pomerne efektívne, má to jeden nedostatok.

„Ľudia týmto spôsobom proste nezvyknú rozprávať“, vysvetľuje Li Zhou, vývojár stojaci za chatbotom XiaoIce populárnym v Číne.

Väčšina ľudí pri konverzácii súčasne rozpráva aj počúva, často sa snaží predpovedať, ako druhá strana ukončí vetu, prípadne rečníka preruší, pokiaľ je to vhodné alebo chce niečo narýchlo doplniť, respektíve podotknúť.

Microsoft sa už dlhšiu dobu snaží zdokonaliť komunikačné schopnosti digitálnych asistentov a chatbotov, aby tak, okrem iného, vylepšil aj svoju najznámejšiu asistentku Cortana, hoci tá má, kvôli zameraniu na produktivitu, v princípe trochu iné potreby než sociálne orientovaný chatboti.

Nové princípy pre obojsmernú komunikáciu teraz aplikoval pre spomínaného chatbota Xiaolce, a ako sa pochválil na oficiálnom blogu, prinieslo to svoje ovocie.

Microsoft verí, že implementovaním obojsmernej komunikácie dosiahol prvý technologický prelom, ktorý prinesie plynulejšiu komunikáciu s chatovacími botmi. Tá sa má priblížiť plynulosti, ktorú dosahuje telefonická konverzácia dvoch priateľov.

Okrem rýchlejšieho odpovedania sa zároveň rozšírili schopnosti bota predpovedať, čo ďalšie osoba povie, a akým smerom sa bude uberať rozhovor. Vďaka tomu dokáže pohotovejšie reagovať a priniesť požadované informácie.

Aplikovaním nových princípov taktiež odpadne potreba pre časté používanie „prebúdzacieho slova“, obvykle mena bota, či asistenta.

Microsoft uvádza, že terajší pokrok vychádza zo schopností bota Xiaolce, ktorý dokáže pozastaviť vykonávanú činnosť, na príkaz používateľa spraviť niečo iné, a plynulo sa vrátiť k dokončeniu pôvodnej úlohy.

Všetky tieto vylepšenia sú súčasťou plánov pre vytvorenie chatovacích botov, ktorí vďaka pokročilej umelej inteligencii dokážu „chápať“ ľudské emócie.

Získané poznatky budú postupne použité aj v ďalších chatovacícho botoch, ako je napríklad Zo, dostupný v Spojených štátoch.

TIP:Chatovací bot z dielne Microsoftu vyčíňa, Windows 10 označuje za spyware

Tagy : ,