MojWindows

Nie je to tak dávno, čo Microsoft pre konzoly rodiny Xbox One predstavil službu Xbox Game Pass, ktorá za mesačný poplatok hráčom ponúka prístup ku knižnici s viac stovkou populárnych hier. Medzi nimi sa pritom nachádzajú najnovšie tituly, ale aj spätne kompatibilné kúsky. Ponúkané hry však nie sú streamované zo serverov, ale používateľ si ich musí stiahnuť priamo na disk svojej konzoly. Na základe aktuálnych informácií to ale vyzerá tak, že v dohľadnej budúcnosti by sme sa od Microsoftu mohli dočkať aj služby pre streamovanie hier bez nutnosti vlastniť konzolu.

Náš tip
„Herný Netflix“ Xbox Game Pass prichádza na Slovensko, ponúkne bezplatný 14-dňový trial

V nedávnom rozhovore pre agentúru Bloomberg mal Phil Spencer uviesť, že Microsoftu nie je táto myšlienka cudzia, a dokonca, že službu pre streamovanie obsahu, ktorý by nebol viazaný len na konzolu, uvedie pravdepodobne v horizonte nasledujúcich troch rokov. Hry by bežali na serveroch a k používateľovi by sa prenášal len obraz.

Spencer uviedol, že s ohľadom na skutočnosť, že hráči čas trávia na každom type zariadení, Microsoft už dlhodobo pracuje na tom, aby ich vzájomne prepojil. Konzola síce zohráva dôležitú úlohu, no cieľom pre herný segment je hráčom ponúknuť obsah bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú. S tým, ako sa Microsoft začal vo veľkej miere orientovať na softvér a služby pre zákazníkov a  upúšťa od orientácie na konkrétne zariadenia, by to v celkovom kontexte vyzeralo ako ďalší logický krok.

Microsoft sa pod súčasným vedením totiž zameriava na softvér a služby poháňané cloudovými technológiami, ku ktorým majú zákazníci prístup bez ohľadu na používané zariadenie. A práve streamovanie herného obsahu je jeden zo spôsobov ako dostať Xbox hry na ďalšie typy zariadení a posilniť tak celkový ekosystém.

Táto myšlienka pritom nie je nová. Ešte v rokoch 2012 a 2013 v Microsofte prebiehali interné práce na vytvorení služby, ktorá by hry streamovala z cloudu priamo do zariadení so systémom Windows, čo sa týkalo aj smartfónov. Interne prezentovaný prototyp služby mal na smartfóne Lumia 520 umožňovať beh hry Halo 4 s odozvou len 45 ms.

Spencer aktuálne uviedol, že interné testy tohto typu služieb svojho času ukázali, že ide o príliš cenovo náročné projekty, a tak sa na trh nedostali. Pripomína však, že za ostatné roky bol v oblasti cloudových služieb Azure dosiahnutý obrovský pokrok, čo mení ekonomický ale aj  kvalitatívny pohľad na celú vec.

Zdroj: Bloomberg, TheVerge

11.11.2017

+