KB4041676

Publikované 13.10.2017 Napísal v kategórii Aktualizácie a 2088 Views

[Aktualizované] Používatelia hlásia problémy po inštalácii októbrovej opravnej aktualizácie pre Windows 10 s Creators Update | Aktualizácie

Microsoft počas včerajšieho večera zverejnil tradičnú mesačnú dávku opravných a bezpečnostných aktualizácií pre operačný systém Windows 10 vo všetkých verziách, vrátane tých, ktoré už oficiálne nepodporuje. Hoci je cieľom týchto aktualizácií problémy v systéme riešiť, tá najnovšia určená pre Windows vo verzii Creators Update ich niektorým používateľom práve naopak spôsobuje.

Ako hlásia na oficiálnom fóre Microsoft Answers, po inštalácii aktualizácie KB4041676 (15063.674) u nich dochádza k vážnemu problému, kedy systém nedokáže korektne nabehnúť a dochádza k jeho opakovanému pádu – zobrazeniu „modrej obrazovky smrti“ s hláškou „INACCESSIBLE BOOT DEVICE“. Podľa dostupných informácií by sa tento problém mal týkať výhradne ľudí, ktorí aktualizácie inštalujú cez službu Windows Server Update Services nakoľko došlo k problémom s distribúciou. Momentálne by mala byť situácia už pod kontrolou.

U ďalších používateľov sa zase objavili problémy s dlhodobým nadmerným využitím disku, za ktorým má stáť práve najnovšia aktualizácia. V prípade, že disk je skutočne dlhodobo využívaný na 100%,  je možné postupovať tak, že aktualizáciu odinštalujete ručne, čím sa dostanete do predošlého stavu, v ktorom systém pracoval korektne.

TIP:Po inštalácii aktualizácie pre Windows 10 sa objavili problémy, čo robiť?

Tretia skupina používateľov sa sťažuje na extrémne dlhé trvanie samotnej inštalácie, či dokonca jej úplné zaseknutie. V prípade problémov s inštaláciou Microsoft odporúča využiť nástroj na riešenie problémov Nastavenia->Aktualizácie a zabezpečenie->Odstrániť problémy->Windows Update.

TIP:Ako jednoducho nájsť a odstrániť základné problémy vo Windows 10 Creators Update

Aktualizované 13.10. 

Microsoft sa k situácii oficiálne vyjadril v duchu, že problémy so spustením systému a zobrazovanie „modrej obrazovky smrti“ sa týkal limitovaného počtu zariadení, na ktorých sú aktualizácie spravované cez Windows Server Update Services a System Center Configuration Manager. Zároveň doplnil, že problémy sa týkali aj aktualizácie KB4041691 pre Windows 10 verzie 1607 a Windows Server 2016.

Situácia už bola vyriešená a k dispozícii sú korektné verzie aktualizácií. Správcom zariadení má stačiť opätovne vyhľadať aktualizácie cez príslušnú službu. Problémom s bootovaním a pádmi systému po inštalácii októbrovej aktualizácie neboli postihnutí používatelia, ktorí systém aktualizovali tradičným spôsobom – cez službu Windows Update.

Zdroj: Neowin

Tagy : , ,

  • Bohuš Žila

    Na troch pocitacoch u tlaciarni office jet 7110 ktora je A3 format zmizli formaty vacsie ako A4. Obalky, A5 a ostatne hovadiny ostali ale tlaciaren na ucel ktory ju mame A3 format tam nie je. Stalo sa to naraz na troch pocitacoch uplne rovnako.

    • Miroslav Mudroň

      To ma mrzí, nepomohlo ani odinštalovanie tejto najnovšej aktualizácie? Prípadne preinštalovanie ovládačov pre tlačiareň?

  • Miroslav Kalach

    Po aktualizácii -reštatart a hlasenie nebolo možné dokončiť aktualizáciu a odstraňovanie aktualizácie. Potom nabehol systém zostava systému 15063.608 ale nie je možne spustiť niektoré programy – error 0x80070002 viete pomocť??

  • Branislav Benkei

    moc sa im tá oprava nepodarila. na notebooku mi sťahovanie zastane na 6%, gaming pc mi nabehne, ale prihlasovací box už nie (takže sa neviem do windowsu prihlásiť) a ani sa nepripojí do siete (ikona pripojenia svieti s červeným krížom)