MojWindows

Konkurencia v hernom segmente je veľká a Microsoft potrebuje uspieť, koniec-koncov ako každý z výrobcov. Preto svoju pripravovanú novinku Project Scorpio, ktorá má byť ďalšou veľkou vecou medzi konzolami, vylepšuje po každej stránke, kde je to čo i len trochu možné. Portálu Eurogamer bol umožnený exkluzívny prístup k takmer hotovej verzii očakávanej konzoly, a tak teraz postupne prináša nové a nové informácie.

Scorpio pri vydaní zaútočí, a po hardvérovej stránke aj preberie miesto najvýkonnejšej hernej konzoly na trhu. Okrem značného výpočtového výkonu sa ale môže pochváliť aj integráciou technológií AMD FreeSync a HDMI 2.1 Variable Refresh Rate.

To znamená, že pokiaľ bude pripojená ku kompatibilným obrazovkám, snímky bude obnovovať okamžite keď sú pripravené, a nie až v momente, kedy si to vyžiada obrazovka. Vďaka tomu, že nedochádza k oneskoreniu, zabraňuje sa výskytu nedostatkov ako poklesy snímkovej frekvencie (FPS) a chvenie, či trhanie obrazu.

project-scorpio-internals

Problémom je to, že technológiu FreeSync podporuje len hŕstka monitorov, ktoré navyše zväčša využívajú konektor DisplayPort. Tým ale nová konzola nemá disponovať. Na trhu zatiaľ nie je dostupný žiaden televízor, ktorý by podporoval FreeSync, a hráči tak budú buď čakať alebo sa porozhliadnu po monitore s podporou tejto technológie a konektorom HDMI.

Druhá podporovaná technológia HDMI 2.1 Variable Refresh Rate je skôr vecou budúcnosti. Dostupnosť monitorov s jej podporou je nateraz prakticky nulová. Potrvá tak nejaký čas, kým bude možné z integrácie technológií plne benefitovať. Microsoft sa ale týmto spôsobom poistil do budúcna.

13.04.2017

+