Microsoft Wireless Display Adapter je praktické zariadenie, ktoré poskytuje jednoduchý spôsob ako bezdrôtovo premeniť monitor alebo televízor s HDMI vstupom, na externý obrazový výstup pre počítače, tablety, laptopy a smartfóny. Na prvý pohľad vyzerá ako akýsi redukčný kábel HDMI -> USB, no v skutočnosti ide o bezdrôtový adaptér, ktorý obsahuje Wi-Fi kartu. Napájanie je riešené práve pomocou USB a tak musia byť obidva konektory pripojené naraz.

Microsoft Wireless Display Adapter

Dvojica konektorov adaptéra je od seba umiestnená vo vzdialenosti  40 cm, čo by malo postačovať v drvivej väčšine prípadov. Pre každý prípad je súčasťou balenia ešte predlžovací kábel dĺžky 16 cm. Zapínanie prebieha automaticky po pripojení do USB portu a nenájdeme tu teda žiadne tlačidlo. Problém nastáva pokiaľ monitor, alebo televízor nie sú vybavené USB konektorom. Vtedy je možné využiť USB adaptér pre nabíjanie. Ten však nie je súčasťou balenia, no ľudia ho častokrát majú doma vďaka svojmu smartfónu.

Microsoft Wireless Display Adapter

Šikovným spôsobom je vyriešené aj prenášanie adaptéra. Obidva konca sa zapoja do plastového krytu, čím sa zabráni prípadnému poškodeniu, ale hlavne zapleteniu káblov.

Microsoft Wireless Display Adapter

Z akých zariadení je možné prenášať obraz?

Microsoft uvádza ako podporované všetky zariadenia s funkciou Miracast a operačným systémom Windows 8.1 a Windows 10. Rovnako tak sú podporované všetky zariadenia s technológiou Intel Wireless Display. Použiť je možné aj vybrané Windows a Android smartfóny s podporou Miracast. Najrozšírenejší operačný systém – Windows 7 v zozname akosi  chýba. Napriek tomu by malo byť možné použiť ho po doinštalovaní ovládačov Intel WiDi. Potrebná je však hardvérová podpora zo strany procesora a sieťovej karty. Spoločnosť Intel na svojich stránkach ponúka jednoduchý nástroj, ktorý overí, či dané zariadenie so systémom Windows podporuje technológiu WiDi.

Microsoft Wireless Display Adapter

Adaptér využíva pre prenos obrazu a zvuku pripojenie formou klient-klient, preto nevyžaduje aktívny prístup k internetu. Po pripojení funguje bez nutnosti akejkoľvek dodatočnej konfigurácie.

Použitie

Adaptér zapojíme do príslušných portov na monitore alebo televízore, čím dôjde k jeho zapnutiu. Počas spúšťania je na pripojenej obrazovke zobrazené logo Microsoft, ktoré vzápätí vystriedajú inštrukcie, ako postupovať pri pripojení zariadení so systémom Windows. Adaptér sme testovali v kombinácii s operačným systém Windows 10, spustili sme teda Centrum akcií, kde sme vybrali položku Connect. V ponuke sa adaptér objavil takmer okamžite a tak sme ho zvolili. Nasleduje pokus  o nadviazanie spojenia, medzi počítačom a adaptérom. Počas prvých pokusov o pripojenie sme narazili na problém pri spojení. Rýchlo sme však zistili, že ho spôsobuje nastavenie firewallu. Po jeho upravení už pripojenie fungovalo bez najmenších problémov. Samotné nadviazanie spojenia trvá len niekoľko sekúnd a následne je možné pracovať.

Microsoft Wireless Display Adapter

Po pripojení si môžete nastaviť, či chcete pôvodnú obrazovku duplikovať, rozšíriť, prípadne používať len druhú obrazovku. Adaptér zvláda maximálne rozlíšenie 1920 x 1080 (1080p) pri 30fps a zabezpečuje aj prenos zvuku. Prenášaný obraz je dostatočne kvalitný, prehrávanie videa a obrazu prebieha hladko, pri práci v systéme a hraní hier sme si ale všimli miernu odozvu obrazu.

Microsoft Wireless Display Adapter

Na prehrávanie videí  a prezeranie fotografií, či surfovanie po webe v obývačke je adaptér úplne vhodný. Rovnako tak si vieme predstaviť použitie v zasadačke, kde by slúžil na prezentovanie projektov, dokumentov a podobne. Možné využitie je aj hranie hier na väčšej obrazovke, no tu by sme sa držali jednoduchých titulov, ktoré nevyžadujú prvotriednu odozvu.

Microsoft Wireless Display Adapter

Bezdrôtový zobrazovací adaptér má podľa informácií od výrobcu efektívny dosah 6 metrov, čo je veľmi potešujúce. Podobné informácie sú často udávané na základe meraní v laboratórnych podmienkach a preto sme boli skeptickí, no pri našej skúške sa ukázalo, že tento dosah približne zodpovedá uvádzanej hodnote.

Aplikácia Wireless Display Adapter

Microsoft poskytuje prostredníctvom obchodu Windows Store aplikáciu s názvom Wireless Display Adapter. Jej stiahnutie a používanie je voliteľné. Aplikácia zobrazuje bližšie informácie o adaptére a umožňuje aktualizáciu firmvéru. Okrem toho umožňuje meniť meno adaptéra, ktoré sa zobrazuje pri pripájaní, nastaviť zabezpečenie nastavení heslom alebo adaptér zabezpečiť PIN kódom. Čo je však najdôležitejšie, umožňuje zmeniť veľkosť obrazu tak, aby nedochádzalo k orezávaniu alebo zobrazovaniu čiernych okrajov.

Chválime jednoduchý spôsob pripojenia a nastavenia, prekvapivo veľký dosah a praktické balenie, vďaka ktorému sa pri prenášaní na cestách vyhnete spleti káblov. Rovnako tak potešil doplnkový softvér pre dodatočné nastavenia a inštaláciu firmvéru. Veľkým pozitívom je skutočnosť, že prenos nevyžaduje prístup na internet. Čo však vidíme ako najväčšiu slabinu toho adaptéra je jeho cena. Tá na slovenskom trhu začína na 52€, čo je v prípade zariadenia, ktoré prakticky len prenáša obraz a zvuk, poriadna pálka. No pokiaľ hľadáte jednoduchý spôsob, ako bez káblov zobrazovať obsah na televízore v obývačke, prípadne monitore niekde v zasadačke, je Microsoft Wireless Display Adapter dobrou voľbou.

Microsoft Wireless Display Adapter

24.05.2016

+