Keď sa povie hráčska myška, každý si zrejme predstaví niečo iné. Na poli gamerského príslušenstva operuje už niekoľko rokov aj spoločnosť Logitech, v ktorej portfóliu nájdeme niekoľko extrémne populárnych produktov, medzi ktoré patria aj hráčske myšky a klávesnice. My sme otestovali jednu z najvyspelejších myšiek v portfóliu spoločnosti Logitech G402 Hyperion Fury. Ide o prepracované zariadenie so zaujímavým dizajnom a extrémne citlivým senzorom.

Konštrukcia a dizajn

G402 Hyperion Fury patrí medzi väčšie myšky s rozmermi 136 x 72 x 41 mm a hmotnosťou 144 gramov. Rozhodne nie je vhodná do malých rúk, no pre užívateľov s priemernými až veľkými dlaňami je ideálna. Ergonomicky tvarované telo padne do ruky okamžite a ani po niekoľkých hodinách používania nemáte pocit, že držíte tvrdé plastové zariadenie. Výrazne tomu pomáha povrch z matného plastu, ktorý sa nekĺže, nezachytáva odtlačky a je veľmi príjemný na dotyk. Rovnako pohodlné sú aj tlačidlá, ktorých nájdeme na myške hneď osem. Patria medzi ne klasické veľké pravé a ľavé tlačidlo, stredové tlačidlo spojené s kolieskom, tlačidlo na zmenu intenzity DPI počas používania, dve tlačidlá, ktoré sú prednastavené na funkciu Vpred a Späť a dve tlačidlá na manuálne nastavenie hodnoty DPI. Všetky tieto tlačidlá sú plne programovateľné pomocou priloženého softvéru, ktorý robí z tejto myšky naozaj perfektný herný nástroj. Kábel dlhý 2 metre nie je ničím špecifický, myš sa k počítaču pripája pomocou USB.

Logitech-g402-hyperion-fury-1

Ergonomický dizajn je určený pre pravákov, no výrezy a zaoblené hrany oceníte pri dlhodobom používaní. Tlačidlá reagujú na dotyk bez akýchkoľvek problémov a počas niekoľkotýždňového testovania sa mi ani raz nestalo, že by som stlačil nejaké tlačidlo omylom. Veľmi pekne pôsobí aj modré logo umiestnené na vrchnej časti myšky, ktoré svieti počas používania a pulzuje, keď myš nepoužívate. Pomocou softvéru je zasa možné nastaviť frekvenciu a intenzitu pulzovania podľa vlastných predstáv.

Logitech-g402-hyperion-fury-2

Na ľavej strane zasa nájdeme štyri modré LED diódy, ktoré zobrazujú úroveň práve použitého DPI. Aj tieto úrovne je, samozrejme, možné nastaviť si pomocou priloženého softvéru, pričom k dispozícii sú hodnoty 250 – 4000 DPI. Na spodnej strane myšky nájdeme panely, ktoré zabezpečujú dokonalé kĺzanie. V strede sa nachádza extrémne citlivý senzor, ktorý dokáže zachytiť pohyb rýchlosťou až 500 palcov za sekundu. Toto je naozaj neuveriteľná rýchlosť, ktorú počas používania myšky naozaj nedosiahnete. Obrovská rezerva síce pôsobí zbytočne, no zároveň aj atraktívne a pri kúpe tejto myšky určite nebudete mať problémy s tým, že by nezareagovala rýchle pohyby pri FPS hrách. Odozva myšky je pritom iba 1 ms, čo zaručí okamžité reakcie aj v tých najvypätejších herných situáciách.

Logitech-g402-hyperion-fury-3

Ďalšou dôležitou súčasťou myšky aj použitý 32-bitový procesor, ktorý umožňuje nahrávanie vlastných užívateľských makier. Tie je možné vytvárať pomocou priloženého softvéru, no zároveň je možné použiť niektoré z prednastavených makier v závislosti od toho, akú hru máte práve spustenú. Toto je naozaj užitočná funkcia v prípade, že patríte medzi náruživých hráčov viacerých hier súčasne. Vďaka tejto funkcii sa tak už nemusíte starať o manuálne nastavenie myšky vždy, keď spustíte inú hru.

Reálny výkon a vlastnosti pri používaní

Myška sa počas testovania osvedčila ako spoľahlivá a veľmi návyková. Priložený softvér je veľmi užitočný, no aj bez neho sa myška pripojila k počítaču so systémom Windows 8.1 bez akýchkoľvek problémov. Prepínanie DPI sme využívali najmä v dvoch režimoch – v hre a v systéme. V niektorých akčných hrách oceníte jednoduché prepínanie DPI aj pri použití rôznych zbraní, čo vám môže dať značnú výhodu. Okrem hrania zvládne myška aj rôzne ďalšie úlohy bez akýchkoľvek problémov. Senzor s vysokým rozlíšením sa osvedčil pri práci s grafickými súbormi. K výbornej myške patrí aj spoľahlivá podložka. My sme pri testovaní používali väčšinou podložku Roccat Taito King Size, na ktorej sa kĺzala myš, ako by na ňu bola stvorená. To isté môžeme povedať aj o ďalšej otestovanej podložke, ktorou bola tentokrát SteelSeries QcK. Vynikajúci senzor ale umožňuje použiť myšku na prakticky akomkoľvek povrchu, vrátane lesklého stola. My sme myšku potrápili napríklad na koberci, posteľnej plachte či čalúnenej stoličke. Na všetkých povrchoch si poradila na jednotku a preto ju môžeme odporučiť aj ako myšku na cestovanie, aj keď tu možno budú prekážať trochu väčšie rozmery.

Myška bez problémov zvládala aj všetky ďalšie operácie v prostredí Windows. Spoľahlivé koliesko pomohlo pri práci s dokumentmi a pohodlné tlačidlá sa stláčajú naozaj veľmi ľahko. Ako bonus sú pomerne tiché, čo určite oceníte najmä vtedy, keď sa potrebujete sústrediť na prácu či učenie.

logitech-1 logitech-2 logitech-4 logitech-3

Ako sme písali vyššie, priložený softvér umožňuje prispôsobiť si myšku vlastným predstavám. Nezáleží pritom na tom, či ju budete využívať na hranie (aj keď by bola škoda, keby ste s myškou iba prezerali internetové stránky), alebo na prácu s grafickými aplikáciami. Nastavení nájdete naozaj veľa a prostredie priloženého softvéru je dostatočne prehľadné aj pre menej skúsených užívateľov. Tí ale naozaj nemusia v softvéri nič nastavovať, myška funguje výborne hneď po vybalení z krabice a aj bez pokročilých nastavení oceníte jej kvality.

Myška Logitech G402 Hyperion Fury je naozaj veľmi vydarený produkt. Poteší všetkých hráčov počítačových hier, pričom najmä hráči FPS titulov ocenia perfektný senzor, ktorý dokáže zachytiť pohyb rýchlosťou až 500 palcov za sekundu. Vysoké rozlíšenie zasa oceníte aj na veľkých monitoroch či notebookoch s displejom s vysokým rozlíšením. Myš perfektne padne do ruky väčšine užívateľov a drží sa pohodlne aj po niekoľkých hodinách používania. Najnáročnejším užívateľom bude možno prekážať neprítomnosť vyvažovacích teliesok či väčšieho počtu tlačidiel, no pre bežných užívateľov, ale aj viacerých hráčov môže splniť myška všetky očakávania. Cena myšky sa v slovenských e-shopoch pohybuje na úrovni nad 60 €.

Plusy

+ Vynikajúci senzor

+ Ergonomický tvar, skvelé tlačidlá